Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti kestä, jos me ei päästä heinäkuussa lomalle. En pysty lomailemaan Suomessa.

Vierailija
20.04.2020 |

En kestä ajatusta siitä, että oltaisiin koko kesäloma Suomessa ja kotona. Meillä on mökki, mutta sinne en halua mennä. Sähkötön, ulkohuussiton mökkipahanen. Kylmä järvi vieressä ja hyttysiä enemmän kuin tarpeeksi. Mieluummin olen kotona.

Asutaan melko lähellä työpaikkaani ja tuntuu todella kurjalta ajatella, että joutuisin viettämään koko "lomani" samoissa ympyröissä kuin työpäivinä. Pakko päästä jonnekin muualle.

Oli tarkoitus lentää Sveitsiin, vuokrata auto ja kierrellä Alppeja 2,5 viikkoa perheen kanssa. Kaikki on tietenkin jo etukäteen varattu, mutta mitään en haluaisi vielä perua. Elättelen toiveita, että päästäisiin matkaan.

Kommentit (667)

Vierailija
61/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin lähteä syyskuussa sinne. Silloin sataakin yleensä vähemmän kuin heinäkuussa. 

Luuletko tosiaan, että syyskuussa jo pääset lähtemään. Ei aukea maiden, muidenkaan maiden rajat, ennenkuin kotonaan on keksitty rokotus ja siihen menee vielä vuosi aikaa. Turhaan lomista haaveilet. En halua tällä masentaa ketään jo ahdistunutta enempää

, mutta kai tämän verran pitäisi jokaisen jo ymmärtää. Ihmeitähän voi tapahtua.

Ei tarvitse ylittää mitään rajoja, kun vaan autolla ajan sinne. Tietysti katson tilanteen mukaan, mutta kyllä patikointi vuoristossa on vain niin rentouttavaa. Lomat jo siirsin syyskuulle. 

Vierailija
62/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin lähteä syyskuussa sinne. Silloin sataakin yleensä vähemmän kuin heinäkuussa. 

Luuletko tosiaan, että syyskuussa jo pääset lähtemään. Ei aukea maiden, muidenkaan maiden rajat, ennenkuin kotonaan on keksitty rokotus ja siihen menee vielä vuosi aikaa. Turhaan lomista haaveilet. En halua tällä masentaa ketään jo ahdistunutta enempää

, mutta kai tämän verran pitäisi jokaisen jo ymmärtää. Ihmeitähän voi tapahtua.

Heh heh, ettekö pöljät tajua, ettei kukaan täältä lähde minnekään ulkomaille ehkä moneen vuoteen, karanteenit pysyy, kunnes tauti on voitettu ja siihen menee aikaa.

Ja sitten kun tauti on ohi joskus, ollaan kaikki konkursissa, sitten ei kellään ole rahaa lähteä mihinkään - kelatkaa sitä.

Jatkan vielä - sitäpaitsi kaikki seteli- ja korttiraha katoaa. Pitää ottaa piisiru oikeaan käteen tai otsaan ja sitä ei kaikki halua tehdä ymmärrettävistä syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks rajat on kiinni nyt? MIten sinne Tukholmaan noin vaan voi menna ja tulla takaisin?

Vierailija
64/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ulosanti vaikuttaa jotenkin siltä, että ihan sama missä hän on, löytyy aina valittamista.

Vierailija
65/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään hienompaa kuin kierrellä kesäistä Suomea ja majoittua hotelliin tai motelliin muutamaksi päiväksi ja jatkaa matkaa seuraavaan kohteeseen. Mökkeilystä en välitä. Ap voisi harkita matkailuauton vuokraamista tai hankkimista.

Vierailija
66/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks rajat on kiinni nyt? MIten sinne Tukholmaan noin vaan voi menna ja tulla takaisin?

Niin. Ihmettelen kanssa, eikös kaikki maat ole sulkeneet rajansa - mites siinä sitten autoilet sinne sun tänne.

Vierailija
67/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätunnon määrä on aivan rajaton täällä kriittisen alan työntekijällä. Mullakin voi olla vähän vaikea päästä lomafiilikseen, kun lomat taidetaan perua kokonaan. Et joo, ymmärrän. Mä en tiennytkään, että nykyään "mutta kun mää haluan!" onkin ihan validi perustelu. Maailma on nyt tällainen, sitä et voi muuttaa. Mitähän voisit muuttaa? Miten olisi asenne?

Vierailija
68/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla rankkaa. Ihmiset ovat menettäneet työnsä ja osa menettänyt läheisiään. Yrityksiä konkurssin partaalla ja Sinä et pääse EHKÄ Sveitsiin. Sinulla on kamalaa. Kyllä me ymmärrämme.

Vierailija
69/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä siellä teidän mökillä paskannetaan jos ei siellä edes huussia ole? Sisävessa?

Piti kirjoittaa ulkohuussillinen.

On ihan ymmärrettävää, ettei kukaan ymmärrä tuskaani, koska tämä on tällainen First World Problem. Silti, se vaikuttaa mielialaani todella paljon. Ihmiset masentuvat monenlaisista eri asioista, ei siihen aina tarvita jotain suurta maailmantuskaa. Masentua voi täysin pinnallisistakin asioista, kuten omasta ulkonäöstä. 

Minulle tämä on todella kova paikka, eikä siinä hirveästi mitkään asennemuutokset auta. Kun en ulkomaille pääse, niin en pääse. On todella vaikeaa päästä lomamoodiin, kun joutuu lomailemaan samassa paikassa, jossa se arki on ollut koko vuoden.

ap

Hei,

Olen vakavasti sairastunut nuori äiti, herään joka yö koviin kipuihin. Olen ollut ulkona kotoa kaksi kertaa viime kesän jälkeen. Olen todella kitollinen kaikesta pienestä hyvästä joka päivä. Varsinkin miehestäni, joka hoitaa kaiken. Tällä hetkellä joudun olemaan täysin eristyksissä aivan kaikesta ja päivät ovat kuluneet yläkerran sängyssä monta kuukautta.

Ystävieni läheisiä on Italiassa menehtynyt koronaan, kaiken ikäisiä. Suomessa epidemia on vasta alkuvaiheessa. Tilanne on todella ikävä, mutta voisi olla vielä ikävämpikin. Kannattaa oikeasti olla tässä hetkessä, elämä on todella lyhyt ja nyt vielä kun korona ei ole aivan hirveä, kannattaa pitää läheisistä huolta ja kasvattaa kiitollisuudentunteita. Suomeenkin voi tulla vielä kovemmat ajat. 

Vierailija
70/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä Helsinki-Vantaalta lähtee ja saapuu lentoja. Joudutte vaan ehkä vaihtamaan matkakohdetta. 

Vierailija
71/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ottaa päähän itseäkin. Oli tarkoitus mennä katsomaan jalkapallon EM-kisoja Pietariin kesäkuussa ja sitten vielä jokin ratsastusleiri esim. Espanjassa. No, enpä menekään.... Tosin ei minulta kysellä, että ottaako päähän. Tilanne on  vaan mikä on. 

En pääse myöskään pohjoiseen sukulaisiin, sillä äitikin yli 70 v ja eristyksessä. Ottaa päähän, kun ei edes äitiä näe. Ei voi mitään. 

Lisäksi olen sinkku eli yksin vietän eristysajan. Niin ja asianajaja yrittäjä Helsingissä, joten samoissa ympyröissä tulee loma vietettyä. Meillä aina lomakuukausi heinäkuu, sillä tuolloin oikeudet lomilla. Nyt varmaan teen muita töitä kesän eli niitä, joita jäljellä on. Eli lomat meni siihen. Viime vuonna olin Albaniassa ja nyt voi sitä vaan muistella.

Onneksi ratsastaa voi Helsingissä/Espoossakin, joten ei ihan mene sohvan nurkissa oleiluksi. 

Kyllä ne lomat on lähtenyt muillakin kuin arvon aapeellä.

Vierailija
72/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ihan täysin, toisin kuin muut jästipäät täällä vaan haukkuvat sinua.

Ihmisille on eri murheet, eikä toisen murhe ole sen huonompi kuin toisenkaan. Ymmärrystä ja sympatiaa kehiin ihmiset.

PItää yrittää ottaa kurjasta tilanteesta irti se minkä pystyy. Esim. itse olin menossa kahteen eri ulkomaan kohteeseen, nyt olen jo tottunut ajatukseen ,että ei onnistu, joten uusi idea on telttailu Suomessa. Minulle se on mielenkiintoista, koska en ikinä lomaile Suomessa, enkä varsinkaan teltassa.

PÄäasia, että tulee tehtyä jotain uutta!

Vierailija
73/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Kolin kansallismaisemiin. Suomi on kaunis maa.

Vierailija
74/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tän ap'n haukkumisen jälkeen minä ilmoittaudun ap'n hengenheimolaiseksi. Olen aivan samaa mieltä kuin ap ja olen säästänyt yhden lomaviikon syksylle, siinä toivossa et jos edes silloin pääsisi lähtemään etelään. Muu osa lomasta menee aivan pilalle täällä ankeassa ilmastossa ja paskassa ilmapiirissä. Sadattuhannet suomalaiset lomailee ulkomailla joka vuosi, ja määrä vain kasvanut. Miten av'lle onkin voinut pesiytyä kaikki ilkeät ja katkerat kotihiiret, joitten lempiaihe on räksyttää matkustuksesta tykkääville 😒

Vierailija
75/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ihmettelen kanssa, eikös kaikki maat ole sulkeneet rajansa - mites siinä sitten autoilet sinne sun tänne.

Rekkaliikenne kulkee rajojen sulkemisesta huolimatta ja yksi henkilö pääsee jäniksenä mukana.

Ei ap. kesäloma välttämättä ole pilalla, hyppää jäniksenä vai johonkin rekkaa ja sen jälkeen pääsee viettämään mukavaa lomaa. Tosin luulen, onko ap. kovinkaan tervetullut maahan, saataappi olla, että paikalliset katsovat kieroon.

Vierailija
76/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tän ap'n haukkumisen jälkeen minä ilmoittaudun ap'n hengenheimolaiseksi. Olen aivan samaa mieltä kuin ap ja olen säästänyt yhden lomaviikon syksylle, siinä toivossa et jos edes silloin pääsisi lähtemään etelään. Muu osa lomasta menee aivan pilalle täällä ankeassa ilmastossa ja paskassa ilmapiirissä. Sadattuhannet suomalaiset lomailee ulkomailla joka vuosi, ja määrä vain kasvanut. Miten av'lle onkin voinut pesiytyä kaikki ilkeät ja katkerat kotihiiret, joitten lempiaihe on räksyttää matkustuksesta tykkääville 😒

Ja sina vaikutat suorastaan ilopillerilta! :D

Vierailija
77/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että minua naurattaa, kun te matkustuskiimaiset olette paniikissa. Olisi kannattanut elämä rakentaa jonkin muunkin kuin ulkomaanmatkojen ympärille.

Minä teen töitä kotona paljon, joten lomilla olen ihan vaihtelun vuoksi reissannut. 

Nyt pitää vaihtaa matkakohdetta tilanteen mukaan. 

Vierailija
78/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalle paikalle <3 Ihana rauha kaikista älämölöistä, ei sähköärsytystä keholle, terveellistä kylmää vettä iholle, joka nuorentaa! Ulkohuussi on ihan paras, ei vedenloiskahdusta pakaraan kun paska molskahtaa veteen :D Käytä pellavavaatteita ja hyttyssuojaa niin on sekin ongelma ratkaistu.

Vierailija
79/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäinen on ymmärrys, jos et tajua että ei tässä kenellekkään se ole ongelma, että joku tykkää matkustelusta. Se mikä ärsyttää on täydellinen itsekeskeisyys ja tilannetajuttomuus.

Kyllä minäkin rakastan ulkomaanmatkailua, mielelläni lähtisin milloin vain jos olisi rahaa ja vapaata sopivasti. Mutta mulla on sen verran järkeä, että tajuan ettei ulkomaille matkustelu ole mikään prioriteetti tai elämän tarkoitus, varsinkaan kansainvälisen kriisin aikana. Eikä matkustelu ole todellakaan mikään oikeus, jonka estyminen nyt pilaa koko elämän. Ihmiset on joutuneet luopumaan paljon tärkeimmistäkin asioista tämän tilanteen takia, kuten lähiopetuksesta ja monien sosiaalisten suhteiden ylläpidosta muuten kuin etänä.

Matkustelu on luksusta ja plussaa, joka tulee sitten jos siihen sattuu olemaan mahdollisuus. Tällä hetkellä nyt ei ole, asialle ei vain voi mitään. On naurettavaa vetää hermoromahdukset siitä, että joku etuoikeutettujen luksusreissu ei nyt onnistukaan.

Vierailija
80/667 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun saa purkaa negatiivisia ajatuksiaan ja ahdistustaan! Ei ihme että asumme mielenterveysongelmaisten maassa kun ”aina jollain menee huonommin mitä sä oikein valitat kasva ihmisenä idiootti”.

Missä muualla sen oman maailman pitäisi pyöriä kuin oman navan ympärillä? Naapurin ahdistustako munkin pitäisi kantaa? Joo, on sairaanhoitajia lähipiirissä mutta en voi muuta tehdä kuin oman osani eristäytymällä, en voi kantaa heidän tuskaansa omilla hartioillani ja sitten jos tuntuu ahdistavalta kun ei pääse lasten kanssa vaikka uimahalliin niin sitten mä keskustelen siitä. Ei se ole mitään turhan valittamista vaan minun negatiivisia tunteita jotka pitää päästää ulos että taas jaksaa.