Kaveriporukka aikoo nähdä vappuna rajoituksista huolimatta
Eli siis meillä on vähän isompi kaveriporukka ja osa on tavannu toisiaan tän karanteenin aikana. Ite oon nähny oikeastaa pelkästään mun perhettä ja kerran poikaystävää, enkä käy tällä hetkellä pahemmin muualla ku ulkona kävelyilä ja ostamassa ruokaa. Kukaan tosta porukasta ei kuulu riskiryhmään, joten he ajattelee että rajotukset on vapaaehtosia. Itteä tällanen asenne ärsyttää suunnattomasti koska ite yritän parhaani mukaan olla levittämättä tartuntaa eteenpäin ja pysyä kotona. Tietty harmittaa myös että tän myötä jään ulkopuoliseksi porukasta koska oon ainoo ketä ottaa tän kunnolla vakavasti ja muut varmaan pitää mua nipona... Kellään samanlaisia kokemuksia? Vertaistukea kaivataan!
Ps. en oo ikinä ennen kirjottanu tänne nii pahottelut jos on etiketti vielä vähän hukassa 😅
Kommentit (66)
Minkä ikäisiä olette? Aika hölmöä noilta kavereilta...
Jollei ole silmissä vikaa, niin näkeehän sitä kun aukaisee luomet ja alkaa katsella.
Yksin tai porukassa.
Elämme apinoiden planeetalla¨
Luitteko Bette Midlerin twitterin?
Mekin nähdään. Ollaan menossa Helsinkiin.
Jos teillä ei ole kellään korona niin mikäs siinä.
Jep, ei mul oo muuta sanottavaa, kuin että itse en menisi. Samasta syystä peruttiin lomamatkamme touko-kesäkuussa. Joku ois ehkä lähtenyt, jos ei järjestäjä peruisi, mut mikä matka se sellainen on tässä tilanteessa, johan se on vienyt matkafiiliksenkin.
aivan varmasti nuoret kokoontuvat pienemmissä ja isommissa sakeissa vappuna, saa sitten nähdä, tuleeko piikkiä tilastoihin
Mutta se voi olla oireetonkin ja sillonki voi tartuttaa muita.. ite aattelin mennä ainaki suositusten mukaan enkä nää kavereita enneku toisin ilmotetaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jep, ei mul oo muuta sanottavaa, kuin että itse en menisi. Samasta syystä peruttiin lomamatkamme touko-kesäkuussa. Joku ois ehkä lähtenyt, jos ei järjestäjä peruisi, mut mikä matka se sellainen on tässä tilanteessa, johan se on vienyt matkafiiliksenkin.
Samoilla linjoilla!
Ap
Ei samanlaista kokemusta, mutta itse ottaisin lähtökohdaksi sen missä itse olen töissä ja millaista työtä perheenjäseneni tekevät. Perheenjösenistämme 3/5 on kaupan alalla töissä, eli näemme päivittäin töissämme kymmeniä ja/tai satoja asiakkaita. Tästä lähtökojdasta on erittäin todennäköistä että:
1. Joku meidän perheestä saa työpaikalla tartunnan ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa, ja tuo sen mukanaan perheeseen.
2. Kukaan perheestämme ei ole töissä sairaalassa tai muussa "kriittisen alan" työpaikassa, jonka terveyttä pitäisi erityisesti suojella.
3. Perheessämme on vain yksi riskiryhmäläinen, joka käytännössä yhtä suurella riskillä saa tartunnan palaan sitten vapun vietosta tai töistä.
Joten, itse varmaan lähtisin varovaiseen vapun viettoon. Turvaväli kavereihin hyvä pitää edelleen, mutta muuten en näe syytä miksi en menisi. Sinun perheessäsi tilanne saattaa olla erilainen, joten arvioi menemisesi sen pohjalta.
Älä mene mukaan. Moni nuori ottaa tän liian kevyesti, koska ei itse joudu suoraan kärsimään. Mä olen lähtenyt siitä ajatuksesta että mulla on korona aivan varmasti, se on oireeton ja tartutan varmasti kaikki jotka tulee lähelle. Siis suhtaudun itseeni tartuttajana enkä siksi lepsuile yhtään. Pidän turvavälit, en oo nähnyt kavereita helmikuun jälkeen kertaakaan, käyn kaupassa kerta viikkoon, en käy missään muualla julkisissa tiloissa.
ihmiset ovat idioottej
Bette midler oli hyvin twiitannut, kun ihmiset kokoontuivat Floridan rannoilla.
Haluavat hyvän rusketuksen kun heidät haudataan
Vierailija kirjoitti:
Ei samanlaista kokemusta, mutta itse ottaisin lähtökohdaksi sen missä itse olen töissä ja millaista työtä perheenjäseneni tekevät. Perheenjösenistämme 3/5 on kaupan alalla töissä, eli näemme päivittäin töissämme kymmeniä ja/tai satoja asiakkaita. Tästä lähtökojdasta on erittäin todennäköistä että:
1. Joku meidän perheestä saa työpaikalla tartunnan ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa, ja tuo sen mukanaan perheeseen.
2. Kukaan perheestämme ei ole töissä sairaalassa tai muussa "kriittisen alan" työpaikassa, jonka terveyttä pitäisi erityisesti suojella.
3. Perheessämme on vain yksi riskiryhmäläinen, joka käytännössä yhtä suurella riskillä saa tartunnan palaan sitten vapun vietosta tai töistä.
Joten, itse varmaan lähtisin varovaiseen vapun viettoon. Turvaväli kavereihin hyvä pitää edelleen, mutta muuten en näe syytä miksi en menisi. Sinun perheessäsi tilanne saattaa olla erilainen, joten arvioi menemisesi sen pohjalta.
Kuulostat urpolta. Jos teidän perheessä ollaan kaupan alalla töissä niin teidän riski saada tartunto on todella korkea!! Eli teillä on erityinen velvollisuus rajoittaa kaikkea työn ulkopuolista kanssakäymistä. Tehkää vain VÄLTTÄMÄTTÖMÄT asiat. Te olette niitä jotka tartutatte uusia ihmisiä!!!! Ikävä kyllä meillä ei nyt oo kellään kivaa ja kaikilla uusia velvollisuuksia. Kaikkien pitää joustaa.
Mikä ihmeen ajatus toi oikeesti on?? Että ”me saadaan kuitenkin korona niin ihan sama. Me voidaan sit huidella tuolla menemään ja tartuttaa kaikki muutkin”.
Jos ei kukaan ole kipeä, niin antaa mennä vaan! Ihme panikointia tän kanssa.
Tiiän että ihmisillä on erilaisia suhtautumistapoja mutta mietityttää toi että nuoreet ja terveetki voi saada vakavan tautimuodon.. Mulla ei ihan lähipiirissä oo riskiryhmään kuuluvia mutta silti kuumottelee ajatus, että jos vaikka kaupasta ois tarttunu mukaan virus (kaikki kun ei turvavälejä noudata) ja tartuttaisin sitä eteenpäin. Ja jos vappuna menisin nii sangen todennäkösesti turvavälejä ei noudatettas koska kaikki kuitenkin juo ja varmasti halaa sun muuta..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat urpolta. Jos teidän perheessä ollaan kaupan alalla töissä niin teidän riski saada tartunto on todella korkea!! Eli teillä on erityinen velvollisuus rajoittaa kaikkea työn ulkopuolista kanssakäymistä. Tehkää vain VÄLTTÄMÄTTÖMÄT asiat. Te olette niitä jotka tartutatte uusia ihmisiä!!!! Ikävä kyllä meillä ei nyt oo kellään kivaa ja kaikilla uusia velvollisuuksia. Kaikkien pitää joustaa.
Mikä ihmeen ajatus toi oikeesti on?? Että ”me saadaan kuitenkin korona niin ihan sama. Me voidaan sit huidella tuolla menemään ja tartuttaa kaikki muutkin”.
Hermostuin liikaa. Anteeksi että haukuin urpoksi. Ei auta mitään jos mä alan täällä ränttäämään vain siksi että ollaan vähän eri linjoilla tässä asiassa. Omat pelot ja riskiryhmäläiset lähipiirissä vain nostaa helposti kierroksia kun joku puhuu näistä rajoituksista ja niiden rikkomisesta.
Sitten kannattaa olla tarkkana sen pimeän viinan kanssa ennen vappua. Niissä voi olla metanolia, voi mennä näkö.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta hevon kukkua koko korona. Normaalisti olen nähnyt kavereita. Korona hysteerikot pysykää vaan kotona mutta älkää tulko moralisoimaan meitä muita ihmisiä.
0/5
Up