HS: Korona saattoi alkaa levitä ihmisten keskuudessa jo viime vuoden syyskuun ja joulukuun välisenä aikana.
Suomessakin on siis aivan hyvin voinut olla taudin kantajia jo joulu-/tammikuussa
Kommentit (173)
Minä myös mietiskelin mahdollista yhteyttä tapaus Rinteeseen... Entäpä taannoinen aasialaisten välinen lentokenttäattentaatio myrkkyrievulla?
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttärellä oli kanssa kova kurkkukipu, kuumetta ja päänsärkyä. Tämä oli joulukuussa. Oli koululla "päässyt" ohjaamaan kiinalaisten opiskelijoiden ryhmää viikon ajan. Nyt herää kysymys siitä, oliko kuitenkin koronaa... Silloin ei sitä vielä edes epäilty. Mutta kovin kipeä oli. Etenkin kurkku ja keuhkot ja hengittäminen sattui.
Vasta-ainetestiin.
Loppusyksystä oli liikkeellä jotakin muutakin tautia, mikä aiheutti pitkittynyttä yskää. Meidän perheessämme kouluikäiselle lapsella oli syyslomasta lähes joululle asti kestänyt yskä. Oksensi välillä limaa kesken yskimisen. Kuumetta ei ollut missään vaiheessa. Päänsärkyä kylläkin. Yskä lähti vasta hengitystä avaavilla lääkkeillä. Koskaan ei ole ko. lapsella vastaavaa ollut. En usko, että oli Koronaa, mutta tiedoksi vaan, jos jollain ollut samaa.
Vierailija kirjoitti:
Myös vuosien 2002-03 SARS-virus oli lähtöisin Guangdongista.
Eli todennäköistä että virus on Wuhanista, koska siellä pandemian alku. Muualla ei pandemian alku. Pujaosiesie!
Tammikuussa sairastui koko meidän perhe. Kaikilla oli veto aivan poissa ja yskää. Lapsilla oli lievempää oiretta varsinkin neljä vuotiaalla pienimmällä. Töissä oli samaan aikaan lähes kaikki kipeänä ja kaksi työkaveria sai keuhkokuumeenkin. Olen hoitaja ja töissä vanhusten parissa. Meidän osastolta kuoli 6 vanhusta peräjälkeen, mutta ei siihen kukaan kiinnittänyt isompaa huomiota, kun joskus noin vain käy tuurin kauppana. Mietittiin vaan et kyllä nyt on kuollut monta. Itse olin ensin viikon lievissä oireissa, sitten sairaslomalla yhden viikon kun veto oli poissa ja kova yskä. Palasin töihin mutta en jaksanut ja oli pakko palata vielä sairaslomalle. Kaiken kaikkiaan tauti kesti noin 4-5 viikkoa ja vielä maaliskuun alussa oli peruskunto alhaalla. En nyt sano että oli koronaa mutta mielikuvitus löhtee kyllä liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko tehdä palveluksen ja käydä vasta-ainetesteissä?
Voisko tää nyt maailmaa kiertävä epidemia olla itseasiassa toinen aalto?
Tuli sama mieleen. Sehän olisi itse asiassa helpottava tieto siinä mielessä, että kohta tämä on sitten lusittu, jos ollaankin aikataulussa pidemmällä kuin on kuviteltu.
Tuttu oli työmatkalla Tirolissa tammikuun lopulla. Palatessa kaikilla muilla työporukasta oli kamala flunssa ja 40 asteen kuume. Omalle tutulleni tuli myöhemmin vasta lieviä oireita.
Meillä perhe sairasti helmikuun lopulla oudon flunssan myös. Lapsilla kuume nousi 40, isommalla laski parissa päivässä ja kurkku oli vähän karhea, pienemmällä kuume sahasi viikon ajan 38-40, kuivaa yskää mutta ei nuhaa. Käytettiin testeissä kun kuume ei laskenut, mutta ei ollut rs eikä kurkunpääntulehdus. Vanhemmilla ei ollut kuumetta, mutta paleli ja väsytti, äidille tuli kuiva yskä jota kesti kuukauden. Isällä ei mitään. Isovanhemmilla samat oireet, väsymys ja kuivaa yskää. Viikolla 11 poistuivat oireet ja siitä pian alkoi koronaepidemia. Pohjois-Suomessa tämä. Mitä lienee olikin, mutta olemme kyllä miettineet että saattoiko olla koronaa. Se yskä ja lapsen sahaava kuume oli niin outo. Ne vähäiset limayskökset mitä tuli, olivat tosi paksua limaa, sellaista joka ei meinannut irrota ollenkaan. 3v oli tosi kipeä ja luulimme influenssaksi tai rs:ksi ja siksi kävimme vastaanotolla ja testeissä. Ei löytynyt sitä influenssaakaan.
Niin ja Haaparannan Ikeassa oli käyty ennen sairastumista. /48
Vierailija kirjoitti:
Minä olin marras-joulukuun vaihteessa Kiinassa työmatkalla. Muutama päivä sieltä tulon jälkeen alkoi kurkkukipu ja kauhea yskä. Viikon päästä oireilun alusta nousi sahaava kuume, yskä paheni ja keuhkoja poltti. Kuume ei ollut missään vaiheessa yli 38 mutta olo oli aivan kamala. Viikon kuumeilun jälkeen alkoi helpottaa mutta siitä vielä viikon kesti yskiminen. Keuhkoni tuntuivat normaalilta vasta pari kuukautta sairastamisen jälkeen. Mies ja lapset saivat saman taudin lievempänä ja sairastivat koko joululoman. Olen 100% varma että se oli korona. Jos silloin miehen kanssa puhuttiin että ihan todella erikoinen tauti. Ei ollut lainkaan normi influenssa.
Puoliso oli Kiinassa syyskuun lopussa, seurueesta kaksi muutakin sairastui. Yksi jo Kiinassa. Hänellä ripuli, kuume ja yskä. Puoliso ja kolmas seurueesta sairastui Suomessa. Puolisolla kolme viikkoa yskä, joutui käyttämään avaavaa astmalääkettä, vaikka ikinä ei ole ollut astmaa. Kolmas seurueesta oli kuumeessa ja yski myös 2-3 viikkoa. Vatsaoireita ei ollut.
Menkää vasta aine testeihin ja tulkaa tänne kertomaan tulokset. Kiinnostaa! Sitten teidän ei tarvitse ottaa rokotetta, eli testi kannattaa tehdä
Niin, jos tämä onkin jo se toinen eli pahempi aalto?
Meillä oli lentsu viime Vapun aikoihin, kun söimme piknikillä lepakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos tämä onkin jo se toinen eli pahempi aalto?
Mä olen ihan varma että on jo toinen aalto. Kiinalaiset vaan on salannu ekan aallon helvetin hyvin. Vasta kun toisen aallon alettua ruumita alkoi tulla enenevissä määrin joutuivat ilmoittamaan asiasta julkisesti. Sen takia Italiassa räjähti homma niin pahasti käsiin kun kiinalaiset halpatyöntekijät pakasivat tammikuun puolivälin jälkeen viettämästä uutta vuotta ja toivat pahemmaksi muuntuneen viruksen mukanaan.
Minulla oli yskää ja kuumetta jo 20 vuotta sitten. Varmaankin koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen tunne, että tämän koronan alkuperä saattaa sittenkin olla jokin ihmisen luoma juttu. Tutkijat on jäljillä, sanoisin. Kiinalaiset on nyt hiljaa koska pelkäävät asian paljastuvan.
uskon että koe-eläimet joihon on istutettu kotrona on myyty ruuoaksi
Minulla oli flunssaa vuoden aikana tämän tuosta. Nyt ei ole ollut, kun koulut on kiinni ja vältän kontakteja.
Näköjään ainakin vauvafoorumilaiset ovat koronansa jo viime vuonna sairastaneet.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli flunssaa vuoden aikana tämän tuosta. Nyt ei ole ollut, kun koulut on kiinni ja vältän kontakteja.
Työkaverin päiväkoti-ikäiset lapset ovat myös olleet terveinä. Muuten ovatkin syksystä sairastelleet lähes joka viikko jotain.
Voisitteko tehdä palveluksen ja käydä vasta-ainetesteissä?
Voisko tää nyt maailmaa kiertävä epidemia olla itseasiassa toinen aalto?