Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tekee akateemisista naisista niin nirsoja?

Vierailija
18.04.2020 |

Usein parhaiten löytyy kemiaa akateemisten naisten kanssa. Tai siis kemiaa siten kuin itse sen ymmärrän, eli ei pelkkää panetusta, vaan myös yhteistä säveltä, samantyyppisiä keskustelunaiheita ja yleisesti fiilistä että tän naisen kanssa olisi kiva viettää vikonloppua kotona. Siitä huolimatta en ikinä kelpaa kellekään akateemiselle naiselle suhteeseen, enkä oikein edes amk-naisillekaan. Kelpaan lähinnä amisnaisille sekä koulut keskeyttäneille ns. elämänkoulu-naisille. Tällaisten kanssa olen seurustellutkin ja aina ne on sit ihmetelleet teoreettisia puheenaiheitani turhan hölpötyksinä. Akateemisten ja amk-naisten kanssa on hommat jääneet yleensä jo ekoihin treffeihin, joskus tullut lyhyttä tapailua mutta sitten turpaan taas.

En voi ymmärtää tätä. Olen vähintäänkin nörtihtävä mies, jos en umpinörtti. En ole mikään elämänkoululainen itse. Eikä tässä puhuta mistään 20v akateemisista naisista, vaan tollasista sanotaanko 26-39v. Mitä ihmettä ne vaatii? Oikeastiko akateemisille naisille kelpaa pelkäästään ne av-meemin mukaiset kirurgi-lentokapteenit?

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen nainen, enkä voisi kuvitella kiinnostuvani kenestäkään, joka ajattelee naisia tuollaisena kollektiivina, "naiset sitä ja naiset tätä", tai syyttää tuota omassa mielessään luomaansa kollektiivia omasta henkilökohtaisesta elämäntilasteestaan. Eikä vissiin muutkaan, tuo asenne tulee rivien välistä kyllä aina ilmi.

Pitääkö akateemiselta naiselta kysyä onko hän nainen vai helikopteri?

Vierailija
102/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä sinun koulutuksesi onkaan?

Onhan miehen naiselle tuoma statusarvo tärkeä asia;)

Kerro meille aikuisille ihmisille, mikä on tuo statusarvo ja miten se realisoituu. Ajatteletko tosiaan, että me naiset ylpeilemme miestemme ammateilla? Että me ylipäänsä puhumme heistä? Oman mieheni ammatin tietävät 4-5 läheisintä ystävääni. Heihin minulla ei ole mitään tarvetta tehdä vaikutusta, he ovat yhtä lukuun ottamatta olleet ystäviäni kauan ennen kuin puolisooni edes tutustuin. Eivät muut kysele, mitä mieheni tekee työkseen. Enkä siitä kerro.

Millaisessa kuplassa elät, kun kuvittelet naisten puhuvan miestensä ammateista kaikille tuntemilleen ihmisille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesusonherra kirjoitti:

Akateemiset tienaavat enemmän ja ovat rahvasta älykkäämpiä. Ne molemmat ovat naisen parisuhde arvoa nostavia.

Miehellä taas älykkyys ei ole nostava tekijä vaan päin vastoin. Akateemiset naiset ovat oman arvonsa tuntevia, joten mikään älykäs nörtti ei kelpaakaan.

Valitettavasti akateemikot eivät välttämättä kiireellisessä elämässään ehdi hoitaa itseään, joten naiset sillä rintamalla ovat lähes päikseen hieman kulahtaneita. Tästä syystä eivät juurikaan pariudu.

Montako akateemikkonaista sinun käsityksesi mukaan Suomessa on?

Vierailija
104/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen nainen, enkä voisi kuvitella kiinnostuvani kenestäkään, joka ajattelee naisia tuollaisena kollektiivina, "naiset sitä ja naiset tätä", tai syyttää tuota omassa mielessään luomaansa kollektiivia omasta henkilökohtaisesta elämäntilasteestaan. Eikä vissiin muutkaan, tuo asenne tulee rivien välistä kyllä aina ilmi.

Pitääkö akateemiselta naiselta kysyä onko hän nainen vai helikopteri?

Hih, tuota juuri tarkoitin :D Jos nainen esittää ajatuksen, että naiset eivät ole mikään kollektiivinen homogeeninen yksikkö, ja sellaisena kaikki vastuussa toistensa toiminnasta, niin ainoa vaihtoehto tälle joka sulle tulee mieleen, on että nainen onkin "helikopteri". Tämän takia et löydä ihmistä, joka ihastuisi sinuun.

Vierailija
105/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro meille aikuisille ihmisille, mikä on tuo statusarvo ja miten se realisoituu. Ajatteletko tosiaan, että me naiset ylpeilemme miestemme ammateilla? Että me ylipäänsä puhumme heistä? Oman mieheni ammatin tietävät 4-5 läheisintä ystävääni. Heihin minulla ei ole mitään tarvetta tehdä vaikutusta, he ovat yhtä lukuun ottamatta olleet ystäviäni kauan ennen kuin puolisooni edes tutustuin. Eivät muut kysele, mitä mieheni tekee työkseen. Enkä siitä kerro.

Millaisessa kuplassa elät, kun kuvittelet naisten puhuvan miestensä ammateista kaikille tuntemilleen ihmisille?

Jos miehen statusarvo ei ole sinulle tärkeä niin miksi esim. ap:n kaltainen portaan verran sinua alemmin koulutettu mies ei kelpaa? Mutta kyse onkin omastastatuksestasi.

Vierailija
106/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelma mahdollisuudesta pariutua ylöspäin.

Vierailija
107/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jeesusonherra kirjoitti:

Akateemiset tienaavat enemmän ja ovat rahvasta älykkäämpiä. Ne molemmat ovat naisen parisuhde arvoa nostavia.

Miehellä taas älykkyys ei ole nostava tekijä vaan päin vastoin. Akateemiset naiset ovat oman arvonsa tuntevia, joten mikään älykäs nörtti ei kelpaakaan.

Valitettavasti akateemikot eivät välttämättä kiireellisessä elämässään ehdi hoitaa itseään, joten naiset sillä rintamalla ovat lähes päikseen hieman kulahtaneita. Tästä syystä eivät juurikaan pariudu.

Montako akateemikkonaista sinun käsityksesi mukaan Suomessa on?

Suomessa on akateemikkonaisia tällä hetkellä sekä tieteen (saa olla suomalaisia samanaikaisesti 16) että taiteen akateemikoissa ( saa olla suomalaisia samanaikaisesti yhteeensä 12) muistaakseni yhdeksän.

Vierailija
108/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tulee tuo harha halutuista ja himotuista kirurgeista??? Omalla työpaikalla ainakin kirurgit ovat aika tylsiä, paljon työtä tekeviä, paljon päivystäviä, silmäpussit ja leikkaus myssyn hinkkaaman, kaljuuntuvan pään omaavia keski-ikäisiä taviksia. Ja tienaavat se saman kuin muutkin lääkärit. Toki päivystyskorvauksista lisää mutta se tietty edellyttää sitä kotoa poissaoloa kauniina kesän grilli- ja mökkiviikonloppuina ja lähes aina juhlapyhinä on joku vuoro. Toki nuoremmassa polvessa on muutamia "machotyyppejä" etenkin ortopedeissä mutta kyllä se raskas arki kasvattaa äkkiä... Lisäksi kirurgeista on iso osa nykyään naisia. Ja sitä enemmän, mitä nuoremmista lääkäreistä puhutaan.

Jos statusta ja hienoja autoja arvostaa niin kirurgin sijaan kannattaisi katsella vaikkapa yksityisten silmälääkärien eikä kirurgien suuntaan. Myös työajat kivat eivätkä päivystä. Jotenkin vaan silmälääkäri ei kai kuulosta yhtä macholta...

T. Lääkäri (ei kirurgi eikä silmälääkäri)

Vierailija
109/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hämmästyttävää ja surullista kuinka vahvaina sääty yhteiskunnan perinteet elävät vielä 2000-luvun Suomessa.

Vierailija
110/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremminkin ei ole tarvetta pariutua ollenkaan. Kerron eronneena pitää kyllä kolahtaa todella kovasti, että edes harkitsen mitään vakavaa suhdetta. Tulen erittäin hyvin toimeen taloudellisesti ja viihdyn yksin, joten todennäköisesti tulevaisuudessa harkitsen vain tapailusuhdetta, jossa molemmat asuvat omissa asunnoissaan. 

Vierailija
111/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremminkin ei ole tarvetta pariutua ollenkaan. Kerron eronneena pitää kyllä kolahtaa todella kovasti, että edes harkitsen mitään vakavaa suhdetta. Tulen erittäin hyvin toimeen taloudellisesti ja viihdyn yksin, joten todennäköisesti tulevaisuudessa harkitsen vain tapailusuhdetta, jossa molemmat asuvat omissa asunnoissaan. 

Kuka täällä on puhunut eronneista ja varmaan jo synnyttäneistäkin hedelmällisen ikänsä ohittaneista naisista.

Vierailija
112/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  ne siitä rupsahtavat, sitten eivät kelpaa edes duunareille

Vierailija
113/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amk-insinööri, kauppatieteiden ylioppilas. Maisteritutkintopaikka yhteen FM-tutkintoon, johon hain insinööritutkinnolla, mutten ole töiden takia ehtinyt tilannetta edistää kauheasti. (Kauppatieteet oli kauheaa paskaa enkä aio niitä jatkaa)

Ap

Oletko nyt ihan varma, että sinulla ja näillä akateemisilla naisilla on oikeasti synkannut henkisellä tasolla? Joo pystytte puhumaan kiinnostavista asioista (sellasista mitä et amis/elämämkoulu naisten kanssa voi puhua) ja sulle tulee siitä fiilis, että tää nainen on just sitä mitä haet. Tämä siis sinun näkökulmasta. Melkeinpä arvasin jo aloituksesta, että insinööri se siellä kirjoittelee. Voisiko olla, että näiden naisten näkökulmasta sinä olet tylsä kuten insinöörit aina tuppaa olemaan? Kanssasi on luultavasti kiva jutella viisaita jne. mutta eivät näe sinua kumppaniaineksena, koska olet tylsä ja väritön kaavamainen ihminen. 

Vierailija
114/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[q onuote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Jos miehen statusarvo ei ole sinulle tärkeä niin miksi esim. ap:n kaltainen portaan verran sinua alemmin koulutettu mies ei kelpaa? Mutta kyse onkin omastastatuksestasi.

Ap:lle oli itselleen tärkeää, että nainen on akateeminen ja hän mainitsi, että ei kelpaa edes amk-naisille. Jos tuo tulee esiin voi olla, että se häiritsee akateemisia naisia.

Vierailija
115/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vain yksi nirso ja se on aloittaja. Hänellä olisi ja on hänestä kiinnostuneita naisia mutta ap haluaa akateemisen nainen kun mä haluun.

Minulle on muuten eräs mies sanonut että luulenko että minulla on muka varaa valita ja olla nirso sen jälkeen kun hän oli sinnikkäästi itse yrittänyt minua iskeä ja kaiken huippu oli että minulla oli ihan näkyvästi sornukset vasemmassa nimettömässä!

Vierailija
116/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[q onuote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle oli itselleen tärkeää, että nainen on akateeminen ja hän mainitsi, että ei kelpaa edes amk-naisille. Jos tuo tulee esiin voi olla, että se häiritsee akateemisia naisia.

Ei ap sanonut haluavansa nimeen omaan akateemisen naisen mutta ihmetteli miksei ole näiden silmissä edes potentiaalinen kumppani.

Vierailija
117/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset naiset kuvittelevat olevansa uniikkeja lumihiutaleita, jotka ovat (ainoita) ahkerasti opiskelleita ja tutkinnon saaneita. Luonnollisesti hypergamian mukaan he ajattelevat "ansainneensa" sen kirurgi-lentäjän, koska ovat suorittaneet (jonkin pilipali) maisteritutkinnon. Kuten se taannoin Hesarin mielipidepalstalla itkenyt naispuolinen tohtori, jolle ei löytynytkään hyvin menestynyttä johtajatohtorismiestä.

Jos huonosti käy niin joutuu kelpuuttamaan maisterismiehen...olen itse tämän kokenut, sillä ensimmäisen perheen perustin kesken opiskeluiden ja vaativat luonnontieteen/tekniikan alan opinnot jäi kesken ja minua kohdeltiin sen takia kuin roskaa. Eron jälkeen hommasin paperit ja sen jälkeen ei ole enää kukaan ryppyillyt. Servailen kostoksi näitä naismaistereita ihan huvikseni illanvietoissa, tietenkään en ole kertonut tutkintopapereista...ilme on aina luokkaa "priceless" kun totean johonkin viimeisenä oljenkortena käytettyyn tutkintosössötykseen sitten lopuksi, että ai niin mainitsinko suorittaneeni tutkinnon silloin ja silloin...

Vierailija
118/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko sä itse jollain tavalla liian vaativa? Minäkin vielä muutamia vuosia sitten vannoin, etten voisi seurustella matalasti koulutetun miehen kanssa.

Lopulta löysin ihanan miehen, jonka kanssa kemiat ja arvot kohtaa. Itse valmistun yliopistosta korkeapalkkaiselle alalle ja mieheni on käynyt ”vain” amiksen. Silti hän on sosiaalisesti fiksumpi kuin yksikään tapaamani mies. Kohtelee hyvin ja mikä parasta: hän ei koskaan vertaile meidän koulutuksia tai palkkatasoa. Me ollaan samanvertaisia ja meillä on aivan ihana parisuhde. Joka päivä mietin että miten onnekas mä olenkaan kun olen tuommoisen miehen löytänyt.

Olen tapaillut ennen miestäni korkeasti koulutettuja miehiä ja heissä on kaikissa sama vika: kuvittelevat monella tapaa olevansa parempia ihmisiä kuin muut. En halua lasteni isäksi sellaista miestä joka lokeroi ihmiset koulutuksen perusteella.

Vierailija
119/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin johtuvan nk. hypergamiasta. Naiset tyypillisesti haluavat itseään "menestyneemmän" miehen, jolloin akateemisille naisille, menestyneitä kun ovat, jää vähemmän potentiaalisia kumppaneita.

Vierailija
120/138 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuvaus kuulostaa vähän huumorintajuttomalta. Enkä tunne itsekään kovin montaa nörttiä, joka olisi hipsteristi, coolisti ja hauskasti nörtti. Ei akateemisuus silti tarkoita sitä, että olisi kiinnostunut puhumaan vain teoreettisista asioista ja viettämään kotihiirenä aikaa. Melkein päin vastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi