Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tekee akateemisista naisista niin nirsoja?

Vierailija
18.04.2020 |

Usein parhaiten löytyy kemiaa akateemisten naisten kanssa. Tai siis kemiaa siten kuin itse sen ymmärrän, eli ei pelkkää panetusta, vaan myös yhteistä säveltä, samantyyppisiä keskustelunaiheita ja yleisesti fiilistä että tän naisen kanssa olisi kiva viettää vikonloppua kotona. Siitä huolimatta en ikinä kelpaa kellekään akateemiselle naiselle suhteeseen, enkä oikein edes amk-naisillekaan. Kelpaan lähinnä amisnaisille sekä koulut keskeyttäneille ns. elämänkoulu-naisille. Tällaisten kanssa olen seurustellutkin ja aina ne on sit ihmetelleet teoreettisia puheenaiheitani turhan hölpötyksinä. Akateemisten ja amk-naisten kanssa on hommat jääneet yleensä jo ekoihin treffeihin, joskus tullut lyhyttä tapailua mutta sitten turpaan taas.

En voi ymmärtää tätä. Olen vähintäänkin nörtihtävä mies, jos en umpinörtti. En ole mikään elämänkoululainen itse. Eikä tässä puhuta mistään 20v akateemisista naisista, vaan tollasista sanotaanko 26-39v. Mitä ihmettä ne vaatii? Oikeastiko akateemisille naisille kelpaa pelkäästään ne av-meemin mukaiset kirurgi-lentokapteenit?

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatat ap olla vain tylsää seuraa.

Se on ihan mahdollista, että olen tylsää seuraa. Olisinko vähemmän tylsää seuraa, jos olisin maailmankuulu kirurgi ja ansaitsisin 20t. euroa kuukaudessa?

Ap

Jaaha, olet palstaöli. 

Niin että mitä että?

Ap

Vierailija
82/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen akateeminen kaunis nainen ja minulle käy mikä tahansa koulutus miehellä. Mielenkiinto riippuu muista seikoista. Mutta totta on se, että usein saattaa olla niin, että kouluttamattomalla miehellä ja mulla on erilaiset kiinnostuksen kohteet eikä ole oikein keskustelunaiheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan mahdollista, että olen tylsää seuraa. Olisinko vähemmän tylsää seuraa, jos olisin maailmankuulu kirurgi ja ansaitsisin 20t. euroa kuukaudessa?

Ap

Jaaha, olet palstaöli. 

Niin että mitä että?

Ap

Tällä palstalla usein tavattu miesoletettu, joka kirjoittaa tasoista, miehen tulojen merkityksestä hänen markkina-arvolleen ja laatikkoleuoista. Arkkityyppinen ja usein pilkattu hahmo. Sellaiseksi toteamisen jälkeen henkilön kanssa ei enää yleensä tosissaan keskustella.

84/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

akateemiset naiset eivät ole nirsoja. He eivät vain ole kiinnostuneita sinusta.

Useimmat akateemiset naiset haluavat akateemisen, sivistyneen miehen. Sinä et sellainen ole.

Vierailija
85/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että monilla akateemisilla naisilla on erikoinen suorittaja-asenne joka heijastuu myös parinvalintaan.

Ajatus on että tehdään niin kuin pitää tehdä (opiskellaan, ollaan ahkeria ja tunnollisia), ja siitä palkitaan lopussa.

Näin tietysti onkin, jos tavoitteena on tutkinnon suorittaminen ja kenties oman alan työpaikka, pl. korkeimmat johtotehtävät joihin ei tuolla asenteella pääse.

Mutta jotenkin akateemiset naiset ajattelevat että sama pätee parinvalintaan. Tutkinnon ja työpaikan ajatellaan oikeuttavan pidempään, komeampaan, karismaattisempaan, menestyneempään jne mieheen joka on palkinto vuosien suorittamisesta.

Sen miehen jonka olisi saanut ilman suorittamista, ottaminen tuntuisi tyytymiseltä.

Vierailija
86/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulostaa eikä kuullostaa. Varmaan kirjoitatte myös enään ja sydämmen. Ohis

Vierailija
87/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en itse valitse kumppania koulutuksen tai työn perusteella, saattaa se oikea jäädä helposti välistä. Mahtaa teidän elämä olla vaikeaa.

Vierailija
88/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin aikanaan mahdollisimman hyvännäköisen, älykkään, koulutetun, hauskan ja sosiaalisen miehen. Kun sitten totesin ettei rahkeet riitä, niin heivasin koulutusvaatimuksen ja otin itseäni huomattavasti matalammin koulutetun miehen joka täyttää kaikki muut kriteerit. En osaa ajatella, että olisin tinkinyt koulutuksesta ottaakseni tylsän tavisnäköisen nörtin. Karusti ehkä sanottu, mutta näitä olisi ollut yllin kyllin tarjolla siellä omalla sosioekonomisella tasollakin. Käsittääkseni tämä on aika yleistä akateemisilla naisilla - hauskoja, komeita ja akateemisia miehiä kun ei kaikille riitä, niin osa valitsee sen akateemisen nörtin ja osa valitsee hauskan ja komean AMK- tai amismiehen. Harva nai alaspäin ottaakseen sen nörtin.

Vierailija
89/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, minä en ole kiinnostunut ollut akateemisista miehistä yleensä juuri sen panetuksen puutteen vuoksi. Voin keskustella akateemisesti ystävieni kanssa, parisuhteessa taas pitää olla sitä seksuaalista vetovoimaa, jota en nörttimiehiin tunne. Olen parisuhteessa raksamiehen kanssa. 

Oletkohan oikea akateeminen etkä amk? Ei kai akateeminen nainen sanoisi mitään noin vulgaaria kuin "panetus". Tai ylipäätään edes siveellinen amis nainen.

Maisteri olen. Ja osaan paljon vulgaariimpiakin sanoja. Kyllä sievistely on sitä alemmin koulutettujen hommaa.

Taidat olla sukusi ensimmäinen akateeminen. Ei kai sivistys suvuissa puhuta kuin jossakin rasvanahkaduurien taukotilassa.

Vierailija
90/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonnontieteellisen alan tohtori. Mieheni on sivistynyt, fiksu, kohtelias, syvällinen, seksikäs, hyväkuntoinen mekaanikko. Keskustelemme toisinaan työjutuista, mutta muut keskustelunaiheet eivät varsinaisesti liity mitenkään koulutukseen. Mieheni on ihan yhtä hyvin perillä maailman asioista ja kiinnostunut laajasti eri aiheista, kuten minäkin. Yhteistä meillä on luonnon arvostaminen, harrastukset, intohimo elämään ja toisiimme, elämänjano, uteliaisuus ja tahto oppia ja kokea uutta. Siinä mielessä olenkin nirso, että nyt olisi vaikea tyytyä vähempään jos tämä ihana elämänkumppani siirtyisi muihin maisemiin. En vaan yksinkertaisesti viihdy vapaa-aikanani ihan kenen kanssa tahansa, vaikka osaankin keskustella monessa kontekstissa. Usein akateemiset naiset ovat juuri tässä hyviä, eli vuorovaikutuksessa erilaisten ihmisten kanssa. Monet miehet sitten kuvittelevat että nämä keskustelut ovat hyvinkin syvällisiä, ja että näiden akateemisten naisten kanssa synkkaa hyvin, vaikka naiset keskustelevat vain keskustelun vuoksi. Koulutuksella ei ole väliä, vaan ihmisellä koulutuksen takana.

Vierailija
91/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nirso, vaikkei ole kuin AMK tutkinto. Ihan siitä syystä, että isäni on Italialainen. Olen matkustanut elämässäni paljon ja puhun kieliä. Lisäksi olen kiinnostunut monista tieteellisistä asioista ja tekniikasta. Jokainen varmaan tajuaa jo tuosta, että kovin juntin kanssa en viihdy. Pitää kyetä ymmärtämään kulttuuria, kieliä, erilaisuutta ja selviytyä muuallakin kuin mökillä. Näitä sivistyneempiä onkin sitten Badoossa ja Tinderissä vähemmän. Vippaan vasemmalle, jos profiilissa ei ole mitään sisältöä. Kokeilin treffata ja antaa mahdollisuuden useallekin miehelle, mutta olivat täysin turhia keikkoja. Puheen sisältö oli yksitoikkoista ja harrastukset haasteettomia.

Vierailija
92/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen akateeminen ja mieluusti ottaisin jonkun ihan tavallisen miehen. Minulle on vain käynyt päinvastoin kuin sinulle. Samanlainen alkuasetelma ja itse haluaisin tutustua lisää mutta miehelle ei kelpaa vaan haluaisi jotain "parempaa" (ilmeisesti jonkun kaunottaren jota esitellä).

No mitä jos tavallinen mies olisi roskakuski?

Vierailija
93/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luultavasti olisit vielä vähemmän haluttua seuraa - huippukirurgiksi päätyminen vaatii sen laatuista keskittymistä ja työntekoa, että harvat ovat semmoista kiinnostuneita kotonaan katselemaan, ehkä sellaiset, jotka eivät niin puolisoaan välitä tavata.

Vierailija
94/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nirso, vaikkei ole kuin AMK tutkinto. Ihan siitä syystä, että isäni on Italialainen. Olen matkustanut elämässäni paljon ja puhun kieliä. Lisäksi olen kiinnostunut monista tieteellisistä asioista ja tekniikasta. Jokainen varmaan tajuaa jo tuosta, että kovin juntin kanssa en viihdy. Pitää kyetä ymmärtämään kulttuuria, kieliä, erilaisuutta ja selviytyä muuallakin kuin mökillä. Näitä sivistyneempiä onkin sitten Badoossa ja Tinderissä vähemmän. Vippaan vasemmalle, jos profiilissa ei ole mitään sisältöä. Kokeilin treffata ja antaa mahdollisuuden useallekin miehelle, mutta olivat täysin turhia keikkoja. Puheen sisältö oli yksitoikkoista ja harrastukset haasteettomia.

Buona sera Signorina! Saisinko vähän lipaista ;)

Vierailija
95/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus olisi voinut olla omasta näppiksestäni, erona vain se, että olen itsekin akateeminen. Henkisellä tasolla (arvot, keskustelunaiheet, mielenkiinnon kohteet) klikkaa parhaiten kouluttautuneiden naisten kanssa, mutta nämä laittavat jarrut pohjaan, jos yritän kaveruutta kummempaa. Toivottavasti joku akateeminen nainen tunnistaisi ilmiön

Tunnistan, ja mulla on aina ollut kyse seksuaalisen vetovoiman puutteesta kyseistä miestä kohtaan. Kavereina ja keskusteluseurana olleet oikein mukavia.

Osaatko arvioida mistä seksuaalisen vetovoiman puute on johtunut?

Fyysisestä olemuksesta on usein puuttunut sellainen tietty luontevuus ja voima. Mies vain ei kanna kehoaan samalla tavoin kuin mies, joka käyttää kehoaan myös työvälineenään.

Tämähän ei toki missään mielessä ole yleistettävissä akateemisen koulutuksen saaneisiin miehiin. Urheilullisia ja hyvävartaloisia miehiä on kaikissa yhteiskuntaluokissa ja koulutusasteissa. Akateemisista esimerkiksi entinen oikeusministeri Antti Häkkänen on aika håt.

Vierailija
96/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus olisi voinut olla omasta näppiksestäni, erona vain se, että olen itsekin akateeminen. Henkisellä tasolla (arvot, keskustelunaiheet, mielenkiinnon kohteet) klikkaa parhaiten kouluttautuneiden naisten kanssa, mutta nämä laittavat jarrut pohjaan, jos yritän kaveruutta kummempaa. Toivottavasti joku akateeminen nainen tunnistaisi ilmiön

Tunnistan, ja mulla on aina ollut kyse seksuaalisen vetovoiman puutteesta kyseistä miestä kohtaan. Kavereina ja keskusteluseurana olleet oikein mukavia.

Fyysisestä olemuksesta on usein puuttunut sellainen tietty luontevuus ja voima. Mies vain ei kanna kehoaan samalla tavoin kuin mies, joka käyttää kehoaan myös työvälineenään.

Tämähän ei toki missään mielessä ole yleistettävissä akateemisen koulutuksen saaneisiin miehiin. Urheilullisia ja hyvävartaloisia miehiä on kaikissa yhteiskuntaluokissa ja koulutusasteissa. Akateemisista esimerkiksi entinen oikeusministeri Antti Häkkänen on aika håt.

Erikoinen sattuma, mutta minussa on paljon samaa Antti Häkkäsen kanssa noin ulkomuodolta. Samantyyppiset hiukset, tosin kiharammat. Erittäin paljon samantyyppinen vartalo, mitä nyt äsken selasin kuvia ja etsin kuvia joissa ei olisi puku päällä. Lisäksi muutamaa eroavaa yksityiskohtaa lukuunottamatta varsin samannäköinen kasvoista. En muuten osaisi luetella näin, mutta kun olen jopa joskus kuullut jonkun sanovan, että näytän Häkkäseltä, tai siis kuullut että "toi Häkkänen näyttää ihan sulta, x"

Jos näyttää Häkkäseltä, niin kuinka luultavaa on, että saa akateemisilta naisilta pakit ulkonäön takia?

Vierailija
97/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä todellisuudessa kirurgit ovat jotain julkkiksia? Itse en ainakaan osaa nimetä yhtään kirurgia nimeltä. Ja olen ihan akateeminen (tuplamaisteri) mies.

Vierailija
98/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen sattuma, mutta minussa on paljon samaa Antti Häkkäsen kanssa noin ulkomuodolta. Samantyyppiset hiukset, tosin kiharammat. Erittäin paljon samantyyppinen vartalo, mitä nyt äsken selasin kuvia ja etsin kuvia joissa ei olisi puku päällä. Lisäksi muutamaa eroavaa yksityiskohtaa lukuunottamatta varsin samannäköinen kasvoista. En muuten osaisi luetella näin, mutta kun olen jopa joskus kuullut jonkun sanovan, että näytän Häkkäseltä, tai siis kuullut että "toi Häkkänen näyttää ihan sulta, x"

Jos näyttää Häkkäseltä, niin kuinka luultavaa on, että saa akateemisilta naisilta pakit ulkonäön takia?

Vastauksena kysymykseesi, riippuu täysin kyseisen naisen mieltymyksistä. Veikkaisin että useimpia miellyttää. Omia naisystäviäni (kyllä, heitä on kaksi) kumpaakaan Häkkänen ei miellytä, mutta tunnistavat hänet kyllä ns objektiivisesti hyvännäköiseksi. Minua hänen ulkonäkönsä miellyttää, vaikka olenkin heteromies.

-Juristi itsekin, joskaan en yhtä menestynyt kuin herra Häkkänen.

Vierailija
99/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä todellisuudessa kirurgit ovat jotain julkkiksia? Itse en ainakaan osaa nimetä yhtään kirurgia nimeltä. Ja olen ihan akateeminen (tuplamaisteri) mies.

https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005857433.html

Vierailija
100/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen nainen, enkä voisi kuvitella kiinnostuvani kenestäkään, joka ajattelee naisia tuollaisena kollektiivina, "naiset sitä ja naiset tätä", tai syyttää tuota omassa mielessään luomaansa kollektiivia omasta henkilökohtaisesta elämäntilasteestaan. Eikä vissiin muutkaan, tuo asenne tulee rivien välistä kyllä aina ilmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi