Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tekee akateemisista naisista niin nirsoja?

Vierailija
18.04.2020 |

Usein parhaiten löytyy kemiaa akateemisten naisten kanssa. Tai siis kemiaa siten kuin itse sen ymmärrän, eli ei pelkkää panetusta, vaan myös yhteistä säveltä, samantyyppisiä keskustelunaiheita ja yleisesti fiilistä että tän naisen kanssa olisi kiva viettää vikonloppua kotona. Siitä huolimatta en ikinä kelpaa kellekään akateemiselle naiselle suhteeseen, enkä oikein edes amk-naisillekaan. Kelpaan lähinnä amisnaisille sekä koulut keskeyttäneille ns. elämänkoulu-naisille. Tällaisten kanssa olen seurustellutkin ja aina ne on sit ihmetelleet teoreettisia puheenaiheitani turhan hölpötyksinä. Akateemisten ja amk-naisten kanssa on hommat jääneet yleensä jo ekoihin treffeihin, joskus tullut lyhyttä tapailua mutta sitten turpaan taas.

En voi ymmärtää tätä. Olen vähintäänkin nörtihtävä mies, jos en umpinörtti. En ole mikään elämänkoululainen itse. Eikä tässä puhuta mistään 20v akateemisista naisista, vaan tollasista sanotaanko 26-39v. Mitä ihmettä ne vaatii? Oikeastiko akateemisille naisille kelpaa pelkäästään ne av-meemin mukaiset kirurgi-lentokapteenit?

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä sinun koulutuksesi onkaan?

Amk-insinööri, kauppatieteiden ylioppilas. Maisteritutkintopaikka yhteen FM-tutkintoon, johon hain insinööritutkinnolla, mutten ole töiden takia ehtinyt tilannetta edistää kauheasti. (Kauppatieteet oli kauheaa paskaa enkä aio niitä jatkaa)

Ap

Ei kuullosta niin mielenkiintoiselta, että viitsisin viikonloppuani tuhlata. T: tuplamaisterinainen

Millainen maisterinainen kuullostaa mitään muuta kuin sipulia?

Oletko sä ap?

"Kuullostaa" oli akateemiselta naiselta oikein kirjoitettu.

Se sana, jonka sinä taas liitit paistamiseen, mutta muistit väärin, on "kuullottaa"...

Ehkä tässä nyt selvisikin syy, mikseivät akateemiset naiset kiinnostu sinusta...

Vierailija
42/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin amk-insinöörin kanssa ja hänelle oli liikaa menestymiseni. Tuli kuittailua ym. Ei toimi pidemmän päälle, jos on tuollaista.

T. tohtorinainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen ja eniten kemiaa ollut amisten kanssa. Miehen koulutus on yhdentekevää mulle.

Olet todella harvinainen poikkeus. Tutkimusten mukaan akateemisen naisen pariutuminen amis miehen kanssa on erittäin harvinaista tai ei ole liioittelu sanoa nämä tapaukset ovat kuriositeetti.

Minkä tutkimusten? Suomessa tutkitusti naiset pariutuu "alaspäin" paljon enemmän kuin miehet.

En nyt jaksa kaivaa tutkimuksia esille mutta niitä on tehty sosiologian alalla. On niitä tehty muuallakin ja Ruotsissa akateemiset naiset pariutuvat useammin alaspäin ei akateemisen miehen kanssa. Ei kyllä tule itsellä mieleen yhtään esim. FM naisen ja rakennusmiehen suhdetta.

Vierailija
44/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin amk-insinöörin kanssa ja hänelle oli liikaa menestymiseni. Tuli kuittailua ym. Ei toimi pidemmän päälle, jos on tuollaista.

T. tohtorinainen

Miten menestyit? Oliko muunlaistakin menestystä kuin akateemisella puolella?

Vierailija
45/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen ja eniten kemiaa ollut amisten kanssa. Miehen koulutus on yhdentekevää mulle.

Olet todella harvinainen poikkeus. Tutkimusten mukaan akateemisen naisen pariutuminen amis miehen kanssa on erittäin harvinaista tai ei ole liioittelu sanoa nämä tapaukset ovat kuriositeetti.

Minkä tutkimusten? Suomessa tutkitusti naiset pariutuu "alaspäin" paljon enemmän kuin miehet.

En nyt jaksa kaivaa tutkimuksia esille mutta niitä on tehty sosiologian alalla. On niitä tehty muuallakin ja Ruotsissa akateemiset naiset pariutuvat useammin alaspäin ei akateemisen miehen kanssa. Ei kyllä tule itsellä mieleen yhtään esim. FM naisen ja rakennusmiehen suhdetta.

Se kyllä kaventaa akateemisen naisen mahdollisuuksia, jos vain akateeminen mies kelpaa. Akateeminen miehen nai myös alaspäinkin. Perhekeskeinen akateeminen mies ottaa mielellään sairaanhoitajan vaimoksi ja lasten äidiksi.

Vierailija
46/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vanhojakin tutkimuksia? Omassa tuttavapiirissä on parikin (noin 30v) tapausta, joissa akateeminen nainen on vaihtanut akateemisen miehen matalemmin koulutettuun. 

eri

Vierailija
47/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kyllä kaventaa akateemisen naisen mahdollisuuksia, jos vain akateeminen mies kelpaa. Akateeminen miehen nai myös alaspäinkin. Perhekeskeinen akateeminen mies ottaa mielellään sairaanhoitajan vaimoksi ja lasten äidiksi.

Ei akateemiset miehet ole harvinaisia. Kyllä heitä riittää akateemisille naisille.

Vierailija
48/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli ap, joka luuli, että sipulia kuullostetaan, niin elämänkoululaiset ovat juuri oikeaa seuraa hänelle.

Vierailija
49/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä sinun koulutuksesi onkaan?

Amk-insinööri, kauppatieteiden ylioppilas. Maisteritutkintopaikka yhteen FM-tutkintoon, johon hain insinööritutkinnolla, mutten ole töiden takia ehtinyt tilannetta edistää kauheasti. (Kauppatieteet oli kauheaa paskaa enkä aio niitä jatkaa)

Ap

Ei kuullosta niin mielenkiintoiselta, että viitsisin viikonloppuani tuhlata. T: tuplamaisterinainen

Sääliksi käy poikaparkaa, joka kuvitellee ajattelevansa kovinkin syvällisiä ja tarjoavansa älykästä keskusteluseuraa. T: tohtorinainen

Tämä. Akateemisesti koulutetuilla on yleensä suht laaja yleissivistys. Se mikä on sinulle virkistää ja syvällistä keskustelua, on heistä ehkä normaalia . Tai tylsää. Yliopistossa oppii myös seuraamaan tylsiä luentoja mukamas kiinnostuneena.

Vierailija
50/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaan myös yhteistä säveltä, samantyyppisiä keskustelunaiheita"

Olen akateeminen nainen, mistä voimme keskustella?

Vierailija
51/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei akateemiset miehet ole harvinaisia. Kyllä heitä riittää akateemisille naisille.

Riippuu ikäluokasta. Parin viime vuosikymmenen aikana yliopisto-opiskelijoista on ainakin joillakin aloilla ollut suurinosa naisia.

Vierailija
52/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ikäluokasta. Parin viime vuosikymmenen aikana yliopisto-opiskelijoista on ainakin joillakin aloilla ollut suurinosa naisia.

Niin? Akateemisilla ihmisillä on yleensä kielitaitoa ja kykyä katsella naapurimaidenkin akateemisia uroita tai ehkä vieläkin kauempaa. Se kotikyliltä naiminen on kouluttamattomien juttu.

Vierailija
53/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on nähnyt maailmaa vähän enemmän kuin lapsuuden kirkonkylän, helposti vaatii vähän enemmän elämältä. Tämän takiahan joissain uskonnollisissa piireissä vastustetaan visusti kouluttautumista liian pitkälle...

Tämän takia Juha Sipilän hallitus myös ajoi koulutusta alas.

Vierailija
54/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on erilainen kuin aloittajalla. Minulla on ollut kolme parisuhdetta. Ensimmäinen alkoi lukiossa, ja erottiin ylioppilaskeväänä. Molemmat jatkoivat yliopistoon opiskelemaan, eli akateeminen tuli tästäkin naisesta. Seuraavan kumppanini tapasin yliopistossa, hän on nykyään tohtori (minä vain maisteri). Oltiin yhdessä noin 7 vuotta, erottiin pari vuotta ennen hänen tohtorinväitöstään. Kolmas eli nykyinen kumppanini oli vielä opiskelija kun tapasimme, valmistui maisteriksi pian sen jälkeen. Eli akateemisia ovat olleet kaikki. Kaksi kielitieteilijää ja yksi filosofi.

Vierailija
55/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä en ole kiinnostunut ollut akateemisista miehistä yleensä juuri sen panetuksen puutteen vuoksi. Voin keskustella akateemisesti ystävieni kanssa, parisuhteessa taas pitää olla sitä seksuaalista vetovoimaa, jota en nörttimiehiin tunne. Olen parisuhteessa raksamiehen kanssa. 

Vierailija
56/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, minä en ole kiinnostunut ollut akateemisista miehistä yleensä juuri sen panetuksen puutteen vuoksi. Voin keskustella akateemisesti ystävieni kanssa, parisuhteessa taas pitää olla sitä seksuaalista vetovoimaa, jota en nörttimiehiin tunne. Olen parisuhteessa raksamiehen kanssa. 

Melko eläimellistä, mutta niinhän naiset usein on.

Vierailija
57/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on pienipalkkaisessa paskaduunissa, tienaavat vähemmän kuin kansanedustajat, ja silti kuvittelevat olevansa jotain erikoista. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
58/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus olisi voinut olla omasta näppiksestäni, erona vain se, että olen itsekin akateeminen. Henkisellä tasolla (arvot, keskustelunaiheet, mielenkiinnon kohteet) klikkaa parhaiten kouluttautuneiden naisten kanssa, mutta nämä laittavat jarrut pohjaan, jos yritän kaveruutta kummempaa. Toivottavasti joku akateeminen nainen tunnistaisi ilmiön

Tunnistan, ja mulla on aina ollut kyse seksuaalisen vetovoiman puutteesta kyseistä miestä kohtaan. Kavereina ja keskusteluseurana olleet oikein mukavia.

Vierailija
59/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen akateeminen ja mieluusti ottaisin jonkun ihan tavallisen miehen. Minulle on vain käynyt päinvastoin kuin sinulle. Samanlainen alkuasetelma ja itse haluaisin tutustua lisää mutta miehelle ei kelpaa vaan haluaisi jotain "parempaa" (ilmeisesti jonkun kaunottaren jota esitellä).

Vierailija
60/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus olisi voinut olla omasta näppiksestäni, erona vain se, että olen itsekin akateeminen. Henkisellä tasolla (arvot, keskustelunaiheet, mielenkiinnon kohteet) klikkaa parhaiten kouluttautuneiden naisten kanssa, mutta nämä laittavat jarrut pohjaan, jos yritän kaveruutta kummempaa. Toivottavasti joku akateeminen nainen tunnistaisi ilmiön

Tunnistan, ja mulla on aina ollut kyse seksuaalisen vetovoiman puutteesta kyseistä miestä kohtaan. Kavereina ja keskusteluseurana olleet oikein mukavia.

Melko eläimellistä, mutta niinhän naiset usein on.