Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tekee akateemisista naisista niin nirsoja?

Vierailija
18.04.2020 |

Usein parhaiten löytyy kemiaa akateemisten naisten kanssa. Tai siis kemiaa siten kuin itse sen ymmärrän, eli ei pelkkää panetusta, vaan myös yhteistä säveltä, samantyyppisiä keskustelunaiheita ja yleisesti fiilistä että tän naisen kanssa olisi kiva viettää vikonloppua kotona. Siitä huolimatta en ikinä kelpaa kellekään akateemiselle naiselle suhteeseen, enkä oikein edes amk-naisillekaan. Kelpaan lähinnä amisnaisille sekä koulut keskeyttäneille ns. elämänkoulu-naisille. Tällaisten kanssa olen seurustellutkin ja aina ne on sit ihmetelleet teoreettisia puheenaiheitani turhan hölpötyksinä. Akateemisten ja amk-naisten kanssa on hommat jääneet yleensä jo ekoihin treffeihin, joskus tullut lyhyttä tapailua mutta sitten turpaan taas.

En voi ymmärtää tätä. Olen vähintäänkin nörtihtävä mies, jos en umpinörtti. En ole mikään elämänkoululainen itse. Eikä tässä puhuta mistään 20v akateemisista naisista, vaan tollasista sanotaanko 26-39v. Mitä ihmettä ne vaatii? Oikeastiko akateemisille naisille kelpaa pelkäästään ne av-meemin mukaiset kirurgi-lentokapteenit?

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Jos yritän miettiä tätä vakavasti (pitää muistaa että ei ole mitään ”akateemista naista”, on varmaan eri asia onko juristi vai ympäristöbiologi, ornitologi matemaatikko kauppatieteilijä vai agrologi) niin ehkä pitkälle kouluttautunut nainen ei pelkästään tarvitse miestä miehen vuoksi. Että olisi joku. Mitä vanhemmaksi tulee sen paremmin tajuaa pärjäävänsä ja myös elävänsä merkityksellistä elämää vaikka ei olisikaan ”vaan jotain” miestä. Kuulostat mukavalta ja uskon että sinkkuna olisit mielestäni kiinnostava. Kaikki naiset ei tykkää syvällisistä pohdiskelijatyypeistä jos eivät ole luonteeltaan sellaisia. He voivat enemmän olla yksinkertaisesti työ työnä, ihmisiä. Ehkä sellaista maailmankatsomuksellista akateemisuutta löytyy ympäristöalalta, maantieteestä, valtiotieteistä jne. Kauppa-, oikeus ym. alat voi sitten olla vähemmän sellaisia houkuttelevia.

Vierailija
22/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisten miesten kanssa ne naiset sitten ovat päätyneet parisuhteeseen? Millaisia exät olivat? Siitähän sen voit päätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus olisi voinut olla omasta näppiksestäni, erona vain se, että olen itsekin akateeminen. Henkisellä tasolla (arvot, keskustelunaiheet, mielenkiinnon kohteet) klikkaa parhaiten kouluttautuneiden naisten kanssa, mutta nämä laittavat jarrut pohjaan, jos yritän kaveruutta kummempaa. Toivottavasti joku akateeminen nainen tunnistaisi ilmiön

Vierailija
24/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on taas vaikea akateemisena miehenä löytää mistään elämänkoululais- tai amisnaisia. Emme vain liiku samoissa piireissä.

Vierailija
25/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota amisnainen. Nämä eivät laita pahakseen tuomaasi korkeampaa tulotasoa. Moni amismies ryyppää viikonloppuna niin olisit kuumaa tavaraa jos alkoholi ei ole sinulle ongelma. Puutteessakaan ei tarvitse olla minkä olet amisnaisten kanssa varmasti todennutkin. Ja ethän tiedä vaikka amisnaisesi oliskin vain ollut koulussa alisuoriutuja ja joskus pääsisi yliopistoon. Kyllä näitäkin tapauksia on.

Vierailija
26/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on nähnyt maailmaa vähän enemmän kuin lapsuuden kirkonkylän, helposti vaatii vähän enemmän elämältä. Tämän takiahan joissain uskonnollisissa piireissä vastustetaan visusti kouluttautumista liian pitkälle...

Ohis: Mutta toisaalta on myös uskontoja tai paremmin uskonnollisia yhteisöjä joissa kouluttautumista/ opiskelua ja eriyisesti taloudellisa menestystä tavoittelevaa ahkeruutta ja periksiantamattomuutta arvostetaan hyvin korkealle. Sen sijaan esimerkikisi uhkapelaamiseen, päihteisiin suhtaudutaan hyvin torjuvasti.     

Vierailija
27/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kannattaa tehdä fiksun ja koulutetun naisen kanssa. Sitten eron jälkeen naisystäväksi sopii paremmin vähemmän koulutettu ja vähemmän vaativa nainen, jos naista haluaa seksin takia pitää. M40

Vierailija
28/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet myös tosi hyvännäköisiä?

Vierailija
29/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen ja eniten kemiaa ollut amisten kanssa. Miehen koulutus on yhdentekevää mulle.

Vierailija
30/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen ja eniten kemiaa ollut amisten kanssa. Miehen koulutus on yhdentekevää mulle.

Oletkin tilastollinen poikkeus.

Vierailija
31/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että kirurgi-lentokapteeni etsitään, mutta räyhäkkä amisjätkäkin on parempi kuin perusinsinööri? Tyypillistä.

Vierailija
32/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä luonteessasi vain on jotain, joka vetoaa enemmän "elämänkoululaisiin"? Oletko esim. kuinka perinteinen mies mitä sukupuolirooleihin tulee?

Muiden akateemisten naisten puolesta en osaa sanoa mutta itselleni ainakin arjen tasa-arvo on tosi tärkeä asia. Myös tietty itsenäisyys, sisäinen vahvuus, vastuunkanto jne. puolin ja toisin suhteessa.

Kehen sen "perinteisyyden" sitten pitäisi vedota?

Vierailija
33/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todella harvinainen poikkeus. Tutkimusten mukaan akateemisen naisen pariutuminen amis miehen kanssa on erittäin harvinaista tai ei ole liioittelu sanoa nämä tapaukset ovat kuriositeetti.

Vierailija
34/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en tunne teistä ketäön, voi vain arvailla.

Kiinnostus muodostuu monests asiasta, on ulkonäköpääomaaja seksiaalista pääomaa, koulutus/ammattistatuspääomaa, taloudellista pääomaa, mukavaluonnepääomaa jne jne.

Jos yhdel näistä on huonompi,voi kompensoida muilla.

Ilmeisesti tasosi ei riitä niihin akateemisiin, vaan matalammin koulutettuihin. Voi siis päätellä, että vain niille amis/elämänkoululaisnaisille sun keskiasteen koulutus ja ammattiasema on tsrpeeksi korkea kompensoidakseen jotain muuta.

Eli ehkä et ole joko komea, seksikäs tai mukava tms?

Tai sitten on joku muu selitys.

T.akateeminen nainen

35/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset tienaavat enemmän ja ovat rahvasta älykkäämpiä. Ne molemmat ovat naisen parisuhde arvoa nostavia.

Miehellä taas älykkyys ei ole nostava tekijä vaan päin vastoin. Akateemiset naiset ovat oman arvonsa tuntevia, joten mikään älykäs nörtti ei kelpaakaan.

Valitettavasti akateemikot eivät välttämättä kiireellisessä elämässään ehdi hoitaa itseään, joten naiset sillä rintamalla ovat lähes päikseen hieman kulahtaneita. Tästä syystä eivät juurikaan pariudu.

Vierailija
36/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todella harvinainen poikkeus. Tutkimusten mukaan akateemisen naisen pariutuminen amis miehen kanssa on erittäin harvinaista tai ei ole liioittelu sanoa nämä tapaukset ovat kuriositeetti.

Minkä tutkimusten? Suomessa tutkitusti naiset pariutuu "alaspäin" paljon enemmän kuin miehet.

Vierailija
37/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä todella pitää paikkansa vielä silloinkin, kun akateeminen nainen on jo kerran eronnut. Eronnut akateeminen mies taas ei koulutusta enää juuri katsele ja ottaa mukavan naisen seksisuhteeseen.

Vierailija
38/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä sinun koulutuksesi onkaan?

Amk-insinööri, kauppatieteiden ylioppilas. Maisteritutkintopaikka yhteen FM-tutkintoon, johon hain insinööritutkinnolla, mutten ole töiden takia ehtinyt tilannetta edistää kauheasti. (Kauppatieteet oli kauheaa paskaa enkä aio niitä jatkaa)

Ap

Ei kuullosta niin mielenkiintoiselta, että viitsisin viikonloppuani tuhlata. T: tuplamaisterinainen

Vierailija
39/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amk-insinööri, kauppatieteiden ylioppilas. Maisteritutkintopaikka yhteen FM-tutkintoon, johon hain insinööritutkinnolla, mutten ole töiden takia ehtinyt tilannetta edistää kauheasti. (Kauppatieteet oli kauheaa paskaa enkä aio niitä jatkaa)

Ap

Ei kuullosta niin mielenkiintoiselta, että viitsisin viikonloppuani tuhlata. T: tuplamaisterinainen

Sääliksi käy poikaparkaa, joka kuvitellee ajattelevansa kovinkin syvällisiä ja tarjoavansa älykästä keskusteluseuraa. T: tohtorinainen

Vierailija
40/138 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Millainen maisterinainen kuullostaa mitään muuta kuin sipulia?