Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu maksamaan vuokraa

Vierailija
18.04.2020 |

Minulla on oma asunto ja olen alkanut tapailemaan miehen kanssa vakavasti. Olemme puhunut yhteen muutosta. Nyt ongelmana on että mies sanoi että jos hän asuisi kanssani hän ei suostuisi maksamaan vuokraa minulle koska kerryttäisi silloin minun omaisuutta. Mitä mieltä olette tästä?

Kommentit (219)

Vierailija
181/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli sukupuolet olisivat aloituksessa toisinpäin niin ketju olisi täynnä viestejä missä mies olisi sika kun ilkeääkin pyytää vuokraa maksamaan...

Kuvittelet ettei täällä ole ollut ketjuja joissa sukupuolet toisinpäin? Oletuksesi on niiden perusteella väärä.

Vierailija
182/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat asua ilman vuokraa niin silloin sinä kerrytät hänen omaisuuttaan koska hän saa pienentyneiden asumiskustannusten muodossa puolet asuntoon sitomasi pääoman tuotosta (eli säästyneistä vuokrakuluista) täysin vastikkeetta.

Tuohon ei  oikeasti ole juuri muuta toimivaa ratkaisua kuin että myyt 49% asunnosta miehelle, ostatte yhdessä uuden tai muutatte vuokralle ja laitat oman kämppäsi vuokralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että syö 2/3 ruuista ja maksaa. Ain puolet?

Missä parisuhteessa oikeasti lasketaan, että paljonko nyt kukakin söi ruokaa?

Sinua ei varmaan haittaa jos kauppalaskusi kasvaa 50 % ilman muutosta ostoksissa?

Vierailija
184/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että syö 2/3 ruuista ja maksaa. Ain puolet?

Missä parisuhteessa oikeasti lasketaan, että paljonko nyt kukakin söi ruokaa?

Sinua ei varmaan haittaa jos kauppalaskusi kasvaa 50 % ilman muutosta ostoksissa?

Ruoka ei kuulu asumisen kustannuksiin. Se on kokonaan eri keskustelu.

Vierailija
185/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai teille sopii että 20v. yhdessä ja toiselle jää velaton asunto ja toinen ei omista mitään jos ero tulee.

En suostuisi ikinään.

Yhdessä kun asutaan niin asunto omistetaan puoliksi ja yhdessä lyhennetään lainaa.

No ap:n mieshän voisi myös ostaa ap:ltä puolet asunnosta. Heh, tuskin tulee tarjoamaan tätä vaihtoehtoa.

Toisaalta, jos haluaa erota niin voi vaan lähteä kun ei ole mitään velvoitteita asuntoon nähden.

Ja mikä pahinta: jos alun jälkeen ei huvitakaan osallistua mihinkään asunnon kustannuksiin, ei ole pakko. Asunnon omistajan taas on pakko, kun oma nimi on kaikissa papereissa. Loiseläjää ei kuitenkaan kotoaan saa potkittua minnekään, paitsi oikeusteitse häädöllä.

Vierailija
186/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap suostu! Miksi sä ottaisit miehen puhtaasti loiseksi? Sinä kituuttaisit kuten tähänkin asti laittamalla ison osan tuloistasi lainanlyhennyksiin ja vastikkeisiin. Mies asuisi ilmaiseksi ja laittaisi rahansa säästöön, tai kartuttaisi omaisuuttaan sijoittamalla osakkeisiin! Sitten kun on tarpeeksi ”tienannut” voi vaan häipyä. Sun tilanne taas olisi täysin sama oli sitä miestä tai ei.

Vierailija
187/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä asun vuokralla ja maksan vaikka 500 euroa.

Tähän muuttaa mies, hän ei maksa asumisestaan mitään koska minähän en häviä siinä mitään, maksan edelleen vuokraa 500 euroa.

Mutta mies asuu ilmaiseksi ja saa pitää ennen asumiseen menevät rahat itsellään.

Onko reilua?

Ei ole mitään eroa onko kyseessä mies tai nainen, asumisesta pitää maksaa, kukaan ei voi olla toisen asunnossa ilmaiseksi.

Tai voi, jos joku siihen suostuu, mutta miksi ihmeessä.

Parempi viittaus olisi, että:

Nainen olisi maksanut 500e vuokraa aikaisemmin. Myös mies on maksanut omastaan 500e vuokraa.

Mies muuttaa naisen auntoon, ja suostuu maksamaan vuokraa vain 100e kuussa, koska olisihan nainen muutenkin maksanut vuokraa, vaikka mies ei siellä olisi asunutkaan. Ja nainenhan hyötyy hänestä 100e!

Mies säästää 400e kuussa, nainen 100e.

Reilua?

Vierailija
188/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap suostu! Miksi sä ottaisit miehen puhtaasti loiseksi? Sinä kituuttaisit kuten tähänkin asti laittamalla ison osan tuloistasi lainanlyhennyksiin ja vastikkeisiin. Mies asuisi ilmaiseksi ja laittaisi rahansa säästöön, tai kartuttaisi omaisuuttaan sijoittamalla osakkeisiin! Sitten kun on tarpeeksi ”tienannut” voi vaan häipyä. Sun tilanne taas olisi täysin sama oli sitä miestä tai ei.

Eihän ap:n tilanne ole täysin sama. Osallistuuhan mies yhtiövastikkeen ja laskujen maksuun. Eli ap säästää satasia kuukaudessa. Ja voi laittaa sen rahan osakkeisiin.

Vierailija
189/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap:n tilanne ole täysin sama. Osallistuuhan mies yhtiövastikkeen ja laskujen maksuun. Eli ap säästää satasia kuukaudessa. Ja voi laittaa sen rahan osakkeisiin.

Satasia kuukaudessa? Oman asuntoni kustannut ovat max 300 euroa kuussa eli säästäisin 150 euroa. Onpa tosiaankin satoja euroja kuussa. Esimerkiksi tapailukumppani maksaa 1000 euroa vuokraa kuukaudessa + kulut päälle. Kumpikohan tässä säästäisi satoja euroja kuukaudessa, jos nyt muutettaisiin yhteen? 

Vierailija
190/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avausviestissä ei mainita miehen nykyisestä asumismuodosta mitään. Hänellähän voi olla omistusasunto myös.

Siinä tapauksessa se epäreiluus vuokran maksamattomuudesta konkretisoituu erityisen räikeästi:

Mies voi asua pikkurahoilla AP:n kämpässä ja samaan aikaan saa mukavasti vuokratuloja omasta kämpästään.

Vierailija
191/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satasia kuukaudessa? Oman asuntoni kustannut ovat max 300 euroa kuussa eli säästäisin 150 euroa. Onpa tosiaankin satoja euroja kuussa. Esimerkiksi tapailukumppani maksaa 1000 euroa vuokraa kuukaudessa + kulut päälle. Kumpikohan tässä säästäisi satoja euroja kuukaudessa, jos nyt muutettaisiin yhteen? 

Ja en siis ole ap, mutta ajattelin tilannetta omalta kannaltani. 

Vierailija
192/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun asuin eksäni omistamassa asunnossa niin maksoin puolet yhtiövastikkeesta, sähköstä ja yhden vesimaksun ja se oli molemmille aivan ok.

Vierailija
193/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun asuin eksäni omistamassa asunnossa niin maksoin puolet yhtiövastikkeesta, sähköstä ja yhden vesimaksun ja se oli molemmille aivan ok.

Eksäsi oli aika antelias kaveri kun noin avokätisesti tuki sinua taloudellisesti.

Vierailija
194/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksäsi oli aika antelias kaveri kun noin avokätisesti tuki sinua taloudellisesti.

Oli kyllä isot tuloerot, minulla 1800e/kk brutto ja hänellä 6500e/kk brutto. Meille se sopi joten miksi se olisi ongelma?

Vierailija
195/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei tullut yhtään mieleen kuinka paljon hyödyt hänestä taloudellisesti? Ei omatunto kolkuttanut yhtään?

Vierailija
196/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta ensinnäkään en muuttaisi yhteen ihmisen kanssa, jota vasta TAPAILEN, vaikka tapailu olisi kuinka vakavaa. Ja toiseksi en sotkisi raha-asioita suhteeseen. Sitä voi ihan hyvin asua omissa asunnoissa, vaikka viettäisi käytännössä melkein koko ajan yhdessä. Muuttaisin yhteen vasta pitemmän yhdessäolon jälkeen, ja tällöin en ottaisi vuokraa kumppaniltani (todellakaan), vaan antaisin hänen asua luonani ilmaiseksi, mutta vesi, sähkö, kotivakuutus, yms maksettaisiin puoliksi tai kummankin maksukyvyn mukaan.

Jos asiasta oltaisiin eri linjoilla, se olisi ihan ok. Silloin ei vaan kannattaisi muuttaa yhteen, vaan jatkaa erillään asumista ja seurustella siten.

Vierailija
197/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei tullut yhtään mieleen kuinka paljon hyödyt hänestä taloudellisesti? Ei omatunto kolkuttanut yhtään?

Ei, koska se oli yhdessä sovittu asia. Hän ei olisi alunperin halunnut että maksan yhtään mitään, mutta itse halusin maksaa oman osuuteni. Mikä tässä sinun persereikääsi kutittaa?

Vierailija
198/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä isot tuloerot, minulla 1800e/kk brutto ja hänellä 6500e/kk brutto. Meille se sopi joten miksi se olisi ongelma?

Ketään ei kiinnosta oletko maksanut asumisesi rahalla vai prseellä.

Jos et tajunnut niin nyt ei ole kysymys sinusta vaan ap:sta. Hänestä, kuten suurimmasta osasto kommentoijista, mielestä asumisesta tulee maksaa muutakin kuin juomarahat asunnon omistavalle. Eli mikä sun ongelma tässä on?

Vierailija
199/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta oletko maksanut asumisesi rahalla vai prseellä.

Jos et tajunnut niin nyt ei ole kysymys sinusta vaan ap:sta. Hänestä, kuten suurimmasta osasto kommentoijista, mielestä asumisesta tulee maksaa muutakin kuin juomarahat asunnon omistavalle. Eli mikä sun ongelma tässä on?

Sinun aivovamma ja kirjoitusten taso. Jos kaksi ihmistä sopii raha-asiansa ja yhteisen taloudenpidon niin ettei kumpaakaan vituta tai tunne itseään hyväksikäytetyksi, ei siinä ole kenelläkään mitään turvan aukomista. Sama neuvo ap:lle, sopikaa asiat keskenänne ja jos sopua ei synny niin ei kannata muuttaa yhteen.

Vierailija
200/219 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska se oli yhdessä sovittu asia. Hän ei olisi alunperin halunnut että maksan yhtään mitään, mutta itse halusin maksaa oman osuuteni. Mikä tässä sinun persereikääsi kutittaa?

Taitaa vähä omatunto kolkuttaa, kun noin kärkkäästi vastaat takaisin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi