Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmi- Leena synnytti ihmisen. Sukupuoli selviää sukulaisillekin vasta ristiäisissä

Vierailija
18.04.2020 |

Kun lapsi saa nimen josta todennäköisesti sukupuolen voi itse päätellä. Voihan olla, että sukulaisille ilmoitetaan vaan että lapselle on annettu nimi, mutta sen vanhemmat haluavat pitää itsellään. Sitä ei tarvitse kenenkään tietää.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sukupuoli jo paljastetaan ristiäisissä. Mun mielestä siellä kerrotaan vain se, minkä nimen vauva saa. Antaa hänen sitten itse myöhemmin päättää, minkä sukupuolinen haluaa itse olla.

Ristäisissä eli kastajaisissa liitetään seurakuntaan. Nimi on silloin jo olemassa ja toivottavasti kerrottukin sukulaisille ja ystäville.

Vierailija
82/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea vauvan vanhemmille!

Miksi isä on kuvassa ilman paitaa??

Huoh. Koska ihokontakti! Synnytyssairaalassa käsketään pitämään vauva äidin ja isän paljasta ihoa vasten. Lue vauvan ihokontaktista ja sen tärkeydestä, jos et tiedä.

Kyllä kuvan ottamisen ajaksi voi laittaa paidan päälle. Sinulla jäi muuten jokin sana pois tuossa alussa. Koska ihokontakti...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on holhoavaa puhua sukupuolesta minkään eliön kohdalla. Millä oikeudella laitaatte koiranne urosmuottiin tai oletatte hyttysen olevan naaras! Kyllä naapurin mummon kissan pitää itse päättää sukupuolensa.

En voi muuta sanoa, että ihmiskunta on sekaisin. Ihan samalla lailla luonto määrittää ihmisen sukupuolen kuin muillakin eliöillä. Emme voi kaikkea valita tai hallita. Jotkut asiat ovat synnynnäisiä, kieli suussa, sukuelimet haarovälissä tai aivot pääkopassa. Tai no viimeisestä en mene takuuseen, kun tätä nykytouhua seuraa.

Vierailija
84/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuon syntyneen ihmishenkilöoletetun sukunimi tulee olemaan?

Vierailija
85/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavia nuo julkkisten "enpaljastaedessukupuolta" -jutut, kun samalla kuitenkin julkistettava joku ruumiinosan kuva siitä vauvasta. Vähän kun tuosta kasvaa (varsinkin vanhemmat) niin huomaavat ettei se lapsi siitä mihinkään kulu vaikka ihmiset sen sukupuolen, jopa nimenkin tietävät. Kovin vaikeaa on elämä vauvan ja myöhemmin taaperon kanssa jos missään ei voi lastaan nimellä kutsua, esim. puistossa tai vauvakerhoissa. Suomi kuitenkin niin pieni maa että joka paikassa on silmiä ja korvia näkemässä ja kuulemassa näitä julkkistenkin vauvoja ja niiden nimiä

Vierailija
86/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä vanhemmat ihmisiä?

Vierailija
87/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen? Jommassa ip-lehdessä oli otsikko kuinka helmileena julkaisi ensimmäisen kuvan tulokkaastaan ja tuossa kuvassa ainakin oli ihmisen sijaan vihreä dinosaurus..

Vierailija
88/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä livekuvaa

Vierailija
89/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sukupuoli jo paljastetaan ristiäisissä. Mun mielestä siellä kerrotaan vain se, minkä nimen vauva saa. Antaa hänen sitten itse myöhemmin päättää, minkä sukupuolinen haluaa itse olla.

Ristäisissä eli kastajaisissa liitetään seurakuntaan. Nimi on silloin jo olemassa ja toivottavasti kerrottukin sukulaisille ja ystäville.

No me tehtiin lopullinen päätös 10 min ennen ristiäisten alkua, ei sitä sen aiemmin tarvita. Ilman nimeä taas ei voi kastaa. Pappi sitten kertoi sen kastekaavassa koko suvulle. Onhan se juhlavampaakin noin, kaikki kuulevat samanaikaisesti.

Vierailija
90/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vielä näille helmiksille ja muille, voivoi sitten kun lastenne hoitopaikassa ja harrastuksissa on kevät- ja joulujuhlia sekä esityksiä, menettekö sinne eteen huitomaan että kaikki vanhemmat kuvaus seis, täällä on julkkiksen sukupuoleton jälkikasvu esiintymässä, ei saa kuvata? Aika monen fasebuukkiin ja kotialbumeihin naperonne esitykset tallentuvat

Vierailija
91/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoittaisi nimeä kenellekään ennen ristiäisiä vain siitä syystä etten haluaisi yhtään kommenttia puolesta tai vastaan, kyseessä kuitenkin suuri päätös pienen ihmisenalun loppuelämää koskien

Vierailija
92/105 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi reilua, että lapsi päättäisi itse sukupuolensa vasta täytettyään 18 vuotta. Ei sovi oikein nykyajan yhteiskuntaan tuollainen pakkosukupuoli.

Ei sitä "päätetä". Se selviää kun kurkistaa housihinsa, luonto sen on päättänyt. Loppu on sateenkaariporukan luomaa hysteriaa.

Vierailija
93/105 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua olla kertomatta vastasyntyneen sukupuolta. Itse ainakin haluan heti tietää, tuliko minusta isovanhemmuuden myötä mummo vai pappa.

Vierailija
94/105 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se arvoliberalismi teettää. Kaiken pitäisi olla sallittua, mitään rajoja ei saisi olla ja moraalia voi venyttää omien mieltymysten mukaan.

Vierailija
95/105 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi näitä nykyajan lumihiutaleita. Sovitaan nyt vaan, että kellään ei ole enää sukupuolta, seksuaalisuutta, uskontoa tai nimeä, ja kukaan ei saa syödä lihaa eikä viitata kehenkään toiseen millään muulla sanalla kuin ihminen, niin ei tule sitten paha mieli. Varsinkaan sille 200-kiloiselle sateenkaaritukkaiselle Ihaaksi nimensä muuttaneelle muunsukupuoliselle, jolla on kolme sukupuolielintä, neljäkymmentä lävistystä ja tatuoidut silmämunat ja joka ihmettelee, kun yhteiskunta yrittää pakottaa töihin vaikka eihän hän voi mitään töitä tehdä, kun se on alistavaa, ja hän haluaisi vain julkaista runoja, joissa ei ole sanoja. Koska sanat on niin rajoittavia. Ja mitään ei voi muutenkaan tehdä kun kaikki tuijottaa, siis apua.

Vierailija
96/105 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Vallu & co. aikanaan saivat tytön (silloin julkkikset eivät olleet keksineet vielä tätä hauskaa lällätilää enpä kerro sukupuolta - leikkiä). Niin päättivät että kasvattavat siitä mahdollisimman epätyttömäisen, laittavat rumpukouluun,pukevat mustiin pääkallovaatteisiin jne. Eiköhän se pikkutyttö hyvin nuorena kuitenkin osoittanut vanhemmilleen haluavansa olla aivan niinkuin muutkin tytöt vaaleanpunaisine tyllihameineen jne.

Vierailija
97/105 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Helmi-Leenan sukupuoli?

Vierailija
98/105 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua olla kertomatta vastasyntyneen sukupuolta. Itse ainakin haluan heti tietää, tuliko minusta isovanhemmuuden myötä mummo vai pappa.

Entäs mummon ja papan sekoitus muppa?

Vierailija
99/105 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmainen ilmeisesti poika, kun kuvassa näkyy sinistä kynsilakkaa. Onnea kahden pojan äidille!

Vierailija
100/105 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, kun vanhemmat kuvittelevat olevansa sukupuolineutraaleja kasvattajia, mutta tällaisella teolla tekevät siitä sukupuoliasiasta oikeasti vain todella suuren. Ei sun tarvitse pukea lasta mekkoihin, vaikka se olisi tyttö eikä puheissa tarvitse tytötellä. Mutta kyllä se saattaa aiheuttaa jopa turvattomuutta, jos ei tiedä, mikä on. Pieni vauva nyt ei tajua mistään mitään, mutta jo leikki-ikäisille on tärkeää tietää, kuka on poika ja kuka tyttö ja mikä itse olen. Lapselle voi halutessaan opettaa, että ulkonäöstä ei voi päätellä sukupuolta vaan sen voi kysyä kaverilta. Ja puheet "koska olet tyttö, olet tällainen" voi jättää pois.