Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmi- Leena synnytti ihmisen. Sukupuoli selviää sukulaisillekin vasta ristiäisissä

Vierailija
18.04.2020 |

Kun lapsi saa nimen josta todennäköisesti sukupuolen voi itse päätellä. Voihan olla, että sukulaisille ilmoitetaan vaan että lapselle on annettu nimi, mutta sen vanhemmat haluavat pitää itsellään. Sitä ei tarvitse kenenkään tietää.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vauvasta, mutta olen kai auttamattoman vanhanaikainen, mutta miksi sitä vauvan sukupuolta ei voi kysyä tai kertoa? Kai se itse voi sitten sen suuntautumisensa myöhemmin päättää?

Sitä ei ole kerrottu JULKISESTI. Miksi pitäisi? Ei ole kerrottu pituutta ja painoakaan. Itse en kertonut somessa edes lapsen syntymästä.

Vierailija
62/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon sillä vauvan sukupuolella oikeasti on edes väliä? 

Että sukulaiset voi lähettää oikean värisen onnittelukortin? Ostaa oikeita leluja, eli pojalle Plaston kaivinkoneen ja tytölle nuken halpahallista? Halusitte tai ette, lapsi määritellään sukupuolensa mukaan. Suloinen tytöntyllerö, potra poika, sehän itkee kuin tyttö, sehän on kunnon mies kun lähti kävelemään jo kymmenkuisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä selviä edes nimen myötä. Yhdessä tietämässäni perheessä on kaksi lasta, joiden sukupuolta ei ole kerrottu. Molemmilla on myös sukupuolineutraalit nimet. Toista epäilen ulkonäön perusteella pojaksi, mutta hänellä on pitkä tukka. Käyttävät myös tyttö-ja poikavärejä sekaisin molempien vaatteissa. Tosin eipä tämä minun ongelmani ole, jokainen eläköön tavallaan. 

Vierailija
64/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä selviä edes nimen myötä. Yhdessä tietämässäni perheessä on kaksi lasta, joiden sukupuolta ei ole kerrottu. Molemmilla on myös sukupuolineutraalit nimet. Toista epäilen ulkonäön perusteella pojaksi, mutta hänellä on pitkä tukka. Käyttävät myös tyttö-ja poikavärejä sekaisin molempien vaatteissa. Tosin eipä tämä minun ongelmani ole, jokainen eläköön tavallaan. 

Että ihan tyttö- ja poikavärejä sekaisin OMG !!1

Vierailija
65/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä teille on vieraan vauvan sukupuolella, oletteko pee ee pe, dee oo do, äf ii ii fii, äl ee le, jii aa ja?

Pakomielteet ovat hoidettavissa.

Vierailija
66/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta edes teidän sukupuolet. Tuskinpa ketään.

Vierailija
67/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se vauvan vaipan sisältö on niin tärkeä teille?

Vierailija
68/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttölapsen nimeksi voisi tulla Lahja, niin ei olisi Roope enää yhtä lahjaton.

Vierailija
69/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on iso pettymys tällaisille vanhemmille, jos lapset jo ennen kouluikää identifioituvat biologiseen sukupuoleensa, toivehan olisi, että lapset keksisivät itselleen jonkut uudet, ei-binääriset sukupuolet täysi-iän kynnyksellä. Koe epäonnistui ja paikka sateenkaaripiireissä jää haaveeksi

Vierailija
70/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuossahan näkyy vain käärö. Voihan sen sydämen alla olla vaikka puudeli.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/roope-salminen-julkaisi-suloisen-yh…

Ai että nää tällaiset kuvat on naurettavan hölmöjä, jossa peitetään tökerösti lapsen kasvot. Jos ei halua näyttää kasvoja, ei tarvi laittaa kuvaa ollenkaan TAI ottaa kuvan niin, ettei ole tarvetta sutata kasvoja.

Vierailija
71/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä toi henkilövauvan naaan suttaus on hölmöä.

Vierailija
72/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä pettymys! Koiranpentu olisi ollut söpömpi, surunvalittelut heille ruttuisesta ihmislapsesta :(

Vierailija
73/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä maailma on oikein menossa?

Ikivanha isoisoäitini sanoi, että maailma muuttui peruuttamattomasti sinä päivänä, kun seinästä alkoi saamaan rahaa.

Onneksi ei ole enää näkemässä tätä hen-henkilöiden kohkaamista.

Vierailija
74/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoturvan kannalta syntymäajan paljastaminen on kyllä pahempi kuin sukupuolen kertominen.

Vierailija
75/105 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan toisaalla: Roopeen *vähän-aikaa-sitten-syvästi-rakastunut* Sieppi leipoo mokkapaloja, leikkaa yhden palan ja ottaa siitä kuvan instatilille.

Vierailija
76/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmeessä näistä porsimisista pitää tehdä uutisia?

Wau, pari on läpsytellyt kusivehkeitä yhteen ja tässä lopputulos.

Vierailija
77/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei tule koskaan pystymään luonnon muokkaamiseen. Hedelmöittyessä jokainen saa sukupuolen. Se, miksi se ympäristössään muokkautuu (mahdollisesti lokeroidaan, tai ei), on monen asian ja kokemuksen summa. Pidän näitä nykyajan muoti-ilmiöitä niin idioottimaisina. Jokainen olkoon mitä haluaa, mutta mikä oikeus on vanhemmilla hukuttaa luonnon antama sukupuoli..?!

Vierailija
78/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuossahan näkyy vain wkäärö. Voihan sen sydämen alla olla vaikka puudeli.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/roope-salminen-julkaisi-suloisen-yh…

Ovatko isäoletetut nykyään synnärillä ilman paitaa?

Vierailija
79/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kiima ihmisillä on tietää vauvan sukupuoli? Eihän se (toivottavasti) harrasta seksiä vielä vuosiin. Miksi sukupuolen määrittäminen on niin tärkeää? Mulla ei ole lapsia, mutta suuresti ihmettelen tätä vimmaa. Ilmeisesti halutaan ostaa "oikeanvärinen" kortti jo ristiäisiin ja myöhemmin "oikeanlaisia" leluja ja vaatteita sekä ohjata "sopiviin" leikkeihin. Onneks olin lapsi 80-luvulla, jolloin lapsi sai olla lapsi eikä tyttö tai poika.

Vierailija
80/105 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea vauvan vanhemmille!

Miksi isä on kuvassa ilman paitaa??

Huoh. Koska ihokontakti! Synnytyssairaalassa käsketään pitämään vauva äidin ja isän paljasta ihoa vasten. Lue vauvan ihokontaktista ja sen tärkeydestä, jos et tiedä.

Ihokontaktissa myös vauva ilman vaatteita. Kuvassa kääritty melko paksuun kapaloon. Roopella tarve lähinnä esitellä kroppaansa.