Miksei ihmiset ymmärrä poikkeustilannetta kaupassa
Suuret teinijoukot parveilevat edelleen Prismassa tukkien sisäänkäynnit ja levittämällä virusta. Ostoksia tehdään tyyliin 1 energiajuoma ja jäädään juttelemaan kassalle. Maskinkäyttäjiä tuijotetaan ja naureskellaan..
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa enää ottaa tosissaan tätä koronaa. Suurin osa huomannut että ei se niin vakava ole. Äidilläni oli korona (oli tietty karanteenissa, emme ole tavanneet) ja ei ollut pikkuflunssaa kummempi, enimmillään 37,5 lämpöä. Mutta ihan testatusti korona. Samoin hänen miehellään. Hänellä ei tullut kuumetta, mutta yskä oli pahempi. Lääkäriä eivät tarvinneet kumpikaan.
Täytyy olla täystampio ihmisen, jolle ei ole VIELÄKÄÄN mennyt jakeluun että covid19 EI OLE FLUNSSA.
Ok. se on virus joka aiheuttaa flunssan oireet. Oletko nyt tyytyväinen.? Käytännössä se on kuitenkin oireiltaan flunssa ja vakuuvuudeltaan pienenpi kuin influenssa. Lisäksi siihen liittyy median lietsoma kauhu, eli se on myös sosiaalinen aivosyöpä, joka hysteerikoilta hämärtää sen tosiasian, että se on oireiltaan flunssa.
Itseäni ärsyttää JOTKUT koronahysteeriset aikuiset. Käydään rähjäämässä alle kymmenen hengen kypäräpäisille nuorisoporukoille, että MINÄ kuulun riskiryhmään, mistä syystä teidän tulee poistua kaupan pihalta. Sen jälkeen sitten sama hysteerikko tulee kaupassa keltaisine kumihanskoineen kymmenen sentin päähän hönkimään (ei mitään maskia) korvani taakse, koska ei voi odottaa muutamaa sekuntia, että saan otettua sen maitopurkin ja pääsen pois alta. Toistui muutamassa muussakin kohdassa. Oikeesti olisi tehnyt mieli sanoa sille, että hemmetin idiootti, mieti nyt oikein tarkkaan, miten itse käyttäydyt. Eikä ollut ostoksilla riskiryhmille varattuina aikoina, mikä olisi fiksua, toki ymmärrän, ettei se kaikille ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli selvää että näin tulee käymään, kun kaikki mäkkärit, nuokkarit ja muut laitettiin kiinni. Nuoret tarvitsee paikan jossa olla kavereiden kanssa, poissa vanhempien valvovien silmien alta.
Jos nuoret ajetaan pois kaupoistakin, ne jää kadunkulmille räkimään ja syljeskelemään päin ohikulkevia vanhuksia.
Parasta olisi avata nuorille paikkoja joissa hengailla niin että muut voi liikkua ulkona ja käydä kaupassa turvallisemmin.
Mitä se vanhus siellä ulkona tekee, sen on käsketty pysyä kotonaan. Niille on kuntien ja kaupunkien puolesta kauppapalvelut ym. Niillä ei ole ainuttakaan syytä pistää nenäänsä ovesta ulos. Meitä muita ei hyysätä eikä palvella valtion piikkiin. Eikä tarvitse. Me voimme jatkaa ihan normaalia elämää.
Kyllä useimmissa kunnissa joutuu ihan sille kauppiaalle maksamaan siitä ruokassin tuomisesta. Meillä menee kuukaudessa monta kymppiä kuljetusmaksuihin.
Tiedän toki, että joissakin kunnissa hoidetaan vapaaehtoisvoimin, älkää yleistäkö, emme ole tasa-arvoisia.
Kaikkialla suomessa on kaupoissa varattu riskiryhmäläisille kaupan ensimmäinen aukiolotunti. Ja voin vannoa että siellä ei roiku nuorisojoukkoja aamu 7-8 välillä energiajuomineen. Mutta tässähän nyt kyse onkin vain riskiryhmäläisten kusipäisyydestä, kun ei haluta pysyä kotona vaikka on käsketty, ei käyttää heille kuuluvia palveluja ja noudattaa rajoituksia joita heille on suositeltu, vaan halutaan pakottaa kaikki muut joille tauti on täysin merkityksen, rajoittamaan omaa käytöstään. Nuoriso on täysin paikallaan notkumassa kaupoissa, riskiryhmäläinen ei ole aamu 9 jälkeen näkymässä missään.
Hei riskiryhmäläinen! Olen sinun turvallisuutesi vuoksi jättänyt tänään menemättä kauppaan klo 8 ja olen kiltisti odottanut että kello tulee 9 jotta voin mennä kauppaan. Älä ole siellä enää. Tämä toimii näin. Sinä et ole enää siellä missä minä olen, näe myös itse vaivaa itsesi takia. Ei riitä, että minä huomioin sinut, sinun pitää huomioida itsesi. Älä ole uhriutuja. Olet itse vastuussa itsestäsi, minä en ole vastuussa sinusta.
Enemmän kuin energiajuomia ostelevista ajattelemattomista = kasvattamattomista teineistä olisin kuitenkin huolissani aikuisista perheellisistä ihmisistä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa eivätkä kuulemaan, vaan tunkevat koko perheen voimalla ostoksille. Eivätkö he todellakaan ole missään kuulleet tai lukeneet, että vain yksi perheenjäsen ostoksille. Muut odottakoot kotona tai jos on pakko koko revohka ottaa mukaan, niin autossa tai ulkona.
Kuuleppa kaksvitonen: Ei se kyllä ihan noinkaan yksioikoisesti mene. Meillä on kaupungissa useampia ruokakauppoja, mutta vain yhdessä on riskiryhmäläisille ostosvuoro aamulla klo 6.30-7.00. En tiedä, kuinka moni siellä silloin käy, sillä vaikka olenkin silloin jo hereillä, niin kauppaan en vielä lähde vanhoja leipiä ostamaan. Alkuiltapäivästä on ihan hyvä ostosaika meille riskiryhmäläisille, sillä silloin suurin osa asiakkaista on kotonaan lounaalla. On etu, että kauppoja on useita. Voi ajella ja katsoa, missä on vähiten autoja parkissa ja mennä sinne. Siellä voimme me lainsuojattomatkin tehdä rauhassa ostoksemme useammaksi päiväksi kerrallaan. Me riskiryhmäläisthän olemme rivien välistä luettuna suorastaan myrkyllisiä taudinkantajia, emme suojeltavia, kuten yritetään selitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa enää ottaa tosissaan tätä koronaa. Suurin osa huomannut että ei se niin vakava ole. Äidilläni oli korona (oli tietty karanteenissa, emme ole tavanneet) ja ei ollut pikkuflunssaa kummempi, enimmillään 37,5 lämpöä. Mutta ihan testatusti korona. Samoin hänen miehellään. Hänellä ei tullut kuumetta, mutta yskä oli pahempi. Lääkäriä eivät tarvinneet kumpikaan.
Täytyy olla täystampio ihmisen, jolle ei ole VIELÄKÄÄN mennyt jakeluun että covid19 EI OLE FLUNSSA.
Ok. se on virus joka aiheuttaa flunssan oireet. Oletko nyt tyytyväinen.? Käytännössä se on kuitenkin oireiltaan flunssa ja vakuuvuudeltaan pienenpi kuin influenssa. Lisäksi siihen liittyy median lietsoma kauhu, eli se on myös sosiaalinen aivosyöpä, joka hysteerikoilta hämärtää sen tosiasian, että se on oireiltaan flunssa.
Sano toki toi sama niille joiden täysterveet lapset, teinit, nuoret aikuiset, keski-ikäiset ja vanhukset ovat kuolleet tuhansissa määrin ennen kuin niille iski korona kohtalokkaasti.
Ei siinä hysteriaa tarvita vaan realiteettia näkemään kuinka monissa maissa ruumiskontit täyttyvät vauhdilla ja hoitohenkilökunnassa kasvaa epätoivo ihmisten tippuvan ympärillä kuin kärpäset.
Sinunlaiset vähättelijät ovat valitettavasti niitä vaarallisia tekijöitä, jotka saattavat omalla käytöksellään jopa tappaa muita.
Ole kiitollinen jos olet oireeton eikä läheisillesi ole tapahtunut pahaa, mutta älä aliarvioi tilannetta muiden kustannuksella ja vaikuta täydeltä idiootilta.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisten keskimääräinen äo lienee jossain 75 tietämillä.
Se kieltämättä selittäisi persujen kovat kannatuslukemat!
Kyllä useimmissa kunnissa joutuu ihan sille kauppiaalle maksamaan siitä ruokassin tuomisesta. Meillä menee kuukaudessa monta kymppiä kuljetusmaksuihin.
Tiedän toki, että joissakin kunnissa hoidetaan vapaaehtoisvoimin, älkää yleistäkö, emme ole tasa-arvoisia.