"Työttömyysturvan hankala hakuprosessi turhauttaa yrittäjiä: "TE-toimiston lomake sisältää epäoleellisia kysymyksiä" Nyt sitten huomataan, ettei se tukien hakeminen olekaan niin herkkua, tästä on yritetty sanoa vuosia
Tästä työttömät ovat toitottaneet jo vuosia, mutta saaneet vaan naureskelua ja "mene töihin" -huutelua.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/624982-tyottomyysturvan-hankala-hakupr…
Kommentit (304)
Pois, pois kaikki tuet ja korvaukset laiskoilta makoilijoilta!
Tuleeko se raha nyt taas seinästä, sähkö töpselistä ja marjatkin pakastimesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät yrittäjät mene töihin loisimasta meidän rahoilla? Kyllä niitä töitä tekevälle löytyy. Laiskat makoilijat on sitten erikseen, eiks vaan?
Aivan, yrittäjäthän ovat vuosikausia julkisuudessa tölvineet työttömiä, että "mikseivät vaan MENE TÖIHIN"?
No nyt ollaan samassa tilanteessa yrittäjienkin kanssa. Mikseivät he mene vaan töihin, kun se näyttää olevan niin helppoa? Ai niin, eihän nää yrittäjät osaa edes täyttää työkkärin kaavaketta! Eivät osaa edes ilmoittautua työttömiksi... mitä luusereita....
Voin sieluni silmin nähdä, mikä suohirviön näköinen sipsisormi liimaletteineen suoltaa sidukkaröyhtäisyjä päästellen tällaisia kommentteja.
Sielusi silmät ovat nyt havainneet enimmäkseen oman peilikuvasi 😂
Minä olen perusnätti, hiukset ovat runsaat ja pitkät, enkä käytä alkoholia ollenkaan. Eikö ole sipsejäkään talossa.
Miksi vastasit tuohon lapselliseen ad hominemiin? Kyllä jokainen ymmärsi että hän projisoi siellä omaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun se Hesburgerin paskamaha vaati tukia pois yhteiskunnan vähäosaisilta? Nyt sitten sama miljonääri itkee lehdissä kuinka nyt on PAKKO saada (vastikkeetonta!) rahaa valtiolta selvitäkseen.
Yritin unohtaa. Hyvä kun muistutit, olisin varmaan mennyt hölmöyttäni hakemaan juustohampparin Hesestä. Pitää nyt tosiaan muistaa, ettei enää käy siellä.
Vaati kaikki yritystuet myös pois. Tästä on ollut täällä muutama avaus. Vaati puhdasta markkinataloutta ilman mitään tukia. Mä luulen, että ilman koronaakin olisi ollut vaatimassa, sillä kilpailijoita - parempia - on tullut paljon ja ennen koronaa ihmisillä oli vara käydä niissä paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Risusavottaan siitä itkemästä!
Jos pyrkis kunnanjohtajaksi johonkin rupukuntaan? Niillä on aika kivat palkat ja helppo työnkuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkä siinä ilmoittautumisessa on vaikeaa? Ilmoittauduin itse viime maanantaina eikä siellä mitään outoa kyselty eikä tarvinnut kertaakaan miettiä, että mitä tämä tarkoittaa. Työsuhteet 2 vuoden ajalta piti osata laittaa ja piti muistaa, missä on opiskellut, mutta ei se mikään byrokratian kauhukuva ollut. Ohjeita riitti, niistä oli apua, jo viitsi lukea.
Olet siis väliaikaista työttömyysturvaa hakeva täysipäiväinen yrittäjä?
Kultsipuppeli, kaikki työttömät ovat väliaikaista työttömyysturvaa hakeavia potentiaalisesti täysipäiviäisä työntekijöitä. Ihan kuten sinä nyt. Sulta koronavirus vei duunit, samoin se on vienyt työt niiltä joita yrityksesi mahdollisesti työllisti työntekijöinä.
Näyttää yrittäjiä todella rankasti ärsyttävän se, että he ovat vihdoin loisimassa veronmaksajien kukkarolla -- ihan kuin muutkin, joilla ei ole töitä.
Siellä on edelleen myös se ikuinen relatiivipronomiinivirhe tyyliin Olen ollut työsuhteessa, MIKÄ loppuu silloin ja silloin / MIKÄ jatkuu edelleen... Siis valmiit väärinkirjoitetut vaihtoehdot, oikein ei pysty itse kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät yrittäjät mene töihin loisimasta meidän rahoilla? Kyllä niitä töitä tekevälle löytyy. Laiskat makoilijat on sitten erikseen, eiks vaan?
Aivan, yrittäjäthän ovat vuosikausia julkisuudessa tölvineet työttömiä, että "mikseivät vaan MENE TÖIHIN"?
No nyt ollaan samassa tilanteessa yrittäjienkin kanssa. Mikseivät he mene vaan töihin, kun se näyttää olevan niin helppoa? Ai niin, eihän nää yrittäjät osaa edes täyttää työkkärin kaavaketta! Eivät osaa edes ilmoittautua työttömiksi... mitä luusereita....
Voin sieluni silmin nähdä, mikä suohirviön näköinen sipsisormi liimaletteineen suoltaa sidukkaröyhtäisyjä päästellen tällaisia kommentteja.
Minä olen perusnätti, hiukset ovat runsaat ja pitkät, enkä käytä alkoholia ollenkaan. Eikö ole sipsejäkään talossa.
Miksi vastasit tuohon lapselliseen ad hominemiin? Kyllä jokainen ymmärsi että hän projisoi siellä omaa itseään.
Ai minäkö nyt olen syyllinen siihen että tyyppi kehtasi pilkata minua? Mitenkäs itse käänsit asiat näinpäin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä yrittäjät eivät ole säästäneet pahan päivän varalle, ollaanko sitä eletty kuin viimeistä päivää vai eikö ole varaa edes säästää? Voi että sentään, jättää vähän väliin niitä ulkomaanmatkoja ja poimii mustikoita pakastimeen, niin jo tulee säästöjä.
Olis pitäny myös jättää kaljat ja tupakat ostamatta. Sitähän täällä on huudeltu, että kyllä työttömillä riittäis rahat, jos säästäis, eikä ostais koko rahalla olutta.
Veikkaan vahvasti ettei suuriosa työttömiä oluen juojiksi syyttelevistä yrittäjistä ole absolutisteja. Varmasti viinipäniköitä on hamstrattu vähintään 20 kpl.
Huh, kuulostaa pahalta. Mä käyn oikein mielelläni töissä. Veikkaan, että todellisuudessa töiden löytyminenkin on aika paljon helpompaa kuin noiden lappusten täyttely.
Olen kyllä onnellinen, että olen vielä saanut kuulua siihen tyhmään, joka ei ole koskaan ollut työttömänä päivääkään. Silloin tällöin haikailee työttömän kevyemmän elämän perään, mutta pidemmän päälle sellainenkin syö itsetuntoa ja syrjäyttää yhteiskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Risusavottaan siitä itkemästä!
Jos pyrkis kunnanjohtajaksi johonkin rupukuntaan? Niillä on aika kivat palkat ja helppo työnkuva.
Tietenkin kaikkea mahdollista työtä kuuluu hakea, kun on työnhakijaksi ilmoittautunut!
Ja älä kuule aliarvioi noita pikkukuntia ja niiden tarjoamia töitä. Kaikki työ on arvokasta! Vaikka nyt sellainenkin pikkukunta kuin Kannus, kuka olisi osannut arvata, että siellä elinkeinoasiamiehen tehtävää hoitavasta pojasta tulee seuraava pääministeri! Ja nythän siellä on ihan kunnanjohtajankin paikka auki. Hae ihmeessä siis! Se voi olla alku loistavalle uudelle uralle.
Vierailija kirjoitti:
Huh, kuulostaa pahalta. Mä käyn oikein mielelläni töissä. Veikkaan, että todellisuudessa töiden löytyminenkin on aika paljon helpompaa kuin noiden lappusten täyttely.
Olen kyllä onnellinen, että olen vielä saanut kuulua siihen tyhmään, joka ei ole koskaan ollut työttömänä päivääkään. Silloin tällöin haikailee työttömän kevyemmän elämän perään, mutta pidemmän päälle sellainenkin syö itsetuntoa ja syrjäyttää yhteiskunnasta.
Ööööh, jos et ole koskaan ollut päivääkään työttömänä, mistä tiedät että se on "kevyempää elämää"?
Vierailija kirjoitti:
Jospa löytyy jotain ysieurosta hommaa. Vaikka kilpailijalta. Siinä sitä kuntoutuu ja kunnostautuu täyttämään älyttömiä lomakkeita 😊
Ilman muuta on oikeus ja kohtuus, että työttömiä haukkuneet yrittäjät pääsevät päivittämään työelämätaitojaan ja hankkimaan elämäänsä rytmiä ja hallintaa kilpailijan firmasta 9e PÄIVÄ korvauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööh, jos et ole koskaan ollut päivääkään työttömänä, mistä tiedät että se on "kevyempää elämää"?
Hän luulee että työttömänä olo on sama kuin hänen tavallinen vapaapäivänsä tai lomansa jossain Balilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuvio on laitettava uusiksi! Yrittäjille tulisi taata jokin aivan oma yrittäjyystakuuetuus
Miksi? Ei valtiolla ole mitään velvollisuuksia ylläpitää kaiken maailman pilipali-yrityksiä jotka eivät pysy pinnalla. Ei Suomi mikään kommunistinen maa kuitenkaan ole. Jos yritystoiminta ei ole kannattavaa, se tulisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä EI pysty keskittymään yritykseensä, jos on työnhakjana. Tämä on aivan yleisesti tiedetty homma.
Luonnollisesti. Siksi yrittäjällä ei ole mitään asiaa TE-toimistoon niin kauan kuin on työllistetty, eli yrittäjä.
KUULE!!! Jokainen joka vähänkin tuo oman yrityksensä kautta veroja ja osaamista Suomelle, pitäisi kyllä katsoa positiivisessa valossa! Tämä koronakriisitilanne näytti sen, että mikro- ja pienyritykset olisivat jääneet tyhjän päälle ilman hallituksen päätöstä työttömyysetuuden saamisesta. Tämänkaltaisia ajattelijoita kuten sinä olet, ei kiitos enää tarvita tänne! Suhtautuminen asioihin ja yrittäjyyskuvaan on muututtava.
Suomi tarvitsee myös pienyrityksiä. Kaikkien ei tarvitse olla mitään miljardiluokan yrityksiä. Tavoitteena tulisi olla se, että saisi työllistettyä itsensä!
Tällä hetkellä on riskittömämpää heittäytyä työttömyyskortistoon kuin perustaa oma yritys JA TÄMÄ ON VÄÄRIN!
Oletko varma, että et ole kumminkin sairaanhoitaja? Uhriutuminen kuulostaa niin samalta.
Yrittäjällä on aina yrittäjän riski. Jos ei sen kanssa pysty elämään, ei pidä ruveta yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai minäkö nyt olen syyllinen siihen että tyyppi kehtasi pilkata minua? Mitenkäs itse käänsit asiat näinpäin??
Äääh! Anna olla! Ei kaikki ole tällä palstalla aina syyttelyä ja sotimista.
Kansalaispalkka olisi hyvä. Ei tarvi selitellä eikä anoa eikä täytellä lippulappusia eikä ilmoitella menemisistään. Sillä voi elää vaikka Intiassa talvet jos haluaa. Keikkatöitä voi tehdä jos niitä ilmestyy. Puoli Suomea on kohta työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun se Hesburgerin paskamaha vaati tukia pois yhteiskunnan vähäosaisilta? Nyt sitten sama miljonääri itkee lehdissä kuinka nyt on PAKKO saada (vastikkeetonta!) rahaa valtiolta selvitäkseen.
Yritin unohtaa. Hyvä kun muistutit, olisin varmaan mennyt hölmöyttäni hakemaan juustohampparin Hesestä. Pitää nyt tosiaan muistaa, ettei enää käy siellä.
Vaati kaikki yritystuet myös pois. Tästä on ollut täällä muutama avaus. Vaati puhdasta markkinataloutta ilman mitään tukia. Mä luulen, että ilman koronaakin olisi ollut vaatimassa, sillä kilpailijoita - parempia - on tullut paljon ja ennen koronaa ihmisillä oli vara käydä niissä paikoissa.
Haluaisin unohtaa, kun minua niin ällöttää tuollaiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuvio on laitettava uusiksi! Yrittäjille tulisi taata jokin aivan oma yrittäjyystakuuetuus
Miksi? Ei valtiolla ole mitään velvollisuuksia ylläpitää kaiken maailman pilipali-yrityksiä jotka eivät pysy pinnalla. Ei Suomi mikään kommunistinen maa kuitenkaan ole. Jos yritystoiminta ei ole kannattavaa, se tulisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä EI pysty keskittymään yritykseensä, jos on työnhakjana. Tämä on aivan yleisesti tiedetty homma.
Luonnollisesti. Siksi yrittäjällä ei ole mitään asiaa TE-toimistoon niin kauan kuin on työllistetty, eli yrittäjä.
KUULE!!! Jokainen joka vähänkin tuo oman yrityksensä kautta veroja ja osaamista Suomelle, pitäisi kyllä katsoa positiivisessa valossa! Tämä koronakriisitilanne näytti sen, että mikro- ja pienyritykset olisivat jääneet tyhjän päälle ilman hallituksen päätöstä työttömyysetuuden saamisesta. Tämänkaltaisia ajattelijoita kuten sinä olet, ei kiitos enää tarvita tänne! Suhtautuminen asioihin ja yrittäjyyskuvaan on muututtava.
Suomi tarvitsee myös pienyrityksiä. Kaikkien ei tarvitse olla mitään miljardiluokan yrityksiä. Tavoitteena tulisi olla se, että saisi työllistettyä itsensä!
Tällä hetkellä on riskittömämpää heittäytyä työttömyyskortistoon kuin perustaa oma yritys JA TÄMÄ ON VÄÄRIN!
Oletko varma, että et ole kumminkin sairaanhoitaja? Uhriutuminen kuulostaa niin samalta.
Yrittäjällä on aina yrittäjän riski. Jos ei sen kanssa pysty elämään, ei pidä ruveta yrittäjäksi.
Tietääkseni en ole sairaanhoitaja. Kannatan perustuloa, niin kenenkään ei tarvitse enää kinastella mitä kukakin saa ja mikä on kenenkin riski.
Ehkei mikroyrityksillä olekaan kasvoja? Isommillahan on, ja siksi ei voi leikata yritystukia. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001923316.html
Mielenkiintoista, että nimenomaan vasemmistohallitus nyt auttaa pienyrittäjiä. Ei tietenkään toteuta kaikkia toiveita, mutta tekee edes jotakin. Kun tästä vielä päästäisiin etenemään jonkinlaisen perustulon suuntaan, niin mikroyrittäminen voisi vilkastua enemmänkin. Voisiko vähitellen luopua ennakkoluulosta, että vasemmisto suhtautuu yrittämiseen automaattisen negatiiivisesti? Moni siellä ymmärtää hyvin esim. niiden tilannetta, jotka on käytännössä pakotettu freelancereiksi sen sijaan että tekisivät palkkatyötä.
Kaikki yrittäjät eivät myöskään ole ruikuttaneet, vaikka lomakkeen täyttäminen vaikealta on tuntunutkin.