Paino TAAS 100kg! Miten laihdutus onnistunut
teillä, että paino pysyy alhaalla? Pudotin 105kg alas 88kg muutamassa kuukaudessa tupakalla. (ja ihastumisella) Olin niin onnellinen, mutta jatkuva yskä häiritsi. Ja lapset pelkäsi että kuolen tupakkaan.
Lopetin tupakoinnin, seurustelu loppui, olin murtunut. Ja TADAA taas alkaa ykkösellä. Itkettää.
Aina jostain riippuvainen, nyt ahmin ruokaa, ajattelen sitä 24/7.
Tekisi mieli aloittaa tupakointi.
Kommentit (30)
Tänään taas alkoi. Aamupala 2 paistettua kanamunaa ja 1 keittokinkku. Iso tomaatti j pala kurkkua.
Lounaalla ahmin jo, tortilla pizzaa 1,5 palaa. Leipä tomaatilla ja juustolla. 2 jäätelötuuttia, jäivät lapsilta viikonlopulta.
Ruoan himo oli valtava, vaikka kuvittelin paistettujen kanamunien täyttävän ja pitävän nälkää.
Ap
Niin ja puolikas suklaalevy ennen tortillapizzoja. Jäi eiliseltä.
itse laihdutin 12kg alle vuodessa kun söin keittoja, leipää jonkun verran. en liikkunut sen enempää kuin ennenkään. olen aina liikkunut paljon joten sillä keinolla en laihdu.
Aloittajalle antaisin neuvoksi (vaikka neuvot ovat ehkä viimeinen mitä hän haluaa), että kannattaisi järjestellä ensin säännölliset hyvät ruoka-ajat ja jättää muuten aterioihin puuttuminen myöhemmäksi. Ensin siis opetellaan syömään aina samaan aikaan eikä naposteluja väliin.
Kun ruoka-ajat sujuvat, voi ruveta tarkistamaan mitä aterioissa olisi parannettavaa, ei siis mitään dieettiä, vaan miten voisi vain syödä terveellisemmin siten, että vielä tuntuu omalta ruokavaliolta.
Sen jälkeen kun terveellisempi ruoka alkaa olla tuttu juttu ja on löytynyt ne sopivat eväät, voi ruveta pienentämään annoskokoja.
Tie on pitkä, mutta parempi ja tehokkaampi kuin äkkirytinällä tehdyt muutokset.
Sun pitää löytää sellainen ruokavalio, jossa saat nauttia ruuasta etkä näe nälkää. Se tarkoittaa, että päivän ravinnonsaannin pitäisi jakaantua 5:een osaan tai sitten pitää olla täyttäviä aterioita (1500 kcal mehusta, ja sinulla olisi jatkuva nälkä..!)
Itselläni peruna on se täyttävä ruoka. Laitan siihen voita ja juustoa. Lisäksi salaattia. Syön 3 keitettyä kananmunaa päivässä. Jne. Energiamäärä on 1500 kcal/vrk.
Yritä löytää tekemistä, joka saa ajatuksesi pois ruuasta sen jälkeen kun olet syönyt kohtuullisen aterian - siten jaksat seuraavaan ateriaan. Onko teillä piha? Voisit tehdä siellä jotain. Istutuslaatikko ja sinne vaikka yrttejä kesällä.
Vaikka et nyt laihduttaisikaan miehen takia, sun ois paljon parempi olla, jos et ainakaan lihoaisi enempää... Mut sen ruokavalion täytyy tosiaan olla sellainen, ettet joudu kituuttelemaan. Maukasta ja täyttävää! Beluga-linssit on muuten täyttäviä, ja ruisleipä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle antaisin neuvoksi (vaikka neuvot ovat ehkä viimeinen mitä hän haluaa), että kannattaisi järjestellä ensin säännölliset hyvät ruoka-ajat ja jättää muuten aterioihin puuttuminen myöhemmäksi. Ensin siis opetellaan syömään aina samaan aikaan eikä naposteluja väliin.
Kun ruoka-ajat sujuvat, voi ruveta tarkistamaan mitä aterioissa olisi parannettavaa, ei siis mitään dieettiä, vaan miten voisi vain syödä terveellisemmin siten, että vielä tuntuu omalta ruokavaliolta.
Sen jälkeen kun terveellisempi ruoka alkaa olla tuttu juttu ja on löytynyt ne sopivat eväät, voi ruveta pienentämään annoskokoja.
Tie on pitkä, mutta parempi ja tehokkaampi kuin äkkirytinällä tehdyt muutokset.
Tämä on hyvä neuvo! Minä aloitin laihduttamisen 4 päivää sitten ja kokemuksesta tiedän - käsittämättömän suuresta määrästä epäonnistumisia... - että se ruoka-aikojen noudattaminen, edes jonkinlainen rytmittäminen, on kaiken a ja o. Kuinka monta kertaa sitä onkaan aloittanut kuvitellen, että aterian väliin jotain pelastaisi..! Tai, että syömällä kaiken klo 14 mennessä jaksaisi loppupäivän. Ei jaksa. Kolme tuntia alkaa olla maksimi ruokailuväleissä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään taas alkoi. Aamupala 2 paistettua kanamunaa ja 1 keittokinkku. Iso tomaatti j pala kurkkua.
Lounaalla ahmin jo, tortilla pizzaa 1,5 palaa. Leipä tomaatilla ja juustolla. 2 jäätelötuuttia, jäivät lapsilta viikonlopulta.
Ruoan himo oli valtava, vaikka kuvittelin paistettujen kanamunien täyttävän ja pitävän nälkää.Ap
Ei se olekaan siitä että oisi nälkä vaan siitä että tekee mieli jotain herkkuja. Jopa nonparellit ja hunaja kelpaa jos ei muuta ole
Hommaa voxra resepti. Kysy vaikka tupakoinnin lopettamiseen.. Vaikka tässä tapauksessa paremminkin sen aloituksen ehkäisyyn... Valitettavasti ei lääkkeitä käytetä tarpeeksi ruuan aiheuttaman addiktion hoitoon, vaikka melkeinpä ainoa tehokas keino, jos riippuvuus todella pahana. Minulta loppui kaikki tunnesyöminen tuon myötä, tupakointi myös. Oli käsittämätöntä että vihdoin pystyin itse valitsemaan mitä söin ja milloin. Mutta ei lopulta sopinut minulle lääkeherkkyyden takia. Loistoaine jos joku voi käyttää ilman pahoja sivuvaikutuksia.
Mä olen kanssa turhautunut ja epätoivoinen. Paino vaan nousee, vaikka syön säännöllisesti ja terveellisesti. 25 kg tullut 30 ja 40 ikävuoden välillä. Olin lihava lapsi, ja onnistuin teininä pudottamaan painoa alipainon rajalle. Paino pysyi alhaalla kun söin todella vähän. Kun en sitten 30 v paikkeilla enää jaksanut näännyttää itseäni, niin paino nousi hitaasti ylipainon puolelle. Ei kai tässä auta muu kuin kestää tai alkaa taas kituuttaa.
Ongelma on, että mulla on koko ajan nälkä. Vaikka olisin just syönyt, niin se nälkä on siellä vaan. En ole mielestäni tunnesyöjä. Muistan lapsuudesta tämän saman näläntunteen, mikään ei riittänyt, aina olisi mahtunut vielä yksi voileipä. Joten luulen, että se on minussa ollut aina, eikä tullut tuon vuosien kituuttamisen jälkeen.
Onko kohtalotovereita alati nälkäisiä? Onko kukaan löytänyt ratkaisua eli päässyt nälästä eroon?
Syö monta kertaa päivässä pieniä annoksia. Ota kromia makeanhimoon. Juo tarpeeksi vettä ja teetä. Valitse terveellisempää syötävää ja vähäkalorisia vaihtoehtoja. Sipsit pois tai syö vähän linssisipsejä. Tsemppiä jatkoon ☺️