Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lietsoa kapinahenkeä, mutta kyllähän ensi kesän peruminen koronan vuoksi alkaa olla kohtuutonta!

Vierailija
16.04.2020 |

Tässä on kärvistelty jo viikkotolkulla kotona ja kaikkia harrastuksia ja "sosiaalisia kontakteja" on pitänyt vältellä siihen luottaen, että kesän korvilla rajoitukset poistuvat ja pääsemme vihdoin takaisin normaalielämään. Kyllä lapsilla on oikeus kesän leikkeihin, leireihin ja tapahtumiin! Ei niitä pidä perua jokun kausiflunssaan verrattavissa olevan viruksen takia, minkä me kaikki tulemme joka tapauksessa jossain vaiheessa sairastamaan.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihön nytkään kaikki ihmiset mitenkään downshiftaa. Osa huitelee kaupoissa ja lapset leikkii isoissa porukoissa jne. Se on heidän valintansa. Ottavat riskin saada korona. Minun puolesta ravintolat voidaan avata. Käykööt siellä ne, ketkä eivät niin pelkää terveytensä puolesta. Ketään muuta ei kuitenkaan voi pakottaa sairastamaan yhtään mitään tautia kansantalouden, yhteiskunnan tai minkään nimissä. Terveys on arvokkainta mitä ihmisellä on.

Mihin unohdit että suuren joukon ihmisiä on pakko käydä töissä kuten ennenkin. Helppo maata sohvalla viisastelemassa kun toiset riskeeraa henkensä. Saavat palkaksi kohonneen riskin sairastua. 

Vierailija
62/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihön nytkään kaikki ihmiset mitenkään downshiftaa. Osa huitelee kaupoissa ja lapset leikkii isoissa porukoissa jne. Se on heidän valintansa. Ottavat riskin saada korona. Minun puolesta ravintolat voidaan avata. Käykööt siellä ne, ketkä eivät niin pelkää terveytensä puolesta. Ketään muuta ei kuitenkaan voi pakottaa sairastamaan yhtään mitään tautia kansantalouden, yhteiskunnan tai minkään nimissä. Terveys on arvokkainta mitä ihmisellä on.

Kun jäisikin vain siihen että ottavat itse riskin, mutta koronasta tiedetään että se tarttuu helposti ja myös oireettomilta. 

Minä en halua että ihmiset ottavat itsekkyyttään sen riskin että tartuttavat minut tai läheiseni.

Noudatan myös sääntöjä parhaani mukaan, koska en halua tunnolleni sitä mahdollisuutta että olisin itsekkyyttäni aiheuttanut jonkun kuoleman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pandemia on vasta alkamassa. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wb5AQr/sjuhundra-sjoman-sjuka-pa-e…'

Katso yle areenalta dokumentti espanjantaudista, jos se on vielä siellä.

Espanjantauti oli päälle sata vuotta sitten aikana, jolloin oltiin toipumassa ensimmäisestä maailmansodasta (tai vielä sen sodan keskellä!) eikä edes antibioottia oltu vielä keksitty. Suomessakin taisi kuolla ihmisiä vielä MALARIAAN. Suuri osa Euroopan maista Suomi mukaan lukien oli ihan nykyisten Afrikan kehitysmaiden tasoa tuolloin kaikin puolin. Vertaus siis ontuu aika helvetisti.

"Aasialainen" oli yksi maailmanlaajuinen paha virus, se oli 50-luvun lopulla. Teidän vanhemmat tai isovanhemmat saattavat muistaa sen. Siihen kuoli Suomessa 1 300 ihmistä. Jenkeissä 69 800 ihmistä. Maailmakaan ei ollut vielä ylikansoittunut tuolloin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aasialainen_influenssa

Vierailija
64/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuutonta verrattuna mihin? 

Montako ihmishenkeä ja sairaalajaksoa olet valmis maksamaan kesästäsi? Saako joku näistä ihmisistä olla sinä ja läheisesi?

Tulen valitettavasti kuolevaisten suvusta. Kaikki sukulaiseni ylenevässä polvessa ovat kuolleet viimeistään 96-vuotiaina, monet paljon nuorempina. Esim. isoisäni kuoli 45-vuotiaana, eikä edes influenssaan. Heille ei tullut silti mieleen vaatia, että lasten koulutus on estettävä ja kaikkien poteroiduttava koteihinsa vanhuksia tappavan kulkutaudin takia. Kun ei siihen kuole enemmistö edes vanhuksista! Jopa yli 90-vuotiailla vain neljännes todetuista sairastapauksista johtaa kuolemaan.

Vierailija
65/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun nykyajan hienohelmat ei pärjää hetkeäkään ilman turhanpäiväisiä menoja.

Vierailija
66/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mun onnistuneeseen kesään ei ole koskaan kuulunut mitään sellaista, mitä varten tarvittaisiin yli 10 hengen porukka (poislukien lapsuuden partioleiri).

Eikö ole koskaan ollut häitä, syntymäpäiviä, urheilukilpailuita, rannalla oleskelua, matkustelua kauemmaksi ja esimerkiksi mennä kahville tai syömään jonnekin matkan aikana, lhotelliyöpym7stä ja aamupalaa siellä, laivamatkat vaikka sisävesialuksella, kyllähän ihmiset kesällä yleensä liikkuvat ja tapaavat toisiaan enemmän kuin talvella.

Kauhean suppean tuntuista tuntuu joillakin olevan elämä, en oikein usko näitä hehkuttelijoita.

Miten voi joku viettää koko kesän vain oman porukan kanssa kotona, vaikka olisi se kotipihakin käytössä.

Äkkiähän sitä on yli kymmenen ihmistä yhdessä jos hiukankaan lähtee ulos siitä pihasta yleisille paikoille.

Esimerkiksi kesätorilla juodessa kahvit. Ihan siinä omassa kaupungissa.

Kyllä minä kaipaan näitä pieniä iloja kesällä muiden ihmisten seurassa. Varsinkin kun kotona ei ole muita kuin minä itse.

Viihdyn kyllä kotona itseni seurassa, mutta en loputtomiin.

Vierailija
67/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako ihmishenkeä ja sairaalajaksoa olet valmis maksamaan kesästäsi? Saako joku näistä ihmisistä olla sinä ja läheisesi?

Tulen valitettavasti kuolevaisten suvusta. Kaikki sukulaiseni ylenevässä polvessa ovat kuolleet viimeistään 96-vuotiaina, monet paljon nuorempina. Esim. isoisäni kuoli 45-vuotiaana, eikä edes influenssaan. Heille ei tullut silti mieleen vaatia, että lasten koulutus on estettävä ja kaikkien poteroiduttava koteihinsa vanhuksia tappavan kulkutaudin takia. Kun ei siihen kuole enemmistö edes vanhuksista! Jopa yli 90-vuotiailla vain neljännes todetuista sairastapauksista johtaa kuolemaan.

Koet tämän oikeuttavan sinut päättämään, että satunnaiset vastaantulijat -mahdollisesti nuoret ja perusterveetkin ihmiset- joutavatkin kuolla jotta sinulla olisi hetkellisesti vähän hauskempaa?

Tältä siis näyttää äärimmäinen itsekkyys.

Vierailija
68/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sairaalahoidossa enää ole paljon väkeä verrattuna 3 vkoa taaksepäin, ja tämä epidemia mennyt lievemmäksi kun suurimmalla osalla on enää oireina vähän ripulia, päänsärkyä ja pientä kuumetta! Niin kaikkien epidemioiden kanssa käy että se virus alkaa heiketä mitä useamman ihmisen kautta se kulkeutuu.

Enemmän minä pelkäisin että mitä pahempaa sieltä Kiinasta seuraavaksi niiden turistien mukana tulee! Kun jatkavat käärmeiden ja lepakoiden popsimista!! Joku Super-korona tietty!

Vierailija
69/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin unohdit että suuren joukon ihmisiä on pakko käydä töissä kuten ennenkin. Helppo maata sohvalla viisastelemassa kun toiset riskeeraa henkensä. Saavat palkaksi kohonneen riskin sairastua. 

Mun mielestä heissä onkin juuri suurin ongelma. Kenenkään ei pitäisi joutua ottamaan tartunnan riskiä, jos ei halua. Osa meistä pystyy suojautumaan pysymällä kotona ja tekemällä töitäkin kotona. Osa ei koe edes tarpeelliseksi suojautua mitenkään, joten he voisivat ihan hyvin elää kuten ennenkin. Ongelmaksi tuleekin vain nuo, jotka haluaisivat suojautua, mutta eivät voi. 

Vierailija
70/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukaa kotona mun puolesta koko kesä pimennysverhot vielä kiinni vedettynä. Jos lennot kulkee niin lähden italiaan moikkaamaan suurta sukulais- ja ystäväjoukkoa.

Vierailija
71/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaahan tämä on. Ensin kevät etätöissä kahden etäkoululaisen kanssa, joista toisella ADHD. Koulunkäyntiavustaja on lomautettu ja ope ei pysty antamaan tarvittavaa tukea, vaan joudun itse olemaan jatkuvasti lapsen tukena. Kotona on muutenkin tosi levoton tunnelma, kun tuo erityislapsi ei pääse purkamaan ylimääräistä energiaa liikuntaharrastuksissa ja touhuamaan kavereiden kanssa.

Mitä jos kesäkin menee ilman että lapsia saa laittaa edes viikonloppuleirille? Tältä yh:lta loppuu helposti voimat kesken, jos pian ei tule hetkenkään hengähdystaukoa.

Vierailija
72/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koet tämän oikeuttavan sinut päättämään, että satunnaiset vastaantulijat -mahdollisesti nuoret ja perusterveetkin ihmiset- joutavatkin kuolla jotta sinulla olisi hetkellisesti vähän hauskempaa?

Tältä siis näyttää äärimmäinen itsekkyys.

Ja sinullako on oikeus viedä kaikki hauska kaikkien muiden elämästä jonkun mitättömän sairausriskin takia? Ala kuule vouhkata tupakoinnista ja muiden päihteiden käytöstä jos haluat oikeasti parantaa suomalaisten nuorten ja nuorten aikuisten terveyttä. Heitä kuolee enemmän taitettavien pyykinkuivaustelineiden uhrina kuin koronaan ja satakertaisesti päihteiden uhrina.

Vierailija
73/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän näissä huolissa lasten kesähauskuudesta ole kyse vanhempien kaipuusta heivata lapset hiiteen kuten leirille pois jaloista.

Lapset tottuu näihin muutoksiin kaikkein helpoiten jos aikuiset ei sählää. Esim kaverien puute kyllä kestetään jos vanhemmat kestää sitä ajoittaista narinaa. Joka vähenee koko ajan kun totutaan poikkeusoloihin.

Vierailija
74/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä monilla on saattanut olla korona huomaamattamme.

Minä sairastuin keuhkoputkentulehdusta muistuttavaan kuumenuhatautiin tammi-helmikuun vaihteessa. Viikon sisään oli myös kuumetta joka sahasi edes takaisin, ja kova päänsärky ja yskin. Ensin kuivaa, sitten limaa.

Muistin vasta jälkeenpäin että olin ollut Helsingissä junassa, samassa vaunussa kiinalaisturistien kanssa joitakin päiviä aiemmin.

Kukaan ei edes ehdottanut että olisi koronaa ollut. Vuodenvaihteen kausittaista flunssatautia varmasti vaan on, sanoi moni. Työterveys määräsi flunssalääkettä. Samantien kun puolikuntoinen olo, niin jäin töistä kotiin ja sain sairaslomaa ja tein etätöinä viikon verran vielä sairastamisen jälkeen koska keuhkoihin sattui. Burana 600sta oli kotona ennestään, sitä otin päänsärkyyn, lihaskipuiluun, ja astmalääkettä. Töissä kukaan ei sairastunut tuohon samaan aikaan mihinkään saman tyyppiseen, nuhaa oli monilla ennestään. 2 vkon poskiontelotulehdus jollain samaan aikaan kun toi minun.

Mutta emmehän tiedä siitä mitään koska meitä ei Suomessa testailla aktiivisesti kuten Saksassa, ja vain jotkut meistä tulee pääsemään siihen vasta-ainetestiin sitten joskus!

Vierailija
75/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 7 vuoteen sairastanut edes flunssaa, saa nähdä iskeekö corona.

Vierailija
76/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta nyt olisi hyvä paikka siivota heikompaa ainesta pois kuluttmasta resursseja. Avataan kaikki, mutta lopetetaan hoito...

Vierailija
77/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että bakteeritauti tuberkuloosin rokote olisi suomalaisilla auttanut ehkäisemään koronaa. Sitä pistettiin täällä 2000-luvun puoleen väliin asti. Vaikka korona virus, ja vaikka se rokote olisi annettu vuosikymmenet sitten. Minä sain sen rokotteen ala-asteella joskus.

Ruotsalaisia ei ole rokotettu tuberkuloosia vastaan ja yks teoria oli se että siellä levisi useampaan sen takia kun rokote puuttuu.

Lääketehtaita ei tietty tuberkuloosirokote koronaa vastaan kiinnosta koska se on vanha eikä siihen saa kallista patenttia eli sillä ei enää kukaan tienaa miljardeja. :/

Vierailija
78/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta nyt olisi hyvä paikka siivota heikompaa ainesta pois kuluttmasta resursseja. Avataan kaikki, mutta lopetetaan hoito...

ns. Ruåttin malli :) Talous pysyy loistavana ja ylimääräiset sossutapaukset pois jaloista.

Vierailija
79/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se ketju on jossa kerrottiin kuinka paljon eri kielisten Suomessa asuvien tartuntamäärät?

Hesarista oli se juttu. Katosiko ketju täältä, vai?

Vierailija
80/121 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kade ruotsalaisille.

Niillä menee hyvin nyt.

Menen Ruotsiin konsertteihin heti kun pääsen. Kun ne on Suomessa peruttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi