En halua lietsoa kapinahenkeä, mutta kyllähän ensi kesän peruminen koronan vuoksi alkaa olla kohtuutonta!
Tässä on kärvistelty jo viikkotolkulla kotona ja kaikkia harrastuksia ja "sosiaalisia kontakteja" on pitänyt vältellä siihen luottaen, että kesän korvilla rajoitukset poistuvat ja pääsemme vihdoin takaisin normaalielämään. Kyllä lapsilla on oikeus kesän leikkeihin, leireihin ja tapahtumiin! Ei niitä pidä perua jokun kausiflunssaan verrattavissa olevan viruksen takia, minkä me kaikki tulemme joka tapauksessa jossain vaiheessa sairastamaan.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nyt olisi hyvä paikka siivota heikompaa ainesta pois kuluttmasta resursseja. Avataan kaikki, mutta lopetetaan hoito...
ns. Ruåttin malli :) Talous pysyy loistavana ja ylimääräiset sossutapaukset pois jaloista.
Ei välttämättä pelkä sossutapaukset, kyllä muissakin luokissa typeryksiä riittää, jotka heikentävät ihmiskunnan mahdollisuutta selvitä. Ei sossutapaukset esim. lennä Italiaan tapaamaan laajaa sukuaan...
Jep. Ensin kuunnellaan lasten raivoamista kun eivät pääse kouluun eivätkä saa tavata kavereita ja sitten raivoamista, kun huvipuistot ei aukene. 10 v tyttö alkaa olla kuin Manaajasta raivonpuuskineen ja 12v isoveli taas makaa apaattisena kännykkä kädessä sängyssä eikä halua ottaa edes yöpukua pois. Viikkotolkulla vankina pienessä kerrostalokolmiossa käymättä ulkona kuin parvekkeella, näkemättä muista naamoja kuin sisaren ja äidin, vähemmästäkin hajottaa! Minullakin on viininlipitys lisääntynyt etätöiden aikana.
On se joillain kamalaa, kun tulee poikkeustila, jossa kuitenkin kaikille riittää ruokaa ja vettä ja lämpöä ja sähköä ja elellään rauhallisissa oloissa.
Aikaisemmat sukupolvet joutuivat joskus kestämään sotia ja nälänhätiä ja kulkutauteja - varhaisempina aikoina ilman lääkäreiden tai valtiovallan apua. Nykymaailmassakin on miljoonia ihmisiä, joilla on todella surkeat oltavat.
Mitä jos oltaisiin tyytyväisiä, että selvitään näinkin vähällä?
Varmasti hienosti menee etenkin niillä ruotsalaisilla joiden perhe on joutunut kärsimään koronasta tai menettänyt jopa läheisensä sille. Heitä kannattaa lohduttaa sanomalla että kansantalous EHKÄ kiittää uhrauksesta. Koska tällaisia perheitä on moninkertainen määrä Suomeen nähden, voi mennä lohduttamaan useampaa jos ensimmäinen ei lämpene.
/sarkasmi
Ei mun kesä vaan oo peruttu. Toki ärsyttää kun olin yhtä festaria odottanut ja suunnitellut jo lokakuusta asti ulkomaan matkaa. Mutta ei auta, tilanteelle en voi muuta kuin sopeutua tähän. Hommaan takapihalle pienen kahluualtaan. Sen lisäksi nyt on hyvää aikaa toteuttaa pitkäaikainen aikeeni kokeilla tehdä erä kotiviiniä. Aion istua kauniit päivät kahluualtaassa ja ryystää sitä viiniäni, popitan kappaletta Paskaa kesää ja lauleskelen mukana. Paras ystäväni asuu toisessa maassa ja videopuhelun välityksellä vedetyt kotikännit ovat meille entuudestaan tuttuja.
Toki turha mun on elvistellä kun tiedostan sen faktan että kaikilla ei ole sitä pientäkään takapihaa. Että olen ihan onnellisessa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi rajoittaa enemmän! Toivotaan, että kesäksi saadaan ulkonaliikkumiskielto. Ihan vaan ap:n kiusaksi. :D
Luultavasti näin tulee käymään, koska Uusimaa avattiin ja porukka rynnisti sieltä maakuntiin mullilauman tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukholmassa on taas konsertteja toukokuussa eli maalis-huhtikuun konsertit siirrettiin touko-kesäkuulle, eli jos kaikki perutaan Suomessa koko kesältä niin menemme Tukholmaan konsertteihin ja niin tekevät kaikki muutkin tuttumme :)
Ihanaa, tack så mycket! Paitsi että saako Suomesta lähteä ja jos saa, niin saako tänne palata?
Biologinen isäni on ruotsalainen, joten minulla on myös Ruotsin passi, Suomen passin lisäksi. Saan mennä miten haluan. :-)
Lyckans dig..
Sinäkö ap osaat ennustaa, jopa tulevaisuutta, vaikka Ahti Karjalainen totesi kuolemattomat sanat: Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen. Mutta kai sinulla on kristallipallo,jota hieromalla näet, että pandemia on kesään mennessä Suomesta jo häipynyt yhdettömiin. Et kyllä taida uskoa sitä itsekään.
Tulee erilainen kesä . Uskaltaako tässä lähteä punaiselta alueelta toiseksi punaisemmalle alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukholmassa on taas konsertteja toukokuussa eli maalis-huhtikuun konsertit siirrettiin touko-kesäkuulle, eli jos kaikki perutaan Suomessa koko kesältä niin menemme Tukholmaan konsertteihin ja niin tekevät kaikki muutkin tuttumme :)
Ei tee koska rajat on kiinni!
Turhaan yrität, ei sen ajattelu riitä noin pitkälle
Mun kesää ei ainakaan ole peruttu. Olen ajatellut lapsellisen uhmaamisen sijasta hyväksyä tosiasiat, ja katsoa miten saisin kivan kesän suunniteltua vaarantamatta itseäni tai muita. Joo suunnitelmat meni uusiksi, mutta lomaan on vielä aikaa.
Kun tavallinen kesäloma on yleensä tietänyt pakkosukulointia ja puolipakollista matkaa, niin rentoiluun ei ole jäänyt paljon aikaa. Tänä kesänä jää. Luen kirjoja, teen ehkä pyöräretken tai pari, ja ihan vaan olen ja välillä valitan tyytyväisenä miten onkin tyyyyyylsäää. Viime vuodet on ollut sellaista rumbaa että tylsyys on luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Istukaa kotona mun puolesta koko kesä pimennysverhot vielä kiinni vedettynä. Jos lennot kulkee niin lähden italiaan moikkaamaan suurta sukulais- ja ystäväjoukkoa.
Itse en uskalla lähtee tänä vuonna ulkomaille ja oon Italia fani.
Vierailija kirjoitti:
Olen kade Ruotsille kun ne hoiti tämän asian hyvin! Korona saatiin pidettyä kurissa muutamissa tiheissä kunnan lähiöissä eikä se levinnyt laajemmalle esimerkiksi Tukholmassa.
Talous kukoistaa kaikkien kohdalla edelleen, ihmiset ovat positiivisen oloisia ja yhteishenki hyvä.
Suomalaiset ahdistuu, masentuu, eristäytyy ja talous menee lamaan. Rikkaat rikastuu taas ja keskituloiset ja köyhät köyhtyy.
mitä subutexejä pitää vetää, että pääsee sun levelille?
Vääpeli kirjoitti:
They Live kirjoitti:
Tottele
Kuluta
Mukaudu
Pysy unessa
Alistu
Älä ajattele
Pahan Kehä
Hieno leffa, vaikka oli ns. B-tuotantoa. On ollut puhetta, että saattaa tulla jossain vaiheessa jatko-osa tai uusi versio. Se olisikin nyt ehkä ajankohtaisempi kuin koskaan...
Vierailija kirjoitti:
Ja pitäisi olla sitten niin että tällaiset piupau tyypit eivät sitten ole myöskään vaatimassa itselleen sairaalahoitoa saati hengitys konetta siinä vaiheessa kun on kuoleman kielissä koronan takia.. Kyllä sitten mieli muuttuu ja ollaan apua itkemässä, samoin kun pahoinpitely/tappo syyte kun tartutat jonkun sivullisen.. Siinä sitä sitten alkaisi tälläinenkin pelle itkeä niitä omia oikeuksiaan jälleen kerran.. Tai josko ne ottaa hoitoon siellä ruotsissa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kade Ruotsille kun ne hoiti tämän asian hyvin! Korona saatiin pidettyä kurissa muutamissa tiheissä kunnan lähiöissä eikä se levinnyt laajemmalle esimerkiksi Tukholmassa.
Talous kukoistaa kaikkien kohdalla edelleen, ihmiset ovat positiivisen oloisia ja yhteishenki hyvä.
Suomalaiset ahdistuu, masentuu, eristäytyy ja talous menee lamaan. Rikkaat rikastuu taas ja keskituloiset ja köyhät köyhtyy.
mitä subutexejä pitää vetää, että pääsee sun levelille?
Subu ei aiheuta halluja.. Ja tuo tyyppi vaikuttaa olevan jo täysin harhainen..
Naurettavaa porukkaa tuo ap.
Suomi on selvinnyt 5 vuoden sodasta. Ei silloinkaan ollut huvituksia.
Uudet koronakuolemaluvut.
Suomessa 75 kuollutta.
Helsingissä hoivakodeissa yhteensä 48 kuollutta.
Kiuruvedellä hoivakodissa yhteensä 11 kuollut.
Eli kun kahdessa kaupungissa on hoivakodeissa kuollut 59 potilasta, joka on 78% prosenttia kaikista Suomessa kuolleista, Suomi laitetaan kesäksi kiinni.
Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Ei mun kesä vaan oo peruttu. Toki ärsyttää kun olin yhtä festaria odottanut ja suunnitellut jo lokakuusta asti ulkomaan matkaa. Mutta ei auta, tilanteelle en voi muuta kuin sopeutua tähän. Hommaan takapihalle pienen kahluualtaan. Sen lisäksi nyt on hyvää aikaa toteuttaa pitkäaikainen aikeeni kokeilla tehdä erä kotiviiniä. Aion istua kauniit päivät kahluualtaassa ja ryystää sitä viiniäni, popitan kappaletta Paskaa kesää ja lauleskelen mukana. Paras ystäväni asuu toisessa maassa ja videopuhelun välityksellä vedetyt kotikännit ovat meille entuudestaan tuttuja.
Toki turha mun on elvistellä kun tiedostan sen faktan että kaikilla ei ole sitä pientäkään takapihaa. Että olen ihan onnellisessa asemassa.
Kotiviini on petollista tavaraa joten olehan varovainen siellä kahluu altaassasi.. Vähän kateellinen kun en juo enää eikä kyllä ole takapihaakaan...
Biologinen isäni on ruotsalainen, joten minulla on myös Ruotsin passi, Suomen passin lisäksi. Saan mennä miten haluan. :-)