Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseurat 2020 on peruttu

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että uskovaisista valhetellen puhutaan kaikkinaista pahaa, on raamatullista. Etsikää tuo vaikka Raamatusta. Se on kristityn osa. Kannattaa olla iloinen, koska sekin kertoo missä on oikea usko.

Ja tuomiopäivänä ihmiset hämmästeleveät, että nuoko ne ovatkin jotka pelastuvat, joita pidimme pilkkana ja naurusananlaskuna?

Hyväksikäyttäjät, pahimmat psykopoliitikot ja huijariyrittäjät? 😳

En perkele usko!

Missä heitä on? Missä sinua on huijattu? Miten sinua on huijattu? Soitan ja puhuttelen häntä tai heitä, jos on useampi. Mennään käymään. Lähde mukaan niin selvitetään asiat.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93474dee-383c-4c26-91a7-5aa58d676457

Voit nyt aloittaa puhuttelumaratonisi vaikka käymällä em. alan kaikki lestadiolaisomisteiset yritykset läpi. Jatketaan, kun olet valmis. Keksitään sinulle sitten uusi puhuttelukierros.

Uskovaisista on oikeasti liikkeellä aivan hullunkurisia luuloja ja väitteitä. Ovat ihan hatusta vetäistyjä. Jotkut ihmiset uskovat ne täysin kritiikittömästi. Parasta että sinä ja minä menemme selvittämään asiat suoraan. Niitä ei selvitetä selän takana, vaan naamatusten. Kukaan ei tajua tehdä parannusta noin. Et varmaan sinäkään.

Eipä silti, useimmat eivät koskaan kyseenalaista lukemaansa ja kuulemaansa. Suurin osa ei ajattele omilla aivoillaan.

Vai voisiko olla kyse siitä, että uskovaiset vilpittömästi uskovat, että väitteet eivät ole totta. Nimenomaan he eivät ajattele omilla aivoillaan vaan antavat koko elämänsä ja uskomuksensa jonkun toisen käsiin. Jos joku sanoo, että tekee Jumalan työtä, niin kansa uskoo. 

Joku joka uskoo oikeuteen, voi olla välillä pää pyörällään. Olen yrittänyt keskustella myös naamatusten, mutta ei se onnistu, koska kaikki mitä maan päällä tapahtuu on "jonkun muun" syy ja tahto; ei lainkaan virheen tehneen henkilön.

Vierailija
82/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan kaunista ja viatonta, että noin vilpittömästi uskotaan. Mutta yksilön asioihin ei tarvitsisi puuttua, jos hän ei ihan kaikessa tee niin kirjaimellisesti. Ei saisi olla mitään ylempiä, jotka määräävät muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla suru puseroon monella lestanuorella kun niitten elämä on muutenkin niin ankeeta ja nyt vuoden ainoa ilo peruttu.

Ei kannata olla tuosta kovin huolestunut. Uskovaisilla nuorilla on sydämessään ilo.

Jos sua noin vaivaa, mene kertomaan että olet huolestunut. Huolesi ei ole vilpitöntä. Puhut tahallasi pilkkaa ja tiedät sen tasan tarkkaan itsekin.

Tosi surullista se, että Suviseurat on peruttu. Lopun aikana Jumalan Sana otetaan pois.

Jotkut epäuskoiset ovat jo huolestunteita kun eivät enää pääse enää maallistuneeseen kirkkoonkaan.

Katsopas peiliin.

Vierailija
84/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Lahkisten taru on lopussa.

Ihmettelen tätä vihaa, jos jotkut vain elää valtavirrasta poikkeavasti. Emme tee mitään pahaa muille, päinvastoin, toimimme yhteiskunnassa kaikkien parhaaksi.

Miksi vihaatte, vaikka kaikkia muita vähemmistöjä suojellaan?

Mä en vihaa lestadiolaisia, mutta kun heitä on koulukavereina ja opiskelukavereina ollut, niin vaikea on pitääkään. Ovat kyllä pinnallisen asiallisia ja kohteliaita, mutta pitävät muut ihmiset ulkopuolella. Muut ei ole heille oikeita, kiinnostavia ihmisiä joihin voisi tutustua. Oikeita ihmisiä ovat vain he itse ja koskaan eivät kysy muiden kuulumisia. Vain heidän omat soittoharrastuksensa ja muut asiansa ovat tärkeitä. Vastavuoroisuus ja aito kohtaaminen puuttuu. Ja se on outoa, kun luulisi että suuressa sisarusparvessa olisi sosiaalisia taitoja opittu.

Vierailija
85/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että uskovaisista valhetellen puhutaan kaikkinaista pahaa, on raamatullista. Etsikää tuo vaikka Raamatusta. Se on kristityn osa. Kannattaa olla iloinen, koska sekin kertoo missä on oikea usko.

Ja tuomiopäivänä ihmiset hämmästeleveät, että nuoko ne ovatkin jotka pelastuvat, joita pidimme pilkkana ja naurusananlaskuna?

Hyväksikäyttäjät, pahimmat psykopoliitikot ja huijariyrittäjät? 😳

En perkele usko!

Missä heitä on? Missä sinua on huijattu? Miten sinua on huijattu? Soitan ja puhuttelen häntä tai heitä, jos on useampi. Mennään käymään. Lähde mukaan niin selvitetään asiat.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93474dee-383c-4c26-91a7-5aa58d676457

Voit nyt aloittaa puhuttelumaratonisi vaikka käymällä em. alan kaikki lestadiolaisomisteiset yritykset läpi. Jatketaan, kun olet valmis. Keksitään sinulle sitten uusi puhuttelukierros.

Uskovaisista on oikeasti liikkeellä aivan hullunkurisia luuloja ja väitteitä. Ovat ihan hatusta vetäistyjä. Jotkut ihmiset uskovat ne täysin kritiikittömästi. Parasta että sinä ja minä menemme selvittämään asiat suoraan. Niitä ei selvitetä selän takana, vaan naamatusten. Kukaan ei tajua tehdä parannusta noin. Et varmaan sinäkään.

Eipä silti, useimmat eivät koskaan kyseenalaista lukemaansa ja kuulemaansa. Suurin osa ei ajattele omilla aivoillaan.

Vai voisiko olla kyse siitä, että uskovaiset vilpittömästi uskovat, että väitteet eivät ole totta. Nimenomaan he eivät ajattele omilla aivoillaan vaan antavat koko elämänsä ja uskomuksensa jonkun toisen käsiin. Jos joku sanoo, että tekee Jumalan työtä, niin kansa uskoo. 

Joku joka uskoo oikeuteen, voi olla välillä pää pyörällään. Olen yrittänyt keskustella myös naamatusten, mutta ei se onnistu, koska kaikki mitä maan päällä tapahtuu on "jonkun muun" syy ja tahto; ei lainkaan virheen tehneen henkilön.

Okei, puhun nyt omasta puolestani. Sain parannuksen armon liikkeen ulkopuolelta.

Monien epäuskoisten suhtautuminen uskovaisiin ei ole lainkaan objektiivista. Ei sinne päinkään.

Koskee myös itseäni jolloin olin epäuskoinen. Katsoin ohuen kiikarin läpi, joka oli värittynyt. Sellaisina näyttäydymme epäuskoisten silmissä. Meissä ei nähdä mitään hyvää.

Joo ja ajattelin omilla aivoillani jo alakoulussa. Kyseenalaistin opettajien opetusta jos se ei näyttänyt olevan totuudenmukaista ja perustunut tiettyihin tieteellisiin faktoihin.

Hirveää yleistystä tuokin että uskovaiset eivät muka ajattelisi omilla aivoillaan.

Väite on epätosi. Meissä on ihmisinä monenkirjava joukko persoonallisuudestamme. Ihan kuten kaikissa ihmisissä maapallolla.

Vierailija
86/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla suru puseroon monella lestanuorella kun niitten elämä on muutenkin niin ankeeta ja nyt vuoden ainoa ilo peruttu.

Ei kannata olla tuosta kovin huolestunut. Uskovaisilla nuorilla on sydämessään ilo.

Jos sua noin vaivaa, mene kertomaan että olet huolestunut. Huolesi ei ole vilpitöntä. Puhut tahallasi pilkkaa ja tiedät sen tasan tarkkaan itsekin.

Tosi surullista se, että Suviseurat on peruttu. Lopun aikana Jumalan Sana otetaan pois.

Jotkut epäuskoiset ovat jo huolestunteita kun eivät enää pääse enää maallistuneeseen kirkkoonkaan.

Katsopas peiliin.

Jos kerrot, mitä katson. Sain ulkopuolelta parannuksen armon. Koko elämäni olisi mennyt hukkaan jos olisin sen viettänyt epäuskossa. En ole ikinä ollut niin onnellinen kuin silloin kun käsitin uskonasian.

Olen onnellinen ihminen.

Kerro mitä minun pitäisi nähdä siellä peilissä?

Vierailija
87/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä vihaa, jos jotkut vain elää valtavirrasta poikkeavasti. Emme tee mitään pahaa muille, päinvastoin, toimimme yhteiskunnassa kaikkien parhaaksi.

Mä en vihaa lestadiolaisia, mutta kun heitä on koulukavereina ja opiskelukavereina ollut, niin vaikea on pitääkään. Ovat kyllä pinnallisen asiallisia ja kohteliaita, mutta pitävät muut ihmiset ulkopuolella. Muut ei ole heille oikeita, kiinnostavia ihmisiä joihin voisi tutustua. Oikeita ihmisiä ovat vain he itse ja koskaan eivät kysy muiden kuulumisia. Vain heidän omat soittoharrastuksensa ja muut asiansa ovat tärkeitä. Vastavuoroisuus ja aito kohtaaminen puuttuu. Ja se on outoa, kun luulisi että suuressa sisarusparvessa olisi sosiaalisia taitoja opittu.

Luulen että se johtuu maailman pilkasta. Enkä yhtään ihmettele kun tätäkin ketjua seuraa. Ihmiset voisivat joskus katsoa molemmin puolin monia asioita objektiivisesti.

Vierailija
88/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ne lestadiolaiset mitä tunnen on mitä mukavimpia ihmisiä joita olen tavannut! Heidän haukkuminen voisi jo pikku hiljaa loppua mielestäni. Ja ei, en ole lestadiolainen.

Vierailija
89/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten seksuaalinen hyväksikäyttö on ollut liikkeen piirissä laajaa ja hiljaisesti hyväksyttyä.

Moni pohjoissuomalainen media vaikeni niistä. Vaikenee edelleen. Se on häpeällistä.

Rikollisia ei tule suojella!

Minä taas luulen, että kyllä se jotakin kautta olisi tullut tietoon. Onko väitteesi totta?

Vierailija
90/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lähteä pilkkapuheisiin mukaan. Pääasiassa lestadiolaiset ovat kunnon ihmisiä. Mutta on niitä kunnollisia muissakin ihmisissä. Tunnen paljon lestadiolaisia. Heillä on tapana kehua toisiaan ja etsiä vikoja kaikista muista. Työntekijöinä kehuvat olevansa niitä parhaita. Entisenä työnantajana niitä parhaita työntekijöitä on kaikissa porukoissa. Se taas johtuu siitä, minkälainen ammattitaito, koulutus ja mielenkiinto on työtä kohtaan. Palkkaa lestadiolainen nainen, et varmasti saa tietää onko hyvä vai huono työssään, kun on koko ajan äitiyslomalla. Hyvä niin, mutta ei pitäisi kehua liikaa.

Vierailija
91/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan kaunista ja viatonta, että noin vilpittömästi uskotaan. Mutta yksilön asioihin ei tarvitsisi puuttua, jos hän ei ihan kaikessa tee niin kirjaimellisesti. Ei saisi olla mitään ylempiä, jotka määräävät muita.

No, kerron esimerkin toiselta äärilaidalta. Minusta on ihan parastam jos esim. minua puhuttelee joku, jos joudun syntiin. Enhän edes välttämättä tajua asiaa itse. Jos synti tulee luvalliseksi, menee usko.

Esimerkki: tietäisin, että joku käyttää hyväksi lapsia. Mitä tekisin?

No. Menisin pedofiilin luo ja kertoisin hänelle, mitä järkyttävää syntiä olet tehnyt. Menen nyt tekemään sinusta rikosilmoituksen. Lähdetkö mukaan? Kysyisin häneltä, että miten sinun laita oikein on?

Jos et lähde mukaan, menen yksin.

Kutsuisin mukaan myös aviopuolison ja kysyisin, että tiedätkö tästä?

Jos olet tiennyt, miksi et puolustanut lapsiasi ja miten sinun sielusi asiat ovat?

Ja kertoisin heille, että lapset on saatava viipymättä turvaan. Nyt on pakko mennä myös sosiaalityöntekijälle, koska tässä ei voi tehdä muuta kuin ottaa lapset huostaan.

Näin olisin tehnyt ilman muuta. En tosiaankaan olisi miettinyt sen enempää, vaan toiminut heti.

Vierailija
92/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ne lestadiolaiset mitä tunnen on mitä mukavimpia ihmisiä joita olen tavannut! Heidän haukkuminen voisi jo pikku hiljaa loppua mielestäni. Ja ei, en ole lestadiolainen.

Samaa mieltä. Uskon noihin hyväksikäyttö ja hyväveliverkosto-syytteisiin. Mutta pystyn katsomaan objektiivisesti asioita ja erottamaan yksilöt tekojen takana ryhmistä. Joka porukassa on pahoja tyyppejä, se on selvää. Lestoissa ja ei-lestoissa.

Ihmiset paljastaa yleistämisellä ja ennakkoluuloilla suunnattoman typeryytensä. Uskontojen oppeja saa kritisoida mutta ihmiset kannattaa oppia tuntemaan ihmisinä. Taustojaan ei kukaan voi valita itse. Turhaa mustamaalamista ja hengen köyhyyttä mikä ei yllätä tällä palstalla. Kertoo ihmisen pienuudesta.

Vierailija
93/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös. Tämä on kuitenkin suurimpia tapahtumia ja pienissä tiloissa paljon ihmisiä, lapsia, vanhuksiakin. Tämä vaan taitaa olla alkua sille, että koko kesältä perutaan kaikki muutkin tapahtumat, tulee tylsä kesä, mutta ei voi mitään :(

Vierailija
94/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua lähteä pilkkapuheisiin mukaan. Pääasiassa lestadiolaiset ovat kunnon ihmisiä. Mutta on niitä kunnollisia muissakin ihmisissä. Tunnen paljon lestadiolaisia. Heillä on tapana kehua toisiaan ja etsiä vikoja kaikista muista. Työntekijöinä kehuvat olevansa niitä parhaita. Entisenä työnantajana niitä parhaita työntekijöitä on kaikissa porukoissa. Se taas johtuu siitä, minkälainen ammattitaito, koulutus ja mielenkiinto on työtä kohtaan. Palkkaa lestadiolainen nainen, et varmasti saa tietää onko hyvä vai huono työssään, kun on koko ajan äitiyslomalla. Hyvä niin, mutta ei pitäisi kehua liikaa.

En ole tavannut uskovaisia jotka kehuisivat olevansa niitä parhaita.

Mutta en kyllä juoruilekaan kenestäkään, oli kyseessä uskovainen tai epäuskoinen. Olen huomannut miten negatiivisesti esim. epäuskoiset ( eivät kaikki) , puhuvat lähimmäisistään.

Sanon, että ole hiljaa. Jos haluat tietää, mene kysymään suoraan siltä ihmiseltä. Minä en juttujasi kuuntele.

Vierailija
95/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisissa on myös ns. mätiä kaloja.

He kulkevat mukana, mutta sydämessä ei ole enää uskoa.

Vierailija
96/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tavannut uskovaisia jotka kehuisivat olevansa niitä parhaita.

Mutta en kyllä juoruilekaan kenestäkään, oli kyseessä uskovainen tai epäuskoinen. Olen huomannut miten negatiivisesti esim. epäuskoiset ( eivät kaikki) , puhuvat lähimmäisistään.

Sanon, että ole hiljaa. Jos haluat tietää, mene kysymään suoraan siltä ihmiseltä. Minä en juttujasi kuuntele.

Selvääkin selvempää on, että kaikki tekevät syntiä ja ovat vailla armoa ja anteeksiantamusta. Tämä kuului kristinuskoon, ei pelkästään lestadiolaisuuteen.

Vierailija
97/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
98/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reisjärven kaupat joutuu perumaan kondomitilauksensa

Vierailija
99/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinköhän ne meinaa laittaa kaikki ruuat nyt kun ei pääse niitä halvalla myymään.

Ei ne tee ruokaa jos ei oo syöjiä😅

Mutta onhan niiden pitänyt tilata ne jo hyvissä ajoin, joko valmisruuat tai tarvikkeet, joista ne tekee. 

Tuskinpa vielä on edes esimerkiksi teurastettu niitä lihoja jotka olisivat tähän tapahtumaan syötäväksi menneet. Kunhan tilaukset perutaan niin tavarantoimittajat myyvät sitten tavarat jonnekin muualle ja tarvittaessa sopeuttavat tuotantoa.

Vierailija
100/105 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös tässä tilanteessa. Toivottavasti myös muut kesän suurtapahtumat, kuten festarit, perutaan tältä kesältä tai ajoitetaan syksymmälle.