Kihdistä kärsivät kertokaa
Miten kihdin saa selätettyä?
Olen kyllä jättänyt ruokavaliosta äyriäiset ja sisäelimet sekä oluen pois.
Kihti vain pahenee.
Minkälaista lääkitystä kihtiin on saatavilla?
Mikä lääke on paras?
Mitä labrakokeita otetaan ennen lääkkeen saamista?
Vai onko käsikauppa rohtoja sopivia tähän vaivaan.
Kommentit (38)
Jos ihan vaikka vauvapalstan sijaan käyt vaikka terveyskirjaston sivuilla katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan vaikka vauvapalstan sijaan käyt vaikka terveyskirjaston sivuilla katsomassa.
Ai miten ihanaa vertaistukea!! Toivottavasti älyät hävetä kommenttiasi silloin kun itse tarvitset apua ja neuvoa johonkin vaivaasi.
on pariakin lääkettä kyllä lääkäri tietää ja olisi jo pitänyt määrätäkin niitä. tosin kaikille ei määrätä, en tiedä miksi. ehkä jos kihtiarvot ei ole kovin korkeat.
Minullakin kihtikokeessa arvo oli viitealueella eikä lääkäri meinannut määrätä lääkitystä. Oli aivan alueen ylärajoilla, ja lopulta antoi reseptin.
Miten teillä kihti oireilee? Minkä ikäisiä olette?
On siihen lääke, soita terveyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten ihanaa vertaistukea!! Toivottavasti älyät hävetä kommenttiasi silloin kun itse tarvitset apua ja neuvoa johonkin vaivaasi.
Ei se ole vertaistukea, se on neuvo. Hyvä neuvo onkin. Silloin kun itse tarvitsen apua ja neuvoa johonkin vaivaani, etsin sitä sieltä, mistä sitä löytyy enkä vauvapalstalta.
Kyllä tää palsta siinä rinnalla hyvin kulkee, kokemusperäistä tietoa löytyy täältäkin.
kihtilääkkeissä on hemmetisti sivuvaikutuksia joten en suosittele niitä. n.puoli metriä tekstiä niistä. apurin-lääke on halvempi mutta mulle tehosi se toinen kallimpi todella hyvin, arvo tippui 79: ään. sitä ei vaan kela maksanut kuin sen yhden purkin mutta en ole tarvinnutkaan kun pitää ruokavalion.
ja diabetes + kihti kulkevat käsi kädessä. kihti kuuluu reumatauteihin.
Mulla pysyy poissa tai siedettävänä jos käyn täsmäpiikillä välillä kunnes estolääke alkaa ehkä joskus toimimaan. Kortisonilla ja buranalla 600-800mg pystyy kohtauksien kipua lieventämään. Älä päästä moninivel vaivaksi niinkuinm minulla vaan ajoissa lääkäriin ja alko pois kans. Ruokavalio on ollut jo vuosia kunnossa ja netistä löytyy tietoa esmes reumaliiton sivuilta.
Arcoxia toimii hyvin kihtikohtauksen parantamisessa.
Lopeta kaljan litkiminen ja pikkukalojen syönti, ne tuon on sinulle aiheuttanut. Punkkua tilalle, niin kihti lähtee. Eteläeuroopassa ei kihtiä tunneta.
mulle sanoi sairaanh. että punkku on pahempi kuin kalja.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta kaljan litkiminen ja pikkukalojen syönti, ne tuon on sinulle aiheuttanut. Punkkua tilalle, niin kihti lähtee. Eteläeuroopassa ei kihtiä tunneta.
Minä olen pärjännyt kihdin kanssa juomalla kirkkaita. Kerarn erehdyin brandyyn ja seuraavana aamuna oli kohtaus päällä. Aikoihin ei ole tullut kohtauksia, tosin on Apurin-lääkitys.
Syötkö verenpainelääkettä jossa myös nesteenpoistolääke? Sekin voi aiheuttaa kihtikohtauksia. Vaihtamalla vois parantua
Hyviä vastauksia. Tosiaan verenpainelääkettä käytän.
T. Aloittaja
Syötkö maapähkinöitä? Nehän eivät ole pähkinöitä vaan herneensukuisia kasveja. Käsitykseni mukaan herneet ja pavut ovat kihtipotilaalla kiellettyjen listalla.