Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään tilannetta, jossa ghostaaminen on ok?

Vierailija
15.04.2020 |

Vai onko se aina ja joka tilanteessa tuomittavaa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on sanonut jo kauniisti ja sen jälkeen vähemmän kauniisti, tai toinen ei vaan tajua, niin sitten on hyväksyttävää.

Minulla esim. oli yksi Tinder-match, jonka kanssa emme edes nähneet, kun totesin jo viestittelystä ettei sytytä. Sanoin hänelle sitten kauniisti, ettei meissä ole potentiaalia ja toivotin hyvät jatkot. Silti hän muisti vuoden ajan toivottaa hyvää vappua, hyvää juhannusta ja syksyllä kun ei ollut mitään mitä toivottaa, niin kysyä mitä kuuluu. Vastasin, että kiitos hyvää ja seurustelen. Silti jouluna tuli taas uusi viesti. Siihen jätin vastaamatta.

Vierailija
22/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ghostaan puhelinmyyjät.

Vierailija
24/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ghostannut miespuolisen ystäväni. Olimme olleet teini-ikäisinä tekemisisdä, yhteydenpidosta oli kymmeniä vuosia ja löysimme toisemme Facebookista. Olimme molemmat aika samankaltaisessa hyvin vaikeassa elämäntilanteessa ja saimme tukea toisiltamme. Viestittelimme paljon ja puhuimme yöt puhelimessa. Minä toivuin, pääsin elämässäni eteenpäin ja palasin töihin. En halunnut enää valvoa öisin, aloin laittaa rajoja soittoajoille. Mies ei uskonut. Lopulta estin miehen puhelinnumeron öiksi ja kerroin hänelle siitä. Silti puheluita saattoi olla yli kaksikymmentä 03-05-välisenä aikana. Mies ei koskaan vastannut minun puheluihini. Lakkasin myös vastailemasta viesteihin, jotka lähetettiin klo 23 jälkeen. Lopulta mies lopetti yhteyden otot. Olisin kyllä mielellänikin jutellut vielä, mutta en öisin. Mies ei antanut muita vaihtoehtoja.

Vierailija
25/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen on ok aina. Ei sitä tarvitse selittää. Välit poikki, numero estoon jne.

Vierailija
26/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostasin yhden manipuloivan energiaimuriystävän, kun alkoi olla jo tilanne, etten jaksanut käydä yötyössäni, kun tämä soitteli ja jalomielisesti pyrki ohjelmoimaan vapaa-aikani.

Vierailija
27/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen? Puhukaa suomea!

Vierailija
28/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghoustaaminen on pahinta! Jättäminen on suoraselkäistä ja reilua. Ghoustattu ei voi tietää onko hänet ghoustattu vai onko toisella vaan hitaampi vastaamissykli. Siinä jää pitkäksi ajaksi ihmettelemään, että pitäiskö mun lähettää viesti vai ei? Mitähän on tapahtunut? Onko toiselle sattunut jotain?.

Reilumpaa on laittaa suora viesti: Hei, en usko että suhteestamme tulee mitään, joten toivotan sinulle hyvää jatkoa.

Vierailija
29/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghoustaamiselle ei liene suomenkielistä vastinetta, kerro toi jos löydät.

Ghoustaaminen tarkoittaa tilannetta, jossa vain jättää vastaamatta toisen viesteihin ilman minkäänlaista vastausta tai selitystä suhteen lopettamisesta. 

Vierailija
30/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen on ilmiö. Ei ole olemassa suomenkielistä sanaa sille aivan kuin ei ole olemassa sanaa skyraketoimiselle. Tiettyjä asioita ei vaan voi ilmaista suomen kielellä! 

Vierailija
31/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ghostannut parikin miestä siinä kohtaa kun ystävällistä "oli kivaa, mutta mun mielestä meillä ei synkannut treffailumielessä" ei ole uskottu vaan on alettu tinkaamaan että jos kuitenkin.

Siinä kohtaa olen kokenut et ghostaaminen on ok.

Vierailija
32/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen on oikein aina ja kaikissa tilanteissa.

Vierailija
33/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostasin kerran miehen, joka ei vaikuttanut turvalliselta. Oikeassa olin, myöhemmin istui vankilassa.

Vierailija
34/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen kohtelee epäkunnioittavasti tai suorastaan kaltoin. Annan nyt esimerkiksi oman keissini, kun pari kertaa tapaamani oikein hurmaava mies yllättäen h*oritteli humalassa ja sanoi muutakin aika rumaa. Kun otin tapahtuneen parin päivän päästä puheeksi, mies sanoi vain kepeästi SORI ja suuttui, kun halusin vielä keskustella asiasta. Ghostasin, enkä mielestäni tehnyt väärin.

Vierailija
35/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on sanonut jo kauniisti ja sen jälkeen vähemmän kauniisti, tai toinen ei vaan tajua, niin sitten on hyväksyttävää.

Minulla esim. oli yksi Tinder-match, jonka kanssa emme edes nähneet, kun totesin jo viestittelystä ettei sytytä. Sanoin hänelle sitten kauniisti, ettei meissä ole potentiaalia ja toivotin hyvät jatkot. Silti hän muisti vuoden ajan toivottaa hyvää vappua, hyvää juhannusta ja syksyllä kun ei ollut mitään mitä toivottaa, niin kysyä mitä kuuluu. Vastasin, että kiitos hyvää ja seurustelen. Silti jouluna tuli taas uusi viesti. Siihen jätin vastaamatta.

Toi ei ollu ghoustaamista, koska annoit selityksen ja teit pelin selväksi.

Vierailija
36/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei mene perille kun suoraan sanoo, niin ei ole muuta vaihtoehtoa.

Ei se ole ghostaamista jos on jo suoraan sanonut. Ghostaamista on selittämätön hiljeneminen, se että jättää toisen vääriin käsityksiin ihmettelemään eikä suostu vastaamaan mihinkään yhteydenottoihin tai kysymyksiin.

Kun onnkerran selvästi torjunut, ei tarvitse enää vastata, eikä se ole ghostausta.

Ghostaaminen on aina halpamaista ja selkärangatonta, pelkurimaista toimintaa.

Vierailija
37/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghoustaaminen voi kyllä jättää jopa traumoja tai itsetunto-ongelmia sille jolle tämä tehdään, mutta toisaalta jokaisella on oikeus valita seuransa, kenenkään kanssa ei ole pakko olla, jos se tuntuu ikävältä. Epäkohteliasta on häipyä mitään sanomatta toisen elämästä, mutta joskus se voi olla myös ainoa vaihtoehto tai sitten ghoustaaja on vain selkärangaton pelkuri, joka ei uskalla sanoa mitään tai nähdä sitä vaivaa kertoa miksi ei halua enää olla yhteyksissä. Siinä annetaan ymmärtää ettei toinen ole selityksen arvoinen.

Vierailija
38/49 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghostaaminen on ilmiö. Ei ole olemassa suomenkielistä sanaa sille aivan kuin ei ole olemassa sanaa skyraketoimiselle. Tiettyjä asioita ei vaan voi ilmaista suomen kielellä! [/quote

Tokihan aina niitä suomennoksiakin väännetään, mutta ne ovat ihan yhtä hämmentäviä sanoja, joista ei voi päätellä mistä on kyse, joten miksi suomentaa niin vaikea selkoinen sana kun kuitenkin joutuu etsimään sen selityksen jostain?

Vierailija
39/49 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei mene perille kun suoraan sanoo, niin ei ole muuta vaihtoehtoa.

Ei se ole ghostaamista jos on jo suoraan sanonut. Ghostaamista on selittämätön hiljeneminen, se että jättää toisen vääriin käsityksiin ihmettelemään eikä suostu vastaamaan mihinkään yhteydenottoihin tai kysymyksiin.

Kun onnkerran selvästi torjunut, ei tarvitse enää vastata, eikä se ole ghostausta.

Ghostaaminen on aina halpamaista ja selkärangatonta, pelkurimaista toimintaa.

Joskus on niin, että toinen osapuoli kokee sanoneensa suoraan ettei kiinnosta, mutta onkin ilmaissut asian niin moniselitteisesti, että se on jäänyt epäselväksi toiselle. Tai on lähettänyt ikään kuin ristiriitaisia viestejä.

Vierailija
40/49 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa lol 😂

Meitsi ghostaa just silloin kun huvittaa.