Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olisit valmis maksamaan Suomessa tehdystä, hyvinistuvasta kauluspaidasta tmv. toimistovaatteista?

Vierailija
15.04.2020 |

Jäin näin vaatealan ihmisenä pohtimaan tuota toisen ketjun tunikakammoa ja kaipuuta hyville ja hyvännäköisille madeinfinland-vaatteille, joilla kehtaisi pyöriä muuallakin, kuin taidepajalla tai kuumeessa kotona.
Olisivatko AV:laiset valmiita oikeasti tukemaan kotimaista työtä, jos joku päättäisi pistää putiikin pystyyn?

Ajatukseni heräsi verkkokauppa-alustasta, jossa olisi myynnissä niin "valmiita kokoja" hyvin kaavotetuista vaatteista (pari erimallista mekkoa, EI TUNIKOITA, perusmallinen siisti kauluspaita, siistit housut sekä joku kiva pusero), kuin mahdollisuus tilata kotimaiselta, valikoidulta ompelijalta mittatilaustyönä. Värit monikäyttöisiä perusvärejä (vaikka 5-10 vaihtoehtoa riippuen vaatteesta) kuten kauluspaitoihin musta, valkoinen tai vaaleansininen, eikä mitään nallennaama-härdelliä tai purjo-kivi-lokki-abstraktikuosia.

Hinnat eivät tokikaan ole mitään henkkamaukka-tasoa, mutta sen varmasti kaikki maalaisjärjelläkin tajuavat. Olisiko tällaisella tilausta?

Paljonko olisit valmis maksamaan Suomessa tehdystä, hyvinistuvasta kauluspaidasta tmv. toimistovaatteista?

Vaihtoehdot

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toimistovaate on farkut ja t-paita. Eli en mitään.

Vierailija
2/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipailisin enemmänkin juuri suomalaisia t-paitoja yms... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-20€/vuosi. Eli kuinka laadukkaasta paidasta on kyse. Jos kestää 10 vuotta kuten esim hyvät kotimaiset kävelykenkäni kestivät, niin pikkurahahan 150-200 € olisi.

Vierailija
4/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin 70-90 euroa, mutta en ole toimistotyössä, joten en tarvitse nimenomaan kauluspaitaa.

Miettisin sinuna, mitä tarjoat verrattuna kilpailijoihin. Jollekin ihan ok maksaa tuo hinta kotimaisesta, mutta tarjoatko muuta?

Vierailija
5/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin ottaa edes selvää paljon mittatilausvaatteiden teko maksaa. Menee nimittäin monta sataa, koska kyseessä on kumminkin yksilöllisesti piirretyt kaavat mittojen mukaan ja siihen päälle kaikki työ. Sarjatuotantonakaan ei pääse edes sataseen. Ne parjaamasi tunikat ovat "halpoja", koska niissä on helppo kaava.

Vierailija
6/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoimaahan olisi toki mahdollista laajentaa muihinkin vaatteisiin.

Vastauksena neloselle, tarjoaisin suomalaisia, hyvin istuvia ja laadukkaita vaatteita ilman suurta brändilisää. Kaikki nämä yhdistävää kilpailijaa ei taida Suomessa olla, ainakin sitä tuolla toisessa ketjussa on nyt etsitty kolmenkymmenen sivun verran kissojen ja koirien kanssa. 😄

Ja kuten sanottua, en ole samalta istumalta lähdössä hakemaan starttirahaa, mutta ajatuksen tasolla maalailen.

AP

Vierailija
7/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran kuin maksan ulkomailla tehdystä. Ei minulla ole varaa valita maan perusteella mitä ostan.

Vierailija
8/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ensin ottaa edes selvää paljon mittatilausvaatteiden teko maksaa. Menee nimittäin monta sataa, koska kyseessä on kumminkin yksilöllisesti piirretyt kaavat mittojen mukaan ja siihen päälle kaikki työ. Sarjatuotantonakaan ei pääse edes sataseen. Ne parjaamasi tunikat ovat "halpoja", koska niissä on helppo kaava.

Minulla on mittatilauspaitoja useampikin. Maksaa 50-80 euroa.

Vierailija
9/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Suomessa teetetyt?

Eikö pelkästään jo kankaat maksa tuon verran?

Vierailija
10/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin vaatteisiin enemmän värejä niin suomalaisiin kuin täällä kaupoissa oleviin ulkomaan tuotantoon. En tarkoita mitään räikeitä kuviointeja vaan nimenomaan yksivärisiä vaatteita. Olen saanut käsityksen että suomalaiset tykkäävät ns maaläheisistä väreistä ja hennoista pastelleista sekä mustasta. Minä en ilmeisesti ole suomalainen kun en tykkää niistä ollenkaan. Ne värit vievät viimeisetkin värit kalvakasta naamastani. Haluaisin kirkkaita, hehkeitä värejä, enemmän eri värisävyjä. Kesällä värejä näkyy enemmän mutta ne ovat sitten niitä ruusutunikoita ym.

Vierailija
11/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin maaliskuussa 60 euroa.

Kangas oli oma.

En ymmärrä näitä välittäjiä, ettei muka löydy muuta kuin tunikoita.

Minä ostan kotimaisia Rils'n ja Andiatan vaatteita. On housupukuja, bleisereitä, mekkoja ym, T-paitoja, vöitä, laukkuja ym

Vierailija
12/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paita on paita, ei tehdä siitä numeroa.

Vierailija
13/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boreal teki ainakin ennen vapaa-ajan vaatteita, minulla on yli 10-vuotiaita kauluspaitoja ja villapaitoja, vielä siistejä ja hyväkuntoisia. Hinnat oli aika kovia, mutta kun otetaan käyttöikä huomioon tulivat silti halvemmaksi kuin halpatuontivaatteet jotka eivät kestä kuin pari pesuväliä.

Vierailija
14/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai Suomessa teetetyt?

Eikö pelkästään jo kankaat maksa tuon verran?

Kyllä on TEETETTY Suomessa, mutta ei tehty Suomessa. Suomessa otettu mitat,  leikattu ja ommeltu muualla. Miksi maksaisin enempää koska tuolta tulee laadukkaat paidat jopa nopeammin kuin Suomesta hankkimalla. 

Vierailija
15/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin vaatteisiin enemmän värejä niin suomalaisiin kuin täällä kaupoissa oleviin ulkomaan tuotantoon. En tarkoita mitään räikeitä kuviointeja vaan nimenomaan yksivärisiä vaatteita. Olen saanut käsityksen että suomalaiset tykkäävät ns maaläheisistä väreistä ja hennoista pastelleista sekä mustasta. Minä en ilmeisesti ole suomalainen kun en tykkää niistä ollenkaan. Ne värit vievät viimeisetkin värit kalvakasta naamastani. Haluaisin kirkkaita, hehkeitä värejä, enemmän eri värisävyjä. Kesällä värejä näkyy enemmän mutta ne ovat sitten niitä ruusutunikoita ym.

Suomalaisten lempiväri on aina ollut tummansininen, sitten musta, sitten tulee kaikki muut rumat värit kuten ruskea ja beige.. 

Vierailija
16/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksoin maaliskuussa 60 euroa.

Kangas oli oma.

En ymmärrä näitä välittäjiä, ettei muka löydy muuta kuin tunikoita.

Minä ostan kotimaisia Rils'n ja Andiatan vaatteita. On housupukuja, bleisereitä, mekkoja ym, T-paitoja, vöitä, laukkuja ym

Ainakaan Ril'sin vaatteita valmistava Luhta Sportswear Company ei valmista mitään tytäryhtiöidensä vaatteita Suomessa.

Tässä tavoitteeni olisi teettää kaikki työ Suomessa, ja työllistää esimerkiksi hiljaisempia ompelimoja ja vaatealalla pidemmälle edenneitä opiskelijoita.

AP

Vierailija
17/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tuote on oikeasti laadukas ja kestävä (siis laadullisesti semmoinen vaate, joita mummoni kaapissa roikkuu vieläkin, vaikka hän on ollut jo kuolleenakin kauemmin kuin keskiverto-kiinarätin elinkaari, eikä hän ostanut niitä vanhalla iällä), niin kyllä se satanen saa ylittyä. On minulla muitakin yli satasen vaatteita, ja kaikilta odotan pitkää käyttöikää.

Oleellista vaatetta valitessa on kuitenkin myös se, että voin irvistämättä pukea sen päälleni, eli sen satasen vaatteen on oikeasti oltava kapselipuvustooni sopiva. Tyylikäs, ajaton, mutta kuitenkin nykyaikainen.

Vierailija
18/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä en maksaisi kotimaisesta satasta, kun tietyt liikkeet teettävät Kiinassa, mutta hinta on silti satasen, koska on niin laadukas.

Vierailija
19/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 €.

Vierailija
20/83 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa yli 100 euroa, mutta tällöin tuotteen pitäisi olla laadukas. Vastaukseni voi toki muuttua, jos nyt koronan takia menee työt alta. Miesvaltaisella alalla toimistotöissä haluaisin näyttää fiksulta, nyt suomalaiset vaihtoehdot ovat Marimekon riemunkirjavat laatikkopaidat tai näyttäminen tarhantädiltä. Tämän takia ostan ainakin toistaiseksi ulkomaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi