Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin eilen Laakson terveysasemalla ja minulta otettiin koronatesti. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
15.04.2020 |

Testin tulos tulee vasta huomenna. Olen perusterve n. 25-vuotias nainen.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia oireita sulla on ollut viikkokausia?

Lievää flunssaoiretta. Lämpöä (ei kuumetta), pientä köhää, painetta keuhkon seutuvilla.

Vierailija
62/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi epäilit koronaa, mirwn pääsit testiin, miten se otettiin?

Oireeni ovat olleet erittäin lieviä mutta jatkuneet jo monta viikkoa. Tällä perusteella + siksi että olen terveydenhuoltoalalla minut testattiin. Pelkillä lievillä oireilla ei olisi päästetty sisään (eikä aluksi päästetykään) mutta kun kerroin ammattini, sain mennä.

Testi otettiin suunielusta vanupuikolla. Aika voimakkaasti ronkittiin, ja tuli siinä sitten yökkäysrefleksikin. Oli inhottavaa mutta ei kamalaa. Ihmettelin sitä ääneen, koska luulin että otetaan nenän kautta. Hoitaja kertoi, että tarvikkeista alkaa olla puutetta, ja siksi siirretty tähän testaustapaan.

Päästetty sisään? Eikö sinne tarvitse olla lääkärin lähete?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käyny siinä ulkopisteessä?

Vierailija
64/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kyseenalaistaa tuota käyntikuvausta?

Olen itsekin köynyt koronatestissä Heldingissä yksityisellä. Se tapahtui niin, että sain puhelimessa ajan, kävelin ihsn normaslisti ovesta sisään lääkäriasemalle, hoitaja sntoi ovensuussa käsidesiä ja neuvoi, minne käytävälle mennään, sinne menin, ensin oli lääkärin huoneessa vastaanotto, sitten istuin köytävällä aika pitkäänkin odottamassa testiin pääsyä, kunnes lopulta oli oma vuoroni. Sitten samaa käytävää pitkin ja ihan normiovesta ulos ja kotiin.

Vierailija
65/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi epäilit koronaa, mirwn pääsit testiin, miten se otettiin?

Oireeni ovat olleet erittäin lieviä mutta jatkuneet jo monta viikkoa. Tällä perusteella + siksi että olen terveydenhuoltoalalla minut testattiin. Pelkillä lievillä oireilla ei olisi päästetty sisään (eikä aluksi päästetykään) mutta kun kerroin ammattini, sain mennä.

Testi otettiin suunielusta vanupuikolla. Aika voimakkaasti ronkittiin, ja tuli siinä sitten yökkäysrefleksikin. Oli inhottavaa mutta ei kamalaa. Ihmettelin sitä ääneen, koska luulin että otetaan nenän kautta. Hoitaja kertoi, että tarvikkeista alkaa olla puutetta, ja siksi siirretty tähän testaustapaan.

Päästetty sisään? Eikö sinne tarvitse olla lääkärin lähete?

Hoitaja tekee oirearvion puhelimitse, ja jos kriteerit täyttyvät, lähettää terveysasemalle tutkittavaksi. Vasta terveysasemalla pääsin lääkärin pakeille, ja sinnekin tavattuani ensin hoitajat.

Vierailija
66/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ulkopistettä.

Vierailija
67/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei sitä paikkaa saaitse valita. Kun saa lähetteen puhelimen tai netin kautta, sanotaan aika ja paikka, mihin mennään.

Vierailija
68/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei sitä paikkaa saaitse valita. Kun saa lähetteen puhelimen tai netin kautta, sanotaan aika ja paikka, mihin mennään.

Paikka sanottiin mutta ei aikaa. Jonotusperiaatteella.

Vierailija
69/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikka sanottiin mutta ei aikaa. Jonotusperiaatteella.

Ja paikkakin sillä perusteella, mikä on lähimpänä.

Vierailija
70/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne testipaikat ovat huipoupaikkoja, jos haluaa saada koronan, jollei vielä ole.

En ehkä enää menisi, ellei jostain syystä olisi vahva tarve tietää, onko vai eikö. Pitäisi olla ulkopisteitä enemmän.

T. Testissä käynyt

Vierailija
71/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotatko tulokseen jos se on negatiivinen? Itse oon sairastanut 1,5kk ja oon välillä ollut aika karmeessa kunnossa. Oma tulos oli negatiivinen ja se otettiin nielusta. En ole kuitenkaan paranemassa vaan päinvastoin huonommassa kunnossa.

Vierailija
72/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne testipaikat ovat huipoupaikkoja, jos haluaa saada koronan, jollei vielä ole.

En ehkä enää menisi, ellei jostain syystä olisi vahva tarve tietää, onko vai eikö. Pitäisi olla ulkopisteitä enemmän.

T. Testissä käynyt

Suojaustoimet olivat kunnossa ja potilaita vain kourallinen. Kukaan ei yskinyt ja käsidesillä lotrattiin. Eiköhän korona tartu yhtä helposti tai helpomminkin vaikka ruokakaupasta.

Vierailija
73/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotatko tulokseen jos se on negatiivinen? Itse oon sairastanut 1,5kk ja oon välillä ollut aika karmeessa kunnossa. Oma tulos oli negatiivinen ja se otettiin nielusta. En ole kuitenkaan paranemassa vaan päinvastoin huonommassa kunnossa.

Ei kai siinä muu auta kuin uskoa, mitä testi sanoo. Tervettä varovaisuutta noudatan kuitenkin riippumatta siitä, mikä tulos on. 

Vierailija
74/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaako testin tulos?

Ei oikeastaan. Tulos ei muuta tilannettani. Olen jo sulkeutunut kotiini viikkokausiksi.

Minusta puhut itsesi pussiin tässä. Jos olet hoitohenkilökuntaa ja saat negatiivisen testituloksen, niin luulisi että se vaikuttaisi sinun töihin paluusi. Miten selität tuon?

Vierailija
75/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaako testin tulos?

Ei oikeastaan. Tulos ei muuta tilannettani. Olen jo sulkeutunut kotiini viikkokausiksi.

Minusta puhut itsesi pussiin tässä. Jos olet hoitohenkilökuntaa ja saat negatiivisen testituloksen, niin luulisi että se vaikuttaisi sinun töihin paluusi. Miten selität tuon?

Mietin tuossa että jos tulee positiivinen, niin nykytilanne ei muutu. Mutta voi olla että jos testi on negatiivinen, pääsen nopeammin töihin (en ole sanonut olevani hoitohenkilökuntaa). Kopioin pätkän aiemmasta vastauksestani:

Terveysalalla on monenlaisia työntekijöitä monenlaisissa tehtävissä, ammattilaisia on myös työttömänä, virkavapaalla tai vanhempainvapaalla, jolloin testaaminen ei välttämättä tule ensiyskäisystä kyseeseen. En avaa omaa tilannettani tämän enempää.

Vierailija
76/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa taas otettiin tänään testi nenän kautta, eikä ollut yhtään niin kamalaa kuin luulin.

Vierailija
77/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedonjanonne lienee jo sammutettu. Ap kiittää ja kuittaa! En vastaa enää kysymyksiin tässä ketjussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan