Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin eilen Laakson terveysasemalla ja minulta otettiin koronatesti. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
15.04.2020 |

Testin tulos tulee vasta huomenna. Olen perusterve n. 25-vuotias nainen.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsitkö testiin helposti?

Millä kriteereillä pääsit?

Vierailija
42/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on kyseinen terkkari?

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Laakson sairaala?

Kokeillaas kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Laakson terveysasema sijaitsee Helsingin Laaksossa, keskuspuiston kupeessa. Sinne (ja Malmille) on keskitetty kaikki hengitystieoireiset potilaat tällä hetkellä.

Minkä alueen potilaat? Kun mun pitää mennä Martinlaakson terveysasemalle, jos on oireita.

Aivan, siis tarkennuksena Helsingin hengitystieoirepotilaat. Ei kannata muista kaupungeista lähteä Laaksoon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kaikki muumit Laaksossa?

Itse asiassa Laakson terveysasemalla oli todella vähän porukkaa. Muumeja en nähnyt, enimmäkseen vain hoitajia ja pari muuta potilasta. Se oli helpotus, koska etukäteen pelkäsin että porukkaa olisi valtavasti. Hiljaista siellä oli.

Kurkkasitko hameen alle? Jos oli vaikka hoitsuksi pukeutunut muumi. Ne erottaa siitä, ettei niillä ole pyllynreikää.

Vierailija
44/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsitkö testiin helposti?

Millä kriteereillä pääsit?

En ihan helposti. Soitin terveydenhuoltoon kolmesti viimeisen parin viikon aikana, ja vasta kolmannella yrittämällä annettiin lupa mennä Laaksoon. Siellä vielä yritettiin ovella käännyttää pois, mutta vetoamalla terveysalan ammattiini pääsin lopulta sisään. Eli sillä kriteerillä.

Vierailija
45/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö terkkarille sisälle asti? Jotenkin tää nyt haiskahtaa. Epäilen vahvasti ap:n tarinaa. Olen itse testaaja ja tässä nyt ei oikein mikään pidä paikkaansa.

Vierailija
46/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kaikki muumit Laaksossa?

Itse asiassa Laakson terveysasemalla oli todella vähän porukkaa. Muumeja en nähnyt, enimmäkseen vain hoitajia ja pari muuta potilasta. Se oli helpotus, koska etukäteen pelkäsin että porukkaa olisi valtavasti. Hiljaista siellä oli.

Kurkkasitko hameen alle? Jos oli vaikka hoitsuksi pukeutunut muumi. Ne erottaa siitä, ettei niillä ole pyllynreikää.

En kurkannut (ei niin saa tehdä!). Kaikilla oli suojakaavut yllä. Hoikan näköisiä ihmisiä, ei muumivatsaa kellään.

Vierailija
47/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menitkö terkkarille sisälle asti? Jotenkin tää nyt haiskahtaa. Epäilen vahvasti ap:n tarinaa. Olen itse testaaja ja tässä nyt ei oikein mikään pidä paikkaansa.

Hoitopolku oli sisäänpääsy (hoitaja kysyi oireet pikaisesti), sitten odottelua, sitten hoitajan huoneeseen, jossa tutkittiin, sitten lääkärin huoneeseen, jossa tutkittiin lisää, lopuksi otettiin labrat. 

Pahoittelut jos on joitain epäloogisuuksia, joudun muuttamaan joitain yksityiskohtia, jotta minua ei tunnisteta. Tarina on kuitenkin tosi.

Vierailija
48/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko intersektionaalinen feministi?

Allekirjoitan monia kyseisen aatteen teesejä.

Vierailija
49/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua.

Ja ärsyttää vietävästi nämä "haluatko kysyä jotain".

Sekin on aivan ok. Kiitos kuitenkin kun kävit!

Vierailija
50/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitopolku oli sisäänpääsy (hoitaja kysyi oireet pikaisesti), sitten odottelua, sitten hoitajan huoneeseen, jossa tutkittiin, sitten lääkärin huoneeseen, jossa tutkittiin lisää, lopuksi otettiin labrat. 

Pahoittelut jos on joitain epäloogisuuksia, joudun muuttamaan joitain yksityiskohtia, jotta minua ei tunnisteta. Tarina on kuitenkin tosi.

Ei todellakaan ole tosi tai sit olet jossain hölmölässä käynyt testeissä. Jos olet koronaepäilty niin ensinnäkin sä et marssi mihinkään terkkarille tai lääkärille sisään tartuttamaan mahdollisesti useita muita ihmisiä. Toiseksi, vastaukset tulevat vajaassa vuorokaudessa ainakin kunnallisella puolella ja kolmanneksi testi kuulostaa enemmänkin nieluviljelyltä kuin koronatestiltä ja vielä neljänneksi terveydenhuollon työntekijän ei tarvitse vaatimalla vaatia päästä koronatesteihin. Siihen pääsee hyvin helposti jos työsi on potilaslähtöistä.

Vierailija
51/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole tosi tai sit olet jossain hölmölässä käynyt testeissä.

No, eikös se jo tuossa aiemmin tullut ilmi, ettei ollut kaikki muumit Laaksossa?

Vierailija
52/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testattu kirjoitti:

Sattuiko? Oma koronatesti sattu ihan tajuttomasti niin mietin olinko poikkeus vai muilla sama

Ei sattunut. Otettiin suun kautta nielusta. Epämiellyttävää oli mutta ei tehnyt kipeää.

Tämä on sama kun papa-koe, " ei satu, tuntuu vain epämiellyttävältä" ja paskat, sattuu vitus.ti.

Vierailija
53/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole tosi tai sit olet jossain hölmölässä käynyt testeissä. Jos olet koronaepäilty niin ensinnäkin sä et marssi mihinkään terkkarille tai lääkärille sisään tartuttamaan mahdollisesti useita muita ihmisiä. Toiseksi, vastaukset tulevat vajaassa vuorokaudessa ainakin kunnallisella puolella ja kolmanneksi testi kuulostaa enemmänkin nieluviljelyltä kuin koronatestiltä ja vielä neljänneksi terveydenhuollon työntekijän ei tarvitse vaatimalla vaatia päästä koronatesteihin. Siihen pääsee hyvin helposti jos työsi on potilaslähtöistä.

En marssinut mihinkään vaan menin luvan kanssa Laaksoon, siellä oli hoitaja sisäänkäynnillä ottamassa vastaan käsidesein ja kasvosuojin (siis minulle annettiin kasvosuoja ja henkilökunnallakin tietysti oli). Laakson terveysasemalla tutkitaan tällä hetkellä vain hengitystieoireisia, ja suojaukset ovat sen mukaiset sekä henkilökunnalla että potilailla. Testi otettiin suun kautta koska nenän kautta otettaviin ei ollut labrahoitajan mukaan välineitä.

Torstaiksi luvattiin tulokset.

Terveysalalla on monenlaisia työntekijöitä monenlaisissa tehtävissä, ammattilaisia on myös työttömänä, virkavapaalla tai vanhempainvapaalla, jolloin testaaminen ei välttämättä tule ensiyskäisystä kyseeseen. En avaa omaa tilannettani tämän enempää.

Lupaan että tarinani on tosi.

Vierailija
54/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testattu kirjoitti:

Sattuiko? Oma koronatesti sattu ihan tajuttomasti niin mietin olinko poikkeus vai muilla sama

Ei sattunut. Otettiin suun kautta nielusta. Epämiellyttävää oli mutta ei tehnyt kipeää.

Tämä on sama kun papa-koe, " ei satu, tuntuu vain epämiellyttävältä" ja paskat, sattuu vitus.ti.

Papakokeessa olen ollut. Se sattui (ikävästä paikasta vieläpä!). Tämä ei sattunut. Limakalvoa ei rikottu, vaan vanupuikolla kaavittiin.

Vierailija
55/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta. Et ole käynyt koronatesteissä.

Vierailija
56/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen kuin ap, mutta kuulun riskiryhmään ja menen testeihin huomenna. Lieviä oireita on, mutta tuo riskiryhmään kuuluminen ratkaisi sen että näyte otetaan.

Joku tuolla ylempänä sanoi, että näytettä ei oteta pelkästään nielun kautta pumpulitikulla. Kyllä muuten otetaan. Lähipiiriin kuuluvat henkilöltä on otettu juuri tuolla pumpulitikulla ja tänään lääkärin varatessa testiaikaani kertoi, että nielusta otetaan näyte.

Enkä marssinut omin päin sairaalaan. Soitin ensin päivystykseen, sieltä annettiin aika, ovella piti laittaa suumaski ja sitten pääsin lääkärin paikkeille. Selitin siksi, jos joku nyt epäilee tätä(kin) kertomusta.

Keski-Suomessa asun.

Vierailija
57/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta. Et ole käynyt koronatesteissä.

Puhun totta, olin testissä.

Vierailija
58/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saman ikäinen kuin ap, mutta kuulun riskiryhmään ja menen testeihin huomenna. Lieviä oireita on, mutta tuo riskiryhmään kuuluminen ratkaisi sen että näyte otetaan.

Joku tuolla ylempänä sanoi, että näytettä ei oteta pelkästään nielun kautta pumpulitikulla. Kyllä muuten otetaan. Lähipiiriin kuuluvat henkilöltä on otettu juuri tuolla pumpulitikulla ja tänään lääkärin varatessa testiaikaani kertoi, että nielusta otetaan näyte.

Enkä marssinut omin päin sairaalaan. Soitin ensin päivystykseen, sieltä annettiin aika, ovella piti laittaa suumaski ja sitten pääsin lääkärin paikkeille. Selitin siksi, jos joku nyt epäilee tätä(kin) kertomusta.

Keski-Suomessa asun.

Jep, lupa mennä piti saada puhelimitse. Laaksossa ei ollut ajanvarausta, sinne piti vain mennä odottamaan. Onneksi jonoa ei ollut.

Vierailija
59/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on kyseinen terkkari?

Helsingissä. On tällä hetkellä pelkästään korona tapauksia varten.

Vierailija
60/77 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia oireita sulla on ollut viikkokausia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi