Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkomielteinen rakastuminen

Pakkorakastaa
15.04.2020 |

Kun rakastuu niin, että rakkauden kohteesta tulee pakkomielle, joka hallitsee koko elämää. Kun rakkauden kohde täyttää ajatukset niin totaalisesti 24/7 ettei niistä ole minkäänlaista taukoa. Kun muu elämä ei enää kiinnosta ja mitään ei saa kunnolla aikaiseksi, eikä energiaa riitä muuhun. Kun alkaa vältellä kaikkea tekemistä, mikä voisi häiritä ajatusten keskittämistä rakkauden kohteeseen. Esimerkki: ei vastaa puheluun, koska puhelun aikana pitäisi puhua turhalta tuntuvia asioita, eikä voisi keskittyä rakkauden kohteen ajattelemiseen. Kun saa rakkauden kohteelta tasaisen jatkuvasti sopivan romanttista vastakaikua, että pysyy koukussa. Tätä jatkuu monta vuotta. Kun tajuaa itsekin tilanteen, mutta ei vain pysty lopettamaan ja toisaalta ajatuskin siitä, että tämä pakkomielle loppuisi tuo tyhjän olon. Se kun on täyttänyt elämän monta vuotta niin miten osaisi enää elää ilman sitä. Rakkauden kohteen poistuminen elämästä tai se kontakti, mikä hänen kanssaan on ruokkimassa pakkomiellettä olisi aika varma romahdus. Kun rakkauden kohde tiedostaa pakkomielteen ja tietoisesti jatkaa sen ruokkimista ja pakkomielteinen tiedostaa tämän, eikä halua sen loppuvan. Onko kyseessä molemminpuolinen riippuvuus kuviosta? Kuulostaako tutulta kenestäkään? Onko kokemusta tällaisesta? Vertaistukea..

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan se on. Otan osaa. Toisaalta elämä ilman vahvoja tunteita vasta tyhjää olisi. Jos ei olisi haaveita, ei olisi mitään.

Vierailija
2/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kokemusta on, addiktio jossa pilasin itseltäni vuosia. Koko hormonitoiminta sekaisin, pää, kaikki. Vierotus on vähän samaa ku vieroittautuisit heroiinista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään ei tällaista enää ikinä kiitos. On sen verran raskas kokemus. Siitä yli pääseminen on mahdollista, minulla meni siihen 10 vuotta.

Vierailija
4/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea apua. Erittäin ahdistavaa edes lukea tuollaista.

Vierailija
5/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huojentavaa lukea, että muillakin kokemusta. Minulla on aina ollut taipumusta ihastua ja rakastua niin, että se menee pakkomielteiseksi, mutta ne ei ole olleet juuri mitään tähän nykyiseen verrattuna. Tämä vain jatkuu ja jatkuu, eikä mitään laimentumista tai loppumista ole näköpiirissä. Kestänyt jo kolmisen vuotta. Koko elämä todella pyörii tämän ympärillä. Lähes kaikki muu jäänyt tai hoituu puolella kädellä. Mikään muu ei oikein kiinnosta. Kotona ja muualla vain ajattelee rakkauden kohdetta. Jopa puhuessa jonkun toisen kanssa. Varmasti se vahvistaa tätä, että on kuitenkin koko ajan yhteyksissä rakkauden kohteeseen ja saa sieltä sitä romanttista polttoainetta, mikä pitää ajatukset liekeissä. Testattu on niin usein. Max 1-2 päivää pärjää ilman kontaktia. Sitten alkaa jo olla aivan fyysisesti sairas olo eli vieroitusoireita. Koko elämää alkaa elämään ja järjestelemään rakkauden kohteen mukaan. Jokainen viesti rakkauden kohteelta saa sydämen lyömään lujaa ja jos ei kuule hänestä niin tulee päänsärky ym. oireita. Sairasta, tiedetään. Joku kirjoitti, että hormonit menee sekaisin. Olen varma, että minullakin jo monta vuotta tätä rallia saanut psyyken ja fysiikan sekaisin. Tuntuu, ettei tästä ole enää mitään tietä ulos. Jotenkin hyväksynyt, että jatkuu vaikka ikuisesti sitten. Ehkäpä tätä ei itsekään enää halua tai kykenekään lopettamaan. Ajatuskin siitä tuntuu ylivoimaiselta vaikka samalla tajuaa, että koko elämä menee tähän. Kiva jos joku ymmärtää. Tällaista ei voi kertoa kenellekään vaan salata asiaa ja olla, kuin ei mitään olisikaan.

Vierailija
6/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin tulkitset että saat vastakaikua, vaikka oikeasti et saa.

Vierailija
7/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ilmeisesti varattu? Kävi sama juttu minulle mutta ei viestitelty tai olla muuten oltu yhteyksissä. Tietoisella päätöksellä keskityn muuhun. Miksi hän pitäisi sinua tuollaisessa koukussa jos oikeasti haluaisi olla kanssasi, eikö ihminen silloin toimisi? Sinulla menee vain omaa elämää hukkaan ja aikaa tällaiseen kun voisit löytää vastavuoroisen rakkauden jossa et koe vaille jäämistä. Minua on auttanut ajatella, että kyse on oman kehoni hormoneista, ja pystyn tuntemaan samoja tuntemuksia vielä toiseenkin, siihen minulle oikeaan ihmiseen kunhan keho taas rauhoittuu.

Vierailija
8/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuminen on kemiaa , biologiaa ja psykologiaa. Se aiheuttaa viettipaineen ja paineen tarkoitus on tietenkin että laitat asiat luistamaan rakkautesi kanssa. Vietti ajaa yhteen. Muuten se paine  tekee tukalaksi. Lakkaa ajattelemasta olevasi uniikki lumihiutale, sekin voi auttaa kun et syyllistä itseä tuosta. Rakkaus on vaikea tunne ja siksi niin paljon puheissa. Ei se olisikkaan jos helppoa olisi.

Vierailija
9/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nyt, ihmiset, kappalejakoja noihin kirjoituksiinne. Ällöttävä lukea pitkää tekstiä yhtenä sekavana möykkynä.  

Vierailija
10/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa klassiselta hyväksikäyttökuviolta. Ihastumisen kohde haluaa ihastuneelta jotain resursseja, joskus jopa ihailua, mutta ei silti lähde täysillä itse mukaan vaan leikkii tulella. Ja jos siinä tulee palovammoja niin tietää itse ketä syyttää.

Vierailija
11/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kärsimys sen vuoksi, ettei viitsi/uskalla tehdä mitään asian suhteen ja odottaa sen ratkeavan itsekseen.

Vierailija
12/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa klassiselta hyväksikäyttökuviolta. Ihastumisen kohde haluaa ihastuneelta jotain resursseja, joskus jopa ihailua, mutta ei silti lähde täysillä itse mukaan vaan leikkii tulella. Ja jos siinä tulee palovammoja niin tietää itse ketä syyttää.

Jäi epäselväksi mikä tässä on se hyväksikäyttö? Ap on klassisesti rakastunut, tietäneekö kohde edes sitä.

Vierailija
13/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ottamaan vastuu itsestäsi äläkä sysää sitä muille. Todella vastenmielinen ominaisuus.

Vierailija
14/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen harkinnut jo töistä lopputilin ottamista, koska tämä tuntuu olevan nykyään jo kaava, että otan sieltä jonkun pakkomielteeksi. Edellisestä jos pääsee eroon, niin sinne tietenkin kohtalo järjestää pian uuden. Ja hauskinta asiassa, ettei olla edes varattuja ja molemminpuolista kiinnostusta olisi, mutta jotkut henkisen puolen jarrut on silti pohjassa. Työ on jo tympinyt jonkin aikaa muutenkin, eikä tämä auta asiaa. Tekisi mieli alkaa työttömäksi täyserakoksi, ettei tarvitsisi tällaisten takia päätä hakata seinään.

Vierailija
15/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele ottamaan vastuu itsestäsi äläkä sysää sitä muille. Todella vastenmielinen ominaisuus.

Jos toinen on tulisesti ihastunut ja toinen osapuoli heittää bensaa liekkeihin vain hyötyäkseen siitä tavalla X asiasta, niin täsmälleen samat sanat. 

Vierailija
16/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi epäselväksi mikä tässä on se hyväksikäyttö? Ap on klassisesti rakastunut, tietäneekö kohde edes sitä.

Lue aloitus ensin kokonaan ajatuksella läpi ja tule vasta sitten lässyttämään.

Vierailija
17/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on tulisesti ihastunut ja toinen osapuoli heittää bensaa liekkeihin vain hyötyäkseen siitä tavalla X asiasta, niin täsmälleen samat sanat. 

Sain juuri yhteydenoton mieheltä jonka olen asiallisesti torjunut noin kymmenen kertaa. Olen varattu. Mutta hän ei sitä tunnu uskovan, vaan vääntää ja vääntää kahville vaikka kaverina.

Onko tämäkin minun syytä??

Onko hänellä oikeus päättää mitä minä haluan?

Ei tasan ole!!

Vierailija
18/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain juuri yhteydenoton mieheltä jonka olen asiallisesti torjunut noin kymmenen kertaa. Olen varattu. Mutta hän ei sitä tunnu uskovan, vaan vääntää ja vääntää kahville vaikka kaverina.

Ei tasan ole!!

Miltä ihmeen planeetalta olet laskeutunut? Tuohan on ihan erilainen tapaus, jossa sinä et ainakaan kirjoittamasi perusteella ole heittänyt bensaa kenenkään liekkeihin. Ap taas aloituksessaan: "Kun rakkauden kohde tiedostaa pakkomielteen ja tietoisesti jatkaa sen ruokkimista ja pakkomielteinen tiedostaa tämän, eikä halua sen loppuvan. Onko kyseessä molemminpuolinen riippuvuus kuviosta? Kuulostaako tutulta kenestäkään? Onko kokemusta tällaisesta? Vertaistukea.."

Vierailija
19/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tasan ole!!

Miltä ihmeen planeetalta olet laskeutunut? Tuohan on ihan erilainen tapaus, jossa sinä et ainakaan kirjoittamasi perusteella ole heittänyt bensaa kenenkään liekkeihin. Ap taas aloituksessaan: "Kun rakkauden kohde tiedostaa pakkomielteen ja tietoisesti jatkaa sen ruokkimista ja pakkomielteinen tiedostaa tämän, eikä halua sen loppuvan. Onko kyseessä molemminpuolinen riippuvuus kuviosta? Kuulostaako tutulta kenestäkään? Onko kokemusta tällaisesta? Vertaistukea.."

Mistä sinä tiedät mitä minun tuntemani mies puhuu minusta tai toimistani muille ihmisille? Minkälaista hymiötä käytin, miten sen mitä sanoin voi itseasiassa ymmärtää myös eri tavalla.

Avainana PAKKOMIELLE...

Vierailija
20/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielteinen rakkaus ei ole harvinaista helposti addiktoituvalle. Ainoa, mikä on auttanut minua, on etäisyyden ottaminen, yhteydenpidon katkaiseminen ja aika. Varmaan tietysti haastavaa, jos ihastuksen kohde on samassa työpaikassa, muttei varmaan mahdotonta psyykkisen työn avulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme