Sanna Marin vetoaa: "Nyt ei ole oikea aika lähteä mökille"
Kommentit (1394)
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Mökille taasen huomenna. Maanantaina tultiin, kun oltiin pääsiäinen siellä.
Te muut ette ole elänyt niin kuin minä olen toivonut teidän elävän elämänne, ja minä en todellakaan ala nyt elämään niin kuin te muut haluaisitte määrätä. Tulen elämään juuri sellaista elämää kuin itse haluan, ja menen mökille kun siltä minusta tuntuu.
Todellakaan en mökkipaikkakunnan kaupoissa käy enää, vaikka ennen kävin, vaan tosi helppo ja halpa on hakea tarvittava tuosta Prismasta ennen kuin lähdemme ajamaan. Tulee säilymään käytäntönä myös koronan jälkeen. Mitä sitä paikkallisia kannattamaan jos siitä tämmöinen itku tulee, eikä raha kelpaa.
Minä en ole tippaakaan kiinnostunut koko koronasta, se tulee jos on tullakseen. Elän mieluummin elämääni normaalisti eteenpäin joka ikinen hetki, ja sairastun koronaan ja kuolen, kuin tällaista perkkeleeen pelleilyä yhtäkään päivää. MINÄ en tule sairastuttamaan teidän mummojanne minnekään, en ole vanhusten kanssa tekemisissä, enkä lasten, kuin omani, enkä tee työkseni sellaista missä saitrastutan ketään. Jos saan koronan, so be it, oli kohtalokas tai ei. Onneksi täällä saa sentään vielä käyttää omaa järkeään, ja elää omaa elämää ilman että tarvitsee joka pierua päästää sillä tavalla kuin joku toinen tahtoo ja vaatii.
Pitäkää tunkkinne ja eristyksenne, mulle riitti.
Hieman katkera tilitys. Ihmiset ei halua korona-tartuntaa ja sä väännät sen muotoon "kun mökkiläisen raha ei kelpaa." Kysymys ei varmastikaan ole siitä etteikö mökkiläisen raha kelpaa mökkipaikkakunnille, kysymys on siitä että tartuntojen pelätään lisääntyvän maaseutukunnissa kun ihmiset alkavat liikkua. Ymmärsitkö eron?
Sinä et näyttänyt ymmärtävän että mökkiläinen ei mökkikunnassaan käy kaupassa eikä näe siellä todennäköisesti ainuttakaan muuta ihmistä kuin sen/ ne jotka matkustavat samassa autossa.
Kerro nyt miten tämä mökkiläinen tartuttaa paikkakunnan ihmisiä koronaan?
Sannalla on kiire Tampereen kämpille imuroimaan. Rajat auki heti, kämppä on pölyinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te muut ette ole elänyt niin kuin minä olen toivonut teidän elävän elämänne, ja minä en todellakaan ala nyt elämään niin kuin te muut haluaisitte määrätä. Tulen elämään juuri sellaista elämää kuin itse haluan, ja menen mökille kun siltä minusta tuntuu.
Todellakaan en mökkipaikkakunnan kaupoissa käy enää, vaikka ennen kävin, vaan tosi helppo ja halpa on hakea tarvittava tuosta Prismasta ennen kuin lähdemme ajamaan. Tulee säilymään käytäntönä myös koronan jälkeen. Mitä sitä paikkallisia kannattamaan jos siitä tämmöinen itku tulee, eikä raha kelpaa.
Minä en ole tippaakaan kiinnostunut koko koronasta, se tulee jos on tullakseen. Elän mieluummin elämääni normaalisti eteenpäin joka ikinen hetki, ja sairastun koronaan ja kuolen, kuin tällaista perkkeleeen pelleilyä yhtäkään päivää. MINÄ en tule sairastuttamaan teidän mummojanne minnekään, en ole vanhusten kanssa tekemisissä, enkä lasten, kuin omani, enkä tee työkseni sellaista missä saitrastutan ketään. Jos saan koronan, so be it, oli kohtalokas tai ei. Onneksi täällä saa sentään vielä käyttää omaa järkeään, ja elää omaa elämää ilman että tarvitsee joka pierua päästää sillä tavalla kuin joku toinen tahtoo ja vaatii.
Hieman katkera tilitys. Ihmiset ei halua korona-tartuntaa ja sä väännät sen muotoon "kun mökkiläisen raha ei kelpaa." Kysymys ei varmastikaan ole siitä etteikö mökkiläisen raha kelpaa mökkipaikkakunnille, kysymys on siitä että tartuntojen pelätään lisääntyvän maaseutukunnissa kun ihmiset alkavat liikkua. Ymmärsitkö eron?
Eihän ihmiset liiku kuin sinne omalle mökilleen vai istutko mukana siellä peräkontissa?
Ja se vaatisi että ensin pitäisi hankkia korona jostakin ja sitten levittää sitä.
Miten mökissä oleva ihminen sitä levittää jos sillä ei ole edes koronaa?Siis miten ihmeessä ette tajua että kyse on ensisijaisesti pikkupaikkakuntien HEIKKOJEN terveydenhuoltojärjestelmien suojelu?? Mökille meno tarkoittaa, että olet potentiaalinen taakka sinne terveydenhuollolle, joka ei missään tapauksessa ole varautunut sekä pandemiaan että kännissä itsensä telovien ihmisten hoitoon. Mökille rynnätessä saatat
- viedä koronan esim marketin ja bensiksen kautta
- rasittaa paikallista terveydenhuoltoa kun telot itsesi kännissä tai muuten vain
- viedä koronan terveyskeskukseen kun telot itsesi ja menet paikattavaksi tmsMikä ei mene jakeluun? Pysykää v..tu kotona!!
Niin pysykää te muut nyt vaan kotona. Se ei haitanne jos meidän perhe omalle mökille menee. Ei olla edes Uudeltamaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa jos sinne mökille mennään. Jos esim ei poikkea paikallisessa lähikaupassa. Ei kai ne paikalliset pukkaa sinne mökeille tartuntoja hakemaan.
Joo, siinä ei oo kenelläkään mitään vastaan varmaan, jos oikeesti toimitaan tällä tavalla fiksusti. Sikäli en tajua, että jos rajat avataan, miksi Marin vetoaa, ettei sinne mentäisi. Jos mökille mennään omalla autolla, eikä sieltä poistuta, niin sittenhän Helsingissä on väljempää, ja tautitartunnat vähenee. Tietenkin sen mökkipaikkakunnan hoitokapasiteetin suhteen voi olla vähän huolissaan, jos mökkiläiset sairastuu mökillä koronaan. Mutta samanlaillahan sieltä sitten ajelee takaisin pääkaupunkiseudulle sairaalaan, siellä parempi kokemuskin tämän hoidosta kuin maaseutusairaaloissa.
Juuri näin.
Ei tulisi mieleenkään jäädä mökkipaikkakunnalle sairaanhoitoon vaan jos yhtään mitään oireita tulee niin heti lähdetään kotiin.
Eikä siellä mökillä tartuntaa saa , jos siellä sairastuu niin tartunta on peräisin jo kotipaikkakunnalta.
Juuri kun näytti hieman paremmalta, niin hallituksen hermo petti ja Uudenmaan eristys purettiin ja siirryttiin suosituksiin. Ja kun meillä on lännessä mallimaa miten ne suositukset puree ja toimii.......lähes kaksisataa kuollutta vuorokauden aikana.
4% Henriksson puhuu oikeusvaltiosta........itse olisin mielummin ensin hengissä ja nauttisin siitä oikeusvaltiosta sitten myöhemmin. Alle 5% kannatuksella olevia puolueita ei tarvita eduskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa jos sesinne mökille mennään. Jos esim ei poikkea paikallisessa lähikaupassa. Ei kai ne paikalliset pukkaa sinne mökeille tartuntoja hakemaan.
Joo, siinä ei oo kenelläkään mitään vastaan varmaan, jos oikeesti toimitaan tällä tavalla fiksusti. Sikäli en tajua, että jos rajat avataan, miksi Marin vetoaa, ettei sinne mentäisi. Jos mökille mennään omalla autolla, eikä sieltä poistuta, niin sittenhän Helsingissä on väljempää, ja tautitartunnat vähenee. Tietenkin sen mökkipaikkakunnan hoitokapasiteetin suhteen voi olla vähän huolissaan, jos mökkiläiset sairastuu mökillä koronaan. Mutta samanlaillahan sieltä sitten ajelee takaisin pääkaupunkiseudulle sairaalaan, siellä parempi kokemuskin tämän hoidosta kuin maaseutusairaaloissa.
Mökille halutaan mennä vetämään viinaa. hukkumaan lähijärveen, vetämään muijaa kuonoon ja kuormittamaan paikallista poliisia/ terveysasemaa miesflunssalla. Siksi kannattaa pysyä vaan siellä omassa kotikunnassa.
Ne jotka tuota tekevät , pystyvät samaan ihan omallakin paikkakunnalla varsinkin kun eristetään ja pakotetaan pysymään kerrostalossa eikä pääse sinne missä viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa jos sinne mökille mennään. Jos esim ei poikkea paikallisessa lähikaupassa. Ei kai ne paikalliset pukkaa sinne mökeille tartuntoja hakemaan.
Juuri näin.
Ei tulisi mieleenkään jäädä mökkipaikkakunnalle sairaanhoitoon vaan jos yhtään mitään oireita tulee niin heti lähdetään kotiin.
Eikä siellä mökillä tartuntaa saa , jos siellä sairastuu niin tartunta on peräisin jo kotipaikkakunnalta.
Itämisaika voi olla kaksi viikkoa. Sulla voi olla tartunta jo silloin kun lähdet mökille, mutta et tiedä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Joo heti neljänkymmenen asteen kuumeessa lähdetään ajamaan kotiin päin. Ei tietenkään jäädä mökkipaikkakunnalle sairaanhoitoon, kohtelijaasti kieltäydytään siitä. Ei ongelmaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Sinä et näyttänyt ymmärtävän että mökkiläinen ei mökkikunnassaan käy kaupassa eikä näe siellä todennäköisesti ainuttakaan muuta ihmistä kuin sen/ ne jotka matkustavat samassa autossa.
Kerro nyt miten tämä mökkiläinen tartuttaa paikkakunnan ihmisiä koronaan?
Eihän se tartutakaan ja aika vaikeata jos ei koronaa ole, täällä on näitä jotka eivät vaan ymmärrä vaan pyörittävät samaa levyä.
Uusimaalaisella joka liikkuu, on korona ja se tartuttaa sen kaikkiin.
Just niin.
Miksi ei maakuntien sairaalat nyt ole täynnä?
Niinhän julistettiin jo viikkoja sitten että niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvittää kuinka tuo korona lähtee leviään kun ihmiset lähtee kehotuksista huolimatta mökille ja sukulaisiin ym.
Joo varmaan kun ensin pitäisi saada se korona jostakin ja sitten levittää.
Mitenkä se edes leviäisi kun on eristyksissä mökillä ja välttämättä kun sitä koronaa ei edes ole?
Kuinka moni näistä rajan nyt ylittävistä on niitä ideaalisia mökkeilijöitä jotka ostavat kaiken etukäteen ja laittavat tuntien ajomatkan päätyttyä kylmään eivätkä käy mökillään pariin viikkoon kaupassa?
Suurin osa liikkujista on edelleen niitä jotka eivät piittaa suosituksista.
Koronaa sairastavat ovat kotona, tuskin kukaan lähtee sairaana raahautumaan minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvittää kuinka tuo korona lähtee leviään kun ihmiset lähtee kehotuksista huolimatta mökille ja sukulaisiin ym.
Joo varmaan kun ensin pitäisi saada se korona jostakin ja sitten levittää.
Mitenkä se edes leviäisi kun on eristyksissä mökillä ja välttämättä kun sitä koronaa ei edes ole?Kuinka moni näistä rajan nyt ylittävistä on niitä ideaalisia mökkeilijöitä jotka ostavat kaiken etukäteen ja laittavat tuntien ajomatkan päätyttyä kylmään eivätkä käy mökillään pariin viikkoon kaupassa?
Suurin osa liikkujista on edelleen niitä jotka eivät piittaa suosituksista.
Oletat että just liikkujilla on aina se korona?
Sairaat makaavat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että poliisit vapautui oikeisiin tehtäviin, olihan tää nyt aika höpöhöpöä. Muutaman mökkiläisen tähden.
Kuinkahan paljon virusta vaihdettiin rajatarkastuksissa, uutispätkissä ei maskeja ainakaan liiemmin näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin mökkihöpötys menee yli hilseen. Mökkihöperö akka!
Tätä minäkin ihmettelen.
Alkaa jo tulla mieleen että kateellisetko ne mökkiläisiä demonisoi?Onko oikeasti totta että mökkiläiset ovat levittäneet koronaa?
Tiedän että eräistä häistä Helsingissä sai useat tartunnan, siitä oli lehdissäkin.
Kainuussa urheilukisoihin oli tullut väkeä, vaikka kisat oli peruttu mutta menivät baariin ja taas tuli tartuntoja.
Keski- Pohjanmaalla toinen pariskunnan osapuoli tuli Lapista hiihtokeskuksesta ja sai tartunnan ja levitti perheeseensä.
Hoitokoteihin on virus levinnyt hoitohenkilökunnasta ja uusista asukkaista.
Mutta kuka tietää että joku mökkiläinen on levittänyt virusta?
Itse kuvittelisin että juuri mökkiläiset eivät virusta levitä kun pysyvät mökillään eikä ketään tavata eikä ole mitään tapahtumiakaan joihin osallistua.
Kaupassa on pakko käydä mutta tyypillisesti mökiltä ei käydä sielläkään kovin usein kun se kauppa on matkan päässä.
Parkkikset ja kaupat oli täynnä, kun ”mökkiläiset” menivät mökeilleen. Todellisuudessa aika moni heistä asioi kuin ei mitään olisi koko perheineen ja matkustikin jotta pääsi sukulaisten luoksi.
Aika paljon vähempänä kevät talvella on omille mökeilleen menevät kuin kotiseudulle sukulaisia ja tuttuja tapaamaan menevät. Eiköhän suurimmat paineet rajojen yli pääsemään ollut juuri heillä joilla on rajan toisella puolella läheisiä. Nyt, kn pääsevät taas tapaamaan läheisiään varmasti moni kulkeekin.
Kumma ajatus, että ihmiset matkustaa uudenmaan ulkopuolelle vain mökkien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Eikä siellä mökillä tartuntaa saa , jos siellä sairastuu niin tartunta on peräisin jo kotipaikkakunnalta.Itämisaika voi olla kaksi viikkoa. Sulla voi olla tartunta jo silloin kun lähdet mökille, mutta et tiedä sitä.
Lue kunnolla.
Niinhän minä kirjoitin että jos mökillä sairastun tartunta on varmuudella kotipaikkakunnalta peräisin.
Ja sinne palaan sitten sairastamaan enkä tapaa yhtäkään mökkipaikkakuntalaista jos eivät itse änkeä mökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Uudenmaan sulun poistamisen, mutta miksei sen nyt voinut alkuperäisen aikataulun mukaan viikon loppuun asti? Haiskaltaa painikoinnilta eli ilmeisesti hallituspuolueiden välillä tai jopa sisällä on ollut hyvin ristiriitaisia näkemyksiä asiasta. Tai sitten jonkun isokenkäisen on ollut ihan pakko päästä sinne mökille kännäämään ja grillaamaan.
Huomatkaa muuten hauskana yksityiskohtana, että Uudenmaan karanteeni ei koskenut kansanedustajia, sillä heillä oli mahdollisuus hakea poikkeuslupa matkustamiseen ilman sen kummempia perusteita. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni sitä haki ja kuinka moni käytti sitä.
Se kortti tuli kaikille kansanedustajille ilman, että tarvitsi hakea sitä. En usko kenenkään matkustaneen minnekään kauas kotia. Itse asiassa eduskunnassa on monin verroin kovempi koronanpelko kuin kansalaisilla näyttää olevan, kun tietoa sen vaarallisuudesta on enemmän. Kansanedustajat ovat varmaan siis kaikki aika perusteellisesti eristäytyneet, kun kokouksiin osallistujien määriäkin on rajoitettu ja moni kokous on nykyään etänä netissä.
Käsittääkseni se kortti mahdollistaa muutenkin vain matkan kodin ja eduskunnan välillä, sen saamiseksi kysyttiin nimenomaan kotiosoitetta.
T.kansanedustaja
Jos sinä olet kansanedustaja niin lupaan syödä hattuni.
Ainakin kokoomuksen kansanedustajan mukaan piti erikseen hakea, mutta tosiaan kaikki halukkaat sen luvan saivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Uudenmaan sulun poistamisen, mutta miksei sen nyt voinut alkuperäisen aikataulun mukaan viikon loppuun asti? Haiskaltaa painikoinnilta eli ilmeisesti hallituspuolueiden välillä tai jopa sisällä on ollut hyvin ristiriitaisia näkemyksiä asiasta. Tai sitten jonkun isokenkäisen on ollut ihan pakko päästä sinne mökille kännäämään ja grillaamaan.
Huomatkaa muuten hauskana yksityiskohtana, että Uudenmaan karanteeni ei koskenut kansanedustajia, sillä heillä oli mahdollisuus hakea poikkeuslupa matkustamiseen ilman sen kummempia perusteita. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni sitä haki ja kuinka moni käytti sitä.
Se kortti tuli kaikille kansanedustajille ilman, että tarvitsi hakea sitä. En usko kenenkään matkustaneen minnekään kauas kotia. Itse asiassa eduskunnassa on monin verroin kovempi koronanpelko kuin kansalaisilla näyttää olevan, kun tietoa sen vaarallisuudesta on enemmän. Kansanedustajat ovat varmaan siis kaikki aika perusteellisesti eristäytyneet, kun kokouksiin osallistujien määriäkin on rajoitettu ja moni kokous on nykyään etänä netissä.
Käsittääkseni se kortti mahdollistaa muutenkin vain matkan kodin ja eduskunnan välillä, sen saamiseksi kysyttiin nimenomaan kotiosoitetta.
T.kansanedustajaJos sinä olet kansanedustaja niin lupaan syödä hattuni.
Ainakin kokoomuksen kansanedustajan mukaan piti erikseen hakea, mutta tosiaan kaikki halukkaat sen luvan saivat.
Mä voin toimittaa majoneesin ja mausteet, jotta hattu maistuisi vähän paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt miten tämä mökkiläinen tartuttaa paikkakunnan ihmisiä koronaan?Eihän se tartutakaan ja aika vaikeata jos ei koronaa ole, täällä on näitä jotka eivät vaan ymmärrä vaan pyörittävät samaa levyä.
Uusimaalaisella joka liikkuu, on korona ja se tartuttaa sen kaikkiin.
Just niin.
Miksi ei maakuntien sairaalat nyt ole täynnä?
Niinhän julistettiin jo viikkoja sitten että niin käy.
Maalla on pystytty jäljittämään tartunnat vielä suurimmaks osaks, ei ehkä isommissa kaupungeissa, karanteenissa porukat pysynyt sit kai aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin mökkihöpötys menee yli hilseen. Mökkihöperö akka!
Tätä minäkin ihmettelen.
Alkaa jo tulla mieleen että kateellisetko ne mökkiläisiä demonisoi?Onko oikeasti totta että mökkiläiset ovat levittäneet koronaa?
Tiedän että eräistä häistä Helsingissä sai useat tartunnan, siitä oli lehdissäkin.
Kainuussa urheilukisoihin oli tullut väkeä, vaikka kisat oli peruttu mutta menivät baariin ja taas tuli tartuntoja.
Keski- Pohjanmaalla toinen pariskunnan osapuoli tuli Lapista hiihtokeskuksesta ja sai tartunnan ja levitti perheeseensä.
Hoitokoteihin on virus levinnyt hoitohenkilökunnasta ja uusista asukkaista.
Mutta kuka tietää että joku mökkiläinen on levittänyt virusta?
Itse kuvittelisin että juuri mökkiläiset eivät virusta levitä kun pysyvät mökillään eikä ketään tavata eikä ole mitään tapahtumiakaan joihin osallistua.
Kaupassa on pakko käydä mutta tyypillisesti mökiltä ei käydä sielläkään kovin usein kun se kauppa on matkan päässä.Parkkikset ja kaupat oli täynnä, kun ”mökkiläiset” menivät mökeilleen. Todellisuudessa aika moni heistä asioi kuin ei mitään olisi koko perheineen ja matkustikin jotta pääsi sukulaisten luoksi.
Aika paljon vähempänä kevät talvella on omille mökeilleen menevät kuin kotiseudulle sukulaisia ja tuttuja tapaamaan menevät. Eiköhän suurimmat paineet rajojen yli pääsemään ollut juuri heillä joilla on rajan toisella puolella läheisiä. Nyt, kn pääsevät taas tapaamaan läheisiään varmasti moni kulkeekin.
Kumma ajatus, että ihmiset matkustaa uudenmaan ulkopuolelle vain mökkien takia.
Varmaan näin.
Sitten ei pidä koko ajan jankuttaa niistä mökkiläisistä.
Jokainen voi itse harkita ottaako vieraita vastaan tulivatpa he Uudeltamaalta tai naapurista.
Marinhan sen mökkeilyn kielsi, ap on kuuliainen kansalainen.