Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhenemisen vaikeus ja hyväksyntä

Vierailija
15.04.2020 |

Miten ootte hyväksyny vanhenemisen, ulkonäön rapistumisen, kunnon heikkenemisen treenistä huolimatta, säryt kropassa jne. Vähän epäreilua että toiset vanhetessaan vaan kaunistuu, vanhenee hyvällä tavalla. Liekkö nuo itse sitä näkee aamalla tavalla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huonosti. En ole hyväksynyt. Kohta 40 v.

Vierailija
2/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muuttunut ajatus niin, että haluan kokoajan enemmän vetäytyä omaan elämään. Muuttaa rauhalliseen pieneen pitäjään jossa kukaan ei tunne minua. Olen ollut aina todella sosiaalinen, nyt se kuormittaa minua. Viihdyn yksin rauhassa. En enää kaipaa ihmisiä ympärilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omakuva ja itsetunto on rakentunut pelkästään ulkonäön varaan, niin hankalaahan vanheneminen silloin on.

Vierailija
4/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, olen aina ollut sellainen babyface, ihanaa kun edes vähän on aikuisen näköinen naama:) särkyjä ei ole ja muuten ihan ok olo , eniten olen mielissäni elämänkokemuksesta ja sen tuomasta viisaudesta. Osaa olla itsevarma ja olen aina ollut tyytyväinen itseeni.

Vanheneminen on ihanaa en ikinä haluaisi olla enää 20vuotias.

Vierailija
5/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omakuva ja itsetunto on rakentunut pelkästään ulkonäön varaan, niin hankalaahan vanheneminen silloin on.

Minä olen aina ollut mitättömän näköinen joten ahdistaa kyllä että rypyt vaan lisääntyy. On minulla kyllä muutenkin surkea itsetunto.

Vierailija
6/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön rapistuminen ei ole haitannut yhtään. Tajusin jo alle kolmekymppisenä, että kauneus ei tule kestämään ikuisesti eikä sen varaan voi elämäänsä ja toimeentuloaan laskea. Erilaiset krempat sen sijaan ovat olleet ärsyttäviä. Tosin sairastuin nivelreumaan jo 34-vuotiaana, joten kipu on ollut uskollisin seuralaiseni jo vuosikymmeniä. Tavallaan siis totuin jo aika varhain kivun olemassaoloon. Polvien nivelrikko oli oikeastaan kaikista pahinta, kun ensin loppui kyky kulkea bussilla ja vähitellen pelkkä käveleminen oli niin tuskallista, että ei pystynyt oikein edes lähikaupassakaan enää käymään. Sain kuitenkin lopulta polviini tekonivelet ja nyt elämä hymyilee taas, vaikka oikean olkanivelen nivelrikko onkin alkanut vaivaamaan aiempaa enemmän. Mustalla huumorilla, kipulääkkeillä ja ajatusten viemisellä muihin asioihin jaksaa, kun ei oikein viitsisi vielä junan allekaan hypätä. 

t. Oman elämänsä sketsihahmo

Vierailija
7/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muuttunut ajatus niin, että haluan kokoajan enemmän vetäytyä omaan elämään. Muuttaa rauhalliseen pieneen pitäjään jossa kukaan ei tunne minua. Olen ollut aina todella sosiaalinen, nyt se kuormittaa minua. Viihdyn yksin rauhassa. En enää kaipaa ihmisiä ympärilleni.

Kuulostaa vaihdevuosilta, siitäkin pääsee yli. 

Vierailija
8/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
9/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan odotan vanhenemista, siinä on paljon hyviä puolia. Hieman häiritsee totutella kehon muutoksiin, varsinkin ihossa. Eniten huolettaa pysyykö terveys hyvänä.

Vierailija
10/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonisesti sairaana nuorena aikuisena kieltämättä vähän pyörittelen silmiä niille, joille pelkkä se vanheneminen hyvän terveyden kanssa on raskasta. Jos on terveenä saanut pysyä, niin eikö olisi syytä iloita tai olla edes neutraali vanhenemisesta? Se ei kai kenellekään tule kuitenkaan yllätyksenä, että aika kuluu eteenpäin.

Vierailija
11/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin huonosti. En ole hyväksynyt. Kohta 40 v.

Jos on halunnut kovasti tehdä joitakin juttuja ja alkaa tajuta että ei se aika riitä loputtomiin tekee kipeää. Pitää asennoitua uudelleen. Mitä välii.  

Vierailija
12/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut sitä erityisen tarkkaan. Olen nyt 60 vuotta ja iloinen siitä, että olen terve. Normaalia iän tuomaa kankeutta jaloissa ja hiukset harmaantuvat. Minulla on energiset esimerkit olleet äidistä ja isoäidistä, jotka vanhenivat arvokkaasti ja tyylikkäästi. Muistelen, että äiti oli parhaimmillaan noin 60 vuoden iässä täynnä energiaa ja touhuamassa joka paikassa. 

Joskus ihmisillä ikävuodet ja ulkonäkö risteävät täydellisesti toisiinsa, eikä se tarkoita että olisi parhaimmillaan nuorena. Se on niin monet kerrat nähty. 

Vierailija
13/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäön rapistuminen ei ole haitannut yhtään. Tajusin jo alle kolmekymppisenä, että kauneus ei tule kestämään ikuisesti eikä sen varaan voi elämäänsä ja toimeentuloaan laskea. Erilaiset krempat sen sijaan ovat olleet ärsyttäviä. Tosin sairastuin nivelreumaan jo 34-vuotiaana, joten kipu on ollut uskollisin seuralaiseni jo vuosikymmeniä. Tavallaan siis totuin jo aika varhain kivun olemassaoloon. Polvien nivelrikko oli oikeastaan kaikista pahinta, kun ensin loppui kyky kulkea bussilla ja vähitellen pelkkä käveleminen oli niin tuskallista, että ei pystynyt oikein edes lähikaupassakaan enää käymään. Sain kuitenkin lopulta polviini tekonivelet ja nyt elämä hymyilee taas, vaikka oikean olkanivelen nivelrikko onkin alkanut vaivaamaan aiempaa enemmän. Mustalla huumorilla, kipulääkkeillä ja ajatusten viemisellä muihin asioihin jaksaa, kun ei oikein viitsisi vielä junan allekaan hypätä. 

t. Oman elämänsä sketsihahmo

Ei sketsihahmo, vaan sisupussi.

Vierailija
14/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei hyväksy vanhenemistaan. Se on sille kova pala.

Yleensä vaippojen saaminen on kova pala vanhuksille. Monet naiset varsinkin kärsivät alussa henkisesti, kun tulee vaipat.

Vaippojen "käytöstä" myös vakehdellaan läheisille, ei myönnetä. Se on jotenkin säälittävää.

Oma isäni esim. Peitteli vaippapakkauksiaan...

Vierailija
15/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttumaisinta on näkymättömäksi muuttuminen. Ketään ei kiinnosta mikään mitä sanon tai teen. En ole edes vanha vielä oikeasti mutta olen sitä nuorten silmissä.

Vierailija
16/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea hyväksyä. Tiedän, että se on kohtaloni, mutta yritän pitää kiinni nuoruuden rippeistä. Olen korjannut ruokavaliota, vältän aurinkoa mahdollisimman paljon sekä pyrin minimoimaan ilmeilyn. Esim. hymyilyn säästän vain tilanteisiin, jotka todella ansaitsevat sen. Täytän kesällä 25 ja otsani ja silmäkulmani ovat edelleen rypyttömät. Suupieliin kuitenkin rypyt tulevat hymyillessä. 

Vierailija
17/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ei hyväksy vanhenemistaan. Se on sille kova pala.

Yleensä vaippojen saaminen on kova pala vanhuksille. Monet naiset varsinkin kärsivät alussa henkisesti, kun tulee vaipat.

Vaippojen "käytöstä" myös vakehdellaan läheisille, ei myönnetä. Se on jotenkin säälittävää.

Oma isäni esim. Peitteli vaippapakkauksiaan...

Taidat nyt puhua todella vanhoista ihmisistä. Mutta ei kaikki joudu vanhuksinakaan vaippoissa oleen.

Vierailija
18/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan oppinut hyväksymään vanhenemista ja raihnaistumista. Sitävastoin, ainakin uskoakseni, olen hyväksynyt kuolevaisuuteni ja elämän rajallisuuden. Tämän hyväksyminen on vähentänyt yleisesti arvostustani elämää kohtaan, jolloin vanhenenkaan ei tunnu niin suurelta pahalta.

Vierailija
19/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*ttumaisinta on näkymättömäksi muuttuminen. Ketään ei kiinnosta mikään mitä sanon tai teen. En ole edes vanha vielä oikeasti mutta olen sitä nuorten silmissä.

Toihan on just helpottavaa, kun on ikänsä ollut huomion kohteena. Mitä väliä, mitä nuoret susta ajattelee?

Vierailija
20/24 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan niinkin, mutta ei mulla ole ikinä itsetunto ja omakuva rakentunut ulkonäön varaan. En esim. meikkaa. Silti ulkonäön menetys tuntuu kauhealta, ja mietin kasvojenkohotusta joskus kun oikea rupsahtaminen tulee eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme