Millaisia vanhanaikaisia tapoja sinulla vielä on?
Tuli mieleen kun tuossa siliti uusia verhoja että kyllä mä ne edelleen perinteisellä suihkepullo+silitysrauta-systeemillä vedän vaikka se silitysrauta olisi höyrymallinen. En ole koskaan opetellut käyttämään sitä edes, ihan sellainen muistikuva on että olisi joskus purskauttanut kaikki vedet ulos kun kokeilin niin siihen jäi.
Ja autossa on perustiekartta, sekin jo 15 vuotta vanha mutta siinä on hyvin merkattu nähtävyydet :D
Kommentit (69)
Säästän metsiä ja käytän kangasnenäliinaa silloin kun en voi niistää suoraan maahan.
Mä mankeloin kaikki lakanat. On ihanaa puikahtaa sileiden lakanoiden väliin. Mankeloimattomat tuntuisivat jotenkin niin suttuisilta nukkua.
Käytän vain lähetyssaarnaja asentoa Pimeässä peitonalla
Käytän puhelinta ainoastaan soittamiseen ja tekstiviesteihin
Hoidan kaiken yhteydenpidon muihin ihmisiin ilman tietokoneita tai sosiaalista mediaa
Asioin virastoissa ennemmin käymällä henkilökohtaisesti paikan päällä kuin netin kautta
Työskentelen ammatissa, jonka ammattinimike ei ole englanninkielinen
Syön sitä mikä on hyvää, en sitä mikä on trendikästä
Käytän suunnilleen samanlaisia vaatteita, joita käytin 20 vuotta sittenkin
Ajattelen itsenäisesti omilla aivoillani enkä mene aivottoman massan mukana
En koskaan ole hankkinut mitään maksukanavaa. Ihan tarpeeksi tulee ohjelmaa telkastakin, enkä muutenkaan jaksa sieltä mitään katsoa. Luen mieluummin tai olen netissä.
En halua että asussa tai koruissa on sekä kullan- että hopeanvärisiä metalleja samaan aikaan.
- ei ole telkkaria huushollissa
- juon kaffeeta tassilta sokeripalan kanssa
Olen tarkka yksityisyydestäni ja kaikki somekanavat naamakuvineen tuntuvat ihan kummajaisilta.
Ompelen vaatteita kasaan viimeiseen asti, parsin sukat.
Otan päähineen pois sisätiloissa, varsinkin ruokaillessani.
Avaan oven naiselle metoota uhmaten.
Autan joskus ihmisiä.
Erilainen muori kirjoitti:
- ei ole telkkaria huushollissa
- juon kaffeeta tassilta sokeripalan kanssa
Telkkari on niin vanhanaikainen.
Jos olen ilmoittanut facebook-tapahtumaan, että tulen sinne, niin silloin myös tulen.
Vierailija kirjoitti:
En halua että asussa tai koruissa on sekä kullan- että hopeanvärisiä metalleja samaan aikaan.
Ei kai tuo nyt vanhanaikaisuutta ole vaan jonkinlaista kompulsiivista käytöstä ja vähän ahdasmielistä.
Vastaaja 6 vaikutti lähinnä itseriittoiselta. Onneksi sellainen on vanhanaikaista.
Konservatiiinen elämäntyyli, haaveilen tradwifesta, joka putoaakin syliini, kunhan pääsen kovapalkkaisiin töihin. Rajat kiinni -nostalgia. Kasarimusan soittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo nyt vanhanaikaisuutta ole vaan jonkinlaista kompulsiivista käytöstä ja vähän ahdasmielistä.
Voi olla. Muistelen vain lukeneeni että joskus ennen vanhaan tämä oli tyylisääntö, mutta enää siitä ei niin välitetä. Sillä tavalla vanhanaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Avaan oven naiselle metoota uhmaten.
Minäkin teen tätä joskus. Ei ole tasa-arvo vielä riittävän pitkällä, kun en ole saanut tällaisesta seksismistä moitteita.
Teen aina vastapestyihin hiuksiin yötä vasten ns. sormikiharat, se "brush out" säilyy kolmisen päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mä mankeloin kaikki lakanat. On ihanaa puikahtaa sileiden lakanoiden väliin. Mankeloimattomat tuntuisivat jotenkin niin suttuisilta nukkua.
Onko sinulla ns. Vanhoja ja hyviä lakanoita vai mankeloitko myös kaikki halvat puuvillarättilakanat?
Itse haaveilen hakevani isoäidin myötäjäislakanat käyttöön.
Neulon puseroita pitkillä puikoilla. Kukaan valveutunut oikea käsityöihminen ei tee niin. Pitää olla pyöröpuokot, jotkut addit tai koivuiset tai kullatut, mutta vanhanaikaiset muoviset, ei ei ei. Mä tykkään vaan siitä, että se koko näkyy siinä puikon päässä ja muutenkin tykkään niistä.