Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei tunnu vieläKÄÄN ymmärtävän, ettei nyt saa kyläillä tai tavata edes yhtä tuttua?

Vierailija
15.04.2020 |

Tuntuvat käsittävän kaiken aina päinvastoin, kun poliisi voi hajottaa kymmenen hengen ihmismassan, pölhöt ajattelevat että kavereita voi vapaasti tavata, kunhan niitä on alle kymmenen.

Milloin osasta suomalaisista on tullut noin s##tanan tyhmiä?

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Koko elämää ei tarvitse laittaa katkolle.

Vierailija
2/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa, mutta ei suositella. Myöskään tupakointia ei suositella ja silti aika moni polttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä kiellettykään ole. Viikonloppuna tulee taas pari kaveria kylään, kiehu siitä :)

Vierailija
4/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä SAA. Ei ole kiellettyä. Sitä vaan ei suositella. Jos olisi kiellettyä, siitä seuraisi sinulle (jotain muutakin kuin virustartunta), jos teet kiellon vastaisesti. 

Vierailija
5/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saa tavata, kun koulut avataan..

Vierailija
6/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä ja kavereita saa nähdä. Kaikkea normaalia elämää ei ole edes kehotettu lopettamaan. PISTE

Vierailija
7/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen aion tavata "yhden yhtä tuttua", nimittäin miesystävääni. Hän ei kuulu ydinperheeseeni eikä samaan talouteen, mutta on silti perhettäni, vaikka emme asu yhdessä. Ymmärrän että tästä voi joku ventovieras tuohtua määrättömästi (tai en oikeastaan), mutta näin se nyt vaan on. Kaikki muut riskit olen minimoinut, mutta suhdettani en aio uhrata. Eikä nyt edes mennä siihen, että eikö suhde kestä muutaman kuukauden erillään oloa jne. jne. Ydinperheellisillä on aivan sama oikeus jakaa elämäänsä tärkeiden ihmisten kanssa myös koronan aikana, tämän verran oikeutta otan itsellenikin. Yhtä lailla ydinperheelliset käyvät arkena töissä, ulkoilevat, käyvät pakollisilla ruokaostoksilla ym. kuin mekin, siinä mielessä riski ei ole isompi, vaikka olisikin helpommin vältettävissä, kun molemmilla on se "karanteenikoti". 

Vierailija
8/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat kovia sylkemään puhuessaan. Niinkun roiskuu puheen lomasta.

Niistä kannattaa pysyä etäänpänä.

Vierailija
9/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä tavata, sillä elämä jatkuu. Saahan sitä käydä kaupassa ja asioillakin normaalisti. Varovainen pitää tietenkin olla.

Vierailija
10/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea turhaa kokoontumista ja esim. julkisissa paikoissa käymistä on pyydetty välttämään. Ja turhaa on kaikki muu paitsi ihan elintärkeät apteekki- ja kauppakäynnit yms.

Jotta aina ei pidä erikseen kieltää, niin olisi toivottavaa ihmisten oma ajattelukyky.

Vierailija
11/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä SAA. Ei ole kiellettyä. Sitä vaan ei suositella. Jos olisi kiellettyä, siitä seuraisi sinulle (jotain muutakin kuin virustartunta), jos teet kiellon vastaisesti. 

Kuolkaa sitten, mutta pysykää muista ihmisistä kaukana. Kunpa voisittekin!

Vierailija
12/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ovat kovia sylkemään puhuessaan. Niinkun roiskuu puheen lomasta.

Niistä kannattaa pysyä etäänpänä.

Kiitos tästä. Näen nyt aloittajan julistavan tuota oman pään pyhää totuutta kuin jotain evankeliumia sylki lentäen suusta.

Vierailija
13/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä menee nyt karanteeni ja sosiaalisen kanssakäymisen rajoittaminen sekaisin. Monet ovat vapaaehtoisessa karanteenissa ja sitä suositellaankin, mutta pakollista se ei edelleenkään ole paitsi jos on (koronan) oireita tai altistunut.

Vierailija
14/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea turhaa kokoontumista ja esim. julkisissa paikoissa käymistä on pyydetty välttämään. Ja turhaa on kaikki muu paitsi ihan elintärkeät apteekki- ja kauppakäynnit yms.

Jotta aina ei pidä erikseen kieltää, niin olisi toivottavaa ihmisten oma ajattelukyky.

Nyt on taas hysyeria valloillaan. Ei Suomessa ole mitään ulkonaliikkumiskieltoa päällä. Kyllä meillä on jatkettu normaalia elämää, käydään kaupoissa, nähdään kavereita ym. Ei todellakaan odotella neljän seinän sisällä että rokote joskus vuoden päästä tulee.

Vierailija
15/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolkaa sitten, mutta pysykää muista ihmisistä kaukana. Kunpa voisittekin!

Mä en ole tavannut ketään neljään viikkoon. Puutuin vain sun väitteeseesi, että olisi kiellettyä ( = ei saa) tavata ketään. Ei ole kiellettyä, mutta on suositus, että ei tavattaisi. Joku hyvin jo vertaisi tupakointiin. Ei ole suositeltua tupakoida, mutta eipä siitä rangaistuksiakaan seuraa, vaikka tupakoisi. Edes poliisi ei tule nappaamaan tupakkaa pois suustasi.

Vierailija
16/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, kyllä sinäkin saat joskus ystäviä.

Vierailija
17/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen aion tavata "yhden yhtä tuttua", nimittäin miesystävääni. Hän ei kuulu ydinperheeseeni eikä samaan talouteen, mutta on silti perhettäni, vaikka emme asu yhdessä. Ymmärrän että tästä voi joku ventovieras tuohtua määrättömästi (tai en oikeastaan), mutta näin se nyt vaan on. Kaikki muut riskit olen minimoinut, mutta suhdettani en aio uhrata. Eikä nyt edes mennä siihen, että eikö suhde kestä muutaman kuukauden erillään oloa jne. jne. Ydinperheellisillä on aivan sama oikeus jakaa elämäänsä tärkeiden ihmisten kanssa myös koronan aikana, tämän verran oikeutta otan itsellenikin. Yhtä lailla ydinperheelliset käyvät arkena töissä, ulkoilevat, käyvät pakollisilla ruokaostoksilla ym. kuin mekin, siinä mielessä riski ei ole isompi, vaikka olisikin helpommin vältettävissä, kun molemmilla on se "karanteenikoti". 

No minulla kun ei ole miesystävääkään, niin voin ottaa sen verran oikeutta että käyn yhä salilla. Ei ole kai oma vikani, että en ole suhdetta saanut ja tämän takia harrastukset on minulle yhtä tärkeitä kuin joillekin oma perhe tai mies/naisystävä. Jne.

Vierailija
18/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tavannut, ollaan tiputettu muutenkin kontakteja paljon enemmän kuin muilla on ikinä, kotona kolme joukkueurheilijaa, koululaisia, etätöissä olevia.... kaikki nämä kontaktit pois. Jokainen saa tavata jokusta kaveriaan, ja kyllä, otan riskin että korona tulee, olen muutenkin varma että tulee ennemmin tai myöhemmin, joten tämä yleinen hysteria eristäytymisestä on hieman rasittavaa.

Vierailija
19/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla kun ei ole miesystävääkään, niin voin ottaa sen verran oikeutta että käyn yhä salilla. Ei ole kai oma vikani, että en ole suhdetta saanut ja tämän takia harrastukset on minulle yhtä tärkeitä kuin joillekin oma perhe tai mies/naisystävä. Jne.

Anna palaa sitten vaan, ei minulle tarvitse avautua!

Vierailija
20/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn naapurin rouvan kanssa kävelemässä ja en katso tekeväni kovin pahasti. Käytin pyörätuolissa istuvaa mummoani maanantaina pienellä kävelyllä ulkona, en katsonut tekeväni siinäkään kovin pahasti. Olen ollut kotona etätöissä 4,5 viikkoa ja lähipiirissä kaikki ovat olleet ainakin saman ajan kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän