Koronaeristys - Onko ihmiset todella näin lyhytjänteisiä?
Reilu kuukausi sitten kaikki ulvoivat, että pitää laittaa eristyksiä ja sulkea kouluja, jne. Nyt kaikki tuntuvat haluavan jo purkaa kaikki rajoitukset ja selkeästi mediassakin rakennetaan asenneilmastoa siihen suuntaan.
Hyvä esimerkki on tämä THLn äkkinäinen takinkääntö maskien, jopa itse tehtyjen, suhteen. Ja uutisointi muiden maiden rajoitusten purusta.
Silti epidemiahuippuakaan ei ole Suomessa vielä saavutettu.
En ymmärrä. Mielestäni rajoituksista tulisi pitää kiinni, kunnes tartuntavaara on sellainen kuin se oli helmikuun lopussa. Eli selkeästi pienempi kuin nyt.
Eikö teitä pelota, että saatte koronan? Kun viruksesta ei kuitenkaan paljoa vielä tiedetä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluan normaaliin elämään mahdollisimman pian. Olen yrittänyt elää normaalisti, mutta ihan en pysty
Kukapa ei haluaisi. Mutta ei normaalielämään voida palata ennen kuin virus on lyöty.
Luulen, että hallituksen tavoite on tuudittaa kansa siihen, että THLn suosituksen mukaan nyt itse tehty puuvillamaski muka suojelee virukselta. Ja sitten sen maskin kanssa pitää palata töihin, että saadaan verorahoja ja vältytään työttömyyskorvauksien maksulta.
Mutta se kangasmaski on kuin erään tietyn uskonlahkon jakama muoviavain, joka muka takaa pääsyn paratiisiin. Toimimaton taikakalu.
Kuinka kauan ihmiset pystyy jatkamaan normaalielämää, jos työkavereita kastuu ympäriltä koronaan?
Kerrotko lisää tästä muoviavaimesta ja uskonlahkosta ja siitä miten se liittyy hallituksen linjauksiin. Mielellään linkit lähteisiin. Kiitos.
Se oli vertauskuva. Minusta itsestäni tuntuu, että tavallinen kansa halutaan nyt altistaa tartunnalle, koska virus ei merkinnytkään niin räjähdysmäisesti, kuin odotettiin. Ja jotta saataisiin ihmiset kiltisti takaisin töihin, niin "suojaksi" tarjotaan kangasmaskeja, kun kunnon hengityssuoja ei ole antaa.
Se kangasmaski on kuin tuo muoviavain. Ihmiset tuudittautuu siihen, että se muka suojaa, kun joku ylempi taho niin sanoo. Vaikka oikeasti sen suoja on vertauskuvallisesti kuin tuon muoviavaimen.
Kuka "ylempi taho" muka on sanonut, että kangasmaski suojaa? Itse en ainakaan ole nähnyt, esim. THL ja WHO sanoo ihan päinvastoin: tod. näk. ei juurikaan suojaa käyttäjää, voi suojata muita, käytä vain, jos on pakko mennä johonkin, missä on ihmisiä.
Toivon todella, että ihmiset eivät pidä jotain netin anonyymejä paremmintietäjiä ja Wikipedia-virologeja "ylempinä tahoina"...
Rokote tulee vuoden vaihteessa. Odottakaamme sitä.
Ekstrovertit tahtovat tehdä itsestään numeroa. Rasittavaa valitusta jo näin lyhyessä ajassa! Mutta ainahan ne ovat äänessä muutenkin. Se maskikin haittaa suun jatkuvaa pälätystä. Ei voi olla esillä, näkyä, kuulua, smalltalkata! Iik!
Vierailija kirjoitti:
Ekstrovertit tahtovat tehdä itsestään numeroa. Rasittavaa valitusta jo näin lyhyessä ajassa! Mutta ainahan ne ovat äänessä muutenkin. Se maskikin haittaa suun jatkuvaa pälätystä. Ei voi olla esillä, näkyä, kuulua, smalltalkata! Iik!
Niinpä, koko elämä tuntuu olevan pilalla kun muutama viikko on pitänyt elää introvertin arkea.
No eipä taida pälätys onnistua sitten hengityskoneessakaan. Oivoi.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäänkö koronaa? En. Olen viime aikoina joutunut pelkäämään niin paljon muita asioita, että koronaa en jaksa enää pelätä.
Kärsinkö koronaeristyksestä? En. Se ei ole juuri arkeani muuttanut. Käyn töissä, kaupassa ja lenkillä, en muualla, ja sitä arkeni oli jo ennen koronaakin.
Mikä voi olla pelottavampaa kuin korona?
"Jos kaikki käyttäisivät vaikka vain kankaista pärskesuojaa esim kaupassa, tartunnat vähenisivät noin 80%."
Voisiko tämä väitteen kirjoittaja esittää tutkimuksen, johon tämä väite perustuu? Ilman sitä tällaisen väitteen esittäminen on edesvastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluan normaaliin elämään mahdollisimman pian. Olen yrittänyt elää normaalisti, mutta ihan en pysty
Kukapa ei haluaisi. Mutta ei normaalielämään voida palata ennen kuin virus on lyöty.
Luulen, että hallituksen tavoite on tuudittaa kansa siihen, että THLn suosituksen mukaan nyt itse tehty puuvillamaski muka suojelee virukselta. Ja sitten sen maskin kanssa pitää palata töihin, että saadaan verorahoja ja vältytään työttömyyskorvauksien maksulta.
Mutta se kangasmaski on kuin erään tietyn uskonlahkon jakama muoviavain, joka muka takaa pääsyn paratiisiin. Toimimaton taikakalu.
Kuinka kauan ihmiset pystyy jatkamaan normaalielämää, jos työkavereita kastuu ympäriltä koronaan?
Jos kaikki käyttäisivät vaikka vain kankaista pärskesuojaa esim kaupassa, tartunnat vähenisivät noin 80%.
Vielä viime viikolla THL tiedotti, että kangasmaski päinvastoin altistaa virukselle.
...tun THL:llä menee vuosia enneku ne palauttaa minkääntason luottamuksen.
Tänään viimeksi johtaja huutaa yhtä ja kohta joku työvaliokunnan tai muun arvailukombon jäsenensä kuittaa johtajan lausunnon henkilökohtaisena arvauksena.
Sekoilua.
Olkaa vaikka hiljaa, mutta älkää sohlatko kun ei kerran näy kompetenssi riittävän.
Lauantaina oli pakko päästä kotoa pois, otimme kahvit mukaan, popittelimme hyvää musaa ja ajeltiin lähiseuduilla leikkien et oltais menossa jonnekkin. Ja mitä ihmettä - kaikkien isompien kauppakeskittymien (kuten Lanterna, Ikea) pihat TÄYTEENAMMUTTU autoista, samoin Helsingin keskusta, urheilukentillä hölkkäiltiin isoissa laumoissa, pyöräilijäporukat polki peräkanaa tien vieressä. Me siis emme nousseet autosta ulos kun vasta kotipihalla.
Eli; jos ihmiset ei kuitenkaan noudata/ole noudattaneet pysy kotona-kehoitusta eikä tilanne ole tämän pahemmaksi tästä lävähtänyt (vrt. se kuuluisa kausi-influenssa n. 500 kuolemaa vuodessa JA TIEDÄN ETTEI VOI SUORAAN VERRATA) niiiin liekö tää kaikki tarpeellista?
Tämä vain pohdintaa, ei mikään mielipide, älkää ampuko alas. Turhautti vain kun itse noudattanut annettuja ohjeita.
Saa nähä miten lämmin vappu saa ihmiset pysymään kodeissaan 😶
Eristykset ja rajoitukset on purettava välittömästi. Ihmeellisen vähän jengi näkyy ymmärtävän että tälla vauhdilla tämä virus ei ole ohi vuosiin. Jos tätä ei sairasta riittävän moni väestöstä niin se palaa uudelleen ja uudelleen. Rokotuksiin menee todennäköisesti vuosia, joten niitä ei kannata jäädä odottamaan. Vai haluatteko todella koko maan menevän konkurssiin? Talouden kaatuminen vaikuttaa kaikkiin - ihan kaikkiin. Kuolemia tulee, se on selvä. Osin vanhempaa väestöä hoitokodeissa kuolee, mutta niin siellä kuoltaisiin muutenkin. Mitä nopeammin virus menee läpi väestön sen nopeammin immuniteetti tulee pelastamaan riskiryhmäläisiä. Ruotsissa valittiin tämä näkemys, siellä pää kestää. Ja talous, meillä romahdutetaan kaikki ja katsotaan ruotsia vuoden päästä, siellä talous kukoistaa
Helsinki ja Vantaa
eri