Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronaeristys - Onko ihmiset todella näin lyhytjänteisiä?

Vierailija
14.04.2020 |

Reilu kuukausi sitten kaikki ulvoivat, että pitää laittaa eristyksiä ja sulkea kouluja, jne. Nyt kaikki tuntuvat haluavan jo purkaa kaikki rajoitukset ja selkeästi mediassakin rakennetaan asenneilmastoa siihen suuntaan.

Hyvä esimerkki on tämä THLn äkkinäinen takinkääntö maskien, jopa itse tehtyjen, suhteen. Ja uutisointi muiden maiden rajoitusten purusta.

Silti epidemiahuippuakaan ei ole Suomessa vielä saavutettu.

En ymmärrä. Mielestäni rajoituksista tulisi pitää kiinni, kunnes tartuntavaara on sellainen kuin se oli helmikuun lopussa. Eli selkeästi pienempi kuin nyt.

Eikö teitä pelota, että saatte koronan? Kun viruksesta ei kuitenkaan paljoa vielä tiedetä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään eniten koko maapallossa coronaviruksia. Olen samaa mieltä asiassa.

Vierailija
2/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voi some-minäminä-mullehetikaikki-eisaaollatylsää-ondemand -kulttuurilta voi odottaakaan kuin lyhytjänteisyyttä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan normaaliin elämään mahdollisimman pian. Olen yrittänyt elää normaalisti, mutta ihan en pysty

Vierailija
4/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ap sä olet suloinen kun sulla on vielä uskoa ihmisiin etkä ole vielä luovuttanut kaikkien suhteen ja ota itsestäänselvyytenä sitä, että jengi on keskimäärin aika helvetin idioottia sakkia ihan ympäri maailman.

Aina välillä muakin ärsyttää että eikö nuo tosiaan tajua, mutta sitten mietin että vaikka kaikki suomalaiset istuisivat kiltisti kotona ja tukahduttaisivat koronan hengiltä niin maailma on silti kusipäitä väärällään ja he pitävät huolen että virus elää ja on voimissaan ja paluuvalmiina takaisin tänne. Tää on vaan liian iso kuvio että kannattaisi kauheasti käyttää energiaa muiden ihmisten tekemisiin. Pidetään me fiksut omasta tontistamme huoli ja noudatetaan rajoituksia ja pidetään järki päässä ja eletään hyvää elämää sen rajoissa. Ja huokaistaan aina välillä, että oh humanity...

Vierailija
5/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko huomanneet, että ihmiset ovat olleet entistä enemmän isoilla porukoilla liikenteessä? Kauppoihin oikein roudataan koko 8-henkinen perhe isovanhempia myöten mukaan ja hyllyjen väleissä on aina porinaporukoita.  Samaten tuntuu, että ihmiset köhivät entistä enemmän ja kovempaa? Varsinkin tuolla ulkona useampi vastaantulija saattaa yskiä kohdalla. 

Ihmiset on aivan sekaisin. 

Vierailija
6/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluan normaaliin elämään mahdollisimman pian. Olen yrittänyt elää normaalisti, mutta ihan en pysty

Kukapa ei haluaisi. Mutta ei normaalielämään voida palata ennen kuin virus on lyöty.

Luulen, että hallituksen tavoite on tuudittaa kansa siihen, että THLn suosituksen mukaan nyt itse tehty puuvillamaski muka suojelee virukselta. Ja sitten sen maskin kanssa pitää palata töihin, että saadaan verorahoja ja vältytään työttömyyskorvauksien maksulta.

Mutta se kangasmaski on kuin erään tietyn uskonlahkon jakama muoviavain, joka muka takaa pääsyn paratiisiin. Toimimaton taikakalu.

Kuinka kauan ihmiset pystyy jatkamaan normaalielämää, jos työkavereita kastuu ympäriltä koronaan?

Vierailija
7/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko jossain maailman pakolaisleirissä voisi avartaa monen koronaeristyksestä valittavan maailmankuvaa ja ehkä kannustaa kärsivällisyyteen.

Vierailija
8/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen ainakin totaalisen kyllästynyt tähän poikkeustilaan. Mun elämä kun ei muuttunut sinänsä miksikään; edelleen täytyy painaa kolmivuoroa kuten ennenkin. Vapaa-ajalla en sen sijaan saa tehdä muuta kuin ulkoilla ja käydä ruokakaupassa, kummatkaan eivät ole mieliharrastuksiani.

Marssin ravintolaan, leffaan ja baariin sillä sekunnilla kun ne taas aukeavat.

Vierailija
9/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukapa ei haluaisi. Mutta ei normaalielämään voida palata ennen kuin virus on lyöty.

Luulen, että hallituksen tavoite on tuudittaa kansa siihen, että THLn suosituksen mukaan nyt itse tehty puuvillamaski muka suojelee virukselta. Ja sitten sen maskin kanssa pitää palata töihin, että saadaan verorahoja ja vältytään työttömyyskorvauksien maksulta.

Mutta se kangasmaski on kuin erään tietyn uskonlahkon jakama muoviavain, joka muka takaa pääsyn paratiisiin. Toimimaton taikakalu.

Kuinka kauan ihmiset pystyy jatkamaan normaalielämää, jos työkavereita kastuu ympäriltä koronaan?

Jos kaikki käyttäisivät vaikka vain kankaista pärskesuojaa esim kaupassa, tartunnat vähenisivät noin 80%.

Vierailija
10/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viikko sitten ihmiset jakoi somessa kuvia, että tämä virus voitetaan pysymällä kotisohvalla.

Nyt jaetaan kuvia jostain säälittävistä kangasmaskeista, että tämän voimin palataan normaaliin.

Minne unohtui se, että virus voitetaan sosiaalisella erityisellä?

THL oli oikeassa siinä, että joku kangasmaski ei koronaa vastaan auta. FFP3-tason maski auttaa johonkin pisteeseen. Älkää lähtekö julkisille paikoille niiden kangasnaamarien kanssa!

Vierailija
11/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki käyttäisivät vaikka vain kankaista pärskesuojaa esim kaupassa, tartunnat vähenisivät noin 80%.

Vielä viime viikolla THL tiedotti, että kangasmaski päinvastoin altistaa virukselle.

Vierailija
12/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen ainakin totaalisen kyllästynyt tähän poikkeustilaan. Mun elämä kun ei muuttunut sinänsä miksikään; edelleen täytyy painaa kolmivuoroa kuten ennenkin. Vapaa-ajalla en sen sijaan saa tehdä muuta kuin ulkoilla ja käydä ruokakaupassa, kummatkaan eivät ole mieliharrastuksiani.

Maski naamassa voi olla vaikea syödä tai juoda.

Vierailija
13/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama oletko kyllästynyt. Pitää ajatella toisten turvallisuutta, eikä omaa mukavuutta. Joten baarit ja muut kannattaa unohtaa pitkäksi aikaa uutta aaltoa odotellessa.

Vierailija
14/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää tästä muoviavaimesta ja uskonlahkosta ja siitä miten se liittyy hallituksen linjauksiin. Mielellään linkit lähteisiin. Kiitos.

Vierailija
15/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä viikko sitten ihmiset jakoi somessa kuvia, että tämä virus voitetaan pysymällä kotisohvalla.

Nyt jaetaan kuvia jostain säälittävistä kangasmaskeista, että tämän voimin palataan normaaliin.

Minne unohtui se, että virus voitetaan sosiaalisella erityisellä?

THL oli oikeassa siinä, että joku kangasmaski ei koronaa vastaan auta. FFP3-tason maski auttaa johonkin pisteeseen. Älkää lähtekö julkisille paikoille niiden kangasnaamarien kanssa!

Ei vaan kiitos mielellään nimenomaan lähtekää niiden kanssa ennemmin kuin ilman!

Vierailija
16/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maski naamassa voi olla vaikea syödä tai juoda.

Mulla ei ole aikomustakaan käyttää mitään maskia.

8

Vierailija
17/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kuukauden verran odoteltu mitä tässä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. No eipä näytä paljon tapahtuvan, joten ei tässä ikuisuuksia jaksa odotella.

Virus ei tule häviämään millään eristyksillä eikä se ole tarkoituskaan. Vaan pidentää viruksen kestoa niin, ettei kuormita terveydenhultoa. Jos meinaatte eristyksissä odotella viruksen häviämistä, niin onnea vain.

Joku maalaisjärki tähänkin touhuun: ei mitään isoja kokoontumisia, mutta aivan hyvin voi ei-riskiryhmäläisiä kavereita nähdä.

Vierailija
18/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää tästä muoviavaimesta ja uskonlahkosta ja siitä miten se liittyy hallituksen linjauksiin. Mielellään linkit lähteisiin. Kiitos.

Se oli vertauskuva. Minusta itsestäni tuntuu, että tavallinen kansa halutaan nyt altistaa tartunnalle, koska virus ei merkinnytkään niin räjähdysmäisesti, kuin odotettiin. Ja jotta saataisiin ihmiset kiltisti takaisin töihin, niin "suojaksi" tarjotaan kangasmaskeja, kun kunnon hengityssuoja ei ole antaa.

Se kangasmaski on kuin tuo muoviavain. Ihmiset tuudittautuu siihen, että se muka suojaa, kun joku ylempi taho niin sanoo. Vaikka oikeasti sen suoja on vertauskuvallisesti kuin tuon muoviavaimen.

Vierailija
19/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu jo kuukausi "kotisohvalla", eikä mitään aikomusta lopettaa vielä aikoihin, jos ei tule jotain pakkoa (kuten työt pakota takaisin konttorille) tai tilanne oikeasti parane. Nythän tilanne on paljon pahempi kuin kuukausi sitten, kun tämä aloitettiin. Positiivista toki on, että tilanne ei ole levähtänyt niin pahaksi kuin pelättiin, kun rajoitukset ovat toimineet, mutta pahaksi menee, jos nyt aletaan taas elämään kuin mitään ei olisikaan.

Henkisesti olen valmistautunut jatkamaan näin ainakin koulujen alkuun. Kun koulut loppuvat, ei tarvitse enää miettiä mahdollista koulujen avautumista ja saadaan toivottavasti miehen kanssa sumplittua lomiin saakka etätöitä: Molemmat ollaan suunniteltu pitävämme ylimääräistä lomaa tänä kesänä, joten päiväkoti-ikäinenkin toivottavasti onnistutaan pitämään kotona.

Kesälomapuuhiksi pitää keksiä jotain missä ei tarvitse mennä ihmisjoukkoihin. Haastavinta on lapset: He varmasti kaipaavat kesällä vaikka huvipuistoon, kun ovat talvesta lähtien odottaneet, joten täytyy katsoa tautitilanteen mukaan mitä uskalletaan tehdä.

Meidän aikuisten puolesta voidaan pysyä eristyksissä vaikka loppuvuosi, jos työt vaan yhä onnistuvat etänä. Nyt kun tähän on alkanut tulemaan rutiinia, tämä alkaa sujumaan helpommin.

Vierailija
20/50 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänkö koronaa? En. Olen viime aikoina joutunut pelkäämään niin paljon muita asioita, että koronaa en jaksa enää pelätä.

Kärsinkö koronaeristyksestä? En. Se ei ole juuri arkeani muuttanut. Käyn töissä, kaupassa ja lenkillä, en muualla, ja sitä arkeni oli jo ennen koronaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän