Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähipiirissä ja suvussa on alettu puhua todella synkkiä asioita!! :,(

Vierailija
14.04.2020 |

Itsemurhasta!

Alkaa ihmiset lopullisesti flippamaan. Ystävätkin ovat jo tovin olleet masentuneita.
Kaikki sanovat samoja asioita että maapallosta tullut ällö paikka elää, pelkkää uhkaa, ja ainoastaan rahalla on väliä.

Turvattomuuden tunne että elämä on jo vuosia ollut pysähtynyt, pelkkää pätkätyötä, huonoja asioita ja vastoinkäymisiä. Nyt koronan aikana sitten räjähti.

Alkaa todenteolla ahdistaa! Itsekkin täysin uupunut siihen ettei mikään riitä, tyhjiä lupauksia ja työelämä on aivan erseestä.

Nyt kyllä meni synkäksi kaikille :,( tää nykymaailma on karmea! 60-70 vuotiaat sanoivat suvussa ettei ole koskaan elämän aikana ollut näin askaa olla. Sanoivat että nyky yhteiskunnassa ei ole mitään järkeä. He kokoajan puhuivat siitä kuinka ennen vanhaa elämä kantoi ja rahat riittivät.

Mä olen samaa mieltä. Nyt kokoajan tippuu tyhjän päälle.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ap helpottaa kunhan murrosikä menee ohi, tuo on vain sitä 13-vuotiaan elämäntuskaa kun hoksaat ettei elämä ollutkaan Disneysatu.

Vierailija
22/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monille meille tämä on ollut todellisuutta koko aikuisiän, niin pitkään kun jotain maailmanmenosta tajunnut. Olen syntynyt -82. Lama iski perheeseen, itse ei koskaan päässyt kunnolla töihin käsiksi, pätkää pätkän jälkeen. Tietäisipä vaan ihmiset joilla asiat olleet hyvin, miten paljon on sinnitelty ja siedetty ja koitettu jaksaa ja pitää suu kiinni. Laiska paska työtön sohvalla lorvija.. Vaikka koko ajan valmiina lähtöön olemattomalla palkalla nollasopimuksilla.. Nyt kun tämä iski "parempaankin osaan", vihdoin voi itsekiRn sanoa sen mitä on 20 vuotta ajatellut. Ja oikeasti, nyt kun tajuttu että keskuudessa riehuu tappava tauti (voi viedä nuorenkin), kuolema tullut ihmisille konkreettisemmaksi, uskallan sanoa myös sen, etten olisi edes halunnut elää enää pitkiin aikoihin. Tämä maailma on ollut mätä jo kauan. Nyt me, jotka olemme tienneet sen aina, voimme sanoa asian ääneen, kun ne menestyneetkin rupeavat näkemään todellisuuden oman kuplansa puhjettua.

Niin hyvin kyllä kiteytit sen mitä itse koen. Täällä Suomessa monellakaan ei ole ollut helppoa vaikka miten yrittäisi parhaansa. Ketään ei kiinnostanut silloin kun itse kärsin... Siinä kurjuudessa, jota en ollut tilannut olin todella yksin muiden vaan juhliessa pinnallista kulutusjuhlaansa. Nyt voin vaan sanoa, että itselläni tie on lähtenyt ylöspäin eikä tällaset koronat ja eristäytymiset hetkauta suuntaan eikä toiseen. Mutta ymmärrän, että hyväosaisille tämä varmaan onkin maailmanloppu, kaikki on suhteellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on ehkä vaikeampaa nykyääm. Enää ei riitä normaali ja hyvä suoritus koska kilpaillaan koko maailmaa vastaan ja melkein kaikki tieto on kaikkien saatavilla. Omiltakin tulee puukkoa selkään.

Vierailija
24/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koronan aikana valtiot ovat näyttäneet, että rahalla ei ole yhtään mitään väliä.

Vierailija
25/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopunajat. Pahenee vielä

mies52v

Vierailija
26/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa maalle. Siellä on mukavaa, luonnollista. Vielä harmoniaa. Miksi juosta rahan, maineen, uran, matkustelun perässä. Some pois ja maalle vaan. Kaikki. Arvot kunniaan.

Vierailija
27/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman jonkun aikakauden loppua ei voi tulla uutta ja kun asiat ovat muuttumassa voi se olla kunnon myrskyä. Ei maailma mihinkään ole loppumassa, vaan muuttumassa.

Vierailija
28/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa maalle. Siellä on mukavaa, luonnollista. Vielä harmoniaa. Miksi juosta rahan, maineen, uran, matkustelun perässä. Some pois ja maalle vaan. Kaikki. Arvot kunniaan.

Maalle pitäisi kehittää töitä ihmisille, kuka haluaa työttömäksi maalle muuttaa?

Vierailija
29/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa multakin voimat loppumaan. Olen nuori ja en pärjää tässä kivikovassa yhteiskunnassa. Olen aina halunnut hoitaa työni hyvin, elää rehellisyydessä ja olla hyvä ihminen mutta kun se on nykyään mahdotonta. Alkaa kyynistyä.

Pitäisikö miettiä alan tai kotipaikan vaihtoa?

:D perusteletko vielä miten alan tai paikkakunnan vaihto auttaisi mihinkään?

Tämä maailma ja systeemi on SAIRAS.

-ohis

Tietenkin se auttaa, pois kuplasta. Olen sen itse kokenut.

Synnyin mädälle 70-luvulle, olin vielä 80-luvulla köyhä, jäin lamassa juuri ja juuri ilman kunnon työtä. Sain ensimmäisen, oikean vakityön yli 40-vuotiaana. Yhtä ja toista olen kokenut, hyvääkin. Toisaalta täysin sairaita ihmisiä syntymästä asti, koulussa ja ihmissuhteissa.

Jos olisin jämähtänyt paikoilleni odottamaan uutta elämää, en olisi siinä missä nyt olen. Ihan tyytyväinen ihminen.

Vierailija
30/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopunajat. Pahenee vielä

mies52v

Sulla on keski-iän kriisi.

Vierailija
31/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viina vanhin voitehista. Kippis ja kulaus 🍻

Muuttuuhan ne ongelmat noinkin, pahemmiksi.

Vierailija
32/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on ehkä vaikeampaa nykyääm. Enää ei riitä normaali ja hyvä suoritus koska kilpaillaan koko maailmaa vastaan ja melkein kaikki tieto on kaikkien saatavilla. Omiltakin tulee puukkoa selkään.

Duunaritöissä pysyy perspektiivi suorassa.

Vierailija
33/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusia ystäviä? Meillä uskovaisilla on ilo ja toivo odottamassa kuoleman jälkeen , ja tästäkin elämänlahjasta nautitaan niin kauan kuin se kestää =)

Olen kyllä miettinyt että miten ei-uskovaiset nyt jaksaa, tuntuis toivottomalta jos pitäis kuolemaakin pelätä  =(

Vierailija
34/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuta itseäsi ja muita että tää tilanne on vain tilapäinen, noita rajoitteita aletaan kohta purkamaan, koronaa ei voida estää vaan sen tarttumista tahdotaan hidastaa, jotta ne sairaalapaikat riittää. Todennäköisesti meillä on kohta rokote myös tarjolla, Amerikassa kun tästä on jo kokeilu menossa.

Coronasta viis. Vaan maailma! Mennyt todella huonoksi. Ihanko totta jengi aikoo jokaista virusta vastaan ottaa rokotetta?? Eikö olisi helpompaa että me muutettaisi tätä holtitonta maailma niin ettei olisi köyhyyttä EIKÄ viruksia?

En tuu koskaan tajuamaan tätä suorittamisen, kuluttamisen ja tienaamisen pakkomielle!! Maapallokin voi huonosti!

Olen varma että denialistit ovat aina ne ensimmäiset hamstraamassa.

Miten me muutamme tätä maailmaa sellaiseksi, ettei ole viruksia eikä köyhyyttä? 

Paljon on tullut alapeukkuja, mutta ihan aidosti minua kiinnostaa, että miten tehdä maailmasta sellainen, ettei ole viruksia tai köyhyyttä? 

Vierailija
35/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta ku joukolla jojohon vai? Mikä on se toinen vaihtoehto?

Vierailija
36/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu globalisaatiosta. Kaikki rahat maailmassa valuvat muutamalle isolle ylikansalliselle yhtiölle. Tavallisia ihmisiä pystytään tehokkaasti riistämään, kun voidaan valita aina ne maailman heikoimmassa asemassa olevat tekemään työt mahdollisimman halvalla. Globalisaatio pitää pysäyttää, ja antaa joka kansalle oma valtionsa (myös niille, jotka tällä hetkellä ovat maattomia), jota he saavat sitten kehittää itse omista lähtökohdistaan. Kauppa ulkomaille vain säännöstellysti.

Alkakaas ajamaan tätä, niin saatte jotain mielekästä tavoitetta elämään. Tietää kyllä vaikeuksia, mutta hyvän puolesta kannattaa...

Kuka olisi se, joka sitä ulkolaankauppaa säätelisi?

Vierailija
37/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen -70 luvulla kouluni käynyt ja muistan ajasta paljon. On aivan selvää, että nykyään asiat on valtavan paljon paremmin kuin 40-50 vuotta sitten. En tajua näitä menneisyyteen haikailijoita. Ihan oikeasti, ennen oli kaikki paskemmin kuin nyt. Kovin harvat asiat oli ennen paremmin, ehkä sosiaalisuus ja täystyöllisyys, muuta ei tule mieleen. Alkoholia ja väkivaltaa oli paljon, paljon enemmän. Kouluissa välitunneilla tapeltiin verissäpäin. Luokassa oli 30-35 oppilasta ja yksi (siis yksi) opettaja. Nyt on opettaja + avustaja on ihan sääntönä noin 20 oppilaalle yms.

Kyllä teillä pienestä menee yöunet ja ahdistus iskee. Entä jos olisi oikeasti jokin tiukka paikka?

Vierailija
38/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan tavallinen perheenäiti. Ei koskaan ollut taipumusta masennukseen tai ahdistukseen, mutta tämä eristäytyneisyys on alkanut tuoda paniikkikohtauksia ja viime viikolla havahduin siihen että vakavissani pohdin itseni surmaamista.

Yritin pyytää apua lääkäristä mutta en saanut kun en kuitenkaan aio tehdä mitään.

Vierailija
39/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aikakausi jää historiaan todella synkkänä ajanjaksona. Olen joutunut viimeisen kuukauden aikana todistamaan lähipiirissä kahta itsemurhaa sekä paria tämän yritystä. Saattaa ulkopuolisista tuntua oudolta, miten nopeasti tällaisiin äärimmäisiin ratkaisuihin ovat ihmiset päätyneet. Harva ymmärtää mitä on olla yrittäjä vuosia, maksaa kiltisti kaikki maksut, kantaa huolta muiden jaksamisesta, ymmärtää ja kuunnella. Sitten yhtenä päivänä monen vuoden työ viedään kertaheitolla, arvaamatta. Puskuri kantaa viikon, ei kahta. Satoja tuhansia on maksettu erilaisia veroja ja maksuja useiden vuosien ajan. Sitten kun tarvitsisi sen yhden kerran apua valtiolta, niin ihmetellään ja siirretään vastuuta, puhutaan kauniisti muttei konkreettisesti tehdä mitään. Yrittäkää hyvät ihmiset ymmärtää, että tällaiset äärimmäiset sulkutoimet säästävät varmasti henkiä, mutta toisaalta vievät niitä vähintään yhtä paljon. Tilanne mihin meidät on ajattu ei ole kestävä. Kannan itse huolta huomattavasti enemmän yrittäjäperheistä, turvattomista nuorista, lapsista kenen ainoa turvapaikka on koulu. Puhutaan maasta, jonka toimintaa ohjaa ihmishenkien arvostaminen yli kaiken. Nykyinen toiminta ei ole sellaista, vaikka sitä miten kauniiksi asiantuntijat maalaavat. Eihän tätä ääneen sanota, mutta ei liene sattumaa että valtioilla on kiire keksiä exit-strategia, sillä jokainen alkava viikko karanteenissa maksaa ihmishenkiä, joita ei voi laittaa suurin kirjaimin Covid-kuolemien alle.

Vierailija
40/102 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma koronoaviruksen jälkeen ei tule olemaan samanlainen kuin sen tunsimme ennen virusta. Monissa asioissa on näkynyt ihan uudenlaista arvomaailmaa ja toisten auttamista. 

Raha on oikeastaan vain sopimus jonkin asian arvosta, ja nämä asiat tulevat olennaisesti muuttumaan ihan lähitulevaisuudessa.

Sen verran kannattaa sinnitellä ja katsoa mitä tästä seuraa, ja olla itse sysäämässä muutosta kohti parempaa. Ei maailma itsellään muutu, vaan siihen tarvitaan meitä yksilöitä. Nyt aika monesta kumpuaa halu muutokseen, valjastetaan se hyvään pahan sijasta!

Asiassa käy juuri päinvastoin. Nyt keskuspankit saavat valtiot valtavien lainojen avulla todella tiukkaan talutusnuoraan. Suomelle ei tule käymään hyvin, ts pudotaan pois hyvinvointivaltio statuksesta