Lähipiirissä ja suvussa on alettu puhua todella synkkiä asioita!! :,(
Itsemurhasta!
Alkaa ihmiset lopullisesti flippamaan. Ystävätkin ovat jo tovin olleet masentuneita.
Kaikki sanovat samoja asioita että maapallosta tullut ällö paikka elää, pelkkää uhkaa, ja ainoastaan rahalla on väliä.
Turvattomuuden tunne että elämä on jo vuosia ollut pysähtynyt, pelkkää pätkätyötä, huonoja asioita ja vastoinkäymisiä. Nyt koronan aikana sitten räjähti.
Alkaa todenteolla ahdistaa! Itsekkin täysin uupunut siihen ettei mikään riitä, tyhjiä lupauksia ja työelämä on aivan erseestä.
Nyt kyllä meni synkäksi kaikille :,( tää nykymaailma on karmea! 60-70 vuotiaat sanoivat suvussa ettei ole koskaan elämän aikana ollut näin askaa olla. Sanoivat että nyky yhteiskunnassa ei ole mitään järkeä. He kokoajan puhuivat siitä kuinka ennen vanhaa elämä kantoi ja rahat riittivät.
Mä olen samaa mieltä. Nyt kokoajan tippuu tyhjän päälle.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa maalle. Siellä on mukavaa, luonnollista. Vielä harmoniaa. Miksi juosta rahan, maineen, uran, matkustelun perässä. Some pois ja maalle vaan. Kaikki. Arvot kunniaan.
Maalle pitäisi kehittää töitä ihmisille, kuka haluaa työttömäksi maalle muuttaa?
Tässä keskustelussa pitäisi kauheasti jonkun muun tehdä jotakin. Jonkun pitäisi kehittää maalle töitä ihmisille, jonkun pitäisi säännellä ulkomaankauppaa, jonkun pitäisi järjestää maailma sellaiseksi, ettei ole viruksia ja köyhyyttä. Mutta kenen ja ennen kaikkea, miten?
Paremmat ajat ovat alkamassa! Googlaa the Age of Aquarius
Mä uskon että tästä alkaa parempi aika, alkaen siitä että tavaroita/ruokaa/kaikkea ei enää roudata toiselta puolelta maailmaa, vaan yhteiskunnalla, Suomella on omavaraistalous enemmän, Kiina krääsän sijaan kotimainen tuotanto takaa työpaikkoja ja turvaa. Sama ongelma on muissakin maissa, esim. jordanialaisia pännii, että kaikki heidän perinteisistä tuotteistaan turistikrääsään ovat made in China, siis jopa ne arabialaiset päähuivit. Vähän kuin meidän Marimekko tai Arabian astiat.....Tämä muuttuu. Ei enää myydä kaikkea infraverkoista menestyvien firmoihin ulkomaille, raha ei enää ole tärkein arvo. Matkustaminen ja saasteet vähenevät, olemme nähneet nyt miltä Aasian taivas ja Venetsian kanaalit näyttävät puhtaampia. Nykyteknologia mahdollistaa itsensä viihdyttämisen kotimaassakin. Suomessa on nähty että yhteiskunta voi huolehtia ihmisistä (kiitos hallitus) ja että elämä jatkuu vaikka työttömiä onkin, hyvällä tsägällä saadaan kansalaispalkka byrokratian vähentämiseksi. tilanne korjautuu vähitellen niillä omilla huoltovarmuustehtailla, kangastehtailla, astiatehtailla yms. vaikutuksilla. Back to 40s!
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu globalisaatiosta. Kaikki rahat maailmassa valuvat muutamalle isolle ylikansalliselle yhtiölle. Tavallisia ihmisiä pystytään tehokkaasti riistämään, kun voidaan valita aina ne maailman heikoimmassa asemassa olevat tekemään työt mahdollisimman halvalla. Globalisaatio pitää pysäyttää, ja antaa joka kansalle oma valtionsa (myös niille, jotka tällä hetkellä ovat maattomia), jota he saavat sitten kehittää itse omista lähtökohdistaan. Kauppa ulkomaille vain säännöstellysti.
Alkakaas ajamaan tätä, niin saatte jotain mielekästä tavoitetta elämään. Tietää kyllä vaikeuksia, mutta hyvän puolesta kannattaa...
Tämän takia minusta ja ystävistäni on hitaasti alkanut tulemaan kommunisteja. Aika samoja ajatuksia kuin sinulla, mutta nähdään syyt lähinnä kapitalismissa.
Kaipaan sitä, että rahalla ei enää ois näin isoa merkitystä, mitä nyt. En ymmärrä, mitä järkeä on valmistaa turhia tuotteita, mikä tuhoaa maapalloa, ja sitten manipuloida ihmiset ostamaan. Sadat ihmiset tekee jotain paskaduunia, jossa yritetään myydä se muovihärpäke. En voi sitä uskoa, etteikö suomalaiset vois pitää meidän maan yllä: Jos kaikki puhtaan kapitalistiset, selviytymiselle turhat työt lopetettais, meitä ois paljon enemmän ihmisiä tekemään ne tarpeelliset työt. Työpäivät lyhenis ja ehkä ihmisillä ei ois niin kyyninen olo työstään, kun ois sellanen olokin, että se on merkityksellistä. Turha kulutus laskis ja ilmastonmuutos hidastuis. Rikollisuus vähenis, kun köyhyydestä johtuvat rikokset vähenis.
En halua kilpailla työmaailmassa. En ole kunnianhimoinen ekstrovertti vaan mulle kelpais pelkkä simppeli työ, jossa voin vaan tehdä tarvittavat hommat ja mennä sitten kotiin. En ymmärrä, miksei tätä nähdä arvokkaana. En halua mennä töihin ja vaikka yrittää manipuloida ihmisiä ostamaan jotain tuotetta -- miksei sitä voi ostaa, koska se on hyvä? Ohis, mutta mainoksiakin on kaikkialla ja ne pilaa kaupunkimaiseman ja netin.
45
Onneksi mulla on jo ennestään hyvä lääkitys, niin ei ala korona ahdistamaan. Mutta oikeasti, älkää kouluttako itseänne ammatteihin, joista ei makseta riittävästi palkkaa tai töitä ei vain ole. Viina ja tupakka pois ostoslistalta ja ilkeää miestä ei pidä ottaa hyysättäväksi.
Nämä epätoivoa ruokkivat ruikutukset tulisi modata pois täältä, ap ota yhteyttä mt-toimistoon tai vastaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Nämä epätoivoa ruokkivat ruikutukset tulisi modata pois täältä, ap ota yhteyttä mt-toimistoon tai vastaavaan.
Pahimman luokan denialisti olet! Tai sit niin ahdistunut omassa elämässä. Et voi kieltää muiden hätää!! Avaa silmäsi!
Jos yrittäjä tekee itsemurhan, on se hänen oma valintansa. Kukaan ei varmasti valitse sairastua ja kuolla koronaan. Ymmärrän toki yrittäjien hädän, mutta aika tyhmää verrata näitä tilanteita.
Maailma on kiva paikka !
Mua ei stressaa yhtään, olen työtön, rikas ja raitis.
Voi harmi niitä jotka kaipaavat töihin. No kun Korona on ohi niin sitten pääsette ! Mä aion jatkaa työttömyyttä kauan ja nostaa tuet.
Voi harmi niitä jotka on persaukisia. Onneksi mulla on kymmeniä tuhansia tilillä.
Voi harmi ihmisiä joiden pitää dokata, narkata tai vetää tabuja. Ei kestetä edes omaa perhettä. Onneksi olen raitis.
Kaikki ei sovi nauttimaan työttömyydestä.
No oli jo aikakin että rajähti koko yhteiskunta, eihän homma ollut enää vuosikymmeniin toimiva kuin joillekin harvoille. Tilalle tulee parempi yhteiskunta, mutta sen vuoksi täytyy aktiivisesti taistella. Kuunnelkaa siis oikeasti mitä poliitikot sanovat, kuinka aikovat järjestää asiat uudelleen, ja äänestäkää tällä kertaa niitä jotka oikeasti tajuavat että keskiluokka on se joka kannattelee koko maata.
Tarvitaan kansalaispalkka.
Lopettakaa se typerä "hätä", omassa päässänne näitä tyhmyyksiä kehitätte. Ja lietsotte saastaanne, kunnes joku mt-ongelmainen tekee jonkun idioottimaisen itsariyrityksen kuormittamaan muutenkin kovilla olevaa terveydenhoitoa.
Raha on vain rahaa ja sovittavissa, ihmissuhteet ei kaadu siihen että muutamaan viikkoon ei voida tavata, vaan pitää puhua puhelimessa tai sähköpostissa.
Käykää kävelyllä, lukekaa hyvä kirja ja silittäkää kissaa, ja lopettakaa typerä pahanolon lietsonta. Olkaa vastuullisia aikuisia.
Moden pitäisi herätä, ja poistaa nämä tyhmyydet täältä.
Ja kansalaispalkkako tarvitaan? Ei tarvita, vaan syy tehdä töitä, myös osa-aikaisia.
Kannattaa jo ajoissa sopeutua uuteen maailmaan ilman joukkotapahtumia, matkustelua yms sillä vanhaan ei ole enää paluuta vaikka virus hetkeksi häviäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutukset? Tämä ei todellakaan ole kiva. Olen huolissaan monista ihmisistä.
Te kivikovia ihmiset, miten pystytte elää denialismissa ja JOPA kieltää muiden tilanteet??Julmaa, typerää ja täydellisen armotonta sanoa että on aina itsestään kiinni. Ei aina!!
Kotona voit toki aina parantaa elämäsi koska voit hallita sitä mutta ulkomaailmassa olet muiden armolla.
Tästä on nimenomaan kyse. Nuorena on ihan normaaliakin kantaa koko maailman tuskaa harteillaan, mutta iän myötä yleensä alkaa pitää huolta omasta elämästään ja omista läheisistään. Ymmärtää sen, että on vain yksi kärpäsen kakka tässä Universumissa. Maailma on täynnä ihmisiä, joilla jokaisella on omat luonteensa, tarpeensa ja tavoitteensa. Mitään universaalia hyvyyttä ei ole olemassakaan niin kauan, kun ihmiskunta on olemassa.
Ei tarvitse olla denialisti ja kieltää maailman pahuutta. Yleensä riittää, että alkaa elää omaa elämäänsä omalla tavallaan ja on tyytyväinen siihen, mitä itse tekee ja miten kohtelee omia läheisiään. Parantaa elämäänsä kotona ja omien läheistensä keskuudessa ja näyttää henkistä keskisormea ulkomaailmalle. Vain sillä tavalla voi löytää sisäisen mielenrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Monille meille tämä on ollut todellisuutta koko aikuisiän, niin pitkään kun jotain maailmanmenosta tajunnut. Olen syntynyt -82. Lama iski perheeseen, itse ei koskaan päässyt kunnolla töihin käsiksi, pätkää pätkän jälkeen. Tietäisipä vaan ihmiset joilla asiat olleet hyvin, miten paljon on sinnitelty ja siedetty ja koitettu jaksaa ja pitää suu kiinni. Laiska paska työtön sohvalla lorvija.. Vaikka koko ajan valmiina lähtöön olemattomalla palkalla nollasopimuksilla.. Nyt kun tämä iski "parempaankin osaan", vihdoin voi itsekin sanoa sen mitä on 20 vuotta ajatellut. Ja oikeasti, nyt kun tajuttu että keskuudessa riehuu tappava tauti (voi viedä nuorenkin), kuolema tullut ihmisille konkreettisemmaksi, uskallan sanoa myös sen, etten olisi edes halunnut elää enää pitkiin aikoihin. Tämä maailma on ollut mätä jo kauan. Nyt me, jotka olemme tienneet sen aina, voimme sanoa asian ääneen, kun ne menestyneetkin rupeavat näkemään todellisuuden oman kuplansa puhjettua.
Olen myös -82. Elämältä putosi pohja 90-luvulla. Olen käynyt läpi uskomattoman vaikeita asioita, mutta kukaan ei tiedä näistä vuosikymmenistä mitään.
Itse alan turhautua tähän Suomen passiiviseen eristämispolitiikkaan, tukahduttamistrategiaan, joka ei perustu yhtään mihinkään, ei ainakaan siihen, että täällä olisi käynnissä joku laajamittainen epidemia. Valtavat määrät oireettomia tartuttajia muka Suomi täynnä, mutta se ei näy sairastumisen määrässä. Jokin ei nyt täsmää.
Joko täällä ei ole paljoa koronaa, tai sitten korona ei olekaan niin herkästi tarttuva sairaus kun on luultu. Ei ilmeisesti kovin vaarallinenkaan, kun kerran ne "oireettomat" vain porskuttaa viikosta toiseen.
Koronaepidemian yhteiskunnalliset ja poliittiset seuraukset voivat olla pahemmat kuin itse taudin. Olen huolissani perustuslaillisista oikeuksista, itsemääräämisoikeudesta ja muista mahdollisista oikeusvaltion menetyksistä tulevaisuudessa.
Vuodessa on kehitetty rokote, ja kaikki reissaavat ja käyvät konserteissa ihan kuten ennenkin.
Ihmisten pitäisi tajuta, että on vastuutonta lietsoa pessimismiä, on olemassa oikeasti mt-ongelmaisia ihmisiä, joille te tuotatte pahaa oloa.
Niin mutta kun Koronan takia ei voi pyytää ”kylään ja kahville”. Kyllä mä muuten pyytäisin.