Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vatsakkaat (nuoret)naiset

Vierailija
13.04.2020 |

Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.

Kommentit (603)

Vierailija
101/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko porukka ihmettelee miksi kansa lihoo? Ei taida olla teitäkään älyllä varjeltu.

Mun mielestä on turha itkupahastua, jos porukka miettii, että miksi nuorillakin naisilla menee nykyään kilot mahaan eikä tisseihin, reisiin ja p.erseeseen, kuten nuorilla naisilla pitäisi mennä, mikäli hormonit vain ovat kohdallaan.

Insuliiniresistenssi ja/tai estrogeenidominanssi. Liian vähän progesteronia.

Mikä vaikuttaaa progesteronin määrään tai heilauttaa estrogeeni/progesteronitasapainoa?

Vierailija
102/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.

Terveys?

Kertoisitko vielä että mistä lähtien häpeä on edistänyt terveyttä?

Näin on! Terveyttä edistää se, kun tehdään lihavasta uusi normaali, suurennetaan annos- ja vaatekokoja, naureskellaan yhdessä laihoille vinkuheinille ja toitotetaan joka tuutista, miten ihanaa on olla oikea nainen ja niin iso että aurinko pimenee!

Olet ymmärtänyt suvaitsevaisuuden ihanteen väärin. Kysymys on inhimillisestä ja humaanimmasta tavasta kommunikoida niin, että kanssaihmisiä ei yritetä häpäistä. Häpeä ei ole rakentava tunne. Jos et reagoi asioihin oman häpeäsi kautta et esimerkiksi tunne tarvetta riehua ja raivota asian vierestä asiallisissa keskusteluissa. Tämä oli ihan suora piikki sinulle.

Argh, minuun osui.

Kerropa, kuinka puhua ylipainon haitoista loukkaamatta ylipainoista?

Ulkonäkö on tabu. Terveys ei ole teema ollenkaan, koska "itsepä kiloni kannan ja jotkut muut vetää röökiä".

Vai onko kuitenkin niin, kuten edellisessä viestissäni sanoin, että paksu on uusi normaali?

Aloitetaan toinen keskustelu tästä aiheesta. Tämä keskustelu liittyy ylipainon syihin.

Yksi syy muiden joukossa on se, että lihavuutta pidetään normaalina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonojen hiilihydraattien liiallinen nauttiminen aiheuttaa nimenomaan keskivartalolihavuutta ja sotkee hormonitoimintaa, myös naisilla. Oma esimerkki: mulla oli ylipainoa 7kg ja olin tosi tanakka nimenomaan vyötärön seudulta. Olen nyt laihduttanut 9kg reilussa kolmessa kuukaudessa ketoosidieetillä ja vyötäröltä on samalla lähtenyt 12cm.

Vierailija
104/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2017 lähes kolme neljäsosaa 30-vuotiaista ja sitä vanhemmista miehistä ja kaksi kolmasosaa naisista oli ylipainoisia (painoindeksi vähintään 25 kg/m2). Neljännes aikuisista voidaan luokitella lihaviksi (painoindeksi vähintään 30 kg/m2).

Siltä varalta että murtoluvut ovat unohtuneet: 75% miehistä ja 67% naisista on THLn mukaan ylipainoisia.

Jostakin syystä tällä palstalla esitetään usein se virheellinen väite että ylipaino on lähinnä naisten ongelma.

Vierailija
105/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko porukka ihmettelee miksi kansa lihoo? Ei taida olla teitäkään älyllä varjeltu.

Mun mielestä on turha itkupahastua, jos porukka miettii, että miksi nuorillakin naisilla menee nykyään kilot mahaan eikä tisseihin, reisiin ja p.erseeseen, kuten nuorilla naisilla pitäisi mennä, mikäli hormonit vain ovat kohdallaan.

Mikä vaikuttaaa progesteronin määrään tai heilauttaa estrogeeni/progesteronitasapainoa?

Mm. elintavat, ympäristöstä ja ruoasta saatavat estrogeeninmatkijat, insuliiniresistenssi, hormonaalinen ehkäisy. Naisilla myös ylimääräinen testosteroni muuntuu estrogeeniksi, ainakin osa siitä, joka vahvistaa jo olemassa olevaa epätasapainoa.

Vierailija
106/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nämäkään ole syy vaan ainoastaan seurauksia. Mikä on se syy?

Vierailija
107/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.

Mäkin oon ylipainoinen (ylläri, kuten suurin osa kansasta) eikä asia oikeastaan mua ulkonäön puolesta haittaa. Mutta kyllä mä silti vähän mietin mitä päälleni "voin" pistää. Ihan kammottavaa katseltavaa kun lihavat pistää päälleen napapaitoja ja tiukkoja shortseja koska "mä voin!!!". Joo voit. Mutta karmealtahan tuo näyttää. Ylipaino ei muissa ihmisissä kiinnosta yhtään ellei pukeuduta kuin oltais kokoa S.

Vierailija
108/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys?

Näin on! Terveyttä edistää se, kun tehdään lihavasta uusi normaali, suurennetaan annos- ja vaatekokoja, naureskellaan yhdessä laihoille vinkuheinille ja toitotetaan joka tuutista, miten ihanaa on olla oikea nainen ja niin iso että aurinko pimenee!

Olet ymmärtänyt suvaitsevaisuuden ihanteen väärin. Kysymys on inhimillisestä ja humaanimmasta tavasta kommunikoida niin, että kanssaihmisiä ei yritetä häpäistä. Häpeä ei ole rakentava tunne. Jos et reagoi asioihin oman häpeäsi kautta et esimerkiksi tunne tarvetta riehua ja raivota asian vierestä asiallisissa keskusteluissa. Tämä oli ihan suora piikki sinulle.

Argh, minuun osui.

Ulkonäkö on tabu. Terveys ei ole teema ollenkaan, koska "itsepä kiloni kannan ja jotkut muut vetää röökiä".

Vai onko kuitenkin niin, kuten edellisessä viestissäni sanoin, että paksu on uusi normaali?

Aloitetaan toinen keskustelu tästä aiheesta. Tämä keskustelu liittyy ylipainon syihin.

Ylipainoa ei aikaisemmin pidetty normaalina koska sitä ei juurikaan ollut. Olen itse hoikka, enkä muista omasta nuoruudestani ja lapsuudestani minkäänlaista keskustelua ravinnon tai karkkien vaikutuksesta painoon tai että kukaan olisi laihduttanut. Sokeria pidettiin pahana koska sen ajateltiin aiheuttavan reikiä hampaisiin. Silti sitä syötiin aina kun mahdollista.

Vierailija
109/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka kyttää toisten mahoja ja muiden ihmisten vartaloiden rasvaprosentteja. Saat siis olla minkälainen suohirvitys tahansa, ruma kropaltaan ja epämiellyttävä persoona. Kunhan ei ole lihava, niin kaikki hyvin! Mun äiti on just tällainen, ei väliä millään muulla kunhan EI OLE LIHAVA. Ihan niin kuin se olisi ainoa merkki kauneudesta ja menestyksestä. Voi olla, että juuri tämän takia olen ollut aina normaalipainoinen, mutta se henkinen ahdistus taustalla on pilannut monta vuotta mun elämästä. Niin että relatkaa ihmiset ja miettikää minkälaista viestiä annatte nuorisolle.

Vierailija
110/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nämäkään ole syy vaan ainoastaan seurauksia. Mikä on se syy?

No siis, noi on syitä vatsakkuudelle ja yläpainotteisuudelle. Sitä kysyttiin. Toki nuokin ovat puolestaan seurausta jostain, mitä ihmisten toimintaa katsoo niin isolla osalla elintavoista, myös ympäristöstä saatavat xenoestrogeenit tuovat oman lisänsä. Elintavoissa siis vikana ainakin sokeri/nopeat hiilarit, passiivisuus, alkoholi, hormonaalinen ehkäisy. Eri ihmisillä toki eri suhteissa, ja joihinkin ei päde kuin yksi mainituista jne.

Vierailija
111/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys?

Koska vaihtoehdot ovat lihavien häpäisy tai tuo?

Hankkikaa apua te, joilla on joku ihmeellinen pakkomielle väärinymmärtää kehopositiivisuutta. Mistä ihmeen traumasta toi oikein kumpuaa? Vai ottaako vain niin koville myöntää, että tiedätte itsekin, ettei se lihavien häpäiseminen ole mitään auttamista, vaan oman surkean itsetuntonne pönkittämistä?

Vierailija
112/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys?

Argh, minuun osui.

Ylipainoa ei aikaisemmin pidetty normaalina koska sitä ei juurikaan ollut. Olen itse hoikka, enkä muista omasta nuoruudestani ja lapsuudestani minkäänlaista keskustelua ravinnon tai karkkien vaikutuksesta painoon tai että kukaan olisi laihduttanut. Sokeria pidettiin pahana koska sen ajateltiin aiheuttavan reikiä hampaisiin. Silti sitä syötiin aina kun mahdollista.

Vai;

Ylipainoa ei aikaisemmin juurikaan ollut, koska sitä ei pidetty normaalina.

Vierailija
113/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija on hormoni. Tämä kun ymmärrettäisiin niin nuoret naiset ja miehet olisivat terveempiä.

Vierailija
114/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon ylipainoinen (ylläri, kuten suurin osa kansasta) eikä asia oikeastaan mua ulkonäön puolesta haittaa. Mutta kyllä mä silti vähän mietin mitä päälleni "voin" pistää. Ihan kammottavaa katseltavaa kun lihavat pistää päälleen napapaitoja ja tiukkoja shortseja koska "mä voin!!!". Joo voit. Mutta karmealtahan tuo näyttää. Ylipaino ei muissa ihmisissä kiinnosta yhtään ellei pukeuduta kuin oltais kokoa S.

Jännä että tämä on saanut pelkkiä yläpeukkuja, mutta kun joku aika sitten Pirkko Arstila kirjoitti samansisältöisen kolumnin, niin hänet ristiinnaulittiin, ja päätoimittaja pakotettiin pyytämään anteeksi kolumnin julkaisua.

Vierailija
115/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys?

Terveyteni tuskin sinua kiinnostaa. Vihaat lihavia, koska et itse ole tyytyväinen itseesi. Purkaat pahoinvointisi itseäsi ”heikompiin” ihmisiin.

Olen eri, mutta terveytesi kiinnostaa siinä mielessä, että minä joudun maksumieheksi, kun sinä ja kaltaisesi kuormitatte sairaanhoitojärjestelmää itseaiheutetuilla vaivoillanne. 

t. itseensä tyytyväinen setämies

Tämän yhden kerran olen setämiehen kanssa samaa mieltä jostakin.

Vierailija
116/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.

No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.

Ei näytä siltä. Toisekseen mies on ylipainoinen vaikka olisi lihaksikas ne silti lasketaan noihin tilastoihin.

Tilastot sanovat eri asiaa kuin sinun valikoiva silmäsi. Ylipaino on aina ylipainoa. Se kuluttaa luustoa, niveliä ja verenkiertoelimistöä, oli se sitten läskiä tai lihasta. Ja todella harvalla suomalaisella miehellä ylipaino on lihasta, vaikka he olisivatkin lihottaneet itsensä maitorahkalla.

Kun lihasta kasvatetaan nostamalla puntteja, tekemällä kehonpaino treeniä telineillä ja juoksemalla niin luut tulevat vahvistumaan tykkäsit sinä siitä tai et. Myös verenkierto kehittyy. Huomaa että sulla ei ole mitään kokemusta liikunnasta ja terveellisestä syömisestä. Ps 250g maitorahkaa päivässä on ihan ok.

Älä selitä. Puhun niistä miehistä joita kävelee vastaan jatkuvasti, maha on niin iso että näyttää kun olisi ilmapallo paidan alla. Ihan turha aina jauhaa vaan naisista, läskejä äijiä on vähintään yhtä paljon.

Vierailija
117/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2017 lähes kolme neljäsosaa 30-vuotiaista ja sitä vanhemmista miehistä ja kaksi kolmasosaa naisista oli ylipainoisia (painoindeksi vähintään 25 kg/m2). Neljännes aikuisista voidaan luokitella lihaviksi (painoindeksi vähintään 30 kg/m2).

Siltä varalta että murtoluvut ovat unohtuneet: 75% miehistä ja 67% naisista on THLn mukaan ylipainoisia.

Jostakin syystä tällä palstalla esitetään usein se virheellinen väite että ylipaino on lähinnä naisten ongelma.

Tuota, tuota..kyllä naisille tuo BMI antaa enemmän oikeaa tietoa kuin miehille. Lihaksikkuus vääristää tuota tietoa aikalailla. Oma laihdutuskuuri johti 107 kg painoon, eli..

Painoindeksi (BMI) = 33 kg/m2.

Merkittävä lihavuus.

ja paino 80kg olisi

Painoindeksi (BMI) = 24.7 kg/m2.

Normaalipaino.

..eli en mistään saisi painoa tiputettua noin alas näännyttämättä itseäni. Nyt paino 118kg

mies52v

Vierailija
118/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, tuota..kyllä naisille tuo BMI antaa enemmän oikeaa tietoa kuin miehille. Lihaksikkuus vääristää tuota tietoa aikalailla. Oma laihdutuskuuri johti 107 kg painoon, eli..

Merkittävä lihavuus.

ja paino 80kg olisi

Normaalipaino.

..eli en mistään saisi painoa tiputettua noin alas näännyttämättä itseäni. Nyt paino 118kg

mies52v

Isot luut?

Vierailija
119/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkittävä lihavuus.

ja paino 80kg olisi

Normaalipaino.

mies52v

Isot luut?

Näin ne sanoo.:D

mies52v

Vierailija
120/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mennään yli 30 painoindeksin, niin naisia onkin enemmän kuin miehiä. Luulen, että katukuvassa monet BMI 26 luokkaa olevat ei näytä kovin lihavilta. Tästä voi tulla se harha, että naisia olisi ylipainoisissa enemmän.