Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsakkaat (nuoret)naiset

Vierailija
13.04.2020 |

Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.

Kommentit (603)

Vierailija
61/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yleistä on hormonaalinen ehkäisy nuorilla tytöillä? Itse aloitin vasta yli 20-vuotiaana.

Vierailija
62/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vähäinen liikunta ja hyötyliikunnan väheneminen yksi suurimpia syitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä iso ero.

Koulutan joskus parikymppisiä sivutyönäni.

Yhtään liioittelematta oppilaitoksessa jossa itse opiskelin 20v sitten oli vähemmän ylipainoisia kuin keskivertoluokalla nykyään. Oppilaitoksessa siis oli n. 200 ihmistä, keskivertoluokalla se 20.

Omalla luokalla 0 pullukkaa, rinnakkaisluokalla yksi joka nykyään laskettaisiin noraalipainoiseksi ellei jopa hoikaksi.

Ero on aika valtava.

Sen selittänee se että nyt 20-35v ikäiset tottuivat jo lapsuudessa megakarkkipusseihin, energiajuomiin ja kännykän räpeltämiseen. Oma ikäluokka eli vielä edes vähän terveemmän lapsuuden, p.rseily alkoi vasta opiskeluaikoina.

Onko 35 v nuori??? Millä mittapuulla? Vaihdevuodet kolkuttelee jo ovella... Ite oon 32 v ja en todellakaan nuoreksi laske itseäni, on 4 lastakin ja sitä mahaa myös toki.

Onneksi olkoon jos aiot viettää seuraavat 40-60v vanhana akkana 😂 oon saman ikäinen enkä todellakaan ole vanha. Vaihdevuodetkin alkavat keskimäärin n.50-vuotiaana

En väittänyt että ois vanha akkakaan mutta ei kyllä nuori millään ilveellä, kyllä nuoruus päättyy 25 vuotiaan, viimeistään 30 v. Sitten alkaa se Keski-ikä. Vanhuus on sitten 60+. Se joka puhuu itsestään nuorena 30+ iässä niin saa kyllä itsessä aikaiseksi lähinnä vaivaannuttavan hymyn.

Vierailija
64/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se ylijalostettu ja ravintoköyhä vehnä joka nykyään lihottaa joka  puolella maailmaa.

Ei vaan se ero Suomessa varsinkin, on juomissa. Nykyisin nuoret ovat kokoajaan juomassa jotain. Sen näkee jo ihan noista tienvarsien vierellä lojuvista tölkeistä. Erikoiskahvit, smoothiet, limsat, energiajuomat, mehut, tuoremehut, proteiinipirtelöt, kaljat, siiderit, lonkerot, punaviinit, valkoviinit, jugurttijuomat, kaurajuomat, mantelimaidot, teet ja palautusjuomat ym. Koskaan aiemmin ei ole juotu näin paljon kaloreita.

Vierailija
65/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikien ja miesten ylipaino on yleisempää, mutta muoti ja kulttuuri pitävät huolen siitä, että naisten ja tyttöjen ylipaino huomataan ja sitä pidetään julkisesti ongelmana.

Rauhoitu, Ritva. Ei kukaan hyökkää sun kimppuun, vaikka olet pari kiloa ylipainoinen. Mutta lihavuus on naisilla yleisempää kuin miehillä, kuten myös vyötärölihavuus. Ja se on isompi ongelma kuin 1-4 ylimääräistä kiloa.

Tää on tätä milenniaalien asiallisen keskustelun simulointia. Vähän pitää loukata ja vittuilla vaikka kutsumalla tuntematonta ihmistä Ritvaksi. Täytyyhän sen olla hirveän hauskaa ja joku sisäpiirijuttu vähintään.

Älä yritä uhriutua, Ritva. Älä ainakaan enää sen jälkeen, kun olet itse alentunut "mutta entä pojat ja miehet" -argumentointiin. Olisit nyt edes ottanut kantaa itse asiaan: lihavuus ja vyötärölihavuus ovat naisilla yleisempiä kuin miehillä.

Vierailija
66/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yleistä on hormonaalinen ehkäisy nuorilla tytöillä? Itse aloitin vasta yli 20-vuotiaana.

Nykyään kierukoita ainakin laitetaan nuorempana mitä ennen. Joskus ne oli lähinnä synnyttäneille naisille tarkoitettu.

Vierailija
67/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvun lapselle yksi ”tapojen turmeluksen merkki” on se, että täällä esitetään joskus keskusteluissa äärimmäisen saituuden esimerkkinä se, että leivän päälle ei joissakin nipotusperheissä saa laittaa kuin yhtä lajia päällistä. Minulle se, että kasataan juustoa ja makkaraa ja ties mitä samalle leivälle on kuvottavaa mässäilyä.

Vierailija
68/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tyrkytetty e-pillereitä ties millä lääkärikäynnillä joka ei ole siis liittynyt millään tavalla ehkäisyyn. Itseäni turvotti sekä e-pillerit että minipillerit. Toteisin että mielummin pidän luomuna kehoni, mies käyttäköön kumia. Ja siis turvotus oli lievimmästä päästä oireita, nousi mm verenpaine. 

Vierailija
69/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kierukoita ainakin laitetaan nuorempana mitä ennen. Joskus ne oli lähinnä synnyttäneille naisille tarkoitettu.

Vyötärölihavuus saattaisi olla hormonaalista. Se yhdistetään testosteroniin. Vaihdevuosissa vyötärö tuppaa myös paksuuntumaan.

Vierailija
70/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se ylijalostettu ja ravintoköyhä vehnä joka nykyään lihottaa joka  puolella maailmaa.

Ei vaan se ero Suomessa varsinkin, on juomissa. Nykyisin nuoret ovat kokoajaan juomassa jotain. Sen näkee jo ihan noista tienvarsien vierellä lojuvista tölkeistä. Erikoiskahvit, smoothiet, limsat, energiajuomat, mehut, tuoremehut, proteiinipirtelöt, kaljat, siiderit, lonkerot, punaviinit, valkoviinit, jugurttijuomat, kaurajuomat, mantelimaidot, teet ja palautusjuomat ym. Koskaan aiemmin ei ole juotu näin paljon kaloreita.

Juomista kertyy yllättävän paljon kaloreita. Kalorittomat juomat keinotekoisilla makeutusaineila lisää tutkitusti ruokahalua.

Vierailija
71/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse huomannut saman. Olin itse teininä pullea ja luokallani oli vain yksi tyttö, joka oli minua isompi.

Pullukka olen edelleen, mutta nykyään istuu olevan paljon yleisempää, että nuoret tytöt ja naiset todella (todella) pulleita, lihavia lähes. Mistä ihmeestä johtuu tämä pullukoiden määrän kasvu?

Ebemmän ruokaa, pikaruokapaikkoja, hormonaalisen ehkäisyn yleisyys ja mielenterveysongelmat ylisuorittamisesta lapsuuden traumoihin. Näitä veikkaisin itse, varsinkin tuota helposti saatavilla olevaa ruokaa ja hormonaalista ehkäisyä. 

Vierailija
72/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta löytyy ihan tutkimustietoakin.

Kaksi olennaisinta tekijää:

- ihmisten energiansaanti on kasvanut, ja eniten kasvanut osa siitä on - kyllä - sokeri

- ihmiset liikkuvat vähemmän ja keskivertoihminen on sekä lihaskunnon että kestävyyskunnon osalta heikommassa hapessa kuin ennen

Sitten on erikseen kysymys mitä on tapahtumassa hormoneille. Tutkimusten mukaan naisten vartalot todellakin ovat muuttuneet aikaisepaa keski- ja ylävartalopainotteisemmiksi (vastaavasti miesten testosteronitasot ovat laskeneet, mikä ei selity pelkästään elintavoilla, mikä kenties viittaa ruuan lisäaineisiin tms).

Ihmisten koko yleensäkin kasvaa energiansaannin takia ja siksi koska naiset suosivat pariutuessa kookkaita miehiä. Silloin syntyy rotevia poikia, ja myös rotevia tyttöjä. Ennen tätä tasoitti se että "synnyttäjävartaloiset" naiset tahkosivat enemmän lapsia, mutta enää näin ei ole.

Vierailija
73/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolaatuinen ravinto ja napostelut,herkut. Somekulttuuri.

Vierailija
74/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset on jotenkin tosi isoja nykyään. Oon 30v nainen ja omasta mielestä ihan normaalikokoinen mutta kaupungilla tulee vastaan teinejä jotka on +180cm ja jotain 90kg. Ei varsinaisesti jäätävän lihavia mutta valtavan isoja! Leiveitä ja harteikkaita.

Mun mies on noissa mitoissa ja jotkut teinitytöt näyttää jopa isommilta :D

Japanilainen ystäväni ihmetteli jokunen vuosi sitten Suomessa käydessään miten 15-vuotiaat näyttävät täällä ihan aikuisilta, toisin kuin Japanissa. Luuli heitä 10 vuotta vanhemmiksi kokonsa puolesta.

Vierailija
75/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa hetkinen elintarviketeollisuudesta ja sokerilobbareista.

Vierailija
76/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monelta on mennyt pointti ohi. ei tässä naisten ylipainoa ihmetelty, vaan miten monilla naisilla ylipaino ilmenee miehekäänä "kaljamahana". ennen naiset ja miehet lihoivat eri tavoin

Minulla on ärtyvä suolisto, jonka kanssa saa olla tosi tarkkana. Jos ei ole, maha turpoaa nimenomaan tuollaiseksi kaljamahaksi ja pysyy siinä pallomuodossa pahimmillaan päiväkausia. Tosin näytän ehkä enemmän raskaana olevalta, mutta niin näyttävät jotkut miehetkin järkyttävine vatsoineen.

Veikkaan kanssa ruokavaliota ja tuota paskaksi jalostettua vehnää, jota täällä kiskotaan. Vehnäähän se kaljakin on.

Vierailija
77/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ihmisten energiansaanti on kasvanut, ja eniten kasvanut osa siitä on - kyllä - sokeri

- ihmiset liikkuvat vähemmän ja keskivertoihminen on sekä lihaskunnon että kestävyyskunnon osalta heikommassa hapessa kuin ennen

Sitten on erikseen kysymys mitä on tapahtumassa hormoneille. Tutkimusten mukaan naisten vartalot todellakin ovat muuttuneet aikaisepaa keski- ja ylävartalopainotteisemmiksi (vastaavasti miesten testosteronitasot ovat laskeneet, mikä ei selity pelkästään elintavoilla, mikä kenties viittaa ruuan lisäaineisiin tms).

Ihmisten koko yleensäkin kasvaa energiansaannin takia ja siksi koska naiset suosivat pariutuessa kookkaita miehiä. Silloin syntyy rotevia poikia, ja myös rotevia tyttöjä. Ennen tätä tasoitti se että "synnyttäjävartaloiset" naiset tahkosivat enemmän lapsia, mutta enää näin ei ole.

Yli 4kg vauvat ovat jo ihan normi.

Vierailija
78/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ihan aina alkaa vänkäämään kuinka joku muu/toinen sukupuoli on kyllä vielä lihavampaa? Tämä ketju käsittelee vatsakkaita (nuoria) naisia, mutta siitä ei osata keskustella vaan alkaa ulina kuinka (nuoret) miehet on vatsakkaampia. Ihan liian monet nykyihmiset on kautta linjan liian lihavia, mutta itseäkin ihmetyttää juuri tämä mahakkuus ja sellainen yleinen turvotus. Ja kyllä, olen itsekin vatsakas ja juuri siksi haluaisin tietää mistä tämä johtuu ja kuinka tästä voi päästä eroon, koska ainakin minulle tämä on hyvinkin tukalaa. Itse en siis syö mitenkään erityisen epäterveellisesti ja liikunkin useamman kerran viikossa mutta silti tuntuu, että vyötärö vaan paisuu paisumistaan ja jatkuvasti saa olla hankkimassa uusia farkkuja tai sitten on tyydyttävä vtun rumiin legginseihin..

Minulle tätä aiheuttavat ärtyneen suolen takia kaikki viljatuotteet, mukaanlukien tattari, sekä sokeri. Jätin pois sokerin, kaikki viljat ja myös lisätyt tärkkelykset sekä tärkkelyspitoiset juurekset (periaatteessa siis ketoruokavalio) ja paino tipahti pois itsekseen, eikä turvottanut enää ollenkaan. Nyt en ole jaksanut stressin takia noudattaa ketolinjaa ja kiloja on palannut 15kg ja sama turvotuspöhötys. Pitää palata taas takaisin tuohon viljaton-sokeriton-tärkkelyksetön ruokavalioon.

Vierailija
79/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus puhuttiin epigenetiikasta joka, jos yhtään ymmärsin, tarkoitti sitä että aikaisempien sukupolvien kokemukset avasivat tai sulkivat geneettisiä ominaisuuksia. Esim. jos edellinen sukupolvi oli kokenut nälkää se vaikutti lapsen terveyteen äidin raskausajan ravinnosta huolimatta. Voisiko joku sukupolven takaa tuleva juttu myös vaikuttaa? Vaikka kyllä tuo ravinto ja liikunta pvat vahvasti muuttuneet.

Vierailija
80/603 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vyötärölihavuus saattaisi olla hormonaalista. Se yhdistetään testosteroniin. Vaihdevuosissa vyötärö tuppaa myös paksuuntumaan.

Mä olen miettinyt voisiko tuo muutos hormonaalisuudessa johtua kaikista näistä kemikaaleista ja langattomuuksista joiden keskellä elämme sekä kaiken maailman lisäaineista ja palmuöljyistä joita työnnetään ihan kaikkeen nykyisin.

Ja miten on ihan vaan tylsä kraanavesi, onko varma ettei se ole täynnä kaikenmaailman jäämiä ehkäisypillereistä ja muista lääkkeistä ja nämä hormonihäiriköt sitten aiheuttaa ties mitä?

Itsellä kun tätä vyötärön katoamista ei selitä alkoholinkäyttö tai vähentynyt arkiliikuntakaan. Eikä edes ehkäisypillerit tai sen paremmin vielä vaihdevuodetkaan ja ruokavaliokin on ainoastaan parantunut tässä vuosien saatossa. Nuorena siis tuli syötyä paljonkin pikaruokaa ja silloin käytin vielä alkoholiakin eikä liikuntakaan kuulunut edes viikkorutiineihin. Nykyisin lenkkeilen liki päivittäin ja silti lihon keskivartalosta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä