Vatsakkaat (nuoret)naiset
Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.
Kommentit (603)
Ainakin meillä Fingerporissa tykätään enemmän vatsakkaista naisista kuin vatsattomista.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä iso ero.
Koulutan joskus parikymppisiä sivutyönäni.
Yhtään liioittelematta oppilaitoksessa jossa itse opiskelin 20v sitten oli vähemmän ylipainoisia kuin keskivertoluokalla nykyään. Oppilaitoksessa siis oli n. 200 ihmistä, keskivertoluokalla se 20.
Omalla luokalla 0 pullukkaa, rinnakkaisluokalla yksi joka nykyään laskettaisiin noraalipainoiseksi ellei jopa hoikaksi.
Ero on aika valtava.
Sen selittänee se että nyt 20-35v ikäiset tottuivat jo lapsuudessa megakarkkipusseihin, energiajuomiin ja kännykän räpeltämiseen. Oma ikäluokka eli vielä edes vähän terveemmän lapsuuden, p.rseily alkoi vasta opiskeluaikoina.
Onko 35 v nuori??? Millä mittapuulla? Vaihdevuodet kolkuttelee jo ovella... Ite oon 32 v ja en todellakaan nuoreksi laske itseäni, on 4 lastakin ja sitä mahaa myös toki.
Kyllä meitä normaalipainoisiakin naisia sheimataan. Esim itselläni BMI 23, mutta on hyllyvää perseessä ja reisissä. Ei käy semmoinen.
Eiks se ole hyvä että näet heitä siellä lenkillä. Vai pitäiskö pysyä pois sinun silmistäsi kotona sisällä lihomassa?
Miehet kyllä saa olla vaikka mitä pallovatsoja, mutta ei me naiset teitä vainota samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten nuoret pääsee lihoamaan. Olen itse 25v ja mielestäni syön ihan normaalisti mutta kuitenkin suht usein kaikkea rasvaista, herkkujakin joka viikonloppu. Painan kuitenkin 52kg ja pituutta on 170cm. Kai ne annoskoot ovat sitten se ratkaiseva tekijä?
Et tiennyt, että sekin on yksilöllistä?
minä olen ikävä kyllä sitä laatua, jonka rasva menee mahaan. En tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten nuoret pääsee lihoamaan. Olen itse 25v ja mielestäni syön ihan normaalisti mutta kuitenkin suht usein kaikkea rasvaista, herkkujakin joka viikonloppu. Painan kuitenkin 52kg ja pituutta on 170cm. Kai ne annoskoot ovat sitten se ratkaiseva tekijä?
Ehkä sinulta jää ateriat väliin jos herkuttelet? Mulla ainakin jää. Jotkut syö herkut ruuan päälle. En väitä, että kumpikaan olisi hyvä, mutta saattaa selittää.
Vierailija kirjoitti:
Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.
Minusta 18-vuotias ei ole ”päästänyt” itsensä lihomaan. Vanhemmat ja yhteiskunta ovat enemmän kuin auttaneet. Olin tikkulaiha 18-vuotiaana vuonna 1980 mutta se ei ollut omaa syytäni eikä ansiotani.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on vakava kansantaloudellinen ongelma. Ratkaisuksi veroprosentti pitää kytkeä BMI arvoon.
Rupeat sinä eriarvoisia veroja kiristämään!!!????Ölykkyysosamääräsi perusteella ,joutaisit maksamaan tosi rutkasti=ääliöveroa.Alkoholisti,ketjuröökaaja,sitten vaan sossun tuella,makoovat.
En tiedä muista, mutta mulle tuli lasten jälkeen vatsalihasten erkauma ja maha näyttää isolta, vaikka en ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä iso ero.
Koulutan joskus parikymppisiä sivutyönäni.
Yhtään liioittelematta oppilaitoksessa jossa itse opiskelin 20v sitten oli vähemmän ylipainoisia kuin keskivertoluokalla nykyään. Oppilaitoksessa siis oli n. 200 ihmistä, keskivertoluokalla se 20.
Omalla luokalla 0 pullukkaa, rinnakkaisluokalla yksi joka nykyään laskettaisiin noraalipainoiseksi ellei jopa hoikaksi.
Ero on aika valtava.
Sen selittänee se että nyt 20-35v ikäiset tottuivat jo lapsuudessa megakarkkipusseihin, energiajuomiin ja kännykän räpeltämiseen. Oma ikäluokka eli vielä edes vähän terveemmän lapsuuden, p.rseily alkoi vasta opiskeluaikoina.
Onko 35 v nuori??? Millä mittapuulla? Vaihdevuodet kolkuttelee jo ovella... Ite oon 32 v ja en todellakaan nuoreksi laske itseäni, on 4 lastakin ja sitä mahaa myös toki.
Onneksi olkoon jos aiot viettää seuraavat 40-60v vanhana akkana 😂 oon saman ikäinen enkä todellakaan ole vanha. Vaihdevuodetkin alkavat keskimäärin n.50-vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.
Terveys?
Kertoisitko vielä että mistä lähtien häpeä on edistänyt terveyttä?
Vierailija kirjoitti:
Eiks se ole hyvä että näet heitä siellä lenkillä. Vai pitäiskö pysyä pois sinun silmistäsi kotona sisällä lihomassa?
Miehet kyllä saa olla vaikka mitä pallovatsoja, mutta ei me naiset teitä vainota samalla tavalla.
Tottakai lenkkeily on hyvä asia. Mietin vaan kun tekevät niin kovasti töitä kuntonsa eteen, niin jokin "tekijä" täytyy olla joka sitä vatsaa kasvattaa noin. Uskon että montaa muutankin tämä kiinnostaa ja kenties jotain vinkkejä löytyy, kun asioista keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta 18-vuotias ei ole ”päästänyt” itsensä lihomaan. Vanhemmat ja yhteiskunta ovat enemmän kuin auttaneet. Olin tikkulaiha 18-vuotiaana vuonna 1980 mutta se ei ollut omaa syytäni eikä ansiotani.
Niin yhteiskunnan vikahan se on jos jo nuorella iällä on sairaalloinen ylipaino. Kyllä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien ja miesten ylipaino on yleisempää, mutta muoti ja kulttuuri pitävät huolen siitä, että naisten ja tyttöjen ylipaino huomataan ja sitä pidetään julkisesti ongelmana.
Rauhoitu, Ritva. Ei kukaan hyökkää sun kimppuun, vaikka olet pari kiloa ylipainoinen. Mutta lihavuus on naisilla yleisempää kuin miehillä, kuten myös vyötärölihavuus. Ja se on isompi ongelma kuin 1-4 ylimääräistä kiloa.
Tää on tätä milenniaalien asiallisen keskustelun simulointia. Vähän pitää loukata ja vittuilla vaikka kutsumalla tuntematonta ihmistä Ritvaksi. Täytyyhän sen olla hirveän hauskaa ja joku sisäpiirijuttu vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko tuon perseen kasvatus buumin takia. Ylipaino kasvattaa persettä ja n e ekeri miehet on muodissa. Heitä halutaan miellyttää.
On varmasti yksi syy ja toinen on siideri.
Eli aika katsoa kumppania jostain muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai lenkkeily on hyvä asia. Mietin vaan kun tekevät niin kovasti töitä kuntonsa eteen, niin jokin "tekijä" täytyy olla joka sitä vatsaa kasvattaa noin. Uskon että montaa muutankin tämä kiinnostaa ja kenties jotain vinkkejä löytyy, kun asioista keskustellaan.
Sinua häiritsee vain sen takia, että häiritsee sinun visuaalista ihannettasi. Vai kiinnostaako samanikäisten miesten vatsakkuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin yhteiskunnan vikahan se on jos jo nuorella iällä on sairaalloinen ylipaino. Kyllä...
Ei minusta ihan noin voi sanoa. Miten perustelet väitteesi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin olin ihan läpipasko johonkin kolmekymppiseksi asti, sitten tapahtui joku hormonaalinen muutos enkä millään enää pääse aikaisempaan painoon, en millään kitukuurilla tai liikuntamäärällä. Paino nousi pysyvästi muutaman kilon korkeammalle. Nyt vaan teen töitä sen eteen etten enempää lihoaisi. Painan muuten nyt saman verran kuin sinä, mutta pituuteni on melkein 20 cm vähemmän... Pieni ja pyöreä siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon että ravintotottumukset ja ravitsemus ovat yksinkertaisesti muuttuneet. Arkiliikunta on lähestulkoon loppunut.
Vaikka lapsena ajattelin että jäätelöä kyllä jaksaisi syödä miten paljon vaan, järkytyin kun näin teininä ensimmäisen kerran Jättis-jäätelötuutin. En voinut ymmärtää kuka jaksaisi syödä sellaisen. Nyt se on Ihan normaali koko.
Tottahan se on. Itsekin olen alle kolmekymppinen ja olen ollut koko elämäni pullea, nyt kaksivitosena olen lihavimmillani, 176/88. Vaatteilla pystyn vielä näyttämään suht normaalipainoiselta (isokokoiselta toki silti), mutta alastomana näkyy, miten vatsassa on pömppistä ja sisäreidet osuvat yhteen, käsivarret ovat paksut.