Vatsakkaat (nuoret)naiset
Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.
Kommentit (603)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.
No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.
Ei näytä siltä. Toisekseen mies on ylipainoinen vaikka olisi lihaksikas ne silti lasketaan noihin tilastoihin.
Yleensä vatsalihakset eivät kasva pallomaiseen muotoon keskelle vatsaa.. Ei se pallomaha muutu lihakseksi vaikka sen väittäisi olevan lihasta.
Mittanauha ja vyötärön ympärys olisi painoindeksiä parempi mittari ylipainolle.
Itseasiassa vatsalihakset voivat kasvaa treenatessa palloksi "turtle shell belly", keskelle vatsaa.
Liian raskailla painoilla tai väärintehdyillä vatsalihasrutistuksilla, esim. istumaannousuja tehdessä päästetään selkä irti alustasta ja massu "pullahtamaan" rennosti ulos.
Myös jos vatsalihaksia treenaa liikaa eikä venyttele, voi vyötärökin tosiaan painua kasaan ja näyttää tönköltä.
Parasta vatsalihastreeniä kapean vyötärön metsästäjille on jooga. Eli jooga vahvistaa vatsalihaksia mutta samalla venyttää niitä.
Kireät vatsalihakset voivat aiheuttaa myös ryhtivikoja.
Mä oon ratkaissu ongelman siten että PUKEUDUN PELKÄSTÄÄN ÄITIYSVAATTEISIIN JA OVERSIZE TUNIKOIHIN VAIKKA EN OO RASKAANA! EN MÄ HALUU ENKÄ JAKSA LAIHDUTTAA! MENKÄÄ LUUVIULUT KITISEMÄÄN MUUALLE!JA SYÖKÄÄ MUNKKEJA JA SUKLAATA ELÄMÄ HELPOTTUU
Koska oon kaunis ja täydellinen just näin eikä +20kg haittaa yhtään bitch3s ;)
Vaatekoosta puhuttaessa kannattaa muistaa, että 1990-2000 luvuilla tyyli oli ylisuuri eli oversize. Vaatteet saattoivat olla jopa 20 kertaa suurempia kuin mitä oikeat vartalon mitat olivat. Siksi sen ajat vaatteet istuvat vieläkin päälle jopa 30 kg painavampana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin taannoin mielenkiintoisen luennon aiheesta. Joku japsitutkija voitti nobelin palkinnon n. 7 v. sitten solujen autofagiasta paaston aikana, eli kun paastoaa silloin tällöin n. 1vrk ja juo vain vettä, elimistö alkaa puhdistaa itseään syöpäsoluista, haitallisista suolistobakteereista ja muusta kuonasta. Eli elimistö alkaa käyttää ravintonaan näitä huonoja soluja ym.
Tulehdusarvot laskee ja miehillä testosteronitasot kohoaa moninkertaisiksi ja elimistön kasvuhormonitasot kohoaa.Nyt jo monet tutkijat väittävät, että ihmisen pitäisi paastota n. 13h. mielellään joka päivä, jos he haluavat laihtua ihannepainoon.
Jos miettii niitä "kuuluisia luolamiehiä" joiden geenit meillä edelleen on, niin kun luolamies heräsi aamulla, niin ei hänellä ollut mokkamasteria tai jääkaappia, mistä ottaa apetta aamuun: Hänen ensimmäinen tehtävä oli lähteä heti metsästämään tyhjin massuin.
Hän saattoi hyvällä tuurilla saada heti saalista, mutta usein hän joutui etsimään sitä useamman tunnin. Kun aikaa tyhjin mahoin kului n. yli 15h. hänen elimistönsä alkoi tuottaa ketoaineita. Hänen testosteroniarvot kasvoi moninkertaisiksi, hänen "aivosumunsa" vaihtui äärimmäiseen valppauteen, tarkkaavaisuuteen ja virkeyteen. Elimistö meni "hätätilaan", nyt oli tosi kyseessä! Ruokaa oli pakko löytää tavalla tai toisella.Monien tutkijoiden mielestä, ihmiskeho on luotu toimimaan paaston avulla. Mistään ei löydy tutkimuksia siitä, että "aamiainen on päivän tärkein ateria". Tämä myytti syntyi 60-luvulla aamiaismuroteollisuuden myötä.
Voiko olla, että ihmistä ei ole rakennettu syömään jatkuvasti säännöllisiä aterioita?
Johtuisiko lihavuusepidemia juurikin tuosta myytistä, että pitää syödä 4 ateriaa päivässä ja vielä napostella välipaloja?
Tutkijoiden mukaan paasto on tehokkainta laihdutukseen silloin kun sitä tekee epäsäännöllisesti ja epäsäännöllisinä aikoina eli toisinaan paastoaa 12h. ja toisinaan 18h. Eli imitoi luolamiesten epäsäännöllistä riistaonnea.Voisiko myös masennus ja ahdistus johtua siitä, että aivot ei saa ketoaineita ja muita hormoneja esim. testosteronia, jota syntyy paaston aikana?
Naistenkin keho tuottaa testosteronia. Testosteroni vähentää ahdistusta. Naisen oman kehon tuottama testosteroni ei kasvata partaa ym.
Uskon tähän teoriaan, mutta täytyy muistaa että luolamiehet eivät eläneet paljonkaan yli 30 ikävuotta. Elimistö oli siis koko iän nuori.
Itse olen paaston kannalla, enkä voi syödä mitään ennen aamu 11. Viimeinen ilta ateria on siinä 7 aikoihin. Ruoka ei vain yksinkertaisesti mene alas aikaisin aamulla. Ihmisen pitäisi syödä nälän mukaan, eikä puputtaa joka toinen tunti välipaloja. Puhdas ja lisäaineeton ruoka on terveellistä ja pitää nälän loitolla pidempään kuin pakaste pizzat ja burgerit.
Luolamiehet eivät tosiaan eläneen kovin vanhoiksi. heillä oli lyhyen kukoistuskautensa aikana myös nykyaikaisen huippu-uhrheilijan kunto. Yleisin kuolinsyy oli vakava haavoittuminen.
Täytyy kuitenkin muistaa, että he joutuivat olosuhteiden pakosta välillä paastoamaan jopa useita päiviä. Ne, joiden elimistö ei kestänyt tilapäistä paastoa, menehtyivät nopeasti. Ne joiden elimistö puolestaan sopeutui helposti paastoon, menestyivät parhaiten. Elämä löytää aina konstinsa.
Olemme näiden luolamiesten jälkeläisiä joiden kehon joka solu on ohjelmoitui paastoon. Paasto oli heille elämäntapa.
Uusimman tieteen mukaan, paasto vähentää masennusta ja ahdistusta. Parin päivän vesipaasto mm. tuhoaa huonot suolistobakteerit, jotka ovat yhteydessä mm. syöpiin ja kehon "hiljaiseen tulehdukseen".
Kun olet sairas tai sinulla on esim. migreenikohtaus, et kykene syömään mitään. Kehosi haluaa paastota.
Paasto myös parantaa tulehduksia.
Itse myös paastoan eli aamulla mustaa kahvia ja töissä en syö mitään. Olen energinen koko työpäivän. Kun pääsen illalla kotiin teen päivällisen. Itse syön esim. täyslihaa, salaattia ja munia. Hiilarit ovat ns. "käsittelemättömiä" eli ei leipää tai pastaa tai pullaa, vaan juureksia esim. keitettyjä tai uuniperunoita, bataattia ym.
Vierailija kirjoitti:
Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.
Älä sitten itke kommentteja mitä saat pukeutumisestasi.
-Ja kyllä kaikkien pitäsi pysyä normaalipainossa ihan jo terveydenkin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin taannoin mielenkiintoisen luennon aiheesta. Joku japsitutkija voitti nobelin palkinnon n. 7 v. sitten solujen autofagiasta paaston aikana, eli kun paastoaa silloin tällöin n. 1vrk ja juo vain vettä, elimistö alkaa puhdistaa itseään syöpäsoluista, haitallisista suolistobakteereista ja muusta kuonasta. Eli elimistö alkaa käyttää ravintonaan näitä huonoja soluja ym.
Tulehdusarvot laskee ja miehillä testosteronitasot kohoaa moninkertaisiksi ja elimistön kasvuhormonitasot kohoaa.Nyt jo monet tutkijat väittävät, että ihmisen pitäisi paastota n. 13h. mielellään joka päivä, jos he haluavat laihtua ihannepainoon.
Jos miettii niitä "kuuluisia luolamiehiä" joiden geenit meillä edelleen on, niin kun luolamies heräsi aamulla, niin ei hänellä ollut mokkamasteria tai jääkaappia, mistä ottaa apetta aamuun: Hänen ensimmäinen tehtävä oli lähteä heti metsästämään tyhjin massuin.
Hän saattoi hyvällä tuurilla saada heti saalista, mutta usein hän joutui etsimään sitä useamman tunnin. Kun aikaa tyhjin mahoin kului n. yli 15h. hänen elimistönsä alkoi tuottaa ketoaineita. Hänen testosteroniarvot kasvoi moninkertaisiksi, hänen "aivosumunsa" vaihtui äärimmäiseen valppauteen, tarkkaavaisuuteen ja virkeyteen. Elimistö meni "hätätilaan", nyt oli tosi kyseessä! Ruokaa oli pakko löytää tavalla tai toisella.Monien tutkijoiden mielestä, ihmiskeho on luotu toimimaan paaston avulla. Mistään ei löydy tutkimuksia siitä, että "aamiainen on päivän tärkein ateria". Tämä myytti syntyi 60-luvulla aamiaismuroteollisuuden myötä.
Voiko olla, että ihmistä ei ole rakennettu syömään jatkuvasti säännöllisiä aterioita?
Johtuisiko lihavuusepidemia juurikin tuosta myytistä, että pitää syödä 4 ateriaa päivässä ja vielä napostella välipaloja?
Tutkijoiden mukaan paasto on tehokkainta laihdutukseen silloin kun sitä tekee epäsäännöllisesti ja epäsäännöllisinä aikoina eli toisinaan paastoaa 12h. ja toisinaan 18h. Eli imitoi luolamiesten epäsäännöllistä riistaonnea.Voisiko myös masennus ja ahdistus johtua siitä, että aivot ei saa ketoaineita ja muita hormoneja esim. testosteronia, jota syntyy paaston aikana?
Naistenkin keho tuottaa testosteronia. Testosteroni vähentää ahdistusta. Naisen oman kehon tuottama testosteroni ei kasvata partaa ym.
Uskon tähän teoriaan, mutta täytyy muistaa että luolamiehet eivät eläneet paljonkaan yli 30 ikävuotta. Elimistö oli siis koko iän nuori.
Itse olen paaston kannalla, enkä voi syödä mitään ennen aamu 11. Viimeinen ilta ateria on siinä 7 aikoihin. Ruoka ei vain yksinkertaisesti mene alas aikaisin aamulla. Ihmisen pitäisi syödä nälän mukaan, eikä puputtaa joka toinen tunti välipaloja. Puhdas ja lisäaineeton ruoka on terveellistä ja pitää nälän loitolla pidempään kuin pakaste pizzat ja burgerit.Luolamiehet eivät tosiaan eläneen kovin vanhoiksi. heillä oli lyhyen kukoistuskautensa aikana myös nykyaikaisen huippu-uhrheilijan kunto. Yleisin kuolinsyy oli vakava haavoittuminen.
Täytyy kuitenkin muistaa, että he joutuivat olosuhteiden pakosta välillä paastoamaan jopa useita päiviä. Ne, joiden elimistö ei kestänyt tilapäistä paastoa, menehtyivät nopeasti. Ne joiden elimistö puolestaan sopeutui helposti paastoon, menestyivät parhaiten. Elämä löytää aina konstinsa.
Olemme näiden luolamiesten jälkeläisiä joiden kehon joka solu on ohjelmoitui paastoon. Paasto oli heille elämäntapa.
Uusimman tieteen mukaan, paasto vähentää masennusta ja ahdistusta. Parin päivän vesipaasto mm. tuhoaa huonot suolistobakteerit, jotka ovat yhteydessä mm. syöpiin ja kehon "hiljaiseen tulehdukseen".
Kun olet sairas tai sinulla on esim. migreenikohtaus, et kykene syömään mitään. Kehosi haluaa paastota.
Paasto myös parantaa tulehduksia.Itse myös paastoan eli aamulla mustaa kahvia ja töissä en syö mitään. Olen energinen koko työpäivän. Kun pääsen illalla kotiin teen päivällisen. Itse syön esim. täyslihaa, salaattia ja munia. Hiilarit ovat ns. "käsittelemättömiä" eli ei leipää tai pastaa tai pullaa, vaan juureksia esim. keitettyjä tai uuniperunoita, bataattia ym.
Moderni versio:kolmen päivän ränni piriä.
Juu, naisella kuuluu olla muotoja. Kalpea vyötärö ja kauniisti kaartuvat lanteet, niin ja rinnat, mutta muodokas maha ei kuulu kuvioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.
Terveys?
Niinpä. Millainen tulevaisuus mahtaa olla teinillä, joka ei pysty (halua) osallistumaan edes koululiikuntaan liikalihavuutensa takia. Ei kyllä liiku sitten lopuikänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.
No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.
Onko tämä ihan oikeasti tilastoitu fakta, että ylipainoisia on enemmän miehissä kuin naisissa? Minusta arkielämässä tilanne näyttää aivan päinvastaiselta.
En tiedä tilastoista, mutta epäilisin että ylipaino näkyy helpommin naisilla pituudesta riippumatta. Lihaksen määrä pienempi tms.? Esim. 100kg nainen on jo melkoinen tankki.
Vierailija kirjoitti:
Nuoren aineenvaihdunnalla saa olla koko ajan syömässä ja juomassa jos meinaa lihoa. Ilmeisesti heillä ei ole muuta tekemistä tai eivät jaksa muuta kun syödä ja makoilla koko ajan. On se säälittävää kun itse 50-kymppisenä miehenä olen paremmassa kunnossa kun nykynuoret.
Mut sehän siinä onkin hauskaa kun et ole oikeasti paremmassa kunnossa. Olet vanha.
Laiha saatat olla mutta et pysty olemaan edes samassa sarjassa kuin kolmekymppiset huonokuntoiset ovat.
Sun vartalo on sellainen ettei sitä huolittaisi sotaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ihan oikeasti tilastoitu fakta, että ylipainoisia on enemmän miehissä kuin naisissa? Minusta arkielämässä tilanne näyttää aivan päinvastaiselta.
On.
https://thl.fi/fi/web/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuden-yleis…
"Nuorista eli 18–29-vuotiaista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.
Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen paaston kannalla, enkä voi syödä mitään ennen aamu 11. Viimeinen ilta ateria on siinä 7 aikoihin. Ruoka ei vain yksinkertaisesti mene alas aikaisin aamulla. Ihmisen pitäisi syödä nälän mukaan, eikä puputtaa joka toinen tunti välipaloja. Puhdas ja lisäaineeton ruoka on terveellistä ja pitää nälän loitolla pidempään kuin pakaste pizzat ja burgerit.Luolamiehet eivät tosiaan eläneen kovin vanhoiksi. heillä oli lyhyen kukoistuskautensa aikana myös nykyaikaisen huippu-uhrheilijan kunto. Yleisin kuolinsyy oli vakava haavoittuminen.
Paasto myös parantaa tulehduksia.Itse myös paastoan eli aamulla mustaa kahvia ja töissä en syö mitään. Olen energinen koko työpäivän. Kun pääsen illalla kotiin teen päivällisen. Itse syön esim. täyslihaa, salaattia ja munia. Hiilarit ovat ns. "käsittelemättömiä" eli ei leipää tai pastaa tai pullaa, vaan juureksia esim. keitettyjä tai uuniperunoita, bataattia ym.
Ite taas syön hiilareita paljon koska mun pitää tehdä ne sunkin työt ja neljän ihmisen edestä, koska teikäläiset syö nuukasti ja ovat energisia lähinnä itsepetoksessaan, ettekä jaksa samalla tahdilla painaa töitä. Tykkään myös olla sellaisessa räjähtäväsä hiilariterässä että voitan mahdolliset tappelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveys?
Niinpä. Millainen tulevaisuus mahtaa olla teinillä, joka ei pysty (halua) osallistumaan edes koululiikuntaan liikalihavuutensa takia. Ei kyllä liiku sitten lopuikänään.
Vihasin koululiikuntaa ja välttelin osallistumista. Nyt liikun joka päivä ja painoindeksi on nipinnapin 20.
Vatsakkuudella ei ole mitään tekemistä huonokuntoisuuden kanssa.
Kehoihanne on ihmisillä päin helvettiä. Mennään sen mukaan miltä pitää näyttää, mutta ei miltä tulokset näyttää esimerkiksi urheilussa.
Laihuus on lähinnä painorajaurheilun juttuja.
Vauraat ihmiset ovat aina olleet hyvässä lihassa ja läskissä. Muinoin oli ihan normaalia Lihota paljon ja laihtua. Kesällä lihottiin ja talvella laihduttiin kunnes tuli kevät.
Vierailija kirjoitti:
Juu, naisella kuuluu olla muotoja. Kalpea vyötärö ja kauniisti kaartuvat lanteet, niin ja rinnat, mutta muodokas maha ei kuulu kuvioon.
Niin. Minkä minä sille voin, ettei minulla ole KAUNIISTI KAARTUVAA lantiota ja kapeaa vyötäröä. Olen suora, tasapaksu, mutta kuitenkin suht hoikka. Että kuvottaa tällaiset millainen naisen kuuluu olla... Kaikilla ei todellakaan ole mitään tiimalasivartaloa hoikkanakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusiässä pisinpään elää naiset joilla lievä ylipaino (painoindeksi 26-28), ja miehistä ne laihimmat.
Lievä ylipaino on 170 senttiselle naiselle 2kg eli 60kg ja miehelle 180cm 70kg.
Silminpistävän monet nuorehkot kolmekybäset naiset on selvästi sadan kilon lähettyvillä. Oma ihmisrotunsa jo.
Mitä ihmettä 60 kg muka lievä ylipaino 170cm pitkälle naiselle? No ei kyllä ole, yli 70kg alkaa vasta olla.
180cm miehelle raja kulkee noin 80kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten nuoret pääsee lihoamaan. Olen itse 25v ja mielestäni syön ihan normaalisti mutta kuitenkin suht usein kaikkea rasvaista, herkkujakin joka viikonloppu. Painan kuitenkin 52kg ja pituutta on 170cm. Kai ne annoskoot ovat sitten se ratkaiseva tekijä?
Olet geeniloton voittaja.
Alipainoista en ihan mieltäisi geeniloton voittajaksi (bmi 18).
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän laihdutuksessa yksi ongelma ole se, että reippaan ylipainon karistaminen vie oikeasti aikaa. Nykyisin monet ovat niin kärsimättömiä, etteivät jaksa edes kirjaa lukea. Laihdutus koetaan raskaaksi, kun uuteen ruokavalioon pitäisi sitoutua kuukausista jopa muutamaan vuoteen ja laihduttamisen jälkeenkään ei voisi palata aiempaan ruokavalioon. Jos pudotettavaa painoa olisi vaikka 40 kiloa, niin sen pudottamiseen on varattava paljon aikaa. Eivät kilot päivässä tai muutamassa viikossa katoa, kun ne eivät sellaisessa ajassa ole tulleet. Laihdutusurakka voi tuntua niin suurelta, ettei sitä jaksa edes yrittää.
Minä laihdutin 20 kiloa raskauskiloja pois imetyksen loputtua. Meni 5 kuukautta. Olin aivan ehdoton ruokavaliosta, enkä poikennut ruokavaliosta edes jouluna tai synttäreinä. Kyllähän tuo työtä vaati. Kilot eivät kuitenkaan olisi lähteneet itsestään.
Ei laihtumiseen tarvita uutta ruokavaliota. Riittää että syö kalorimääräisesti vähemmän. Toki jos ruokavalio on sokeria ja roskaruokaa niin silloin suosittelen uutta ruokavaliota olipa hoikka tai lihava. Itse syön samaa ruokaa kuin viimeiset 30 vuotta eikä ole aikomusta vaihtaa ruokavaliota. Ruokani on terveellistä ja ravitsevaa eikä sisällä roskaruokaa tai esim. kahvileipää.
Minulle kilot tuli hetkessä. Siinä olet oikeassa että laihtuminen vaatii kärsivällisyyttä. Minulla vuodessa tippunut 16 kg, vielä toinen mokoma edessä. Siksi ruoan kannattaa olla sellaista että valiota pystyy noudattamaan pitkiäkin aikoja. Minä tykkään kasviksista ja terveysruoasta ja olen sellaista aina syönyt niin minulla ei ole onneksi vaikeuksia jatkaa samalla linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän laihdutuksessa yksi ongelma ole se, että reippaan ylipainon karistaminen vie oikeasti aikaa. Nykyisin monet ovat niin kärsimättömiä, etteivät jaksa edes kirjaa lukea. Laihdutus koetaan raskaaksi, kun uuteen ruokavalioon pitäisi sitoutua kuukausista jopa muutamaan vuoteen ja laihduttamisen jälkeenkään ei voisi palata aiempaan ruokavalioon. Jos pudotettavaa painoa olisi vaikka 40 kiloa, niin sen pudottamiseen on varattava paljon aikaa. Eivät kilot päivässä tai muutamassa viikossa katoa, kun ne eivät sellaisessa ajassa ole tulleet. Laihdutusurakka voi tuntua niin suurelta, ettei sitä jaksa edes yrittää.
Minä laihdutin 20 kiloa raskauskiloja pois imetyksen loputtua. Meni 5 kuukautta. Olin aivan ehdoton ruokavaliosta, enkä poikennut ruokavaliosta edes jouluna tai synttäreinä. Kyllähän tuo työtä vaati. Kilot eivät kuitenkaan olisi lähteneet itsestään.
Ei laihtumiseen tarvita uutta ruokavaliota. Riittää että syö kalorimääräisesti vähemmän. Toki jos ruokavalio on sokeria ja roskaruokaa niin silloin suosittelen uutta ruokavaliota olipa hoikka tai lihava. Itse syön samaa ruokaa kuin viimeiset 30 vuotta eikä ole aikomusta vaihtaa ruokavaliota. Ruokani on terveellistä ja ravitsevaa eikä sisällä roskaruokaa tai esim. kahvileipää.
Minulle kilot tuli hetkessä. Siinä olet oikeassa että laihtuminen vaatii kärsivällisyyttä. Minulla vuodessa tippunut 16 kg, vielä toinen mokoma edessä. Siksi ruoan kannattaa olla sellaista että valiota pystyy noudattamaan pitkiäkin aikoja. Minä tykkään kasviksista ja terveysruoasta ja olen sellaista aina syönyt niin minulla ei ole onneksi vaikeuksia jatkaa samalla linjalla.
Miten ihmeessä sait terveysruoalla hankittua 30+ kiloa ylipainoa?
Ei saa puhua, tuollainen naisviha on hirveää, kattoisitte miehiä naiset on huomattavasti hoikempia ja naisella kuuluu olla muotoja.Miesten kuuluu olla lautoja, mutta onko.