Vatsakkaat (nuoret)naiset
Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.
Kommentit (603)
Suomihan on "maailman amerikkalaisin (USA) mää". Katsokaapa millaisia metriperseitä ne amerikkalaisetkin teinit ovat. Hamppareita cokista ja chillaillua, yes ! Hyvä tulee...ja cool.
Saa ainakin olla rauhassa raskausmahan kanssa, kun kukaan ei oleta että on raskaana vaan katotaan että onpa tuokin lihonut.
Nuorilta on poistettu vastuu itsestään.
Hyvinvointivaltion hyysäys, elämän vastoinkäymisten puute ja loputon päänsilittely on johtanut tämmöseen mielen vääristymään, missä nuorilla ei ole enää yhtään resilienssiä nähdä itsessään ongelmia eikä ratkoa niitä.
Vituiks menee, ja se on meidän kaikkien vika.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ei pidä paikkaansa, omenavartaloisia naisia on ollut olemassa jo kauan. Mulla ylimääräiset kilot menevät rintoihin ja vatsaan lähinnä, sama vartalomalli oli isälläni ja isän sisaruksilla (myös siskolla) ja olen 51 v. Tämä isän sisko oli kummitätini ja muistan kuvan, missä hän vajaa 40-vuotiaana oli kuvissa ja vartalo samanlainen kuin Niina Kuhdalla. Ylipaino ei toki kaunista ketään, ei päärynävartalon omaavaakaan, mutta en pidä Niina Kuhtaa rumana.
Tietysti niitä on ollut. Meidän luokalla 80-luvulla oli kaksi. Nykyään kaksi olisi hoikkia, ja toiset kaksi normaalipainon ylärajalla, loput läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhusiässä pisinpään elää naiset joilla lievä ylipaino (painoindeksi 26-28), ja miehistä ne laihimmat.
Lievä ylipaino on 170 senttiselle naiselle 2kg eli 60kg ja miehelle 180cm 70kg.
Silminpistävän monet nuorehkot kolmekybäset naiset on selvästi sadan kilon lähettyvillä. Oma ihmisrotunsa jo.
170 cm pituiselle ihannepainosi on 54 kg - 72 kg.
180 cm pituiselle ihannepainosi on 60 kg - 81 kg.
Ei nää edes erota minkä painoinen joku on. Se lähellä ylipainon rajaa oleva voi näyttää jopa hoikalta jos keho on treenattu.
Nälkä. Nykynuoret luulevat kuolevansa, jos tulee nälkä. Vanhempi sukupolvi tiesi, että kun on nälkä, kohta on ruokailutauko.
Jotkut lihavat jorisevat, että heillä on joku sairaus, kun ei tule kylläisyyden tunnetta lainkaan. Miten joku voi olla niin tyhmä, että syö ja syö ja syö ja lopettaa vasta sitten, kun tulee kylläisyyden tunne. Minä syön lautasen tyhjäksi ja lähden duuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.
Terveys?
Terveyteni tuskin sinua kiinnostaa. Vihaat lihavia, koska et itse ole tyytyväinen itseesi. Purkaat pahoinvointisi itseäsi heikompiin ihmisiin.
Selkeästi et ole tyytyväinen itseesi, kun kuvittelet, että ketään kiinnostaa lihavuutesi ja kun sekoiluissasi alat heti puhumaan loukkaavasti setämiehistä. Miten voit olla noin keskenkasvuinen vielä tuossa iässä?
Vierailija kirjoitti:
Ei painolleen välttämättä itse voi kauheasti tehdä mitään. On arvioitu, että jopa 20%:lla naisista olisi monirakkulaiset munasarjat eli PCOS, mikä aiheuttaa keskivartalolihavuutta. Itsellänikin on PCOS, enkä tiedä miten voisin syödä niin vähän että pysyisin hoikkana. Nyt syön 3 pientä ateriaa päivässä eli vähän yli 1000 kcal ja pyöräilen 20-40 km päivässä, silti olen keskivartalosta tukeva.
Valehtelet syömäsi kalorien määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä. Nykynuoret luulevat kuolevansa, jos tulee nälkä. Vanhempi sukupolvi tiesi, että kun on nälkä, kohta on ruokailutauko.
Jotkut lihavat jorisevat, että heillä on joku sairaus, kun ei tule kylläisyyden tunnetta lainkaan. Miten joku voi olla niin tyhmä, että syö ja syö ja syö ja lopettaa vasta sitten, kun tulee kylläisyyden tunne. Minä syön lautasen tyhjäksi ja lähden duuniin.
Tämä. Ja ne, jotka eivät mitään fyysistä harrasta/tee työkseen voisivat ihan hyvin pitää viikossa 1-2 paastopäivää. Elimistö toipuisi jatkuvasta syömisestä, painonhallinta helpottuisi. Mutta ei, mässyä pitää mättää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten nuoret pääsee lihoamaan. Olen itse 25v ja mielestäni syön ihan normaalisti mutta kuitenkin suht usein kaikkea rasvaista, herkkujakin joka viikonloppu. Painan kuitenkin 52kg ja pituutta on 170cm. Kai ne annoskoot ovat sitten se ratkaiseva tekijä?
Olet geeniloton voittaja.
Toinen melko yleinen vartalomalli "omenan ja päärynän" lisäksi ylipainoisilla naisilla on harteikas ja rintava, lantioon päin kapeneva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien ja miesten ylipaino on yleisempää, mutta muoti ja kulttuuri pitävät huolen siitä, että naisten ja tyttöjen ylipaino huomataan ja sitä pidetään julkisesti ongelmana.
Rauhoitu, Ritva. Ei kukaan hyökkää sun kimppuun, vaikka olet pari kiloa ylipainoinen. Mutta lihavuus on naisilla yleisempää kuin miehillä, kuten myös vyötärölihavuus. Ja se on isompi ongelma kuin 1-4 ylimääräistä kiloa.
Tää on tätä milenniaalien asiallisen keskustelun simulointia. Vähän pitää loukata ja vittuilla vaikka kutsumalla tuntematonta ihmistä Ritvaksi. Täytyyhän sen olla hirveän hauskaa ja joku sisäpiirijuttu vähintään.
Älä yritä uhriutua, Ritva. Älä ainakaan enää sen jälkeen, kun olet itse alentunut "mutta entä pojat ja miehet" -argumentointiin. Olisit nyt edes ottanut kantaa itse asiaan: lihavuus ja vyötärölihavuus ovat naisilla yleisempiä kuin miehillä.
Väärin.
Lihavuus yleistyy Suomessa erityisesti työikäisillä. Yli 30-vuotiaista vain neljännes on normaalipainoisia.
THL viittaa FinTerveys 2017 -tutkimukseen, jonka mukaan yli 30-vuotiaista miehistä 72 prosenttia ja naisista 63 prosenttia oli vähintään ylipainoisia. Miehistä 26 prosenttia ja naisista 28 prosenttia oli lihavia.
Hyi lihavat naiset on oksettavia, pysykää pullukkanaiset kotona te pilaatte päiväni kun tulette ihmisten ilmoille. Tai pukeutukaa edes siten ettei teidän muotoja tai ihoa näy.
Vierailija kirjoitti:
Hyi lihavat naiset on oksettavia, pysykää pullukkanaiset kotona te pilaatte päiväni kun tulette ihmisten ilmoille. Tai pukeutukaa edes siten ettei teidän muotoja tai ihoa näy.
Pysy sie ruikelo vaa kotona nii ei silmiin koske sulla eikä mulla 👌
Kyllä naisella pitää olla lihaa luiden ympärillä. Eipähän lyö vanteille petipuuhissa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen melko yleinen vartalomalli "omenan ja päärynän" lisäksi ylipainoisilla naisilla on harteikas ja rintava, lantioon päin kapeneva.
Tommoinen vartalomalli on ihan yleinen normaalipainoisillakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.
Terveys?
Tämä perustelu jaksaa aina naurattaa. Ei sinua kiinnosta pätkääkään tuon henkilön tai kenenkään muunkaan lihavan terveys. Taustalla on pelkkä "yök, lihava" -asenne.
No kyllä kiinnostaa jos on veronmaksaja. Aivan kuten oksettaa alkoholistit ja narkkaritkin.
Mutta ne lihavat ei okseta jotka maksaa paljon veroja?
Kylmät kädet kirjoitti:
Kyllä naisella pitää olla lihaa luiden ympärillä. Eipähän lyö vanteille petipuuhissa.
Lihaa voi olla, ei läskiä.
Aloitus ei pidä paikkaansa, omenavartaloisia naisia on ollut olemassa jo kauan. Mulla ylimääräiset kilot menevät rintoihin ja vatsaan lähinnä, sama vartalomalli oli isälläni ja isän sisaruksilla (myös siskolla) ja olen 51 v. Tämä isän sisko oli kummitätini ja muistan kuvan, missä hän vajaa 40-vuotiaana oli kuvissa ja vartalo samanlainen kuin Niina Kuhdalla. Ylipaino ei toki kaunista ketään, ei päärynävartalon omaavaakaan, mutta en pidä Niina Kuhtaa rumana.