Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsakkaat (nuoret)naiset

Vierailija
13.04.2020 |

Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.

Kommentit (603)

Vierailija
361/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun katukuvassa suurin osa nuorista aikuisista naisista on langanlaihoja. On niitä tukeviakin, mutta vähemmistössä.

Mun tuntema tukevampi nuori nainen on tosi mukava. Mikä tarve on arvostella toisten kehonkuvaa? Ei me ihmiset olla identtisiä.

M30

Vierailija
362/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.

Hienoa että olet tyytyväinen, mutta eikö obeesius tuo väistämättä terveysongelmia?

Samaa mietin. Itse en ole ollut noin iso, enkä häpeä itseäni saati että muiden mielipiteillä olisi väliä, mutta kyllä olo oli niin tukala, tympääntynyt ja kömpelö paksuimmillani että oli pakko alkaa pudottamaan painoa.

Ja olisinpa tosiaan uskonut, että ne pari extrakiloa on huomattavasti iisimpi pudottaa kuin alkaa laihduttamaan vasta sitten kun kiloja on +20.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin vuosia hyvin hoikka ja tykkäsin liikkua paljon. Sitten terveysongelmat iskivät ja kilpirauhasen vajaatoiminta mikä vaikuttaa aineenvaihduntaan. Kesti puolitoista vuotta ennen lääkitystä. Olin jatkuvasti väsynyt ja liikunta vain pahensi oloa. Lihoin vuodessa aika mukavasti. Pari kiloa olen saanut alas mutta olo ei ole edelleenkään entisensä.

Kilpirauhasen vajaatoiminta on käytetyin tekosyy lihomiseen! Liikkukaa ja kuluttakaa se, mitä syötte, hemmetin selittelijät! 

Minulta hoitamaton kilpparin vajaatoiminta vei liikuntakyvyn, muutoin olen himoliikkuja. Piti liikkua rollaattorin avulla. Syöminen oli vähäistä. Nyt kun lääkitys on kunnossa, paino tippuu ja kohta olen taas hoikka.

Vierailija
364/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun katukuvassa suurin osa nuorista aikuisista naisista on langanlaihoja. On niitä tukeviakin, mutta vähemmistössä.

Mun tuntema tukevampi nuori nainen on tosi mukava. Mikä tarve on arvostella toisten kehonkuvaa? Ei me ihmiset olla identtisiä.

M30

Lihava on lupsakka.

Vierailija
365/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin vuosia hyvin hoikka ja tykkäsin liikkua paljon. Sitten terveysongelmat iskivät ja kilpirauhasen vajaatoiminta mikä vaikuttaa aineenvaihduntaan. Kesti puolitoista vuotta ennen lääkitystä. Olin jatkuvasti väsynyt ja liikunta vain pahensi oloa. Lihoin vuodessa aika mukavasti. Pari kiloa olen saanut alas mutta olo ei ole edelleenkään entisensä.

Kilpirauhasen vajaatoiminta on käytetyin tekosyy lihomiseen! Liikkukaa ja kuluttakaa se, mitä syötte, hemmetin selittelijät! 

Ei se ole mikään tekosyy. Toisaalta se on usein hoidettavissa, toisin kuin vajaaälyisyys joka joistain kommenteista paistaa.

Vierailija
366/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsalla on oma tahto kirjoitti:

Yllättäen vuokra-asuminen on yleistynyt ja autottomuus.

Kun ei ole palkasta muuhun varaa kuin siihen vuokraan ja muuhun pikkuelämiseen.

Niistä rahoista saisi säästää kymmeniä vuosia ajokorttiiin saati puhumattakaan tuliterästä autosta. Omasta kodista ei kannata edes haaveilla tässä maailmassa missä työnteko ei kannata.

Jäljelle jää vain pikkunapostelu.

Se on ainoa mihin nuorilla aikuisilla ja aikuisilla on varaa palkastaan, että saa jonkin hyödyn ja nautinnon tässä lyhyessä elämässä.

Siksi meillä on vatsoja ja vähemmän sellaista mitä ihmiset oikeasti haluaisi itselleen hankkia.

Vatsa on se globaali lohdutus. Parasta mitä nykymaailma voi ihmiselle myöntää kun ostovoima on mitä on.

Käytännössä ympäristö ja talouselämä on suunnitellut kaiken lihavuuden ja syöttöportaat kaikkine kuntobisneksineen ja dieettineuvontoineen.

Ympärille on kehittynyt älytön markkina ja on tietoa ja kaikkea, mutta lihavuus sattumoisin vain lisääntyy.

Mitkään dieetit tai kuntoilut ei auta tai ruokailut, koska markkinavoimat on suunnitelleet kaiken että enemmistö lihoo ja ne joilla on hyvät geenit eivät niin helposti liho.

kaikki on suuniteltu että karja lihoo ja joku vetää rahat.

Älkää tunteko syyllisyyttä. Omaan lihavuuteen ei voi vaikuttaa mitenkään jos elää normaalia elämää.

Työttömänä voi kenties suunnata kaiken tarmon laihana pysymiseen ja suunnitella koko päivän työkseen laihtumiseen ja laihuuteen. Muuten ei tule onnistumaan tässä maailamssa joka on läskeyteen sunniteltu.

Vierailija
367/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä rahoista saisi säästää kymmeniä vuosia ajokorttiiin saati puhumattakaan tuliterästä autosta. Omasta kodista ei kannata edes haaveilla tässä maailmassa missä työnteko ei kannata.

Se on ainoa mihin nuorilla aikuisilla ja aikuisilla on varaa palkastaan, että saa jonkin hyödyn ja nautinnon tässä lyhyessä elämässä.

Siksi meillä on vatsoja ja vähemmän sellaista mitä ihmiset oikeasti haluaisi itselleen hankkia.

Vatsa on se globaali lohdutus. Parasta mitä nykymaailma voi ihmiselle myöntää kun ostovoima on mitä on.

Käytännössä ympäristö ja talouselämä on suunnitellut kaiken lihavuuden ja syöttöportaat kaikkine kuntobisneksineen ja dieettineuvontoineen.

Ympärille on kehittynyt älytön markkina ja on tietoa ja kaikkea, mutta lihavuus sattumoisin vain lisääntyy.

Mitkään dieetit tai kuntoilut ei auta tai ruokailut, koska markkinavoimat on suunnitelleet kaiken että enemmistö lihoo ja ne joilla on hyvät geenit eivät niin helposti liho.

Älkää tunteko syyllisyyttä. Omaan lihavuuteen ei voi vaikuttaa mitenkään jos elää normaalia elämää.

Työttömänä voi kenties suunnata kaiken tarmon laihana pysymiseen ja suunnitella koko päivän työkseen laihtumiseen ja laihuuteen. Muuten ei tule onnistumaan tässä maailamssa joka on läskeyteen sunniteltu.

Jeesus mikä asenne. Esimerkiksi normaalilla ihmisellä kaksi paastopäivää viikossa tekisi eetvarttia. Mutta eihän lammas. Lammas syö mässyä ja märehtii mennessään.

Vierailija
368/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.

No niinhän ne on. Kannattaisi ehkä ennemmin miettiä miksi paino koko kansalla kasvaa.

Kehopositiivisuuden tarkoitus oli varmaan aikaisemmin että ihmisen ei tarvitse olla mallin mitoissa, eivätkä arvet tai raajan puuttuminen tee ihmisestä vähempiarvoisempaa. Tärkeintä on että on terve, tai että pyrkisi kohti terveyttä. No nyt ollaan se terveys unohdettu...

Vierailija
369/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri, maissisiirappi, sitä on nykyään kaikessa prosessoidussa ruuassa. Valkoiset höttö hiilarit, kemiallisen makeutusaineet, ylipäätään kaikki lisäaineet. Metabolia hidastuu, eikä maksa jaksa polttaa tätä mössöä, varsinkin jos lisänä on vielä alkoholi. Rasvaa kertyy vyötärölle ja metabolia hidastuu entisestään. Tähän vielä liikkumattomuus. Liikunta auttaa vähän, mutta elämäntapa remontti syömiseen suhteen on ainoa apu. Nuori ihminen pystyi vielä jonkin verta kompensoimaan sokeri, kolesterolia ja maksan toimintaa. Siinä 40 jälkeen alkaa alamäki.

Oman kehon positiivisuus on tietysti ihan OK, mutta terveyteen pyrkiminen on tärkeämpää.

Vierailija
370/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa rouvalla vahva usko markkinavoimien kykyihin. Tosiasiassa markkinatalous on kuitenkin suuri kaaos, jota ihmiset selittelevät omien tavoitteidensa mukaan. Sillä taloudella ei ole sen enempää omaa tahtoa tai suunnitelmia kuin naapurin jopolla.

Juuri työttömät ovat yleensä masentuneita, jolloin elämänhallinta on hyvin haasteellista ja ylipaino tästä yleinen seuraus. Ihminen on sitä hoikempi mitä paremmin omassa elämässä menee. Nimimerkki entinen työtön.

Vierailija
371/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hulluinta on että Suomi ei ole lähellekään kärkeä mitä tulee lihaviin maihin.

https://renewbariatrics.com/obesity-rank-by-countries/

Koko maailma lihoo. Kohta ollaan kuin WALL-E elokuvassa!

Vierailija
372/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin taannoin mielenkiintoisen luennon aiheesta. Joku japsitutkija voitti nobelin palkinnon n. 7 v. sitten solujen autofagiasta paaston aikana, eli kun paastoaa silloin tällöin n. 1vrk ja juo vain vettä, elimistö alkaa puhdistaa itseään syöpäsoluista, haitallisista suolistobakteereista ja muusta kuonasta. Eli elimistö alkaa käyttää ravintonaan näitä huonoja soluja ym.

Tulehdusarvot laskee ja miehillä testosteronitasot kohoaa moninkertaisiksi ja elimistön kasvuhormonitasot kohoaa.

Nyt jo monet tutkijat väittävät, että ihmisen pitäisi paastota n. 13h. mielellään joka päivä, jos he haluavat laihtua ihannepainoon.

Jos miettii niitä "kuuluisia luolamiehiä" joiden geenit meillä edelleen on, niin kun luolamies heräsi aamulla, niin ei hänellä ollut mokkamasteria tai jääkaappia, mistä ottaa apetta aamuun: Hänen ensimmäinen tehtävä oli lähteä heti metsästämään tyhjin massuin.

Hän saattoi hyvällä tuurilla saada heti saalista, mutta usein hän joutui etsimään sitä useamman tunnin. Kun aikaa tyhjin mahoin kului n. yli 15h. hänen elimistönsä alkoi tuottaa ketoaineita. Hänen testosteroniarvot kasvoi moninkertaisiksi, hänen "aivosumunsa" vaihtui äärimmäiseen valppauteen, tarkkaavaisuuteen ja virkeyteen. Elimistö meni "hätätilaan", nyt oli tosi kyseessä! Ruokaa oli pakko löytää tavalla tai toisella.

Monien tutkijoiden mielestä, ihmiskeho on luotu toimimaan paaston avulla. Mistään ei löydy tutkimuksia siitä, että "aamiainen on päivän tärkein ateria". Tämä myytti syntyi 60-luvulla aamiaismuroteollisuuden myötä.

Voiko olla, että ihmistä ei ole rakennettu syömään jatkuvasti säännöllisiä aterioita?

Johtuisiko lihavuusepidemia juurikin tuosta myytistä, että pitää syödä 4 ateriaa päivässä ja vielä napostella välipaloja?

Tutkijoiden mukaan paasto on tehokkainta laihdutukseen silloin kun sitä tekee epäsäännöllisesti ja epäsäännöllisinä aikoina eli toisinaan paastoaa 12h. ja toisinaan 18h. Eli imitoi luolamiesten epäsäännöllistä riistaonnea.

Voisiko myös masennus ja ahdistus johtua siitä, että aivot ei saa ketoaineita ja muita hormoneja esim. testosteronia, jota syntyy paaston aikana?

Naistenkin keho tuottaa testosteronia. Testosteroni vähentää ahdistusta. Naisen oman kehon tuottama testosteroni ei kasvata partaa ym.

Uskon tähän teoriaan, mutta täytyy muistaa että luolamiehet eivät eläneet paljonkaan yli 30 ikävuotta. Elimistö oli siis koko iän nuori.

Itse olen paaston kannalla, enkä voi syödä mitään ennen aamu 11. Viimeinen ilta ateria on siinä 7 aikoihin. Ruoka ei vain yksinkertaisesti mene alas aikaisin aamulla. Ihmisen pitäisi syödä nälän mukaan, eikä puputtaa joka toinen tunti välipaloja. Puhdas ja lisäaineeton ruoka on terveellistä ja pitää nälän loitolla pidempään kuin pakaste pizzat ja burgerit.

Vierailija
373/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.

Mistä ylipäätään löydät muita kuin säkkejä?

Siis oletko nyt ihan varma tuosta BMIstäsi? Sun vaatekoko pitää olla sitten joku 58-60?

T. Itsekin läski mut BMI 'vain' 30 ja kivoja vaatteita ei löydy enää mistään - pkkolaihduttamisen paikka siis.

Mitä ihmettä nyt taas? En ole sama, mutta minun BMI on 38. Vaatekokoni on 50. En pukeudu tiukkiin.

Vierailija
374/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi sille että dieetit ja kuntoilu ei oikeasti toimi.

Tiede lihavuuden ympärillä on kehittynyt valtaisasti, mutta entistä enemmän on lihavia.

Kyllä tässä on ihan markkinarako tuottaa lihavia ja rahastaa sillä ihmisiä.

Ei ennen ollut kuntoclubeja ja dieettejä juurikaan ja ihmiset olivat laihoja.

Tämä on suuri kusetus ja samala syyllistetään lihavia ihmisiä lihavuudesta, mutta ei ole tarkoituskaan laihduttaa heitä, vaan rahastaa entisestään.

Siitä tässä on kyse!

Vierailija
375/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhkeat naiset on parhautta! Ne ei kelpaa kellekään, niin pääsee peräkammaripoikakin panemaan!

t. peräkammaripoika

Aamen. Ja lisäksi ne hyllyy ja velloo ihanasti, kun niitä painaa menemään. Kestokyky koetuksella.

Vierailija
376/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä nuorten naisten vartalot tänne kuuluvat? Enemmän olisin huolissani teistä keski-ikäisistä plösöistä sedistä ja tädeistä.

Vaan jos vatsa on tullut elämästä nauttiessa niin voisi sitä huonomminkin valita.

-Painoindeksi 18

Itse oot plösö, t 173/48, ikä 60

Vierailija
377/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Lihava on lupsakka.

Harvempi on. Ärtyneitä ähkäjiä ja puhkajia suurin osa paksukaisista on.

Te normaalipainoiset(?) taas vaikutatte aivan valtavan ihanilta ja sydämellisiltä ihmisiltä!

Vierailija
378/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten nuoret pääsee lihoamaan. Olen itse 25v ja mielestäni syön ihan normaalisti mutta kuitenkin suht usein kaikkea rasvaista, herkkujakin joka viikonloppu. Painan kuitenkin 52kg ja pituutta on 170cm. Kai ne annoskoot ovat sitten se ratkaiseva tekijä?

Kyllä siihen geenit, hormonit ja lääkkeetkin vaikuttavat, ei pelkät annoskoot.

Mitä ihmeen lääkkeitä tarvitsee 25-v.?!?

Riippuu henkilöstä. Osalla tuonikäisistä on paljon lääkkeitä, joillakin ei yhtään. Ainakin e-pillereitä popsivat lähes kaikki tuonikäiset naiset, ne lihottavat.

Vierailija
379/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella on yhtäläinen oikeus olla isovatsainen kuin miehellä. Ja yhtäläinen oikeus esitellä sitä vatsaansa julkisilla paikoilla jos siltä tuntuu. Itse olen hoikka, ja minulla on aamuisin lättänä vatsa, mutta heti kun syön jotain alan turvota. Minkäs teet.

Inhoan oikeus-sanaa käyttäviä ihmisiä. Sillä perustellaan aina jotain perseilyä. Tosin ylipainon suhteen kyse on vain totaalisesta typeryydestä, koska huudellaan oikeudesta pilata oma elämänsä. Todellakin, sinulla ja jokaisella on oikeus olla välittämättä elämästään ja pilata se miljoonilla eri tavoilla. Ylensyönti on yksi helpommista tavoista. Kaikkia oikeuksiaan ei kannata käyttää.

Vierailija
380/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatekaupassa xs kokoa on todella vaikea löytää koska ilmeisesti tilaavat vain yhden kappaleen mutta xxl löytyy. Onhan se järkyttävää että 30 vuodessa porukka on lihonut aivan valtavasti.

Joo enimmäkseen on ollut alerekeissä XXS tai XS -kokoja jäljellä, myös S-kokoa löytyy... M alkaa olla jo harvassa ja siitä isompia ei ollenkaan. Kertoo omaa karua tarinaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä