Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsakkaat (nuoret)naiset

Vierailija
13.04.2020 |

Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.

Kommentit (603)

Vierailija
341/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen kokemus: vaatekoot ovat pienentyneet. Minulla on s- ja m-koon vaatteita 2000-luvun vaihteesta, jotka mahtuvat vielä ihan hyvin. Nykyään taas pitää olla sen seitsemän äksää, että mitään saa ylleen. Ylipainoa on, mutten ole mikään tankki. Joskus ihmettelen, mistä oikeasti isot ihmiset löytävät vaatteensa.

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaatemerkit ovat muuttaneet kokojaan suuremmiksi. Se on tosi hämäävää. Miksi eivät vaan ole lisänneet isompia kokoja, kuten xl:n lisäksi xxl ja xxxl.  En ole todellakaan mikään hoikka, ihan keskikokoa ja joidenkin merkkien s-koko voi nykyään olla ihan liian iso (aikaisemmin oli aina automaattisesti liian pieni). Tämä vaikeuttaa nettikauppaakin, kun koot eivät ole samoja kuin ennen. 

Vierailija
342/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään nuoret naiset ovat valtavan isoja. Pitkiä ja monella painoa varmaan lähes 100kg.

En itsekään ole omasta mielestäni mikään riutunut kää piö (170cm/60kg) mutta nykyään tunnen itseni pieneksi ja laihaksi. Jännä juttu, olen ollut teinistä asti samoissa mitoissa ja sillon 15v sitten olin luokan pulleimpia.

N32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päinvastainen kokemus: vaatekoot ovat pienentyneet. Minulla on s- ja m-koon vaatteita 2000-luvun vaihteesta, jotka mahtuvat vielä ihan hyvin. Nykyään taas pitää olla sen seitsemän äksää, että mitään saa ylleen. Ylipainoa on, mutten ole mikään tankki. Joskus ihmettelen, mistä oikeasti isot ihmiset löytävät vaatteensa.

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaatemerkit ovat muuttaneet kokojaan suuremmiksi. Se on tosi hämäävää. Miksi eivät vaan ole lisänneet isompia kokoja, kuten xl:n lisäksi xxl ja xxxl.  En ole todellakaan mikään hoikka, ihan keskikokoa ja joidenkin merkkien s-koko voi nykyään olla ihan liian iso (aikaisemmin oli aina automaattisesti liian pieni). Tämä vaikeuttaa nettikauppaakin, kun koot eivät ole samoja kuin ennen. 

minun ukko on xl-kokoinen, ja sille mahtuu äitini s-kokoinen takki... naisia kusetetaan, ettei tulisi pahamieli. 

Vierailija
344/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.

Totta, lähes 70 prosenttia suomalaismiehistä on lihavia tai todella lihavia.

Heistä lihavuutensa ymmärtää 0,07 prosenttia, muut uskovat olevansa lihaksikkaita

Vierailija
345/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 174cm pitkä ja painan 64 kiloa. Silti minulla on huonot vatsalihakset. Näin vatsa näyttää ulospäin "löysältä" ja näin moni varmaan pitää minuakin lihavana. En ole ollut edes raskaana, mutta silti hyvin heikot vatsalihakset. Voin kuvitella, että moni synnyttänyt voi pilata vatsalihaksensa helposti. On esim erkaumaa. Ei ole helppoa päällepäin tietää ihmisestä. Itsekin olen laihtunut viime aikoina. Tuo vatsan tilanne vaan on mikä on jos en jaksa ruveta lihaksien eteen tekemään mitään.

Vierailija
346/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 30-vuotiaista naisista viidesosalla on BMI yli 30. Arkihavaintojen perusteella luulisi, että näitä olisi vielä enemmän.

Osa valehtelee painonsa. Onko onttoja ihmisiä.`?

Vierailija
347/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pötsi naisella on ruma.Ylimääräistä reisissä ja pyllyssä ei haittaa laisinkaan,jos siis vatsa sileä!

Vierailija
348/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pötsi naisella on ruma.Ylimääräistä reisissä ja pyllyssä ei haittaa laisinkaan,jos siis vatsa sileä!

Eipä ilahduta mistenkään ihrapötsi, joka on lähes kaikilla miehillä.

Vierailija
349/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.

Mutta miksi ylipäätään pitää aloittaa keskustelu nimenomaan lihavista naisista, kun jokainen näkee että ongelma koskee molempia sukupuolia ja ongelman syyt ja ratkaisutkin on samat? Miksi just se naisten lihavuutta pitää kauhistella. Samasta aiheesta on täällä keskusteluja jatkuvasti.

Vierailija
350/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin taannoin mielenkiintoisen luennon aiheesta. Joku japsitutkija voitti nobelin palkinnon n. 7 v. sitten solujen autofagiasta paaston aikana, eli kun paastoaa silloin tällöin n. 1vrk ja juo vain vettä, elimistö alkaa puhdistaa itseään syöpäsoluista, haitallisista suolistobakteereista ja muusta kuonasta. Eli elimistö alkaa käyttää ravintonaan näitä huonoja soluja ym.

Tulehdusarvot laskee ja miehillä testosteronitasot kohoaa moninkertaisiksi ja elimistön kasvuhormonitasot kohoaa.

Nyt jo monet tutkijat väittävät, että ihmisen pitäisi paastota n. 13h. mielellään joka päivä, jos he haluavat laihtua ihannepainoon.

Jos miettii niitä "kuuluisia luolamiehiä" joiden geenit meillä edelleen on, niin kun luolamies heräsi aamulla, niin ei hänellä ollut mokkamasteria tai jääkaappia, mistä ottaa apetta aamuun: Hänen ensimmäinen tehtävä oli lähteä heti metsästämään tyhjin massuin.

Hän saattoi hyvällä tuurilla saada heti saalista, mutta usein hän joutui etsimään sitä useamman tunnin. Kun aikaa tyhjin mahoin kului n. yli 15h. hänen elimistönsä alkoi tuottaa ketoaineita. Hänen testosteroniarvot kasvoi moninkertaisiksi, hänen "aivosumunsa" vaihtui äärimmäiseen valppauteen, tarkkaavaisuuteen ja virkeyteen. Elimistö meni "hätätilaan", nyt oli tosi kyseessä! Ruokaa oli pakko löytää tavalla tai toisella.

Monien tutkijoiden mielestä, ihmiskeho on luotu toimimaan paaston avulla. Mistään ei löydy tutkimuksia siitä, että "aamiainen on päivän tärkein ateria". Tämä myytti syntyi 60-luvulla aamiaismuroteollisuuden myötä.

Voiko olla, että ihmistä ei ole rakennettu syömään jatkuvasti säännöllisiä aterioita?

Johtuisiko lihavuusepidemia juurikin tuosta myytistä, että pitää syödä 4 ateriaa päivässä ja vielä napostella välipaloja?

Tutkijoiden mukaan paasto on tehokkainta laihdutukseen silloin kun sitä tekee epäsäännöllisesti ja epäsäännöllisinä aikoina eli toisinaan paastoaa 12h. ja toisinaan 18h. Eli imitoi luolamiesten epäsäännöllistä riistaonnea.

Voisiko myös masennus ja ahdistus johtua siitä, että aivot ei saa ketoaineita ja muita hormoneja esim. testosteronia, jota syntyy paaston aikana?

Naistenkin keho tuottaa testosteronia. Testosteroni vähentää ahdistusta. Naisen oman kehon tuottama testosteroni ei kasvata partaa ym.

Vierailija
351/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen vuokra-asuminen on yleistynyt ja autottomuus.

Kun ei ole palkasta muuhun varaa kuin siihen vuokraan ja muuhun pikkuelämiseen.

Niistä rahoista saisi säästää kymmeniä vuosia ajokorttiiin saati puhumattakaan tuliterästä autosta. Omasta kodista ei kannata edes haaveilla tässä maailmassa missä työnteko ei kannata.

Jäljelle jää vain pikkunapostelu.

Se on ainoa mihin nuorilla aikuisilla ja aikuisilla on varaa palkastaan, että saa jonkin hyödyn ja nautinnon tässä lyhyessä elämässä.

Siksi meillä on vatsoja ja vähemmän sellaista mitä ihmiset oikeasti haluaisi itselleen hankkia.

Vatsa on se globaali lohdutus. Parasta mitä nykymaailma voi ihmiselle myöntää kun ostovoima on mitä on.

Vierailija
352/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin taannoin mielenkiintoisen luennon aiheesta. Joku japsitutkija voitti nobelin palkinnon n. 7 v. sitten solujen autofagiasta paaston aikana, eli kun paastoaa silloin tällöin n. 1vrk ja juo vain vettä, elimistö alkaa puhdistaa itseään syöpäsoluista, haitallisista suolistobakteereista ja muusta kuonasta. Eli elimistö alkaa käyttää ravintonaan näitä huonoja soluja ym.

Tulehdusarvot laskee ja miehillä testosteronitasot kohoaa moninkertaisiksi ja elimistön kasvuhormonitasot kohoaa.

Nyt jo monet tutkijat väittävät, että ihmisen pitäisi paastota n. 13h. mielellään joka päivä, jos he haluavat laihtua ihannepainoon.

Jos miettii niitä "kuuluisia luolamiehiä" joiden geenit meillä edelleen on, niin kun luolamies heräsi aamulla, niin ei hänellä ollut mokkamasteria tai jääkaappia, mistä ottaa apetta aamuun: Hänen ensimmäinen tehtävä oli lähteä heti metsästämään tyhjin massuin.

Hän saattoi hyvällä tuurilla saada heti saalista, mutta usein hän joutui etsimään sitä useamman tunnin. Kun aikaa tyhjin mahoin kului n. yli 15h. hänen elimistönsä alkoi tuottaa ketoaineita. Hänen testosteroniarvot kasvoi moninkertaisiksi, hänen "aivosumunsa" vaihtui äärimmäiseen valppauteen, tarkkaavaisuuteen ja virkeyteen. Elimistö meni "hätätilaan", nyt oli tosi kyseessä! Ruokaa oli pakko löytää tavalla tai toisella.

Monien tutkijoiden mielestä, ihmiskeho on luotu toimimaan paaston avulla. Mistään ei löydy tutkimuksia siitä, että "aamiainen on päivän tärkein ateria". Tämä myytti syntyi 60-luvulla aamiaismuroteollisuuden myötä.

Voiko olla, että ihmistä ei ole rakennettu syömään jatkuvasti säännöllisiä aterioita?

Johtuisiko lihavuusepidemia juurikin tuosta myytistä, että pitää syödä 4 ateriaa päivässä ja vielä napostella välipaloja?

Tutkijoiden mukaan paasto on tehokkainta laihdutukseen silloin kun sitä tekee epäsäännöllisesti ja epäsäännöllisinä aikoina eli toisinaan paastoaa 12h. ja toisinaan 18h. Eli imitoi luolamiesten epäsäännöllistä riistaonnea.

Voisiko myös masennus ja ahdistus johtua siitä, että aivot ei saa ketoaineita ja muita hormoneja esim. testosteronia, jota syntyy paaston aikana?

Naistenkin keho tuottaa testosteronia. Testosteroni vähentää ahdistusta. Naisen oman kehon tuottama testosteroni ei kasvata partaa ym.

Täyttä passkaa.

Vetoaa ihmiseen joka tykkää säätää ja kokea kontrollintunteita ja nähdä maaiilmassa suuren "järjen", että näin se on suunniteltu.

Sopii insinööreille ja muille nippelianaalisteille.

Totuus on että et sinä mitään säädä. Näytät kyllä toimeliaalta ja kuvittelet tekeväsi kontrollia elämääsi, mutta paskat. Kannattaa unohtaa tuollainen kontrollin tarve maailmasta.

Vierailija
353/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vuosia hyvin hoikka ja tykkäsin liikkua paljon. Sitten terveysongelmat iskivät ja kilpirauhasen vajaatoiminta mikä vaikuttaa aineenvaihduntaan. Kesti puolitoista vuotta ennen lääkitystä. Olin jatkuvasti väsynyt ja liikunta vain pahensi oloa. Lihoin vuodessa aika mukavasti. Pari kiloa olen saanut alas mutta olo ei ole edelleenkään entisensä.

Vierailija
354/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.

Miesten ylipainosta (ja sitä on tutkitusti enemmän miehillä kuin naisilla) ei saa täällä keskustella, kaikki avaukset aiheesta poistatetaan. Miksi se on aina nainen, jonka tulisi olla hoikka, miehiä miellyttääkseen? Naiset eivät elä täällä miehiä varten, silti nainen on aina se, jota syyllistetään ylipainosta

Kyllä ne on miehet joita tällä palstalla saa surutta loukata ja ilman pelkoa ketjun poistosta.

Lihavuudesta (ja sitä on tutkitusti enemmän naisilla kuin miehillä) ei saa täällä keskustella, kaikki avaukset aiheesta poistatetaan.

Näitä asioita ei edes pitäisi sukupuolittaa vaan lihavuus on oikeasti tärkeä aihe josta pitää puhua.

Tietenkään ei voi sukupuolittaa koska naisissa lihavia on tutkitusti enemmän. Ylipainoa voi, koska ylipainoisissa miehiä on enemmän.

Totuus on että molemmissa sukupuolissa on sekä lihavia että ylipainoisia ihan hälyttävän paljon, eikä lihavien sen paremmin kuin ylipainoisten naisten ja miesten määrässä mitään erityisen suurta eroa ole. Aivan turha vääntää tästä mitään miehet vs naiset juttua, kun plösöjä on molemmat.

Vierailija
355/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans jotain nollariajan xs/34-koon vaatteita jotka mahtuu päälle helposti. Nykyään samoilta merkeiltä pitää ostaa jopa M/38 kokoa. Silloin nollarina laihana teininä ei löytynyt sopivia vaatteita oikein mistään, kun xs oli liian iso ja piti opetella ompelemaan että sai kavennettua niitä. Nyt ne samat xs:t menee siis päälle kun purkaa kavennukset. Uusista ei toivoakaan saada itseään ahdettua samaan kokoon. Enkä ole lihava vaan alle 60kg, bmi jotain 21.

Vierailija
356/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 174cm pitkä ja painan 64 kiloa. Silti minulla on huonot vatsalihakset. Näin vatsa näyttää ulospäin "löysältä" ja näin moni varmaan pitää minuakin lihavana. En ole ollut edes raskaana, mutta silti hyvin heikot vatsalihakset. Voin kuvitella, että moni synnyttänyt voi pilata vatsalihaksensa helposti. On esim erkaumaa. Ei ole helppoa päällepäin tietää ihmisestä. Itsekin olen laihtunut viime aikoina. Tuo vatsan tilanne vaan on mikä on jos en jaksa ruveta lihaksien eteen tekemään mitään.

Synnyttäneillä naisilla on tosiaan usein erkaumaa, joka ei palaudu koskaan kunnolla. Ja nykyään, kun synnyttäjät on yhä huonokuntoisempia ja lihavampia, niin eihän heidän vatsalihakset palaudu synnytyksestä sitäkään vähää kuin hyväkuntoisten.

Vierailija
357/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kun +koko on terveellistä. läskin ihannointi nimenomaan naisilla on karannut lapasesta. kysehän on vain laiskuudesta, koska vain muutamalla prosentilla ylipaino-prinsessoista on perinnöllinen tms. lääketieteellinen este laihana pysymiselle/laihtumiselle. sipsiä ja keksiä naamaan ja sohvalle on nykyajan motto. sitten kun vastakkainen sukupuoli alkaa hylkimään, värjätään siilitukka siniseksi, ja ryhdytää, aivan oikein, feministiksi. ja silloin lihavuus onkin miesten vika.

Täyttä naisvihamielistä soopaa koko teksti.

Vierailija
358/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.

lihavuus on ylipainoa suurempi ongelma ja naisissa on enemmän lihavia.

Nuorista naisista 19% on lihavia ja miehistä 17%. Tätä vanhemmissa ja nuoremmissa ikäluokissa lihavuus on miehillä yleisempää, pois lukien yli 70-vuotiaat. Että niin, eiköhän tämä lihavuus ole aika lailla yhtä paljon molempien sukupuolien ongelma...

Vierailija
359/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.

Hienoa että olet tyytyväinen, mutta eikö obeesius tuo väistämättä terveysongelmia?

Vierailija
360/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin vuosia hyvin hoikka ja tykkäsin liikkua paljon. Sitten terveysongelmat iskivät ja kilpirauhasen vajaatoiminta mikä vaikuttaa aineenvaihduntaan. Kesti puolitoista vuotta ennen lääkitystä. Olin jatkuvasti väsynyt ja liikunta vain pahensi oloa. Lihoin vuodessa aika mukavasti. Pari kiloa olen saanut alas mutta olo ei ole edelleenkään entisensä.

Kilpirauhasen vajaatoiminta on käytetyin tekosyy lihomiseen! Liikkukaa ja kuluttakaa se, mitä syötte, hemmetin selittelijät! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan