Kappaleita, joiden suomenkielinen cover on parempi kuin ulkomaankielinen?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Popeda: Pitkä Kuuma Kesä ei kyllä vedä vertoja alkuperäiselle Mud: Hair of the Dog, vaikka sitä onkin mukava lallatella mukana!
Paitsi että se ei ole cover vaan plagiaatti jonka Popeda on härskisti merkinnyt omaksi sävellyksekseen.
"Kolmatta linjaa takaisin" tulee ensimmäisenä mieleen. Sanoitus täydellinen klassikko ja luultavasti Juha Vainion hienoin työ.
Alkuperäinen "Beautiful In The Rain" typerä kaksitoista tusinassa rakkauslällätys jossa ei ole mitään mielenkiintoista tai mieleenjäävää.
Nyt menee vähän aiheen ohi, kun juutuin Dylaniin. Tästä biisistä on hienoja covereita useita. Liekö kukaan tehnyt kuuntelunkestävää versiota suomeksi. Don't Think Twice, it's All Right.
Dylan itse:
Peter Paul and Mary, hienoa yhteislaulantaa:
Elvis ihan Elviksenä:
Johnny Cash: Kantria, kaikua ja vibratoa:
https://www.youtube.com/watch?v=GoyPKKuCG7A
Dylan Claptonin kanssa lavalla. Dylan määkii tyylillään, mutta kyllä kulkee:
Ronny&The Loafers: ”Se jokin sinulla on”
Vierailija kirjoitti:
Terojen koettelemus, löytyy youtubesta ainakin.
Olen suomalainen
Se alkuperäinen italiapaska on ihan paska
Vierailija kirjoitti:
Ievan polkka
Tästä on Korpiklaanilta hyvä liveveto Youtubessa. Hevikansa pyörii Ievanpolkkaa 😁👌
Cliftersin Beatlesbiisi "Elekieltä" on kiin kuuma! Cliftersin Jiri on musta edelleen kuuma 😍 t: Mama 48v
M. A. Nummisen Tartu Rytmikapulaasi - Lyö Mua on versio Ian Duryn Hit Me With Your Rythmstickistä.
Alkuperäinenkään ei ole huono, mutta suomennos on ihan huippu!
Vierailija kirjoitti:
M. A. Nummisen Tartu Rytmikapulaasi - Lyö Mua on versio Ian Duryn Hit Me With Your Rythmstickistä.
Alkuperäinenkään ei ole huono, mutta suomennos on ihan huippu!
Myöskin M.A.n erikieliset versiot Baccaran superhitistä ovat aika ...hämmentäviä. Tässä saksaksi:
Eini veti samasta ammattitaidolla:
Ja tässä Baccaran esitys, jolle nuo ei kuitenkaan pärjää:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ievan polkka
Tästä on Korpiklaanilta hyvä liveveto Youtubessa. Hevikansa pyörii Ievanpolkkaa 😁👌
Muuten, kai te tyypit tiedätte, että tuo kappale ei ole suomalainen...
Juhani Markolan Rakkauden aamu on minusta paljon paremman kuuloinen kuin alkuperäinen Camilo Seston versio. Espanjalaiset ystäväni ovat tosin eri mieltä....
Carolan "Rakkauden jälkeen" vrt. Udo Jürgensin "Was ich dir sagen will"
Fredin "Kolmatta linjaa takaisin" vrt. Petula Clarkin "Beautiful in the Rain" https://www.youtube.com/watch?v=iIOXWfKBm5Q.Joukon ja Kostin Muisto vain jää, on sellaista vetoa ja intensiivisyyttä, että alkuperäinen jää latteaksi. En muista edes esittäjää, olen kuullut sen. Myös Tom Jones on laulanut, mutta jotenkin laimea on Tompan versio. Muskan häämuistojen valssin rock-versio Albert Järvisen kitaroinnilla on hyvä veto.
la bella maria de mi alma:
beautiful maria of my soul: https://www.youtube.com/watch?v=HMmW4fYfzbA
sieluni kaunis maria:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ievan polkka
Muuten, kai te tyypit tiedätte, että tuo kappale ei ole suomalainen...
Covereitahan tässä haettiin?
Vierailija kirjoitti:
Kari Tapion käännös "Olen suomalainen" on parempi kuin alkuperäinen "L´italiano". Suorempi ja töksähtelevämpi rytmi, kuten kansakin.
Ollaankohan kuultu samat kappaleet? Kävin äsken tämän ketjun innoittamana katsomassa ja kuuntelemassa tuon alkuperäisen version, ja sehän on aivan ihana! Tosi komea ja karismaattinen laulaja, persoonallinen ja hyvä ääni, kaunis ja melodinen sovitus, pisteenä i:n päälle ihana italian kieli! Kari Tapion versiota ei voi verratakaan.
Kirka - Varrella virran
Virve Rosti - Kun Chicago kuoli
Suomiversiot mielestäni muistettavampia kuin alkuperäiset.
Aikuinen nainen