Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lapseton nainen joka hylkäsi ystävänsä heistä tultuaan äitejä

Vierailija
13.04.2020 |

Ai että miksi??
Koska minusta ystävyys on paljon suurempaa kuin Jax-Petterin vaipan sisälmyksien kertomista ja lorulauluja...
Ystävyys on pilalla kun ystävä saa lapsen. Fakta.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetonnainen30 kirjoitti:

Tuo on totta, lapsettomana ihmettelin muutenkin et se Kakara piti joka paikkaan tunkea, siis silloin kun halusi nähdä kahden kesken niin ei kun lapsi mukana, joka sit juoksenteli, kiljui, rääkyi yms, ei tullut keskusteluista mitään kun äidin piti koko ajan hyssytellä, koin itseni loukatuksi, että ei voinut hankkia jostain hoito apua ees sen 2 tunnin ajaksi kun haluaa nähdä pitkästä aikaa

Kyllä huomaa että lapseton olet, tuota itsekkyyden määrää. Kaikilla ei ole mahdollisuutta laittaa lasta aina hoitoon, eikä sitä lasta edes halua aina työntää pois omien menojen tieltä.

Suututko myös ystävällesi, joka ottaa koiran mukaan tapaamiseenne? Tai miehensä?

Hienoa, että pidät itseäsi niin tärkeänä ihmisenä, että sinun pitäisi olla ykkönen aina.

Ei ihmekään ettei sinulla ole ystäviä.

Vierailija
22/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli äiti 18 vuotta sitten. Ystäväni ei saanut lasta, vuosikausia yrittivät, kävivät hoidoissa jne. Mutta lasta ei tullut.. ystävyytemme muuttui tuon takia, nyt emme ole nähneet viimeiseen 4 vuoteen kuin 2 kertaa..ja se johtuu siis lapsettomasta ex ystävästäni

Ettei vain johtuisi sinusta. Toinen kamppaillut lapsettomuuden kanssa ja sinä olet ylistänyt äitiyden ihanuutta. Tosiystävä hädässä tunnetaan.

Jokaisella on oikeus olla onnellinen oman elämän hyvistä käännekohdista. Se ei tarkoita, etteikö voisi tukea ystävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä lapsista ja voin näitä lisääntyneitä kavereitani kyllä nähdä ilman lapsia ja jos puhuvat jostain muusta. Valitettavasti heillä vaan ei tunnu olevan yhtään mitään muuta elämää. Monesti kun yrittää kysyä kaverin kuulumisia niin saan selityksen miten Jouni-Inkerillä on taas ollut vatsatauti ja Hertta-Eemelillä kuumetta. Ei minua kiinnosta mitään tautikertomukset. 

Ja lisäksi nämä vauvakupliinsa uppiavat mammelit yleensä hoitavat tuon kavereiden vierauttamisen ihan itse. Viesteihin ei edes vastata tai vastataan viikkojen viiveellä. Joskus vastaus on ollut "Nyt on vähän rankkaa, soittelen kun helpottaa". Odotan tuota puhelua kun lapset muuttavat kotoa.

Johtuisiko vaikka siitä, että he ovat huomanneet vihamielisen suhtautumisesi heidän lapsiinsa? Mun mielestä on normaalia, että kun kysytään kuulumiset niin sitten myös kerrotaan kuulumiset. Jos kotona on vatsatautia, niin kyllä se syö aika merkittävän osan sen hetken ajatuksista. Pitäisikö ystäviesi teeskennellä olevansa lapsettomia sinkkuja sinun läsnäollessasi? Aika kohtuutonta vaatia omia ystäviään esittämään jotain muuta teidän ylhäisyytenne seurassa.

Sehän se on kun omia kuulumisiaan eivät edes kerro vaan siirrytään heti niiden lasten eritteisiin. Taidat olla hyvä esimerkki mammelista.

Vierailija
24/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, lapsukaiset. Käännetääs sitä provoiluhanaa vähän pienemmälle, niin ei ihan joka paikka sotkeennu.

Vierailija
25/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä lapsista ja voin näitä lisääntyneitä kavereitani kyllä nähdä ilman lapsia ja jos puhuvat jostain muusta. Valitettavasti heillä vaan ei tunnu olevan yhtään mitään muuta elämää. Monesti kun yrittää kysyä kaverin kuulumisia niin saan selityksen miten Jouni-Inkerillä on taas ollut vatsatauti ja Hertta-Eemelillä kuumetta. Ei minua kiinnosta mitään tautikertomukset. 

Ja lisäksi nämä vauvakupliinsa uppiavat mammelit yleensä hoitavat tuon kavereiden vierauttamisen ihan itse. Viesteihin ei edes vastata tai vastataan viikkojen viiveellä. Joskus vastaus on ollut "Nyt on vähän rankkaa, soittelen kun helpottaa". Odotan tuota puhelua kun lapset muuttavat kotoa.

Johtuisiko vaikka siitä, että he ovat huomanneet vihamielisen suhtautumisesi heidän lapsiinsa? Mun mielestä on normaalia, että kun kysytään kuulumiset niin sitten myös kerrotaan kuulumiset. Jos kotona on vatsatautia, niin kyllä se syö aika merkittävän osan sen hetken ajatuksista. Pitäisikö ystäviesi teeskennellä olevansa lapsettomia sinkkuja sinun läsnäollessasi? Aika kohtuutonta vaatia omia ystäviään esittämään jotain muuta teidän ylhäisyytenne seurassa.

Sehän se on kun omia kuulumisiaan eivät edes kerro vaan siirrytään heti niiden lasten eritteisiin. Taidat olla hyvä esimerkki mammelista.

Minulla ei ole lapsia. Jos samassa taloudessa asuu vatsataudissa oleva ihminen josta täytyy huolehtia, niin kyllä se silloin vaikuttaa myös omaa elämään ja on omia kuulumisia. Äly hoi.

Vierailija
26/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, lapsukaiset. Käännetääs sitä provoiluhanaa vähän pienemmälle, niin ei ihan joka paikka sotkeennu.

Ei tämä ole provo. Aito avautuminen lapsettomalta jonka ystävät katosivat vauvakuplaan.

Vierailija
27/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesporukoissa perheellistymiseen suhtaudutaan neutraalimmin kuin naisten seurassa. Se on luonnollinen vaihe elämässä ja yhteydenpito voi vähän vähentyä mutta ystävyys ei muutu miksikään. Siinä ero, miksi miehillä ystävyyssuhteet säilyy ja naisilla ei. Naisilla lastenteko tai pariutuminen nähdään uhkana.

Vierailija
28/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet näköjään hylännyt myös suomen kieliopin.

Vierailija
29/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen hylkää ystävänsä jo parisuhteen myötä.

Vierailija
30/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävyys.

Siitä tässä kai on kyse, ystävyydestä.

Ystävyys kestää, vaikka toisen elämäntilanne muuttuisi.

Sinä et ole oikea ystävä, ap.

Niin, tai sitten se lapsen saanut ei halua enää pitää yhteyttä, haluaa seurustella samisten kanssa ja puhua lapsiasioista. Joskus myös se uusi äiti alkaa mitätöidä lapsetonta ystäväänsä, kun hän on kuitenkin äiti, tätäkin olen huomannut, tai sitten sitä lapsetonta ignoorataan, ei kutsuta enää partyihin, kun ei ole enää puhuttavaa. Ja jotkut olettavat, että sen lapsettoman täytyy mennä aina perheellisten ehdoilla. Vedotaan lapsiperheen arkeen yms., eli eivät jousta itse enää ollenkaan ystävänsä takia. Eivät kaikki, mutta tätäkin ilmiötä esiintyy. Että saattaa olla, että se lapsen saanut ei ole se oikea ystävä.

Vierailija
31/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä tämä lapsivihan määrä vauva-palstalla. Selittynee varmaan tosin sillä että katkeria, yksinäisiä ja lapsettomia täällä lähinnä pyörii. Perheelliset eivät istu aamusta iltaan keskustelupalstoilla, vaan elävät oikeaa elämää.

Vierailija
32/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi toisinpäin: kun kavereista tuli äitejä, minut hylättiin. Pidän lapsista ja muksut mukana ei haittaa yhtään, mutta kai sitä luullaan, etten ymmärrä mitään enää kavereitteni uusista elämistä, koska emme ole vielä(kään) hankkineet lapsia.

Vierailija
33/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan siitä, millaisissa porukoissa pyörii: jos on itse lapsellinen, kiukkuileva ja tylsä, kaveritkin on sellaisia. Tuskin sellaisten päähän mahtuukaan enempää kuin yksi asia kerralla, ja tuskin sellaiset jaksaa olla kiinnostuneita muusta kuin omasta itsestään ja draamastaan. Eli aloittaja, sinun ystävyyssuhteesi katkeavat, koska sinä ja kaveripiirisi on samasta puusta. Jos taas kaverit on fiksuja ja päässä pyörii muutakin kuin kiinteästi omaan elämään liittyvät jutut, on yhteistä puhuttavaa ja toisaalta myös kiinnostusta sen toisen ihmisen elämää kohtaan, vaikka se ei olisi ihan identtistä oman elämän kanssa.

Vierailija
34/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä tämä lapsivihan määrä vauva-palstalla. Selittynee varmaan tosin sillä että katkeria, yksinäisiä ja lapsettomia täällä lähinnä pyörii. Perheelliset eivät istu aamusta iltaan keskustelupalstoilla, vaan elävät oikeaa elämää.

Lol.

Vierailija
35/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdetön puu luo merelle siltaa, koskaan ei tule toista tällaista iltaa...

Vierailija
36/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia. Jos samassa taloudessa asuu vatsataudissa oleva ihminen josta täytyy huolehtia, niin kyllä se silloin vaikuttaa myös omaa elämään ja on omia kuulumisia. Äly hoi.

No itse en kyllä ensimmäisenä kerro mieheni ripulista jos kaveri soittaa kysyäkseen kuulumisia. Teillä sit kai on vähän erilaista meininkiä.

Vierailija
37/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävyys.

Siitä tässä kai on kyse, ystävyydestä.

Ystävyys kestää, vaikka toisen elämäntilanne muuttuisi.

Sinä et ole oikea ystävä, ap.

Niin, tai sitten se lapsen saanut ei halua enää pitää yhteyttä, haluaa seurustella samisten kanssa ja puhua lapsiasioista. Joskus myös se uusi äiti alkaa mitätöidä lapsetonta ystäväänsä, kun hän on kuitenkin äiti, tätäkin olen huomannut, tai sitten sitä lapsetonta ignoorataan, ei kutsuta enää partyihin, kun ei ole enää puhuttavaa. Ja jotkut olettavat, että sen lapsettoman täytyy mennä aina perheellisten ehdoilla. Vedotaan lapsiperheen arkeen yms., eli eivät jousta itse enää ollenkaan ystävänsä takia. Eivät kaikki, mutta tätäkin ilmiötä esiintyy. Että saattaa olla, että se lapsen saanut ei ole se oikea ystävä.

Idiootteja mahtuu aina jokaiseen ihmisryhmään. Kenenkään ei tarvitse olla idiootin kanssa tekemisissä. Itse voi pitää huolen, että käyttäytyy ihmisiksi muiden seurassa ja arvostaa ystäviään.

Vierailija
38/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on jopa tuputettu äitiyttä tapaamisilla joissa kakara on mukana näillä sanoilla : eikö olisi ihanaa jos sinullakin olisi tälläinen murunen? 🤗

"Höh" - tuo voi olla tosi ärsyttävää. - Vaikka edellä kirjoitin, ettei yksikään ystävyyteni ole päättynyt siihen, että joku ystävistäni on saanu jälkikasvua, niin tokihan se on joitain kertoja tuonut haastetta. - Olen saanut jonkun kerran kohdata ja kuulla aika hämmentäviäkin asioita.

Kertomastasi tuli mieleen tilanne, jossa yksi ysäväni melkein pakotti toisen kaverinsa ottamaan syliin hänen lapsensa. - Näin tilanteen ja huomautin asiasta, että onko uo nyt ihan oikeasi välttämätön liike.

- Että kun n.n sanoi, että hän ei halua lastasi syliin, niin hän ei halua. Minä en jaksa tai halua kuunnella tuota maanittelua. Ja se miksi n.n halua niin on tällä kohtaa aivan sama, hänen asiansa. - Toki jos juuri nyt seliyksen haluat niin tällä kertaa se on helppo antaa minuakin hieman inhottaa tuo voimakas halusi ottaa kuvia eri ihmisten kanssa ja eriyisesi silloin kun lapsesi on jonkun sylissä. 

Tiedän myös, että yksi kaerini mieluusti välttelee pienten lapsien kanssa olemista ihan vain siksi, että hänesä tuntuu pahalta, koska hän ei itse voi, ainakaan bilogisesti saada ainoatakaan lasta vaikka haluaisi. - Ja kuulemma häntä tämän vuoksi aatteluttaa, että osaako hän olla pienten lapsien kanssa muuoinkaan luonnollisesti.   

Sinkkumies (lapseton)   

Vierailija
39/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaveefilosofi kirjoitti:

Miksi viisaat jättävät lisääntymättä ja aivottomat lisääntyvät kuin kanit?

Tätähän on kai ihan tutkittukin, että alemman sosiaaliluokan ihmiset lisääntyy varhain ja paljon, ja akateemisesti koulutetut yrittävät myöhemmin. Kai se johtuu siitä, etteivät osata käyttää ehkäisyvälineitä tai eivät välitetä, ja yksi ryhmä tietenkin niitä, jotka haluavat yhteiskunnan tukia. Mikäs siinä, meillähän syntyy liian vähän lapsia. Paremman elintason tavoittelijat saattavat odottaa liian kauan, ja sitten on yksi ryhmä, joka ei vaan tule raskaaksi, johtuen esim. hormonitoiminnasta.

Vierailija
40/81 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako toistuvat klamydiat ja kaavinnat hedelmättömyyttä?