Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Ei noi Laurean koepisteet ainakaan näy, kun laittaa koulun alkamiskaudeksi syksy. Eli varmaan noi on edellisen haun pisteitä mitä näkyy..
Eli 8.7. Vois sit jo tuloksia odotella?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkottaa "ei varasijatäyttöä"
Että kun koko yhteishaun tulokset ovat valmiit (viimeistään 15.7.) ei ketään enää oteta varasijoilta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeen, 15.7 on se päivä
Vierailija kirjoitti:
Tuskin hengitystä pidätellen, TAMK on ilmoittanut että alkaa julkaista tuloksia jo ensiviikolla, muut ei.
Ammattikorkeakouluun.fi sivulla lukee että tulokset tulee viimeistään 8.7
Vierailija kirjoitti:
Ammattikorkeakouluun.fi sivulla lukee että tulokset tulee viimeistään 8.7
Ja opintopolussa 15.7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sosionomiksi varasijalla 42 savoniaan (Iisalmi, päivätoteutus) ja olen ensikertalainen. Tuolta sijalta tuskin lienee mahdollista enään paikkaa saada, vaikka uskon noiden liikkuvan. Harvalla lienee iisalmi niinkään ykköstoive, mutta opintopolussa ja heidän sivulla lukee, ettei varasijat käytössä, niin mikä tää homma oikein on? Mitä järkeä tollaisesaa on? Lisäksi onko tietoa kuinka paljon viime vuosina nuo sosionomi paikat ylipäätään on liikkunut?
Onpa kiva löytää täältä palstalta joku muukin, joka haki Iisalmeen sosionomiksi. Itse hain myös ja tällä hetkellä olen varasijalla 15 enkä oikein usko, että kouluun pääsen, vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Ja eikös tuo ei varasijat käytössä tarkoita sitä, että kun valitaan kouluun päässeet, niin sen jälkeen ei oteta enää varasijojen kautta, vaikka kaiki valitut eivät paikkaa hyväksyisikään, vai?
Tarkoittaa just sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kakkutehtävä? Jätittekö vastaamatta moneen?
Ei oo kaikilla ollut mitään kakkutehtävää. Jollain on voinut olla ihan sama tehtävä mutta kakun sijalla kääretorttu tms. Sillain on samaa tehtävää muunneltu vähän erilaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuskasen kauan pitää tietokoneaikana odottaa monivalintakokeen tuloksia. Luulisi, että tuossa ajassa onnistuisi tarkastaminen jo käsipelilläki.
Opintovapaa työpaikastakin pitäisi hakea 45 päivää ennen opiskelun alkua. Tuossapa ei ehdi sitä tulla. Työnantaja vielä on pilkunviilaaja, toivottavasti ei tuu ongelmia sen kanssa.
Ei varmaan kukaan osannut ennustaa koronaa ja että sen takia koko hakusysteemi menee ihan uusiksi. Typerä työnantaja, jos ei osaa tässä tilanteessa yhtään joustaa.
Kyllä ensi viikolla saadaan tulokset ja loppuu tää piina :) :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sosionomiksi varasijalla 42 savoniaan (Iisalmi, päivätoteutus) ja olen ensikertalainen. Tuolta sijalta tuskin lienee mahdollista enään paikkaa saada, vaikka uskon noiden liikkuvan. Harvalla lienee iisalmi niinkään ykköstoive, mutta opintopolussa ja heidän sivulla lukee, ettei varasijat käytössä, niin mikä tää homma oikein on? Mitä järkeä tollaisesaa on? Lisäksi onko tietoa kuinka paljon viime vuosina nuo sosionomi paikat ylipäätään on liikkunut?
Onpa kiva löytää täältä palstalta joku muukin, joka haki Iisalmeen sosionomiksi. Itse hain myös ja tällä hetkellä olen varasijalla 15 enkä oikein usko, että kouluun pääsen, vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Ja eikös tuo ei varasijat käytössä tarkoita sitä, että kun valitaan kouluun päässeet, niin sen jälkeen ei oteta enää varasijojen kautta, vaikka kaiki valitut eivät paikkaa hyväksyisikään, vai?
Tarkoittaa just sitä.
Mut eikö 3.8. asti voi tulla valituksi varasijoilta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ensi viikolla saadaan tulokset ja loppuu tää piina :) :)
Kuinka niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ammattikorkeakouluun.fi on nurin, tuliskohan tänään tulokset? :)
En usko, ollaan niin kaukana vielä 15.7
Jos sinne tulisi kokeiden pisteet taas, vaikka ei vielä tietoa jatkoon menosta?
Mitä teet pelkillä pisteillä jos niistä ei voi millään päätellä pääseekö sisään vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Olen ammattikoulupapereilla todistusvalinnan varasijalla 20 tradenomiksi. Tarkoittaako tuo sitä että jonotan vain niitä muutamaa ammattikoulutodistuspaikkaa vai ylipäätään todistuspaikkoja? Suurin osahan otetaan yo todistuksella ja vain muutama ammatikoulutodistuksella.
Jonotat sen valinnan paikkoja, joissa olet varalla. Eli tässä tapauksessa niitä ammattikoulupaperien paikkoja. Et sä voi samalla varasijalla olla kaikissa jonoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, löysin vanhasta Suomi24 keskustelusta ohjeet, miten tuloksen näkee opintopolun lähdekoodista paria päivää ennen julkaisua. Seuraava paikka mitä tulee sitten kytättyä xD
Jos joku haluaa tänäkin vuonna ”koodia” seurata niin ohjeet on: pisteet tulee näkyviin opintopolussa kun kirjautuu sisään ja menee sen jälkeen tähän osoitteeseen:
https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications
Tuolla kannattaa seurata kohtaa ”viimeisin hakemuksen muutos”, tällä hetkellä se on 19.5. eli ei todistusvalintaa uudempaa tietoa.
Muistakaa sitten jos kyttäätte tuota koodia niin että siellä on lopullinen tilanne vasta julkaisuhetkellä, ei pari päivää ennen julkaisua. Koska ennen lopullista julkaisua voi osalla kouluista vielä olla valinnat kesken ja vaikuttaa siten myös muihin kouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa just sitä.
Mut eikö 3.8. asti voi tulla valituksi varasijoilta?
joo kyllä voit tulla hyväksytyksi varasijoilta 3.8 asti kevään 2020 haussa !
Vierailija kirjoitti:
Jaetaankohan nuo lisäpaikat valintakokeen vai todistuksen perusteella? Mitä luulette.
Ei tarvi luulla vaan voi ihan katsoa niiden amkien nettisivuilta mihin oot hakenut. Jos ei löydy niin laita sähköpostia ja kysy. Niin helppoa.
Nia22 kirjoitti:
En kyllä usko, että liikunnanohjaajien tuloksia XAMK:sta olisi vielä tullut. XAMK nettisivuilla näkyy kootusti montako on otettu todistusvalinnalla ja millä pisteillä ja kohdassa "valintakoe" on pelkkää viivaa. Eli ei ole vielä julkaistu päätöksiä.
Ei ole vielä missään julkaistu amk-valintakokeen perusteella päässeitä. Jos on ollut joku amkin oma koe niin niitä on voitu jo ilmoittaa. Kysykää sieltä mihin olette hakeneet niin ei tarvi täällä arvailla.
Mitä tarkottaa "ei varasijatäyttöä"