Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Onko muka oikeasti tullut jollekin tieto valintakokeen perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoon hakeneille on tullu parille tutulle mut en tiiä ammattikorkeakouluista
Vierailija kirjoitti:
En usko.. eiköhän se aika lähelle mene sitä 15.7 ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoon hakeneille on tullu parille tutulle mut en tiiä ammattikorkeakouluista
Täällä puhutaan nimenomaan amk:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan nimenomaan amk:sta.
Aa, mut kuitenkin amk valintakokeella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jonosijalla 33 mutta varasijalla 7 voiko joku selventää.. Sisään otetaan varmaan 20
Olet 33. paras. 6 on siitä välistä päässyt jonnekin ylempään toiveeseen.
Entäs logiikka mun todistusvalinnan kohdalla: jonosija 24, varasija 6. Sisäänotto 20 (tai 22, tästä nimittäin kahdessa eri paikassa eri tieto). Lisäksi, hallitukselta kun tuli sitä lisärahaa, mun kohteeseen aukesi 10 lisäpaikkaa. Ja todistusvalinnan alin raja on tippunut 6p.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jonosijalla 33 mutta varasijalla 7 voiko joku selventää.. Sisään otetaan varmaan 20
Olet 33. paras. 6 on siitä välistä päässyt jonnekin ylempään toiveeseen.
Entäs logiikka mun todistusvalinnan kohdalla: jonosija 24, varasija 6. Sisäänotto 20 (tai 22, tästä nimittäin kahdessa eri paikassa eri tieto). Lisäksi, hallitukselta kun tuli sitä lisärahaa, mun kohteeseen aukesi 10 lisäpaikkaa. Ja todistusvalinnan alin raja on tippunut 6p.
Ei monen tarvii perua että pääset sisään
Osaisiko joku kertoa miten toimitaan tässä tilanteessa: varasijalla 1. kohteeseen, hyväksytty 2. kohteeseen. 22.7. on deadline paikan vastaanotolle, mutta varasijoilta hyväksyminen päättyy vasta 3.8. Tiedän jo etten tuohon ykköspaikkaan tule pääsemään, mutta milloin voin ottaa vastaan kakkospaikan? En ole löytänyt selvää vastausta tähän. Opintopolussa hyväksytty-kohdan vieressäkin lukee että paikkaa tarjotaan minulle, JOS en pääse ykköskohteeseen. Mutta milloin?? Kai sentään voin ottaa paikan vastaan viimeistään 22.7.?
Näkikö tosta koodista jotain viime vuonna?
Mua kans kiinnostaa toi koodi. Kuinka paljon aiemmin näkynyt jotain? Mitä? Missä kohtaa?
Itse löysin täältä ketjusta ohjeet : https://keskustelu.suomi24.fi/t/15686143/paasykoetuloksien-odottajat-vo…;
Linkin kautta kun katsoi, niin jonosija 95 ja todistuksella varasija 39. Aloituspaikkoja oli 30, mutta ylen mukaan paikkoja lisättiin 35, eli yhteensä on 65 aloituspaikkaa. Tämä on siis sijojen mukaan kaikista lähimpänä mahdollista opiskelupaikkaa, taitaa silti olla liian kaukana. Tässä linkki :
Onko nuo lisäpaikat jaettu jo todistusvalinnassa?
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku kertoa miten toimitaan tässä tilanteessa: varasijalla 1. kohteeseen, hyväksytty 2. kohteeseen. 22.7. on deadline paikan vastaanotolle, mutta varasijoilta hyväksyminen päättyy vasta 3.8. Tiedän jo etten tuohon ykköspaikkaan tule pääsemään, mutta milloin voin ottaa vastaan kakkospaikan? En ole löytänyt selvää vastausta tähän. Opintopolussa hyväksytty-kohdan vieressäkin lukee että paikkaa tarjotaan minulle, JOS en pääse ykköskohteeseen. Mutta milloin?? Kai sentään voin ottaa paikan vastaan viimeistään 22.7.?
Varmaan pystyy ottamaan vastaan sitten 22.7 🤔 Jos oot varasijalla 1 niin kai voit vielä päästä?
Osaako joku sanoa, kun laskin ne etänä tehtävän kokeen pisteet, ja luulin laskeneeni 35p, mutta Hamkin sivuilla kuitenkin, että alimmat pisteet joilla on päässyt toiseen vaiheeseen oli 57,65. Kuitenkin Hamkissa olin toisen vaiheen pääsykokeessa :D. Tarkistin vielä uudelleen pisteet ja ne tosiaan oli 35.
Jaetaankohan nuo lisäpaikat valintakokeen vai todistuksen perusteella? Mitä luulette.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa, kun laskin ne etänä tehtävän kokeen pisteet, ja luulin laskeneeni 35p, mutta Hamkin sivuilla kuitenkin, että alimmat pisteet joilla on päässyt toiseen vaiheeseen oli 57,65. Kuitenkin Hamkissa olin toisen vaiheen pääsykokeessa :D. Tarkistin vielä uudelleen pisteet ja ne tosiaan oli 35.
Haitko Hamkiin eri aloille? koska tosiaan sosionomi monimuoto oli tuo 57p jos hait vaan sille niin aika outo koska siinähän on iso ero
Vierailija kirjoitti:
Jaetaankohan nuo lisäpaikat valintakokeen vai todistuksen perusteella? Mitä luulette.
Haetaan molemmille
Opintopolkuun tulee tieto jos saa paikan ja jos jää varasijalle tai jos ei saa paikkaa