Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe 2020

Vierailija
12.04.2020 |

Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta

Kommentit (2561)

Vierailija
761/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa, kun jäi yksi osio pois ja siitä ekassa vaiheessa tietenkin huonoimmat pisteet.

Vierailija
762/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä fiilis pääsykokeista?

Aluksi oli tosi hyvä, mutta nyt tajuan tehneeni ainakin enkun osiossa virheitä :/ eettiset taidot-osio oli aika haastava, tuntuu että melkein mikä tahansa niistä oli oikein.

Mua taas harmittaa ihan älyttömästi, kun matikka meni ihan reisille. Enkku meni nyt paremmin kun ekassa, muut osiot ehkä samalla lailla. Eettinen osa oli jotenkin outo ja vaikeampi. Eli ihan varma olen, ettei koulupaikkasta tarvi edes unelmoida. Mutta sen näkee sitten.

Muistatteko muuten monta kysymystä oli matikassa ja miten ne pisteet meni. Muistan vaan 10 kyssäriä, en enempää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aluksi oli tosi hyvä, mutta nyt tajuan tehneeni ainakin enkun osiossa virheitä :/ eettiset taidot-osio oli aika haastava, tuntuu että melkein mikä tahansa niistä oli oikein.

Mua taas harmittaa ihan älyttömästi, kun matikka meni ihan reisille. Enkku meni nyt paremmin kun ekassa, muut osiot ehkä samalla lailla. Eettinen osa oli jotenkin outo ja vaikeampi. Eli ihan varma olen, ettei koulupaikkasta tarvi edes unelmoida. Mutta sen näkee sitten.

Muistatteko muuten monta kysymystä oli matikassa ja miten ne pisteet meni. Muistan vaan 10 kyssäriä, en enempää...

Muistaakseni ainakin aamun kokeessa oli vain 8 tehtävää matikassa :o ne olivat kyllä vaikeita sellaisia

Vierailija
764/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni ainakin aamun kokeessa oli vain 8 tehtävää matikassa :o ne olivat kyllä vaikeita sellaisia

Niin tarkoitatko sitä kaikille olevaa osiota, itse tein siis sen. Missä ei ollut laskinta käytössä. Mutta ekaan kokeeseen verrattuna paljon vaikeampi. Ja mun mielestä siinä oli 10 kysymystä. Vai miten muut muistaa.

Vierailija
765/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä oonko ihan sekaisin mut musta tuntuu että aamun terälehtitehtävässä ei ollu ees vaihtoehtona se oikea vastaus 🤔

Vierailija
766/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä oonko ihan sekaisin mut musta tuntuu että aamun terälehtitehtävässä ei ollu ees vaihtoehtona se oikea vastaus 🤔

Muistatko yhtään monta kysymystä oli?

Vierailija
767/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl mä sain vastauksen......😐 mutta tiiä oliko se sitten oikein.....

Vierailija
768/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se astan sukulainen? Millain teil luki siin tehtäväs?

Vierailija
769/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilisen iltapäivän kokeessa oli 12.

Vierailija
770/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilisen iltapäivän kokeessa oli 12.

Mulla on sit hävinnyt ihan ties minne 2 kysymystä. Ei siis mitään hajua mitä ne on mahtanut olla.... Muistan siis 10 kysymystä suurinpiirtein millaisia ne oli.

Vierailija
771/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl mä sain vastauksen......😐 mutta tiiä oliko se sitten oikein.....

Ehkä mä sit ymmärsin väärin vaikka luin sen sata kertaa😂

Vierailija
772/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä se astan sukulainen? Millain teil luki siin tehtäväs?

Hei älkää kommentoiko vielä näitä kun osalla koe tekemättä

Vierailija
773/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä valintakoesysteemissä on unohdettu se tärkein asia. TASA-ARVOISUUS hakijoiden välillä. On tämä yhtä saa*anan pelleilyä suoraan sanoen. Olisivat voineet yhtä hyvin arpoa opiskelijat. Sehänkin on vielä mahdollista. Enkä tarkoita vain AMK-kokeita. 

Vierailija
774/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMENNA VIELÄ KAKSI KOETTA. ÄLKÄÄ KERTOKO VASTAUKSIA!

Vierailija
775/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä valintakoesysteemissä on unohdettu se tärkein asia. TASA-ARVOISUUS hakijoiden välillä. On tämä yhtä saa*anan pelleilyä suoraan sanoen. Olisivat voineet yhtä hyvin arpoa opiskelijat. Sehänkin on vielä mahdollista. Enkä tarkoita vain AMK-kokeita. 

Ihan samaa mieltä. Nyt opiskelemaan pääsee vain matemaattisesti ja muutenkin muissa hyvin pärjäävät. Ja ne joilla on mahdollisuus mennä valmennuksiin sun muihin. Nää kokeet ei mitenkään tuo esille sitä kuka on hyvä opiskelija. Ainoastaan hyvät taidot omaavat huomioidaan. Jokaiselle alalle pitäisi katsoa ovat soveltuvuudet, ei kaikille samat kokeet kerro yhtään mitään. Ihan perseestä on koko systeemi nykyisin. Eikö mitenkään tasa-arvoista. Kun nyt nähtävästi ollut ongelmia valtakunnallisesti kokeissa, niin kaikille uudet kokeet. Ei ole oikein, että joitain osioita otetaan ekasta kokeesta.

Vierailija
776/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään väliä, kun ei tää ole muutenkaan tasa-arvoista!

Vierailija
777/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan miljoonaan kertaan kysytty, mutta voiko siis tulla valituksi ylempiin hakutoiveisiin 2. vaiheen jälkeen, jos kutsun sai esimerkiksi vasta 3. hakutoiveen mukaan?

Vierailija
778/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
779/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai silti tarvitse itse kaataa p'skaämpäriä itsensä päälle?

Vierailija
780/2561 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koe ei ole sama joka päivä. Minulla oli 10 matikan tehtävää ekana päivänä kokeessa ja englannintehtävä oli todella helppo teksti käsitellen sosiaalista mediaa.

Edes ykkösvaiheen koe ei ollut sama kaikilla. Esimerkiksi minulla oli kysymys mitä kaverillani ei ollut.