Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe 2020

Vierailija
12.04.2020 |

Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta

Kommentit (2561)

Vierailija
581/2561 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on varmaan kysytty täällä jo monta kertaa, anteeksi siitä, mutta jos pääsee esim. neljänteen hakukohteeseen toiseen vaiheeseen, niin voiko sillä toisen vaiheen kokeella mahdollista päästä vielä ylempiin listalla oleviin kohteisiin?

Vierailija
582/2561 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua tympii ihan älyttömästi se, että saan lukea muilta tutuilta pääsevänsä jatkoon ja pisteitä ovat saaneet paljon vähemmäm kuin itse..

Luovutan amkin kanssa, sisään en tule pääsemään pääsykokeen tai todistushaun kautta, hitto soikoon!

Mikä ala?

Älkää ihmiset luovuttako! Perusmatikat ottaa helposti haltuun, etiikkaankin oli ilmeisesti jokin oma logiikkansa löydettävissä. Suomen ja enkun oppii lukemalla paljon. Logiikkaan on kirjoja ja harjoitustehtäviä. Se AMK-koe ei ole mahdoton, treenata voi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vieläkö sellaisia onkin? Katohan mokomaa. AMK saa valtiolta rahaa jokaisesta opiskelijasta, joten nehän haluaa siis jokaisen. Että olisiko karsinta sitten joku pikku temppu - silmänlume.

Vierailija
584/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko muut on kuulleet JAMKista?

Vierailija
585/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko muut on kuulleet JAMKista?

Tuli eilen kutsu sähköpostiin.

Vierailija
586/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Laureasta tullu?

Vierailija
587/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vieläkään Laureasta tullu

Vierailija
588/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut Laurasta. Hakunumeron kohdalla lukee että kutsu tulee, mutta vielä odotellaan!

Vierailija
589/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko siitä joku ilmoitus, jos ei pääse toiseen vaiheeseen?

Vierailija
590/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut Laurasta. Hakunumeron kohdalla lukee että kutsu tulee, mutta vielä odotellaan!

Sama, Laurean kutsua odottelen. Saa varmaan odotella iltaan asti..

Vierailija
591/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt sit vaan jännätään, että myös toinen osio menis hyvin. Onkohan ne samantyyppisiä kysymyksiä, mitä oli ekassakin....

Vierailija
592/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.laurea.fi/koulutus/hakeminen/opiskelijavalinnat-ja-valintak…

Tämän moni varmasti on jo nähnytkin, mutta Laurea siis pyrkii lähettämään kutsut tänään 17.6. Hakunumerolla voi tosiaan tarkistaa onko odotettavissa kutsua toiseen vaiheeseen.

Vierailija
593/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeeköhän jostain minkä verran pisteitä muilla samaan paikkaan hakevilla on? Tietäisi millainen taso on vastassa toisen vaiheen kokeessa

Esim. Tamk ja haagahelia on julkaissut alimmat pistemäärät joilla pääsi toiseen vaiheeseen.

http://www.haaga-helia.fi/sites/default/files/Kuvat-ja-liitteet/Pdf-tie…

Oikeesti.. jäin 0,02 pistettä rajasta :D. Uutta matoa koukkuun ja kohti jussia.

Vierailija
594/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut kutsua Noviasta tai Arcadasta?

Vierailija
595/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika korkeat pisteet taas tänäkin vuonna sosionomeilla....

Vierailija
596/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua tympii ihan älyttömästi se, että saan lukea muilta tutuilta pääsevänsä jatkoon ja pisteitä ovat saaneet paljon vähemmäm kuin itse..

Luovutan amkin kanssa, sisään en tule pääsemään pääsykokeen tai todistushaun kautta, hitto soikoon!

Mikä ala?

Älkää ihmiset luovuttako! Perusmatikat ottaa helposti haltuun, etiikkaankin oli ilmeisesti jokin oma logiikkansa löydettävissä. Suomen ja enkun oppii lukemalla paljon. Logiikkaan on kirjoja ja harjoitustehtäviä. Se AMK-koe ei ole mahdoton, treenata voi!

Mä on jo 30v enkä koskaan ole onnistunut pääsee sisään, aina jää matikasta kiinni. Ei hajuakaan miten opin sitä koskaan. Kiva että elämä jää tällaisesta asiasta kiinni. KOskaan en ole sitä tarvinnut työelämässä.

Pitääkö aikuisena aloittaa peruskoulusta kaiken alusta jotta pääsee??

Vierailija
597/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä on jo 30v enkä koskaan ole onnistunut pääsee sisään, aina jää matikasta kiinni. Ei hajuakaan miten opin sitä koskaan. Kiva että elämä jää tällaisesta asiasta kiinni. KOskaan en ole sitä tarvinnut työelämässä.

Pitääkö aikuisena aloittaa peruskoulusta kaiken alusta jotta pääsee??[/quote]

Ehkä valmennuskurssista olisi apua? Itse katsoin että niitä on verkossakin saatavilla ja eri hintaisia monia

Vierailija
598/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään laureasta.. vai onko jollekin tullut? Ärsyttävää odottelua...

Vierailija
599/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään laureasta.. vai onko jollekin tullut? Ärsyttävää odottelua...

Ei, mutta kuulemma jollekki oli jo tullut

Vierailija
600/2561 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JES! Pääsin jatkoon ihan omin avuin ilman, että huijasin laskimella tai googlella

Restonomiks hain. Pääsin ykkösvalintaan johon oli vielä korkeampi pisteraja. Varmasti vaikuttaa sekä ala että kaupunki, mihin oot hakenut. Restonomi ei muutenkaan liene yhtä suosittu kun vaikkapa sairaanhoitaja- tai tradenomilinja.

Täällä on toinen restonomiksi hakenut! Mikä sulla on ykkösvalinta? Mulla tuli tänään tieto että pääsen kakkosvaiheeseen Jyväskylään, joka oli mun ykkösvalinta.

Onnea jatkoon pääsystä ja tsemppiä toiseen kokeeseen! Mulla oli ykkösenä Mikkeli ja toisena Kotka eli Xamkiin hain, ja ykkösvaihtoehdossa on se jatkokoe. Sinne oli vielä korkeempi pisteraja kuin Kotkaan, joten siinäkin mielessä aika yllättävää. Katoin koulun sivuilta, niin Mikkeliin on hakenu tohon verkko-opetukseen 222 ja Kotkaan 251. Kakkosvaiheeseen pääsee molemmissa kouluissa noin 10% eli 24. Olispa kiva tietää kuinka moni haki pääsykokeella ja kuinka moni todistuksella. Meitä valintakokeen kautta hakeneita pääsee lopulta vaan 8 sisään. Loput 12 otetaan todistuksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi