Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Naurettavaa että menee näin kauan aikaa ennenkuin saadaan tulokset. Sit saa viikkoa ennen ruinata pomolta vapaapäivää jos toiseen vaiheeseen pääsee.
Jääkö ekan kokeen pisteet voimaan vai ratkaseeko pelkät toisen osan pisteet sit paikan?
Tuliiko miinuspisteitä jos jätti kohdan "jätän vastaamatta tähän kysymykseen?"
On mahdollista päästä, eihän sua ole vielä valittu tuohon 4. kohteeseen, vasta pääsykokeeseen.
Taulukossa lukee että hyväksyttiin 2. vaiheeseen, kutsua ei siltikään vielä näy..........
Ei näy mullakaan vielä kutsua
LELE kirjoitti:
Tuliiko miinuspisteitä jos jätti kohdan "jätän vastaamatta tähän kysymykseen?"
Etkö lukenut kokeen ohjeita sitä tehdessä? Miinuspisteitä tuli vääristä vastauksista, vastaamatta jättämisestä ei.
Ei kellään ole niitä matikan osion kysymyksiä tallessa esim kuvina. Suurinpiirtein muistaa ne mutta kuitenkin olis helpompi kun näkis ne vielä...
JES! Pääsin jatkoon ihan omin avuin ilman, että huijasin laskimella tai googlella. Olin varma ettei jatkopaikkaa napsahda tämän takia, koska oon niin surkee matikassa. Päätöksenteosta tuli 14,4/20 pistettä, suomesta 8,75/10, enkusta 7/10 ja matikasta 7,85/20, mistä jätin suurimpaan osaan vastaamatta.
Laureasta ei vieläkään kutsua? Vai pääsinkö vain Lapin amk? sieltäkään ei kutsua....
Hamkista tuli kutsu joku 3h sitten
Onko tietoa paljonko tarvitsi pisteitä eri paikoissa että pääsi jatkoon? Olisi mukava tiettää jotenkin oma sijoitus.
Humakista myös just joku 3 tuntia sitten tuli kutsu! Mahtava fiilis! Jännää oli odottelu, vaikka eilen jo saikin tietää pääsystä toiseen vaiheeseen :)
Vierailija kirjoitti:
Laureasta ei vieläkään kutsua? Vai pääsinkö vain Lapin amk? sieltäkään ei kutsua....
Ei laurealta vieläkään...
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa, miksei hakijanumeroani ole ollenkaan tuolla listalla?
Hain yliopistoalalle, joka käytti ensimmäisenä vaiheena tuota koetta. Tiedän, etten päässyt, mutta olisi ollut kiva nähdä, millaset pisteet tuli, jos ensi vuonna haenkin amkkiin..
Jos et hakenut ammattikorkeaan, niin ei sun tuloksia silloin julkaista amk-hakijoiden tulosten mukana, vaan saat ne yliopiston kautta. Mäkin tein amk-valintakokeen esivalintana logopedian pääsykokeeseen ja yliopistolta tuli sähköpostilla linkki, jonka kautta pääsi näkemään omat pisteensä. Jos sulle ei ole tullut yliopistolta mitään infoa, laita sinne vaikka itse sähköpostia ja kysy pisteitäsi :)
Vierailija kirjoitti:
JES! Pääsin jatkoon ihan omin avuin ilman, että huijasin laskimella tai googlella. Olin varma ettei jatkopaikkaa napsahda tämän takia, koska oon niin surkee matikassa. Päätöksenteosta tuli 14,4/20 pistettä, suomesta 8,75/10, enkusta 7/10 ja matikasta 7,85/20, mistä jätin suurimpaan osaan vastaamatta.
Mielenkiinnosta vaan kyselen, että minkä alan kokeeseen pääsit noilla pisteillä? Sain 12 enemmän enkä päässyt.
Taulukon mukaan pääsin kakkosvaiheeseen, mutta eipä näy kutsuja. Myös Hamkiin hain, hiljaista on..
Vierailija kirjoitti:
Ylioppilaat ovat hakeneet nyt todistuksella. Tuossa valintakokeessa on luultavimmin eniten amislaisia.
Tottakai myös ammattikoulun todistuksella voi hakea AMK:hon. Valintakokeessa on niitä, keillä oli huono todistus tai joiden 2. asteen tutkinnosta on aikaa yli 5 vuotta.
"Tottakai myös ammattikoulun todistuksella voi hakea AMK:hon. Valintakokeessa on niitä, keillä oli huono todistus tai joiden 2. asteen tutkinnosta on aikaa yli 5 vuotta."
Ja meitä aikuispuolen amistaustaisia, joilla on loistava näyttötutkinto-todistus, jolla ei kuitenkaan voi hakea.
Mites Savonia?