Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe 2020

Vierailija
12.04.2020 |

Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta

Kommentit (2561)

Vierailija
321/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JAr kirjoitti:

Nii huvittavaa lukea näitä juttuja! :D

"Ei missään sanottu ettei saa käyttää googlea?!?" OIKEASTIKKO?? since when missään kokeessa on saanut käyttää googlea?

Osallistuin itse tekniikan alan kokeeseen ja mielestäni koe oli hyvällä tapaa kuumottava ja harmaita aivonystyröitäni kihelmöivä kokonaisuus. Työnteon ja lapsiperheen arjen takia valmistautuminenkin oli lähinnä edellisillan youtubettelua yhtälöistä. Tein kokeen yksin eikä tullut pieneen mieleenkään, että yrittäisin hakea hetken helpotusta googlesta tai muistakaan tiedonhakupalveluista. Jo pelkkä koetilanne oli miellyttävä muistutus aiemmista opinnoista. Itsellä 10v työura takana ja alan vaihto kiinnostaa.

Mikä idea luntata/huijata kokeessa, jonka perusidea on testata hakijan korkeakouluopiskelun valmiuksia? Jos ei mitään tuosta kokeesta osaa niin et ole silloin valmis korkeakouluunkaan. Piste. Ihan sama vaikka olisit 100 vuotta hakenut kouluun niin jos ei tuossa pärjää ilman apuja niin toivottavasti emme ainakaan kohtaa samalla luokalla. Vai miksi niitä nykyään edes kutsutaan?

Se positiivinen tunne tuli näistä kommenteista, että oma kokeeni meni ainakin paremmin kuin 90% vauvafoorumista :D

Tyhmintä mitä olen pitkään aikaan kuullut. En tiedä ketään, joka olisi itsenäisesti tehnyt amk etäkokeen aiepinakaan vuosina. Ovat päässeet kyllä opiskelemaan ammattikorkeaan ja kertoneet, että ammattikorkeassa opiskelu on PALJON helpompaa kun tuo etäkoe. Eli tuo koe ei kerro kyllä mitään valmiuksista amk opiskeluun.

Amk-ETÄkokeen aiempina vuosina? Missäs mielikuvitusmaassa sä olet kokeen etänä päässyt suorittamaan tätä ennen O_o

Tein viime vuonna Vakavan ja pääsin sisään todistusvalintakiintiössä. Vakava oli etäkoe.

Paikan päällä järjestettävää pääsykoetta varten oli junaliput hankittu, mutta ne jäi käyttämättä, kun tieto hyväksymisestä tuli ennen pääsykoetta. Kyllä, olen tehnyt etäkokeen. T: eri. en ole tuo, jolle vastasit

Vierailija
322/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on tullut kutsuja toiseen vaiheeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais kyllä tulla tiedot jo eikä tarvii kokoajan jännittää. Olisi vaikka tietty kellonaika kun ne tulevat eikä kokoajan tarvitsisi olla seuraamassa sähköpostia.

Vierailija
324/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan klo 14 jälkeen alkaa tulemaan

Kuten kaikissa muissa 🙈🙈

Kyllä jännittää

Vierailija
325/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli meiliä!

...Jotexilta... kauhee odottaa

Vierailija
326/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekki tuli!!!!....

Veikkaustiedote

Tulis jo.

Vierailija
327/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveetä kun aamusta saakka oon muutaman minuutin välein ravannu sähköpostissa. Ääääh.

Vierailija
328/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainlukulistan koodit on kohta loppu.

Vierailija
329/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JAr kirjoitti:

"Ei missään sanottu ettei saa käyttää googlea?!?" OIKEASTIKKO?? since when missään kokeessa on saanut käyttää googlea?

Osallistuin itse tekniikan alan kokeeseen ja mielestäni koe oli hyvällä tapaa kuumottava ja harmaita aivonystyröitäni kihelmöivä kokonaisuus. Työnteon ja lapsiperheen arjen takia valmistautuminenkin oli lähinnä edellisillan youtubettelua yhtälöistä. Tein kokeen yksin eikä tullut pieneen mieleenkään, että yrittäisin hakea hetken helpotusta googlesta tai muistakaan tiedonhakupalveluista. Jo pelkkä koetilanne oli miellyttävä muistutus aiemmista opinnoista. Itsellä 10v työura takana ja alan vaihto kiinnostaa.

Mikä idea luntata/huijata kokeessa, jonka perusidea on testata hakijan korkeakouluopiskelun valmiuksia? Jos ei mitään tuosta kokeesta osaa niin et ole silloin valmis korkeakouluunkaan. Piste. Ihan sama vaikka olisit 100 vuotta hakenut kouluun niin jos ei tuossa pärjää ilman apuja niin toivottavasti emme ainakaan kohtaa samalla luokalla. Vai miksi niitä nykyään edes kutsutaan?

Se positiivinen tunne tuli näistä kommenteista, että oma kokeeni meni ainakin paremmin kuin 90% vauvafoorumista :D

Tyhmintä mitä olen pitkään aikaan kuullut. En tiedä ketään, joka olisi itsenäisesti tehnyt amk etäkokeen aiepinakaan vuosina. Ovat päässeet kyllä opiskelemaan ammattikorkeaan ja kertoneet, että ammattikorkeassa opiskelu on PALJON helpompaa kun tuo etäkoe. Eli tuo koe ei kerro kyllä mitään valmiuksista amk opiskeluun.

Amk-ETÄkokeen aiempina vuosina? Missäs mielikuvitusmaassa sä olet kokeen etänä päässyt suorittamaan tätä ennen O_o

Taidat olla itse ihan pihalla aiempien vuosien systeemistä.

Vierailija
330/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oon hakenut bioanalyytikoksi ja olen varasijalla oliks se nyt 20 vai 22. Opintopolussa lukee näin: ” Opiskelupaikkoja 28 (joista vähintään 22 ensikertalaisille)”

Onko siis mahdollisuus päästä? Ja mikä on ensikertalaisuus (tää on mun eka hakukerta)

Vierailija
331/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot varasijalla 20/22 eli niin monta on sun edellä. 28 valitaan eli melkein kaikkine valittujen  pitäisi perua paikkansa jotta pääsisit opiskelemaan. Tuskin pääset. varasijoilta 1-5 saattaa vielä päästäkin.

Vierailija
332/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mua ennen pääsee 28 ihmistä. + se 20/22 varasijalla olevaa ihmistä?

Vierailija
333/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin. Eli lähes 99,9% varmasti et pääse sisälle.

Vierailija
334/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, oon hakenut bioanalyytikoksi ja olen varasijalla oliks se nyt 20 vai 22. Opintopolussa lukee näin: ” Opiskelupaikkoja 28 (joista vähintään 22 ensikertalaisille)”

Onko siis mahdollisuus päästä? Ja mikä on ensikertalaisuus (tää on mun eka hakukerta)

Minne hait bioanalyytikoksi? Täällä yksi joka haki myös. Hain Tampereen amk. :)

Vierailija
335/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse jo kutsun 2 vaiheeseen HAMKIIN :)

Vierailija
336/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sais kyllä tulla tiedot jo eikä tarvii kokoajan jännittää. Olisi vaikka tietty kellonaika kun ne tulevat eikä kokoajan tarvitsisi olla seuraamassa sähköpostia.

16.6

Vierailija
337/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen idiooteille kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JAr kirjoitti:

Taidat olla itse ihan pihalla aiempien vuosien systeemistä.

Ämk valintakoe on nyt toista kertaa käytössä.

Vierailija
338/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luopua.

Kyllä jono liikkuu jonkin verran.

15.7 viimeistään ihmiset ottavat paikat ja se selviää paremmin

Olin 19 varasijalla pari vuotta sitten ja sain kyllä paikan 😊

Vierailija
339/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain itse jo kutsun 2 vaiheeseen HAMKIIN :)

Mille alalle?

Vierailija
340/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata luopua.

Kyllä jono liikkuu jonkin verran.

15.7 viimeistään ihmiset ottavat paikat ja se selviää paremmin

Olin 19 varasijalla pari vuotta sitten ja sain kyllä paikan 😊

Nyt on isommat todistusvalintakiintiöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä