Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe 2020

Vierailija
12.04.2020 |

Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta

Kommentit (2561)

Vierailija
301/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-98 kirjoitti:

Onko kukaan hakenut lapin amk?

Mille aloille hait?

Vierailija
302/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh ja terkkari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 900 hakijaa molempaan paikkaan ja 60 otetaan jatkoon. Eiköhän se ollut siinä. No syksyllä on uusi haku että toivottavasti on normaali pääsykoe.

Toi on vielä hyvä tilanne, omiin hakukohteisiin  ainakin osaan saa kertoa hakumäärän  ja jatkoon otettavien määrän jakaa.

Vierailija
304/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hain Laureaan

Vierailija
305/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näkee tämän vuoden hakijamäärät?

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Ei taida olla tän kevään koska en omaa alaani edes tuosta löytänyt.

Vierailija
306/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki, suomi24 keskustelussa luki jonkun kommentti, että omassa Opintopolku.fi:ssä lukee, että hän ei saanut opiskelupaikkaa. Minulla lukee vielä kaikissa, että "Opiskelijavalinta kesken". Laurea, Metropolia ja Humak mun hakuvalinnoissa.

Vierailija
307/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-98 kirjoitti:

Onko kukaan hakenut lapin amk?

Metropoliaan ja Laureaan hain, ei oo kummastakaan vielä tullut sähköpostia. Opintopolku näyttää että valinta kesken.

Näimpä, ei edes omia pisteitä siellä koodissa näy vieläkään..Peukut pystyssä meille molemmille, mulla saattoi tosin kusahtaa koko homma englantiin joka meni ihan penkin alle.  Ja lisäksi ei-ensikertalainen.  Mihin alalle hait?

Vierailija
308/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näkyy niissä todistusvalinta kohdissa että ei saanut paikkaa. Ehkä hän on sekoillut. Nythän kyse on valintakokeista eikä siitä lue yhtään mitään muuta kuin se päivämäärä milloin ilmoittavat pääseekö jatkoon.

Vierailija
309/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JAr kirjoitti:

Nii huvittavaa lukea näitä juttuja! :D

"Ei missään sanottu ettei saa käyttää googlea?!?" OIKEASTIKKO?? since when missään kokeessa on saanut käyttää googlea?

Osallistuin itse tekniikan alan kokeeseen ja mielestäni koe oli hyvällä tapaa kuumottava ja harmaita aivonystyröitäni kihelmöivä kokonaisuus. Työnteon ja lapsiperheen arjen takia valmistautuminenkin oli lähinnä edellisillan youtubettelua yhtälöistä. Tein kokeen yksin eikä tullut pieneen mieleenkään, että yrittäisin hakea hetken helpotusta googlesta tai muistakaan tiedonhakupalveluista. Jo pelkkä koetilanne oli miellyttävä muistutus aiemmista opinnoista. Itsellä 10v työura takana ja alan vaihto kiinnostaa.

Mikä idea luntata/huijata kokeessa, jonka perusidea on testata hakijan korkeakouluopiskelun valmiuksia? Jos ei mitään tuosta kokeesta osaa niin et ole silloin valmis korkeakouluunkaan. Piste. Ihan sama vaikka olisit 100 vuotta hakenut kouluun niin jos ei tuossa pärjää ilman apuja niin toivottavasti emme ainakaan kohtaa samalla luokalla. Vai miksi niitä nykyään edes kutsutaan?

Se positiivinen tunne tuli näistä kommenteista, että oma kokeeni meni ainakin paremmin kuin 90% vauvafoorumista :D

Tyhmintä mitä olen pitkään aikaan kuullut. En tiedä ketään, joka olisi itsenäisesti tehnyt amk etäkokeen aiepinakaan vuosina. Ovat päässeet kyllä opiskelemaan ammattikorkeaan ja kertoneet, että ammattikorkeassa opiskelu on PALJON helpompaa kun tuo etäkoe. Eli tuo koe ei kerro kyllä mitään valmiuksista amk opiskeluun.

Amk-ETÄkokeen aiempina vuosina? Missäs mielikuvitusmaassa sä olet kokeen etänä päässyt suorittamaan tätä ennen O_o

Vierailija
310/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki, suomi24 keskustelussa luki jonkun kommentti, että omassa Opintopolku.fi:ssä lukee, että hän ei saanut opiskelupaikkaa. Minulla lukee vielä kaikissa, että "Opiskelijavalinta kesken". Laurea, Metropolia ja Humak mun hakuvalinnoissa.

Niin mullakin lukee mutta se meinaa että todistusvalinnassa ei saanut paikkaa. Tällä valintakoe menettelyllä on vielä valinta kesken.

Vierailija
311/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut kutsuja?

Itse hain metropoliaan toimintaterapeutiksi ja laureaan th & sosionomi, monimuoto. Ei oo tullut sähköpostia ja hakijamäärästä päätellen en varmasti tule pääsemään toiseen vaiheeseen :D

Vierailija
312/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 900 hakijaa molempaan paikkaan ja 60 otetaan jatkoon. Eiköhän se ollut siinä. No syksyllä on uusi haku että toivottavasti on normaali pääsykoe.

Kyllä tää sama valintakoe taitaa olla syksylläkin, mutta vaan kokonaan paikanpäällä. Tää taitaa nyt olla se nykyinen linja kun kaikesta säästetään.

Eiköhän "normaalilla" pääsykokeella just tarkoiteta sitä, että on vaan yksiosainen koe ja paikanpäällä. On jo tiedetty pitkään, että AMK-pääsykoe on syksystä 2019 alkaen digitaalinen, eli se oli digitaalinen jo ennen koronaa.

Itse ainakin oletin että paikan päälle kutsutaan ainakin puolet ensikokeen läpäisseistä, mutta se olikin melkein tärkeämpi koe kuin toisen vaiheen koe josta on sentään mahdollisuus varasijoille. Ensimmäisestä kokeesta jatkoon päässeiden määrää ei annettu mitenkään tietoon etukäteen.

Olihan siitä yleisesti mainittu, että todennäköisesti noin kaksinkertainen määrä mutta amk:t päättää määrät itse. Ainakin omissa näyttää aika hyvin työ toteutuvankin.

Vierailija
313/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuorison ole pakko hakea. Minkä verran on niitä jotka vetää kokeen tahallaan läskiksi jos haluaa pitää välivuoden tms?

Vierailija
314/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hain metropoliaan toimintaterapeutiksi ja laureaan th & sosionomi, monimuoto. Ei oo tullut sähköpostia ja hakijamäärästä päätellen en varmasti tule pääsemään toiseen vaiheeseen :D

Missä näkyy hakijamäärät? Vai tarkoitatko kokeeseen kutsuttavien määrää?

Vierailija
315/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä, miksei jo näy. :( Nää tulokset tulee saletisti huomenna 16.6 klo 23.59.

Vierailija
316/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoitko varmasti oikein? Meinasi rivit hyppiä hassusti tuloksia avatessa ja jäi ehkä sinulla oma kohde huomaamatta.

Taisi jäädä koulupaikka haaveeksi, ensisijaisten hakijamäärä nelinkertaistunut aiempaan. Muuten ehkä olisi ollut kohtalainen mahdollisuus päästä sisään...

Vierailija
317/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näkyy hakijamäärät? Vai tarkoitatko kokeeseen kutsuttavien määrää?

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H… tuolta vasemmasta reunasta saa valittua vuoden 2020.

Vierailija
318/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne päivittyy sinne koko ajan tilanteen edetessä jos vaan katsot oikeasta paikasta...

Vierailija
319/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan hakupaikkaan melkein 900 hakijaa, sisään otetaan 14 joista 8 ekakertalaisia enkä oo ensikertalainen :D Taitaa tosiaan olla turhaa enää edes jännittää.

Vierailija
320/2561 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan hakupaikkaan melkein 900 hakijaa, sisään otetaan 14 joista 8 ekakertalaisia enkä oo ensikertalainen :D Taitaa tosiaan olla turhaa enää edes jännittää.

Ai niin tosiaan todistusvalintaiset ensin ja sitten ensikertalaiset ja sitten vasta ei ensikertalaiset. Mielentäni ei ensikertalaiset pitäisi jo valita siksi että ovat jo kerran olleet koulussa ja saanet opiskelupaikan, nyt tämä porukka jätetään ulkopuolelle näillä säännöillä. terv 180op suorittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi