Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Outoa. Kuitenkin paikan vastaanottaneita on enemmän kuin aloituspaikkoja.
Haluaisin nyt vaa sen tiedon et pääsenkö kouluu vai en.. Alkaa ärsyttää tää loputtomas toivos eläminen
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nyt vaa sen tiedon et pääsenkö kouluu vai en.. Alkaa ärsyttää tää loputtomas toivos eläminen
3.8. Mennessä tiedetään :)
15 paikkaa jäljellä, ite 2. varasijalla.. Mahdankohan päästä
Vipuseen ei pääsääntöisesti ole päivitetty lisättyjä aloituspaikkoja aloituspaikkasarakkeeseen. Siksi valittuja on niin paljon enemmän.
Toinen syy on se, että useimmilla aloilla on käytössä ylitäyttö. Kaikki tasapisteissä olevat valitaan. Muut vaihtoehdot olisivat alitäyttö (ketään ei valita ja tasatäyttö (tasapisteissä sisäänpääsijät arvotaan).
Jonot liikkunu taas tänään, millonkohan Vipunen päivittyy..
Onko samkin sosionomi jono liikkunut tänään??
Toivoisin että Samkin geronomijono liikkui, jos pääsen sinne niin sit joku saa mun paikan Seinäjoelta.
Muaki kiinnostaa toi samkin sosionomi, oon reissus eikä tietekä tullu pankin tunnuksii mukaa.. :/ et jos joku ihana tietäs :) :)
Kaikkien muiden koulujen jonot liikkuu mihin en voi enää päästä, mutta se mihin voisin nii se ei vaan liiku. Raivostuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin että Samkin geronomijono liikkui, jos pääsen sinne niin sit joku saa mun paikan Seinäjoelta.
Liikkui ainakin mun osalta viikolla. Torstaina sain paikan, olin 2 varasijalla. Hyväksyin paikan ja kouluunkin jo ilmoittauduttu. Sinnikkyys todellakin palkittiin ja useampi hakukerta takana. Oon tosi tyytyväinen. Ja oon monimuodossa.
Samk sosionomi ei oo liikkunu
Vieläkö moni jo paikan saanut jonottaa ylemmän toiveen paikkaa?
Mul paikka porii sosionomii, mut en kyl haluis jääd tähän kuolleesee käpykylää, vaa mieluummin aiempii toiveisii, hki tai tku...
Vipunen jumii. Onkohan tuonne laskettu myös avoimen opiskelijat kun niin paljon yli aloituspaikkojen valittuja?
Vierailija kirjoitti:
Vipunen jumii. Onkohan tuonne laskettu myös avoimen opiskelijat kun niin paljon yli aloituspaikkojen valittuja?
Melkein joka alalle tuli lisäpaikkoja koronarahoituksen vuoksi. Useimmissa AMK-tutkinnoissa myös valitaan kaikki tasapisteillä olevat, joten yksi peruttu paikka voi johtaa kymmenen tyypin ottamiseen sisään. Niistä jos yksi peruu, ei varasijalta oteta tilalle ennen kuin paikkoja on taas alle aloituspaikkojen. Aloituspaikkasarake tosin ei suurimmassa osassa koulutuksia ole päivittynyt lisäpaikkojen myötä.
Ensimmäinen varasija. Voi tätä tuskaa kun ei tiedä vieläkö pääsee sisään 😂 millä varasijoilla olette?
Vierailija kirjoitti:
Millä varasijalla olet? :)
Olen varasijalla 3 Samk geronomiin siis ja Seinäjoelle mut on hyväksytty.
Sieltä et löydä mitään tietoa, mutta opintopolusta kirjaudut sisään ja painat F12 ja sen jälkeen päivität sivun, niin näet lähdekoodin.