Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Metropolian sh linja niin suosittu, että jonot tuskin liikkuvat paljoa?
Mä ainakin just peruin oman varasijani ja otin Laurean paikan vastaan 😁
Ei liiku.
Onko muilla liikkunut?
Vierailija kirjoitti:
Ei liiku.
Onko muilla liikkunut?
Ei liiku ei ja sain tiedon ett hakemaani paikkaan on 4 paikkaa ottamatta vastaan ja olen 1 varasijalla 🤔
Moneltakohan ne ajot oikeen tänään ajetaan??
Tulispa se ajo jo. Kuumottaa.
Huutista nillle, jotka on niin saamattomii et ei pääse ekalla kerralla sisälle AMK. Sinnehän pääsee sisää kaikki ketkä vaan haluu
Vierailija kirjoitti:
Tulispa se ajo jo. Kuumottaa.
Ainakin Vipunen päivitty jo.
Vierailija kirjoitti:
Huutista nillle, jotka on niin saamattomii et ei pääse ekalla kerralla sisälle AMK. Sinnehän pääsee sisää kaikki ketkä vaan haluu
Mukavaa, jos sinä sait opiskelupaikan, Onnea ja aurinkoista kesää :)
Ei oo varasijat kyllä liikkuneet !
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi ajatella ihmisestä, joka tulee vauvapalstalle antamaan huutista ihmisille, jotka eivät pääseet AMK:hon? Ihminen, joka tavoittelee unelmiaan = ok. Ihminen, joka painaa muita alas = ei ok.
Kaikille, jotka eivät päässeet niin ensi vuonna uudestaan. Onhan se nyt fakta, että kaikki eivät pääse, sillä paikkoja on rajoitetusti. Eikä see tee kenestäkään huonoa ihmistä. Erityisesti nyt koronan aikana, kun hakuprosessi muuttui jatkuvasti ja oli epävarmaa. Tällä ihmisellä on vain jokin oma epäonnistuminen elämässä takana ja yrittää siirtää pahaa oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin näitä, jotka ovat saaneet paikan. Itsekin varasijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin näitä, jotka ovat saaneet paikan. Itsekin varasijalla.
Itse ainakin valitsin että otan paikan vastaan ja jään odottamaan ylempien valintojen tuloksia. Win win tilanne.
Vipunen on päivittynyt. Veikkaisin että huomenna päivittyy opintopolku.
Onko itselläni nyt jotain panikoitavaa kun vastasin tänää aamulla että otan paikan vastaan ja jään odottamaan ylempien vaihtoehtojen tuloksia? Elikäs koulupaikka on nyt plakkarissa varmasti, pitääkö minun tehdä nyt vielä jotain? Milloinko viimestään täytyy ottaa paikka vastaan kokonaan ja poistua ”jonosta” muihin kouluihin?
Vierailija kirjoitti:
Onko itselläni nyt jotain panikoitavaa kun vastasin tänää aamulla että otan paikan vastaan ja jään odottamaan ylempien vaihtoehtojen tuloksia? Elikäs koulupaikka on nyt plakkarissa varmasti, pitääkö minun tehdä nyt vielä jotain? Milloinko viimestään täytyy ottaa paikka vastaan kokonaan ja poistua ”jonosta” muihin kouluihin?
22.7. On poistuttava muista jonoista ilmeisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otin samalla tavalla paikan vastaan kuin ap,mutta mielestäni tuota 22.7 ei siellä lukenut vaan 3.8?? Olenko nyt ihan väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otin samalla tavalla paikan vastaan kuin ap,mutta mielestäni tuota 22.7 ei siellä lukenut vaan 3.8?? Olenko nyt ihan väärässä?
En oikein tiedä. Pistin vähän aika sitten kyselyä hakijapalveluihin tästä.
Ymmärtääkseni 22.7 on aikaa, jolloin on poistuttava jonosta, jos sinut on hyväksytty johonkin opiskelupaikkaan. On mahdollisuus jonottaa 3.8 saakka jos et ole vielä saanut yhtään paikkaa, vain olet jonossa odottamassa, jos paikkaa ilmestyisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten pitäisi ajatella ihmisestä, joka tulee vauvapalstalle antamaan huutista ihmisille, jotka eivät pääseet AMK:hon? Ihminen, joka tavoittelee unelmiaan = ok. Ihminen, joka painaa muita alas = ei ok.
Kaikille, jotka eivät päässeet niin ensi vuonna uudestaan. Onhan se nyt fakta, että kaikki eivät pääse, sillä paikkoja on rajoitetusti. Eikä see tee kenestäkään huonoa ihmistä. Erityisesti nyt koronan aikana, kun hakuprosessi muuttui jatkuvasti ja oli epävarmaa. Tällä ihmisellä on vain jokin oma epäonnistuminen elämässä takana ja yrittää siirtää pahaa oloaan.
No mut AMK:hon on ihan helvetin helppo päästä, ei vaadi paljoo. Ei se AMK oo mikää lääkis mihin on oikeesti vaikee päästä.
-eri