Luottokortilla velkaa mutta kuinka paljon? Nolla ei kelpaa tässä vastaukseksi.
Itsellä on luottokortilla n. 4100 e velkaa. Lyhennän 200 e kuussa. Velka on tullut pikkuhiljaa ajan kanssa useampaan kohteeseen.
Kommentit (262)
Ei yhtään. Mieleen tuli ekana exä joka käytti tilin tyhjäksi ja sitten vingutti luottokorttia. Sitten maksettiin luottokorttivelat pois->tili taas tyhjä ja luotolla kaikki. Ja vinkui mulle kuinka on köyhää ja kurjaa. Itsepähän oli velkansa hankkinut omaa tyhmyyttään hankkimalla tavaraa johon ei olisi ollut oikeasti varaa. :)
480€. Tuli käytyä jouluna matkoilla ison perheen kanssa ja höllättyä "vähän" rahahanoja. Teinejä perheessä. Mutta ei haittaa, ihanat muistot jäi, eikä tarvinnut mennä luoton puolelle kuin 1500€. Lyhennän luottovelkaa aina sen verran pienesti, ettei tarvitse arkielämästä tinkiä.
Meillä luottokorttilasku saattaa olla hyvin iso varsinkin loma-aikoina tai jos on tehty isompia hankintoja. Velkaa ei ole ollut kortilla koskaan, sillä erääntyvä maksu maksetaan aina kokonaan kerralla pois. Puoliso on hyvin tarkka tässä asiassa, eikä luottokortista/korteista korkoja maksella, vaan otetaan kaikki edut. Maksaminen tapahtuu pääasiassa yhdellä kortilla, jotta edut saa maksimoitua.
1000 euron limiitti, josta velka 990 e.
9,99 euroa eli spotifyn kuukausimaksu. Kerran kuussa pankki ottaa kortin nollille. Käytän kortti lentojen ostoon, nettiostoksiin, ja tuohon spotifyhyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luottokorttia, ja vaikka pankkikortti nykyään sellaisesta käykin netissä, ei ole tullut edes mieleen maksaa sillä enempää kuin mitä tilillä on...
Aaa, nyt ymmärrän tämän raivon! Porukka luulee, että luotolla maksavien tilillä ei ole rahaa vaan siellä elää rellestetään yli varojen. Haha, ilmankos mammat kyylää pitkin nenänvarttaan kun Prisman kassalla vingutan visaa. :D Tietäisivät vaan, paljonko on sääsöjä ja sijoituksia... ;)
Siis eihän kukaan edes nykypäivänä näe maksatko pankilla vai luotolla, kun kortinlukija on ainakin prismassa hyvin suojattu muiden katseilta. Ja kun noin lesoilet, niin säästöjä on varmasti tosi paljon juu, oisko peräti 2000 e?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luottokorttia, ja vaikka pankkikortti nykyään sellaisesta käykin netissä, ei ole tullut edes mieleen maksaa sillä enempää kuin mitä tilillä on...
Aaa, nyt ymmärrän tämän raivon! Porukka luulee, että luotolla maksavien tilillä ei ole rahaa vaan siellä elää rellestetään yli varojen. Haha, ilmankos mammat kyylää pitkin nenänvarttaan kun Prisman kassalla vingutan visaa. :D Tietäisivät vaan, paljonko on sääsöjä ja sijoituksia... ;)
Siis eihän kukaan edes nykypäivänä näe maksatko pankilla vai luotolla, kun kortinlukija on ainakin prismassa hyvin suojattu muiden katseilta. Ja kun noin lesoilet, niin säästöjä on varmasti tosi paljon juu, oisko peräti 2000 e?
Pistä pari nollaa perään niin aletaan olla oikeilla hoodeilla... 😎
Uskokaa tai älkää, mutta minulla ei ole edes sitä luottokorttia.
Ainoa velka on asuntovelka.
Millaisia ihmisiä olette muuten te, jotka pelkäätte luottokortteja ja eräpäivää odottavia laskuja?
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ihmisiä olette muuten te, jotka pelkäätte luottokortteja ja eräpäivää odottavia laskuja?
No en mä luottokortteja varsinaisesti pelkää, etujen takia omistan ja käytän useampaakin. Mutta maksan aina kaikki pois heti laskun tultua ettei vaan tule korkoja tai kuluja. Säästäväinen olen, myönnetään. Ja muutenkin turvallisuushakuinen. Säästöjä on reilusti, n. 30 te. Silti en halua maksaa mistään turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä luottokortteja varsinaisesti pelkää, etujen takia omistan ja käytän useampaakin. Mutta maksan aina kaikki pois heti laskun tultua ettei vaan tule korkoja tai kuluja. Säästäväinen olen, myönnetään. Ja muutenkin turvallisuushakuinen. Säästöjä on reilusti, n. 30 te. Silti en halua maksaa mistään turhaan.
Jos omistat luottokortin ja käytät sellaista, kysymys ei ollut sinulle osoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pelkää, en vain halua ostaa mitään mihin ei rahaa tilillä. En omista luottokorttia. Säästöjä hieman varalle. Osamaksulla olen joskus vuosia sitten ostanut jotain suurempaa, kun esim. pesukone hajonnut. Nyt riittäisi säästöt.
En matkusta, lentolipun ostaisin luottokortilla, jos matkustaisin.
Onpa tämä ketju kerännyt paljon angstia ja ärtymystä.
Jokainen käyttäköön korttia, jos haluaa.
Ilmeisen varakasta porukkaa täällä on, kun muutaman tonnin luotto on normaalia elämää.
Minä tienaan 55 000 per vuosi, mieheni toiset 55 000 ja vahingosta viisastuneena laitoin luottorajan pienemmäksi. 4000 limit oli liikaa minulle, kerran se tuli täyteen.
Ongelmia tulee, jos joka kuukausi joutuu normaalia elämää luotottamaan.
Velkaa 902€. Keskiviikkona sinne siirtyy palkasta 500€. Nyt korona-aikaan ei tule osteltua yhtään mitään, joten luotolta menee ainoastaan Spotifyyn kymppi kuussa :D
Toukokuussa maksan loput pois.
Ilahduttavaa huomata, että taidan sittenkin olla melko järkevä rahan käyttäjä. Luottoraja on suunnilleen kahden kuukauden bruttopalkan verran, enkä ole koskaan käyttänyt sitä tappiin asti, ainoastaan silloin kun ostin samassa kuussa pyykinpesukoneen ja tiskikoneen en pystynyt maksamaan laskua kerralla pois. Kortti ei polttele lompakossa enkä sorru ostelemaan kaikkea vain siksi, että teoriassa voisin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tämä ketju kerännyt paljon angstia ja ärtymystä.
Jokainen käyttäköön korttia, jos haluaa.
Ilmeisen varakasta porukkaa täällä on, kun muutaman tonnin luotto on normaalia elämää.
Minä tienaan 55 000 per vuosi, mieheni toiset 55 000 ja vahingosta viisastuneena laitoin luottorajan pienemmäksi. 4000 limit oli liikaa minulle, kerran se tuli täyteen.
Ongelmia tulee, jos joka kuukausi joutuu normaalia elämää luotottamaan.
Tässähän se juttu on, että on meitäkin, jotka emme koskaan jätä saldoa korolliselle luotolle vaan kuukausittain maksamme koko summan pois. Silloin ei luottorajalla ole väliä eikä limiitti täyteen tuleminen ole vaarana.
Joku toinen kirjoitti, ettei halua käyttää enempää rahaa kuin on tilillä. No en minäkään, ikinä ei olisi ongelma maksaa ostokset rahallakin. Mutta en halua, että tililtä menee milloin mitäkin - on niin paljon selkeämpää, kun menee vain yksi summa kuukaudessa.
automaattisesti maksuun menevät laskutkin käydään manuaalisesti rääpimässä maksuun heti, ettei vain vahingossakaan oltais kenellekään velkaa. 😂
En keksi mitään muuta syytä moiseen toimintaan kuin kädestä suuhun elämisen ja rahankäytön hallinnan ongelmat.
-Tykkään maksaa kaikki pois heti. Raha käytön ongelmat eivät ole syynä. Samalla maksan e laskut kun kaikki muutkin. Mulla on säästöjä 30 tuhatta, joten esim satasen lasku ei jää rahasta kiinni.