Luottokortilla velkaa mutta kuinka paljon? Nolla ei kelpaa tässä vastaukseksi.
Itsellä on luottokortilla n. 4100 e velkaa. Lyhennän 200 e kuussa. Velka on tullut pikkuhiljaa ajan kanssa useampaan kohteeseen.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä punainen vaate tämä luottokortti oikein on niin monelle? Jos on rahaa tilillä ja voi maksaa kaikki ostokset vain kerran kuussa veloituksetta, niin miksi ihmeessä ei hyödynnä tätä asiaa? Te varmaan maksatte kaikki laskutkin etuajassa? Minä olen huolehtinut, että kaikki menee just eräpäivälleen. Miksi maksaa aiemmin kuin on tarvetta? Ei luottokortin käyttö tarkoita sitä ettei olisi rahaa.
Itse maksan laskut aina silloin kun ne tulevat. Miksi en maksaisi? Ei tarvitse miettiä mitä laskuja pitää vielä maksaa.
Ja muutenkaan en halua elää lainaksi. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, niinkuin esimerkiksi nyt korona. Nythän on jo odotettavissa, että monet syöksyvät velkakierteeseen, kun eletään jatkuvasti veloilla ja työpaikka voi mennä yhtäkkiä alta.
Ja koskaan ei ole ollut ongelmaa tilata mistään verkkokaupasta. Jos ei nettipankki onnistu, niin sitten on esim paypal jota voi käyttää.
Et taida paljon e-laskuja harrastaa? Nehän menevät tilitä aina eräpäivänä, joten niitä ei voi rynnätä maksamaan etukäteen...
Välillä sitä kyseenalaistaa onko tänne kirjoittavilla edes pankkitunnuksia tai tilejä kun eivät tiedä että niitä eräpäiviä voi säätää jopa e-laskuissa.
Itse asiassa en mäkään ollut tullut asiaa edes ajatelleeksi kun ei ole tullut tarvetta niitä eräpäiviä muutella. Lasku menee suoraan pankkiin ja se maksautuu eräpäivänään tililtä, eikös se oo sen e-laskun idea? Ettei ite tartte nähdä sen kans vaivaa.
E-lasku on vain sähköisesti, elektronisesti, tuleva lasku. Automaattinen veloitus eräpäivänä on jo eri asia.
Siiiss. Kerääkö joku e-laskuja nettipankkiin ilman, että ne menisivät maksuun? WTF? Mikä järki siinä on? Kyllä mun e-laskut ihan oletuksena myös menevät maksatukseen, ole tullut mieleenkään jemmata niitä sinne ilman että myös maksaisin ne - sinne nyt ainakin unohtuisivat maksamatta, kun jääkaapin oveenkin unohtuvat vaikka ovat päivittäin silmän alla!
Minä. En muista kaikkien laskujen eräpäiviä ulkoa ja kiva kaupassa ostaa jotain ja tilillä ei rahat riitäkään, kun juuri edeltävänä päivänä mennyt kaikki laskuihin ja palkka tulee parin päivän päästä. Kun maksan e-laskut itse, tiedän mikä on kuukauden laskujen tilanne, paljon on maksamatta tai että kaikki on maksettu. Tiedän myös tilin saldon paremmin, kun sieltä ei itsekseen katoa summia.
Okei. Luottokortin käyttö ja e-laskujen automaattinen maksatus ovat siis ongelmallisia niille, joilla on talous tiukilla tai hankaluuksia hallita rahankäyttöään. Tästä vinkkelistä tuntuu oudolta, että tämä porukka moralisoi niitä, joilla ei tällaisia ongelmia ole. Ilmeisesti ei osata kuvitella, että kaikille raha ei ole ongelma? Kuvitellaan, että muutkin elelevät yli varojensa heti, jos se vain on mahdollista?
Minulla ei ole rahaongelmia enkä moralisoi ketään. Tuloni hoitovapaalla ollessa ovat 254e/kk ja lapsilisä 94e/kk, joten onko ihme jos joutuu välillä miettimään onko tilillä rahaa tarpeeksi kaupassa käymiseen vai ei. Luottokorttia käytän nettiostoksissa, jos sitä vaativat eli on kätevä eikä sen käyttö aiheuta minkäänlaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostan jotain esimerkiksi 500 eurolla ja minulla on tarvittavat 500 käyttötilillä, niin millä logiikalla käytän sellaista rahaa mitä minulla ei ole, jos maksan kyseisen jutun luottokortilla ja kuittaan luottokorttilaskun ennen kuin siitä menee korkoa?
Sillä logiikalla, että sulla säilyy tilillä se 500€ siihen asti, että maksat sen luottokorttilaskun. Se, eroaako tämä mitenkään esim laskulle ostamisesta on sitten pelkkää semantiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
480€. Tuli käytyä jouluna matkoilla ison perheen kanssa ja höllättyä "vähän" rahahanoja. Teinejä perheessä. Mutta ei haittaa, ihanat muistot jäi, eikä tarvinnut mennä luoton puolelle kuin 1500€. Lyhennän luottovelkaa aina sen verran pienesti, ettei tarvitse arkielämästä tinkiä.
Ei näin! Tämä tarkoittaa sitä että korko ja tilinhoitopalkkiot veloitetaan joka kuukausi eikä luottomäärä pienene juuri ollenkaan.
Mikä saa kysymään tällaista asiaa, mitä teet tiedolla
12000
Edellinen ulkomaanmatka siis. Makselen bonareilla osan pois.
Vierailija kirjoitti:
Avioeron jälkeen otin 5000 Euron luottokorttivelan kodin kalusteiden hankintaa. Nyt noin tonni jäljellä.
Mitä varten pakko ostaa sitä kalleinta tavaraa? Jos pakko vingutella korttia niin kunnollisen sängyn saa alle 500€ ja muut kalusteet toisella 500€ tai alle.
Joku reilu 80€ oli viimeisin lasku.
Toisella kortilla 50,96 euroa, toisella 146,88 euroa. Luottorajaa yhteensä 8000 euroa. Mulla on tapana maksaa luotto aina tyhjäksi mutta käytän luottokorttia nettiostoksissa.
950 euroa. Opiskeluaikana kertyi, valmistuin maaliskuussa ja huhtikuussa en saanut mitään rahaa mistään, sillon oli pakko ostaa kaikki luottokortilla. Maksan nyt pikkuhiljaa pois tuota.
Kolmisen kymppiä varmaankin kuukausittain.
Netflix + HBO + Spotify
Oman bruttopalkan verran maksimissaan saa olla.
Ja tällä hetkellä ei ole, mutta toi on hyvä nyrkkisääntö.
6800€, 2800€, 720€, 980€. 4 korttia siis...
Miehellä on vain yksi kortti..sillä on velkaa 2230€
Talousneuvoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioeron jälkeen otin 5000 Euron luottokorttivelan kodin kalusteiden hankintaa. Nyt noin tonni jäljellä.
Mitä varten pakko ostaa sitä kalleinta tavaraa? Jos pakko vingutella korttia niin kunnollisen sängyn saa alle 500€ ja muut kalusteet toisella 500€ tai alle.
Kunnollisen? Hahhaa, höpönlöpön. Terv eri
Mulla ei ole ikinä mennyt luottokortilla maksetut ostot varsinaisesti luoton puolelle. Eli olen aina maksanut laskun eräpäivänä kokonaan. Kortti mulla on ollu jo 20v. Luottokorttia käytän vain tasan sen verran kun pankkitilillä on rahaa. Eli käytännössä olisi ihan sama kuin jos ostaisin pankkikortilla. Maksu ei vaan hoidu heti vaan kuukauden viimeinen päivä. Rahat on kuitenkin tilillä ja pidän huolen että tilillä on riittävästi rahaa laskuja varten. Luottokorttia käytän nettiostoksissa ja sellaisissa ostoissa, joissa siitä on hyötyä. Enemmän kuitenkin käytän pankkikorttia. En elä luotolla vaan ihan omilla, tienatuilla rahoilla. Pärjäisin han hyvin ilman luottokorttiakin, mutta se on silti ihan hyvä maksuväline.
Suurin osa laskuista tulee e-laskuina. Ne käyn itse hyväksymässä. Niistä tulee sähköpostia ja ilmoitus myös puhelimeen. Joten tiedän aina milloin lasku on pankkiin tullut. Haluan itse hyväksyä laskut, jolloin tulee myös tarkistettua ne. Että ovat oikein ja tietää myös mitä ja paljonko tililtä ollaan veloittamassa. Ei tule mitään ylläreitä koskaan.
Tämä on minun tapani käyttää kortteja. Muilla voi olla omansa.
178 EUR + hilut päälle. Kuukausittain menee Netflix luottokortilta ja nettishoppailut, matkavaraukset ja majoitukset maksan aina luottokortilla. Koko luottosumman maksan pois seuraavassa laskussa. En halua maksaa korkoja. Käytän luottoa siis vain sen verran, mihin minulla olisi varaa ilmankin luottoa.
56€, lasku ei ole vielä tullut mutta maksan sen kokonaisuudessaan kun tulee.
Luottokorteilla luottorajat yhteensä 50 000 €, Tällä hetkellä saldo 0,69 €.
Ei ne velat periydy...